Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 932
Hei

Jeg har satt opp uTorrent til å laste ned endel filer automatisk med hjelp av Catch. Et rss-program som legger torrent-filene i en mappe sånn at uTorrent kan laste de ned.

Jeg lurer på om noen vet om et program som kan flytte filene fra nedlastingsmappen og til korrekt mappe på harddisken min?

Slik at filer med "abc" kommer til en mappe og filer med "def" i navnet kommer til en annen mappe.

Finnes noe sånt?
På forhånd takk.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Du kan bruke xmove til dette formålet.

http://65.39.148.34/KB/cs/xmove.aspx...t=1298394&fr=1
Vis hele sitatet...
Takk for kjapp respons Men er ikke det for Windows? Mulig jeg misforstår, men stod veldig mye om .net, c# og Windows.
Haha. Beklager. Da var det jeg som var litt kjapp.

Ja, det kan gjøres i OS X også. Enten med AppleScript eller med et BashScript. Men du må være litt mer spesifikk på hvordan du vil sortere. Vil du gå etter filendelser eller innhold i filnavn?

Altså:

1. Hvis filnavn inneholder "xvid" flytt fil til mappe "mappe/xvid"

eller

2. Hvis filendelse er lik ".avi" eller ".mkv" eller "mp4" flytt til mappe "mappe/filmer"
Ideen er at at om scriptet gjenkjenner tittelnavnet så flytter den filen til en bestemt mappe. Og gjerne sesong i tillegg.

navnpåserie.s01.e01.avi At denne flyttes til navnpåserie og undermappen sesong 1.
Tja dette kan gjøres med et python script, kan se på det senere