Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2497
Hei

Enda en freak som har forstått av datamaskinen har for lengst sett sine beste år..

Jeg spiller det meste av spill, men hovedsaklig spill som Total war og Civilization.. Vil også ha muligheten til å spille MMO spill som CoD og WoW.. Hovedsaklig vil jeg ha en PC som holder lenge og kan spille spill på lav grafikk i noen år, men hvis grafikken kan skrus litt opp skal jeg ikke klage.

Jeg har 6000kroner, hvis jeg tjener veldig mye på det kan jeg få 3000kr mer en jeg har nå, men vil helst ha for ca 6500kr (eller mindre hvis det er mulig at det blir lurt.)

Jeg vil bygge den selv. Jeg trenger kun kabinett med innmat. Skjermen jeg har, har HD muligheter, det er ikke nødvendig, men hadde vært kos om maskinen hadde HD-kabel..

Jeg vil ha mulighet til å hente maskinen selv, vet man har det på komplett, men dustin har jeg ingen erfaring med..
Sist endret av Novice; 15. juni 2012 kl. 23:02.
http://upit.no/bilder/amP6.png
Hvis du vil kjøre BF3 på Ultra, velg et HD7870 istedet!
Sist endret av Fekillix; 15. juni 2012 kl. 23:06.
Ser ut som at min liste mangler HDD. Du velger en 3.5", 7500RPM i passende størrelse :3
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Tusen hjertelig takk Fekillix og Frufsa

Velger å gå for Frufsa sin da jeg er godt kjent med komplett

Men noen av delene var ikke på lager, det er jo selvfølgelig kjedelig..
Er det noen måte å vite når dele kommer på lager?
det står jo "ubekreftet 29jun" og sånt, er det dagen de tror de får den på lager?

tenkte først å prøve å bytte delene som ikke var på lager, men når jeg så at det var salg på grafikk kortet og leste anmeldelsene av PSU`en så begynte jeg å tror at å endre på noe ikke ville være lurt?
Sitat av Novice Vis innlegg
Velger å gå for Frufsa sin da jeg er godt kjent med komplett
Vis hele sitatet...
DustinHome har nesten like rask frakt som Komplett, du får også mye mere for pengene, (Sammenlign HX650!).
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
DustinHome har nesten like rask frakt som Komplett, du får også mye mere for pengene, (Sammenlign HX650!).
Vis hele sitatet...
ja har lest det mange ganger, men jeg er altfor gjerrig til å betale frakt Vil aller helst hente
Sitat av Novice Vis innlegg
ja har lest det mange ganger, men jeg er altfor gjerrig til å betale frakt Vil aller helst hente
Vis hele sitatet...
Du kan kombinere henting med harrytur xD

Uansett så bør du tenkte godt over det, du kan lett spare et par femhundrelapper, få bedre ytelse og kvalitetskomponenter :3
Sitat av Novice Vis innlegg
ja har lest det mange ganger, men jeg er altfor gjerrig til å betale frakt Vil aller helst hente
Vis hele sitatet...
Men å betale 3-400 kr ekstra på andre komponenter er du ikke for gjerrig til? Det er da frakt x4. Det kan man kalle å spare seg til fant.
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
har forhørt meg litt med en kamerat som mente jeg burde gå for denne listen http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-F9B6C8936C1D

noen som har noen innspill?
Sitat av Novice Vis innlegg
har forhørt meg litt med en kamerat som mente jeg burde gå for denne listen http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-F9B6C8936C1D

noen som har noen innspill?
Vis hele sitatet...
Har den cpuen, grafikkortet og ramen. Kjøre det meste på det høyeste uten lagg vet ikke noe om hovedkort, men det er sikkert bra ^^
Skjermkortet har kanskje ikke plass i kabinettet og referansekjøler er mye dårligere enn 3 parts kjøler.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
http://upit.no/bilder/amP6.png
Hvis du vil kjøre BF3 på Ultra, velg et HD7870 istedet!
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg vil kalle ~36 fps "å kjøre" et spill med en behagelig rammerate. Men for all del, det er et godt kort til prisen, som vil kunne dra BF3 med gode grafikkinstillinger med behagelig fps.
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Tenkte bare jeg skulle si at jeg får 35-60 fps på Ultra i BF3 med HD7850 og AMD FX4100
Vis hele sitatet...
Sitat av Whybear Vis innlegg
Jeg vet ikke om jeg vil kalle ~36 fps "å kjøre" et spill med en behagelig rammerate. Men for all del, det er et godt kort til prisen, som vil kunne dra BF3 med gode grafikkinstillinger med behagelig fps.
Vis hele sitatet...
Tror deg går helt fint med et HD7870
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Skjermkortet har kanskje ikke plass i kabinettet og referansekjøler er mye dårligere enn 3 parts kjøler.
Vis hele sitatet...
snakker du da om min liste? http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-F9B6C8936C1D

Vet du helt sikkert at det ikke passer? for kameraten min troddde det ville passe det er foresten 50 kroner billigere på komplett enn på dustin
Sist endret av Novice; 18. juni 2012 kl. 16:42.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Hva er billigere hos komplett? Ihvertfall ikke oppsettet ditt.



I tillegg får man et bedre skjermkort, kraftigere PSU og bedre CPU-kjøler. En green-HDD er ikke spesielt godt egnet til systemdisk forresten. Man kan fjerne HDD-brønnene på Core 3000 så selv de lengste skjermkort vil passe der.
er det BF3 du skal spille, så har jeg en tilsalg som kjører det på hige uten problemer. gi meg en meld vist du har lyst på mer info nylig bygget.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Tror deg går helt fint med et HD7870
Vis hele sitatet...
(NB; Tror ikke N0RTHERN kjører i full oppløsning (1920X1080 eller hva enn det var)
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Nei Denne drittskjermen har bare en oppløsning på 1680*1050... Men med en bedre prosessor vil det nok hjelpe litt tho
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Tok litt tid, men jeg har endelig bestemt meg..
Noen som har noen klager på dette oppsettet?


OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY

ZOTAC GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9 (2X4GB)

ASUS P8Z77-V LX Z77 S-1155 ATX IVY

COOLER MASTER ELITE 335U MIDITOWER BLACK

WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB SATA/600 64MB

COOLER MASTER HYPER 212 EVO S-1155/1156/1366/2011/AM3/AM3+/FM1
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Nei, det der ser strålende ut om gaming er formålet ditt!
Lykke til med en Green Disk som hoved lagring du..
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Lykke til med en Green Disk som hoved lagring du..
Vis hele sitatet...
hehe får ikke råd til ssd disk før om 2-3 uker men jeg klarer ikke vente lenger, så jeg instalerer heller windows to ganger :P

Hmm, jeg begynte nettopp å tenke på at jeg må instalere windows på nytt.. Passer denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645225 har lenge ønsket meg en ekstern i reserve, og det er vel ikke sikkert de som står i mine eldgamle maskiner passer?
Du må bytte til en disk med 7200 rpm, istedetfor den 5900 rpm disken du har valgt. En 5900 rpm disk egner seg ikke til systemdisk.
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Du må bytte til en disk med 7200 rpm, istedetfor den 5900 rpm disken du har valgt. En 5900 rpm disk egner seg ikke til systemdisk.
Vis hele sitatet...
okey takk, nå forsto jeg hva fekillix mente..
hva om jeg kjøper denne http://www.dustinhome.no/product/501...sata-600-64mb/

hva tjener jeg på å velge en dyrere disk? som for eksempel denne http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa

eller denne som av en elelr annen grunn hadde ett mye større hopp
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa

syns jeg forstår mindre jo mer jeg lærer jeg har lest mye om bygging av pc på freak, noen som har tips om andre sider på nettet man burde lese om utvalg av hardware/generell pc-bygging?

noen som har tips om ssd disk?
fant nettopp hardware.no, så nå skal jeg lese meg litt opp

ville denne passet? er den eventuelt god som OS-disk?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634168#info
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630675 en av de beste ssd'ene som er og oppdrive, uanvehnig av pris! Dønn stabil, stabilt høye hastigheter (SF, som er på den du har, har en tendens til og droppe i ytelse når den møter komprimert data) jeg har 2 av disken, en på 128gb og en på 256gb, og kunne ikke vert mer fornøyd med den.

Og det at du får dem så billig gjør den(i mine øyne) til den beste disken (for dødelige) på markedet.
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
bestilte fra dustin klokka 0800 på tirsdag, hentet den hos posten klokken 1600 på onsdag.

har pirka og plundra i 11timer nå.. begynner å mistenke at PSU er ødelagt (får ikke bootet), men det grønne led lyset på moderkortet blinker, så mistenker at mine mistanker er feil.. rart å håpe at det er mennesklig feil, ikke komponentsfeil

noen som kan har råd? fortsatt 12timer til en kompis kommer og hjelper meg..

hvis alt jeg vil er å starte maskinen, hvem ledninger/deler må være plugget i?

jeg har lest alle manualene, den ene det sto noe nyttig i har jeg lest flere ganger, men annet enn at jeg kan navna på alle moderkortets deler har jeg ikke fått noe ut av det :/
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Novice Vis innlegg
bestilte fra dustin klokka 0800 på tirsdag, hentet den hos posten klokken 1600 på onsdag.

har pirka og plundra i 11timer nå.. begynner å mistenke at PSU er ødelagt (får ikke bootet), men det grønne led lyset på moderkortet blinker, så mistenker at mine mistanker er feil.. rart å håpe at det er mennesklig feil, ikke komponentsfeil

noen som kan har råd? fortsatt 12timer til en kompis kommer og hjelper meg..

hvis alt jeg vil er å starte maskinen, hvem ledninger/deler må være plugget i?

jeg har lest alle manualene, den ene det sto noe nyttig i har jeg lest flere ganger, men annet enn at jeg kan navna på alle moderkortets deler har jeg ikke fått noe ut av det :/
Vis hele sitatet...
8pin til CPU, 24pin til HK, 6/8 pin til GPU (bruk den integrerte grafikken om du kan).
Ta ut alt du ikke trenger, det vil da være GPU og en RAM-brikke. MEM-OK måtte jeg bruke, kan også hende det er en gammel bios som trenger å oppdateres.
Har du husket alle kablene?
Og kan du ta et bilde av innmaten slik at vi kan se om noe er koblet galt?
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
8pin til CPU, 24pin til HK, 6/8 pin til GPU (bruk den integrerte grafikken om du kan).
Vis hele sitatet...
jeg prøvde dette.. hadde i power-sw og reset-sw også.. det funket ikke..

Sitat av iColdman Vis innlegg
Har du husket alle kablene?
Og kan du ta et bilde av innmaten slik at vi kan se om noe er koblet galt?
Vis hele sitatet...
har husket alle(sjekket med en kompis).. tørr ikke ta bilde, altfor rotete..

Sitat av Knudsen Vis innlegg
Ta ut alt du ikke trenger, det vil da være GPU og en RAM-brikke. MEM-OK måtte jeg bruke, kan også hende det er en gammel bios som trenger å oppdateres.
Vis hele sitatet...
MÅ man ha ram-brikke? har skjerm socket på hk så jeg bruker det istedenfor GPU..

hva er mem ok? hvordan oppdatere bios om dataen ikke starter?


hvordan sjekker jeg om spesifikke komponenter ikke fungerer?
noen som vet om rettigheter ved kjøp av defekte varer? synes selv jeg burde få delen gratis.. kommer til å kreve unnskyldning har jeg rett til det?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Man må ha en RAMbrikke, og bare ta ett bilde.
Er bare å sende en mail til butikken du kjøpte fra, forklare hva som ikke funker, for så å få et returnummer som du klistrer på en pakke med den defekte komponenten i. Som regel på du betale porto selv, men det går ann å krangle seg til fri frakt hos mange forhandlere.
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Hehe, nå er problemet løst

Hadde glemt å putte søyler/skruer under hovedkortet

Takk for all hjelp
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Da hadde du flaks hvis ingenting ble ødelagt.
Bedlamite
Novice's Avatar
Trådstarter
Sitat av 83leo Vis innlegg
Da hadde du flaks hvis ingenting ble ødelagt.
Vis hele sitatet...
Er vant til det jeg Trenger det for å få gjort noe har kjørt den noen dager nå, o det virker ikke som noe er skadet