Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2267
Har hatt besøk hjemme av politiet idag mens jeg satt på stasjonen og pratet..
Når de kikket gjennom skapet mitt fant de et telt, en reflector med en pære plugget inn og en annen pære som fortsatt var i embalasjen..

Dette regnet de (kanskje) med hadde blitt eller skulle brukes til ulovlig aktivitet, så de tok det med seg..

Jeg var jo ikke der så jeg fikk ikke forklart at utstyret hadde aldri vært i bruk til noe som helst,
bare den ene pæra som er plugget inn for å sjekke at ledningen fungerer.

Under avhøret så hørtes det ut som de bare hadde sett det, ikke tatt det, så jeg ble litt sjokkert når jeg kom hjem..
Jeg fortalte han som førte avhøret at ikke noe av utstyret hadde vært brukt, og at jeg hadde lyst til å gro tomater der, jeg har bare vært for lat..
(jeg glemte å si at pæra hadde vært skrudd på en gang da)

Det jeg lurer på nå er hvordan jeg burde/skal gå frem for å få tilbake utstyret mitt?
Og hvis jeg er så heldig å få det tilbake, blir jeg tvunget til å bære alt hjem i en haug,
eller kan jeg gå 2-3 runder, eller la det ligge ett døgn ekstra så jeg får ordnet bil?
Må jeg kanskje kreve at de skal teste det for THC? For det har faktisk aldri vært ute av boksen annet en for å se på det når det var nytt..

Planen min var å reise til stasjonen og spørre hvorfor de tok det,
og deretter bare svare ærlig på alt som har om den saken å gjøre og så håpe at systemet fungerer, slik jeg syns det burde fungere,
og at de kjører utstyret hjem til meg igjen..
Men jeg har ikke hatt så flaks når jeg har møtt politiet tidligere, så jeg er veldig redd for masse skikkelig usannsynlige situasjoner,
som at de bare ler og putter meg på glattcelle under mistanke for rus...
(er den situasjon usansynlig, om jeg ikke er rusa, men bare ser naturlig rusa ut?)
Sist endret av Novice; 21. januar 2013 kl. 15:33.
De har ingenting å bevise for at du har drevet dyrking av marijuana, så du skal kreve tinga dine tilbake.

Har du ingenting ulovlig for deg så er det ingen grunn til å la dem ta noe fra deg.

Angående lovverk så vet jeg ikke om paragrafer du kan henvise til.
Jeg ble fratatt to vannpiper, en som var brukt og en ubrukt. Tok en liten uke så kom de tilbake med begge to ) Tror nok du får utstyret ditt tilbake.
du må bare pushe på dem..plage dem med mas så får du det nok,true med advokat.

jeg vet om en som fikk beslaglagt sine håndvåpen fordi han er en nokså kontroversiell person som omgås kriminelle nettverk,men advokaten hans fikk da alt tilbake når han ble satt på saken
Hvorfor satt du på stasjon? Har de "skjellig grunn til mistanke" om bruk av drugs?

Hvis du har røyka i det siste ville jeg holdt meg clean frem til saken var over, i tilfelle de vil ha prøve av det. Ta noen joggeturer for å bli kvitt litt.

Hvis de ikke har noe på deg, og du ikke må ta prøve (eller om prøva blir negativ): krev det tilbake. de har ingen rett til å ta noe bare fordi "det vanligvis blir brukt til å dyrke drugs"

Ikke legg noen kort på bordet hvis ikke du må. Det eneste du kan oppnå med det er litt strafferabatt hvis saken kommer for retten.
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freak Vis innlegg
Hvorfor satt du på stasjon? Har de "skjellig grunn til mistanke" om bruk av drugs?
Vis hele sitatet...
Jupp, skjellig grunn til mistanke.. Jeg ser litt rar ut, også sa jeg at jeg ikke ville at de skulle dra opp skittentøyet mitt offentlig så jeg ville heller inn på stasjon om de følte de måtte ransake meg, men det skremte dem ikke vekk så jeg ble med og ble tatt for oppbevaring av cannabis..

Hvis du har røyka i det siste ville jeg holdt meg clean frem til saken var over, i tilfelle de vil ha prøve av det. Ta noen joggeturer for å bli kvitt litt.
Vis hele sitatet...
Har sluttet helt, men tenkte at hvis de tok prøver så sa jeg at det måtte være fra jeg ble tatt for bruk i september 2012...

Ikke legg noen kort på bordet hvis ikke du må. Det eneste du kan oppnå med det er litt strafferabatt hvis saken kommer for retten.
Vis hele sitatet...
Jeg sier veldig tidlig ifra at jeg har fobi mot autoritetsfolk og at hvis jeg ikke er pliktig til å si noe så vil jeg ikke si noe med mindre noen gir meg penger til advokat

krev det tilbake.
Vis hele sitatet...
skal gå ned før skolen imorgen.. gruer meg så det gjør vondt i magen
Hmm, ser at de har et langt telefonnummer(73899090), er det kanskje en mulighet å ringe ditt før jeg skremmer livsskiten ut av meg selv og bruker tid og energi på å gå ned?
Sitat av Novice Vis innlegg
Jupp, skjellig grunn til mistanke.. Jeg ser litt rar ut, også sa jeg at jeg ikke ville at de skulle dra opp skittentøyet mitt offentlig så jeg ville heller inn på stasjon om de følte de måtte ransake meg, men det skremte dem ikke vekk så jeg ble med og ble tatt for oppbevaring av cannabis..



Har sluttet helt, men tenkte at hvis de tok prøver så sa jeg at det måtte være fra jeg ble tatt for bruk i september 2012...



Jeg sier veldig tidlig ifra at jeg har fobi mot autoritetsfolk og at hvis jeg ikke er pliktig til å si noe så vil jeg ikke si noe med mindre noen gir meg penger til advokat

skal gå ned før skolen imorgen.. gruer meg så det gjør vondt i magen
Hmm, ser at de har et langt telefonnummer(73899090), er det kanskje en mulighet å ringe ditt før jeg skremmer livsskiten ut av meg selv og bruker tid og energi på å gå ned?
Vis hele sitatet...
Du blir tatt for bruk og besittelse da med andre ord. Nå kan jeg egentlig ingenting om jus, men mener de da har rett til å ranssake hjemmet ditt. Om de kan ta (eller om du kan få tilbake) teltet, som du egentlig spurte om, det vet jeg ikke, men jeg vil tro du skal kunne få det tilbake hvis de ikke kan bevise at det er brukt til dyrking av noe.
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freak Vis innlegg
Du blir tatt for bruk og besittelse da med andre ord.
Vis hele sitatet...
De prøvde å få meg til å innrømme bruk, men jeg var ganske klar hele tiden på at jeg var trøtt, sliten, redd og nervøs.. Ikke rusa..

jeg vil tro du skal kunne få det tilbake hvis de ikke kan bevise at det er brukt til dyrking av noe.
Vis hele sitatet...
Og det er jeg 100% sikker på at de ikke kan bevise(,med mindre de forfalsker noe ).
Så da ser det utifra svara jeg har fått her at jeg må ut å forsvare retten min til å eie en mylar "boks", en metall plate og 2 lyspærer

Skal komme med en oppdatering her imorgen, så får dere vite om de banka meg opp eller lo av meg, og hører dere ikke fra meg er jeg nok død og satt opp til å se ut som jeg er skyldig i noe
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Novice Vis innlegg
Skal komme med en oppdatering her imorgen
Vis hele sitatet...
Det var ingen hjemme der idag.. måtte komme tilbake imorgen.. Fant ut at det ikke er noe farlig å ringe det lange telefonnummeret, så slipper å gå hele veien igjen

Ringte nå... De ville ikke gi det tilbake til meg
Spurte så om jeg godtok beslaget, jeg sa NEI!! og da ble jeg fortalt at de tok kontakt med meg seinere...

Men hva kan jeg forvente nå?
Må jeg i en rettsak og argumentere for at "bare fordi vann kan brukes til cannabis dyrkning så syns jeg ikke politiet skal nekte folk å eie vann.. samme med jord, potter, telt og lys."?

Og jeg kommer jo til å få et forelegg for oppbevaring av cannabis, som jeg skal godta, men blir teltet en egen sak, eller kan jeg ikke godta forelegget uten å godta beslaget?
Jeg innrømte foresten straffeskyld for cannabis beslaget, de tok det ut av lomma mi så tenkte det ikke var noe å nekte på...

Edit: første avsnitt er fra igår 16:28, de tre neste avsnitta er fra idag klokken 11:00.. innlegga slo seg sammen, så bare for ordens skyld nevner jeg det.. (får håpe denne også blir slått sammen da )
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Novice Vis innlegg
Ringte nå... De ville ikke gi det tilbake til meg
Spurte så om jeg godtok beslaget, jeg sa NEI!! og da ble jeg fortalt at de tok kontakt med meg seinere...

Men hva kan jeg forvente nå?
Må jeg i en rettsak
og argumentere for at "bare fordi vann kan brukes til cannabis dyrkning så syns jeg ikke politiet skal nekte folk å eie vann.. samme med jord, potter, telt og lys."?

Og jeg kommer jo til å få et forelegg for oppbevaring av cannabis, som jeg skal godta, men blir teltet en egen sak, eller kan jeg ikke godta forelegget uten å godta beslaget?
Jeg innrømte foresten straffeskyld for cannabis beslaget, de tok det ut av lomma mi så tenkte det ikke var noe å nekte på...

Edit: første avsnitt er fra igår 16:28, de tre neste avsnitta er fra idag klokken 11:00.. innlegga slo seg sammen, så bare for ordens skyld nevner jeg det.. (får håpe denne også blir slått sammen da )
Vis hele sitatet...
Er ikke lov å bumpe tråder på freak, så jeg er nødt til å komme med noe nytt (hvis innlegga blir slåttt sammen kommer den ikke på forsiden. så langt har jeg fått 15 views siden siste innlegg, igår fikk jeg 894, så å komme på forsiden er ganske viktig har jeg forstått)
Jeg ble tatt med mer en 15gram cannabis, er det mulig at jeg ikke får ett forelegg, men heller blir tvunget til å møte opp i retten?

Hvis jeg ikke har hørt noe fra politiet på 7 dager, hva skal jeg gjøre?
Jeg har mega lyst til å starte tomatplantasjen min for å få tankene vekk fra cannabis, men siden jeg ikke har utstyret i orden er jeg redd for at jeg må ta livet av plantene 1-99 ganger før jeg ser utstyret igjen.. noen som har erfart noe lignende (juristen vil ikke levere tilbake fullt lovlig utstyr) og vet hva jeg kan forvente?