Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1423
Heihei, Freaks!
Er det noen av dere som vet om noen bra treningsapper/diettapper? Kan gjerne koste penger, tenker maks hundre kroner visste ikke hvor jeg skulle sette denne, så jeg bare satt den her
Sist endret av HeavyMacro; 14. juli 2013 kl. 13:42.
Endomodo (gratis og paid versjon) Til løping fungerer veldig greit.
Noom er i alle fall ganske grei.
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
Heihei, Freaks!
Er det noen av dere som vet om noen bra treningsapper/diettapper? Kan gjerne koste penger, tenker maks hundre kroner visste ikke hvor jeg skulle sette denne, så jeg bare satt den her
Vis hele sitatet...
ShapeUp Club fungerer fantastisk til å telle kalorier. Synst den er litt bedre enn MyFitnessPal, som også er en grei app.

Den er mest fokusert på vekttap, så dersom du holder på med å bulke, må du neste konfiguere den selv.
Sist endret av sk95; 14. juli 2013 kl. 14:05.
Myfitnesspal er ypperlig til loggføring av proteiner, fett, karbohydrater, kalorier osv. Det er en veldig, veldig stor database med det meste av norske varer der. Den fungerer slik at man scanner matvaren sin strekkode med telefonen (iPhone, Android), deretter føres informasjonen automatisk inn i appen, dersom varen finnes i databasen. Dersom den ikke er i databasen, lan du selv legge den til.

Du utduyper ikke hva slags treningsapp du er ute etter, men som loggføring til vektløfting sverger jeg til penn og papir, men jeg har hørt mye bra om Fitocracy. Ellers er Strava Cycling og Endomondo geniale til sykling, løp, skiløp osv.
Ryp er en god treningsapp om du er nybegynner. Brukte selv den da jeg begynte å trene og jeg merka raskt framgang. Det er en god app for å komme igang slik at man får grunnlag så man kan begynne å trene andre tunge øvelser og lage sine egne programmer.

Appen finens i app store for iOs og koster 14kr.
Trådstarter
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Du utduyper ikke hva slags treningsapp du er ute etter, men som loggføring til vektløfting sverger jeg til penn og papir, men jeg har hørt mye bra om Fitocracy. Ellers er Strava Cycling og Endomondo geniale til sykling, løp, skiløp osv.
Vis hele sitatet...
Er egentlig ute etter å miste vekt, og få muskler, sixpack osv, samtidig som jeg mister vekten

En app som viser hva jeg burde spise, og hva jeg burde holde meg unna. Har det meste av runtastic, så løping, squats, situps og pushups trenger jeg ikke
Setter pris på alle svarene!
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
Er egentlig ute etter å miste vekt, og få muskler, sixpack osv, samtidig som jeg mister vekten

En app som viser hva jeg burde spise, og hva jeg burde holde meg unna. Har det meste av runtastic, så løping, squats, situps og pushups trenger jeg ikke
Setter pris på alle svarene!
Vis hele sitatet...
Som du nesten garantert har skjønt, så må du ligge på underskudd i antall kalorier per dag for å gå ned i vekt. Trenger du 2k kalorier om dagen og du spiser bare 1500 kalorier så vil du gå ned i vekt.

Du har helt sikkert hørt om bulking. Da kjører du på med kalorier og proteiner og går på overskudd for å tilføre musklene plenty med næring til restitusjon og vekst.

Du kan naturligvis gjøre begge deler. Dette handler egentlig om å spise rett. Kjør på med en low-fat-diett. Spis kylling, fullkornspasta, laks, mørk ris, avokado, makrell i tomat, mye melk, osv.

Slutt med chips, brus, godteri, litago og den slags bullshit. Ikke drikk alkohol hver eneste helg, men ta deg en øl eller tre en gang i måneden. Juice er også noe du godt kan begrense, mye fruktsukker. Hold deg til vann og melk, eventuelt Farris og Fun-saft om du ikke er så glad i vann.

Nå har du ikke gitt noen info om hvordan du trener. Er du på treningssenter vil senteret være behjelpelig med å gi deg treningsprogram, veiledning, osv. De jeg har erfaring med har vært svært hjelpsomme med kostholdsråd og treningsprogram for ulike muskelgrupper. Mye av dette er selvstudier, og noen gode nettsteder du kan lese på er treningsforum.no og fitnessbloggen.no.

Personlig følger jeg en god del bodybuildere og fitnessmodeller for å ha forbilder og skape motivasjon, nevner noen av de;
- Lazar Angelov (!)
- Jeff Seid
- Bradley Martyn

Er haugevis med slike motivasjonssider med treningstips, kosthold, og motivajson. Følg de, så slipper du aldri unna å tenke på trening og å drømme om de kommentarene som "Holy shit, you've got hot!".

Jeg trener mye selv, og dette er det jeg har gjort, gjør og kommer til å gjøre. Jeg vet ikke hvor dedikert og gira du er på å ha den mest bulende tricepsen eller den fineste V-formen på stranda, men dette er enkle og gode tips om du vil. PM meg gjerne om du trenger drahjelp eller vil snakke om trening!

Cheers!
Sist endret av fisk23; 14. juli 2013 kl. 15:33. Grunn: Skivrelfeli
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
Er egentlig ute etter å miste vekt, og få muskler, sixpack osv, samtidig som jeg mister vekten

En app som viser hva jeg burde spise, og hva jeg burde holde meg unna. Har det meste av runtastic, så løping, squats, situps og pushups trenger jeg ikke
Setter pris på alle svarene!
Vis hele sitatet...
Jeg fant aldri en app som holdt meg i hånden hele veien, men myfitnesspal er bra til å tracke hva du får i deg av næring. Det er også satt opp slik at du ser ditt inntak av f.eks proteiner, fett og kalorier. I tillegg så er det også mulighet for å se hvilke typer fett du har fått i deg, og hvor mye du bør få i deg, dette gjelder også alle andre ting som er greit å vite.

Alt dette gjøres ved at du skanner strekkoden på pakken til maten du nettopp har spist.

Når det gjelder hva du burde spise og ikke spise så er det ikke så avansert. Ditt mål er å enten gå ned i vekt ved å begrense kcalorier, eller å gå opp i vekt ved å øke kcalorier. Macdonalds har ekstreme mengder med kcalorier og det vil få deg til å gå opp i vekt, men siden mcdonalds er ribba for andre næringer vil du nok ikke klare å nå ditt daglige mål med å dekke behovet for da proteiner, kalsium, osv. uten å gå over din fastsatte grense for daglige inntak av kcalorier. Det hele er en balanse.

Som en hovedregel så er økologisk mat hva du ønsker å spise og ferdigsammensatt mat noe å unngå. For å gjøre det enda enklere for deg kan du heller søke litt etter dietter. Det finnes dietter for alt og alle spesifiserer seg til ditt ønske, eksempelsvis vekttap, bygge muskelmasse, fremme kardiovaskulær helse og videre. Det finnes ingen win-all diett, og du må bli kjent med kroppen din ved å tolke signaler du merker gjennom dagen. Jeg har fremdeles ikke funnet en app som gjør dette for meg, og jeg tror egentlig ikke det finnes heller. Det er faktisk litt avhengighetsskapende og spennende, så det går fort fra å være slitsomt til heller belønnende.
Sitat av knuhuf Vis innlegg
ShapeUp Club fungerer fantastisk til å telle kalorier. Synst den er litt bedre enn MyFitnessPal, som også er en grei app.

Den er mest fokusert på vekttap, så dersom du holder på med å bulke, må du neste konfiguere den selv.
Vis hele sitatet...
Har selv god erfaring med ShapeUp Club. Ulempen er at du gjerne skal være koblet til nett for å legge inn spesiell mat (norsk mat). Men den har innebygd strekkkodescanner som gjør det å legge inne maten kjempeenkelt.
Trådstarter
Takk for svar folkens!