Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2087
Denne guiden er kun en gjennomgang av hvordan noen hackere velger å finne potensielle mål, for deretter å forsøke å bryte seg inn i disse ved hjelp av en brute force attack. Jeg anbefaler ingen å bruke denne metoden mot IP-adresser som ikke tilhører dem. Jeg fraskriver meg et hvert ansvar for hva du som leser bruker denne informasjonen til.

Ok, så over til det som er gøy.

Jeg vil gå over bruken av to verktøy i denne guiden; VNC Authentication Bypass Scanner og DUBrute 2.0 RC3. Jeg har ikke gjort noen spesiell kontroll av disse verktøyene, så jeg anbefaler å bruke en VM eller Sandboxie til eksperimentering. Alt jeg kan si er at jeg har zippet dem og lastet dem opp på nytt, siden de kan være litt vanskelige å finne gjennom Google.

Scanneren lastes ned her:
http://dl.dropbox.com/u/10581843/VNC_bypauth.zip

DUBrute lastes ned her:
http://dl.dropbox.com/u/10581843/DUBrute.zip

I all enkelhet sjekker denne scanneren en range med IP-adresser for en port som blir spesifisert, og lagrer deretter resultatet i en tekstfil. I denne guiden vil jeg gå over scanning av adresser med åpen port 3389. Dette er default porten som brukes for RDP (Remote Desktop Protocol), og kan være en mulig vei inn i et system med svak beskyttelse.

Vi starter prosessen med å åpne et cmd-vindu, og navigere til mappen som inneholder VNC-scanneren, og kjøre scannerfilen. Da får vi opp dette informasjonsbildet:



For å starte scanneren må vi gi den noe input. Options vi vil bruke i denne omgang er:

-i (Definerer IP-adresse eller IP-range. Skrives i format 127.0.0.1 eller 127.0.0.1-127.0.0.99)

-cT (Definerer at vi bruker connect() metoden som scannermodus)

-p (Definerer hvilken port vi skal skanne)

-T (Definerer hvor mange threads vi skal bruke)

For å scanne en range kan vi derfor bruke denne kommandoen:

Kode

VNC_bypauth -i 88.1.10.0-88.90.179.77 -p 3389 -cT -T 5000
Scanneren vil så starte og du kan se progresjonen i realtime:



Dersom scanneren finner sårbare adresser, blir disse lagret i tekstfilen VNC_bypauth.txt i samme mappe som programfilen. Dessverre er denne logfilen litt rotete, så med litt replace i en eller annen tekstbehandler fjernes alle portnummer og tab-er og mellomrom. Filen skal til slutt se slik ut:



Da har vi adressene klare, og nå er det bare å sette igang tålmodighetsprøven, nemlig brute force. Jeg foretrekker å angripe mange adresser med relativt få brukernavn -og passordkombinasjoner. Start opp DUBrute og trykk på knappen som heter Generation. Bruk File IP, File Login og File Password-knappene til å fylle opp boksene med ordlister. Jeg har lagt ved noen eksempelfiler for de to siste i DUBrute zip-en.



Trykk deretter Make, OK og Exit når den er ferdig.

Trykk Config og sjekk at alt stemmer.



Når alt er OK, trykk Start. Brute forcingen er igang! Dersom den treffer blink, vil resultatene lagres i en tekstfil med navn good.txt i samme mappe som DUBrute.

Happy hunting!
Unnskyld meg, men hva skal dette være godt for så lenge den ikke finner passordet til naboen?
Sitat av Lacost33 Vis innlegg
Unnskyld meg, men hva skal dette være godt for så lenge den ikke finner passordet til naboen?
Vis hele sitatet...
Hacking av windowsmaskiner -og servere?
Til dem som har telenor, og prøve det her så kan/vil inet linja bli sperret ganske rask, siden dem ser det som virus.
Da får du email på online.no konto din fra
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Til dem som har telenor, og prøve det her så kan/vil inet linja bli sperret ganske rask, siden dem ser det som virus.
Da får du email på online.no konto din fra
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler folk å bruke VPN hvis de vil drive med ting som dette. Jeg antok at de som er interesert i dette tenker såpass langt
Fin guide, men hvordan du kan kalle dette hacking, forstår jeg dog ikke.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Fin guide, men hvordan du kan kalle dette hacking, forstår jeg dog ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke ute etter å starte den evige diskusjonen om hva som er hacking eller ikke.

Dette viser hvordan man i teorien kan bryte seg inn i et system. Kall det hva du vil.