Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2123
Halla freaks!
Var og badet med noen kompiser, så klarte han ene å helle litt vann inn i iphonen min, så vidt jeg vet gikk vannet inn i høytaleren. Nå funker den ikke, altså høytalleren. Alt annet funker fint, til og med mikrofonen, men det som er rart er at høytalleren funker når jeg har på høtaller i en samtale. Den høytaleren man bruker når man snakker vanlig funker heller ikke. Hva kan være grunnen til dette? Og hvor mye vil det evt. Koste å fikse den? Trenger svar kjapt. Takk på forhånd
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan virke som vannet kom i 3.5mm jacken, da den "tror" du har et headset/mic koblet til.

Jeg ville skrudd av mobilen for å så tørke den i en boks med ris, evt stekeovnen på laveste temp, du kan også prøve å rense jacken forsiktig.
Sist endret av Fleff; 2. juni 2014 kl. 19:13.
Tror det er det, står at den har i hodetelefoner, har skrudd av mobilen i noen timer, får håpe at det hjelper, hva skal jeg gjøre hvis det ikke funker?
Sist endret av HeavyMacro; 2. juni 2014 kl. 21:52.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
La den få tørket seg når du skrur den av, hvis ikke får fukten bare mer tid til å gjøre skade, slik som irring.

Uten å ha sett skadeomfanget, så kan du være heldig ved at den funker igjen, hvis samme problem gjenstår må du bytte jackporten, dette kan gjøres selv.

OBS: Når det gjelder vannskader, så er det ikke sikkert du merker skadene med en gang heller, skadene kan komme uker senere, eller du kan ikke merke noe til det.
Når jeg får fukt i jack-inngangen - står det ofte at høytaleren er koblet til jacken. Sjekk om det står "hodetelefoner" når du justerer volumet.

Trikset jeg bruker er å rive av nesten all bomull fra en q-tips, slik at den kommer inn i jack-inngangen. Tørker forsiktig bort det som måtte være nedi der. Voila!