Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har du hørt om den internasjonale mannedagen tidligere?
Ja 15 14,29%
Nei 90 85,71%
Stemmegivere: 105. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  8 2547
Den 19 November er mannedagen, den er støttet av FN og har pågått siden 1988. Wiki-link


Noen som har noen tanker for eller imot dagen?

Jeg selv syns det er kjempe flott, fordi jeg tror det er mye vanskeligere å skape likestilling om man kun fokuserer på en side.
Når jeg spurte noen før hvorfor det ikke var en mannedag fikk jeg altid svaret: Det er alle andre dager i året!
Det er jo en teit tankegang om man vil oppnå likestilling, men å sette av 1 dag burde fjerne muligheten for å tenke sånn, bare alle vet om dagen.


Noen som vet om noen arrangementer for denne dagen?
Noen som skal gjøre noe spesielt?

På forhånd gratulerer til alle menn!
Har ikke hørt om denne, dem blir nok ikke like publisert som kvinnedagen av diverse årsaker.

Forøvrig en annen "mannedag": http://m.omag.no/livsstil/idag_bliff_og_blowjob_dagen

Kan også leses om i "aviser" som db.no og vg.no

Kan se for meg at dette kan være positivt om denne dagen blir brukt seriøst og markedsført mer enn opp til nå.
Lurer på om et blir skrevet noe om dette om noen dager.
Arrangementer? Skal vel sitte i sofaen å få servert øl og sandwich mens jeg sliter meg ut for å løfte føttene når støvsugeren og moppen kommer susende.
Sitat av tgod Vis innlegg
Arrangementer? Skal vel sitte i sofaen å få servert øl og sandwich mens jeg sliter meg ut for å løfte føttene når støvsugeren og moppen kommer susende.
Vis hele sitatet...
^^Dette.

Hvis jeg får det som jeg vil på mannedagen foretrekker jeg
å ikke bli forstyrret mer enn absolutt nødvendig...
Hvis vi har en kvinnedag, så er vel hver dag ellers i året mannedag.. høhø
Jeg tror ikke meningen med denne dagen er å perpetuere utdaterte kjønnsrollemønster som dere virker å tro.
Om en slik dag skulle ha noen funksjon(jeg er i utgangspunktet skeptisk til effekten av slike "internasjonale dager"), måtte det være å sette fokus på områder hvor menn blir forbigått av kvinner, som omsorgsrett for barn o.l.


Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis vi har en kvinnedag, så er vel hver dag ellers i året mannedag.. høhø
Vis hele sitatet...
Denne platte "vitsen" ble nevnt allerede i OP.
Sist endret av The Great Catsby; 8. november 2012 kl. 12:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Jeg fant en artikkel om dagen i dagsavisen
Til de som vil se

Også fant jeg ut (litt forsent) at det var opplegg på litteraturhuset i Oslo idag mellom 12:00 og 15:00..
Ikke bare mandag i dag, det er også internasjonal mannsdag!
I år blir dagen markert mellom kl. 12 og 15 på Litteraturhuset i Oslo. Der vil Nina Jon fra Reform skal snakke om «gutters handlingsrom» og Stig Omland skal snakke om «gutter, helse og kreft».
Vis hele sitatet...
Etter "talene"/foredragene så vil politikere få delta i en paneldebatt, iallefall en fra senterpartiet som skulle møte opp. Kilde

Noen som fikk med seg noe av dette?
eventuelt har markert på andre måter? (annet enn å perpetuere utdaterte kjønnsrollemønster selvfølgelig )
Sist endret av Novice; 19. november 2012 kl. 16:32. Grunn: nøyaktighet
Kult, dette viste jeg ikke om. Tror jeg skal feire den med å ta en tur til kattlærvet til fettern min, har kraftige abstinenser.
Har feiret mannsdagen med å gi en blowjob og invitere på middag til han som er min favorittmann for tiden.
Sist endret av Susa; 19. november 2012 kl. 18:13.