Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 721
Er i ferd med å lete etter en laptop som takler middels/tung photoshop arbeid med tegnebrett og som i tillegg funker til enkel musikk mixing i ableton. Hvilket speccs trenger jeg egentlig for å få dette til med så lite lagg som mulig? Trenger virkelig ikke PC til gaming, så jeg regner med at skjermkort ikke er så viktig her eller tar jeg feil? Det er veldig veldig lenge siden jeg satt meg inn i PC hardware siden jeg ikke har hatt ny datamaskin på en del år.

Hvor viktig er egentlig ram og prosessor til denne typen arbeid? Da jeg kjøpte PC for en stund siden så var 4gb ram veldig overkill, nå idag så ser jeg pcer med 16g+ ram i seg og tripple/quad/8-kjerners prossesorer... er litt lost akkurat nå

Også vil ha det så kostnadseffektivt som mulig så jeg tror jeg utelukker mac. Kommer det til å koste meg mer en 10k? Det jeg spør om basically: hvilke speccs er viktige til seriøst kunstnerisk arbeid med tegnebrett? (photoshop) Og hvor mye er nok?
Sist endret av Juicekongen; 15. mai 2013 kl. 18:07.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Det som er viktig når man redigerer bilder og film(sikkert musikk og, men det har jeg ikke så mye erfaring med) er å ha en rask prossessor, og mye RAM med god hastighet.
Kan nok være lurt å finne en PC med i7 og 8GB RAM, helst 1600mhz. En SSD vil også hjelpe på betraktelig når det kommer til å flytte filer o.l
Tror ikke Photoshop stiller så høye krav, jeg kjører det på en maskin med 2 GB ram og windows vista.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Senere varianter av adobe suiten vil også dra nytte av GPUen og eventuelle GP-GPUer i rendering, noe som reduserer renderingtid _betraktelig_.
Sist endret av AtXbYeA; 15. mai 2013 kl. 21:26.