Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 653
Etter å ha tittet rundt for å finne noen gode Wordpress-tema til bruk på min egen side ga jeg til slutt opp og bestemte meg for å lage noe eget.

Ideen er å lage et theme som er minimalistisk, og lite "bloggete" (dårlig forklaring kanskje, men jeg kommer ikke på noe bedre).

Det gjenstår et par bugs som må rettes, men legger ut en post her i håp om konstruktiv kritikk. Om det er noe som ikke fungerer særlig bra eller forslag til forbedringer mottas disse med takk

temaet kan sees i bruk på http://sjovang.no

Jeg har ikke umiddelbare planer om å legge det ut kildekoden da det hele er heller lite fleksibelt til andres bruk, men om det er interessant kan jeg sikkert gjøre alt tilgjengelig, da under CC-lisens
Kanskje litt for minimalistisk? Jeg ventet liksom på noe mer når jeg gikk inn på siden.
Få inn noe mer farger.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Personlig synes jeg det ble noe for tomt. Greit å fokusere på innhold fremfor design, men dette ble rett og slett en tanke kjedelig å se på. I tillegg er det et eller annet ved den "blokk-aktige" looken jeg ikke er helt enig i, men jeg kan ikke helt sette fingeren på det.
Et av de beste wordpress-temaene jeg har sett.

(EDIT: Post 700)
Sist endret av Petter Pan; 26. august 2010 kl. 15:22.
Jeg liker selve oppsettet på forsiden, selv om det blir litt for … tomt. Hva med et bilde, hvert fall på den største og mest aktuelle saken? Bare en tanke. Mye fin luft også.

Det jeg derimot ikke liker er innpå selve postene, tekstene blir altfor brede. For å sitere fra denne fine siden:

«Anything from 45 to 75 characters is widely regarded as a satisfactory length of line for a single-column page set in a serifed text face in a text size. The 66-character line (counting both letters and spaces) is widely regarded as ideal. For multiple column work, a better average is 40 to 50 characters.»

Dine (lengste) linjer er på nærmere 160 tegn, og ligner mer på et Word-dokument enn fine spalter. Jeg reagerer hvert fall på det, syns det blir litt i bredeste laget.

Bortsett fra det virker det rimelig bra.
Logotytme
liasis's Avatar
Trådstarter
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Det jeg derimot ikke liker er innpå selve postene, tekstene blir altfor brede. For å sitere fra denne fine siden:

«Anything from 45 to 75 characters is widely regarded as a satisfactory length of line for a single-column page set in a serifed text face in a text size. The 66-character line (counting both letters and spaces) is widely regarded as ideal. For multiple column work, a better average is 40 to 50 characters.»
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i, har derfor et par css-klasser for å kunne lage 2/3/4 kolonner med tekst. De er ikke tatt i bruk ennå siden alle postene er tatt med fra forrige oppsett, men ideen er å bruke disse utstrakt med bilder og tekst sammen. Skriver på en guide om oppsett av WHS som vil vise dette, prøve å få den ferdig i løpet av uka. Det ligger også 3 kolonner med tekst under innlegget med høydepunkter fra Øya2010
Sist endret av liasis; 26. august 2010 kl. 19:49.
Pent, ryddig og oversiktlig. Kanskje en smule for minimalistisk, men veldig bra.