Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1556
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Har røyka litt weed i tid og utider men nå skal jeg til Utretch i Nederland i September og lurer litt på hvordan jeg skal gå frem ved besøk av Coffeshop.

Er det slik at betjeningen kan hjelpe og gi råd om hva jeg bør prøve? Vil ha noe som er for førstegangs brukere og gjerne mest intressert i CBO mot mine helseproblemer eller hjelper THC også?

Er det lov å bare kjøpe men ta med seg weeden til for eks en park eller noe?

Noen andre gode råd for en nykommer?
Betjeningen er som regel mer enn behjelpelige med å finne det som passer deg best. Det er bare å ta en prat.

Du kan (i hvert fall i Amster) kjøpe og ta med weeden ut. Man kan også ta med den til andre coffeeshops og røyke den der så lenge du kjøper noe å drikke/spise fra dem.
Anonym bruker
"Rik Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja betjeningen hjelper deg, bare si Hello i have smoked a bit of weed some times now and then before. What do you suggest for me if i want something for my health problems (beskriv i et ord)? Er du ute etter rus så si kort hva slags rus du er ute etter (mild, sterk, høy og lifted eller slækk og stein, beroligende eller stimulerende, party eller mot hodepine osv osv). De har hørt alle dumme spørsmål før men gjør det kort og enkelt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja betjeningen hjelper deg, bare si Hello i have smoked a bit of weed some times now and then before. What do you suggest for me if i want something for my health problems (beskriv i et ord)? Er du ute etter rus så si kort hva slags rus du er ute etter (mild, sterk, høy og lifted eller slækk og stein, beroligende eller stimulerende, party eller mot hodepine osv osv). De har hørt alle dumme spørsmål før men gjør det kort og enkelt.
Vis hele sitatet...
Også anbefaler de white widow...
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får alltid en meny sånn som du ville fått hvis du gikk på en restaurant. På denne finner du det du trenger, og de ansatte kan selvfølgelig hjelpe deg. Mye mer morsomt å prøve seg frem da
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får alltid en meny sånn som du ville fått hvis du gikk på en restaurant. På denne finner du det du trenger, og de ansatte kan selvfølgelig hjelpe deg. Mye mer morsomt å prøve seg frem da
Vis hele sitatet...
Joda men vil ikke bli fittefjern heller Skal på musikkfestival begge kveldene.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda men vil ikke bli fittefjern heller Skal på musikkfestival begge kveldene.
Vis hele sitatet...
der hvor jeg pleier å røyke så er det en 1-5 rangering på vesidenav prisen i hver meny også. Det er stort sett også helt vanlig.
Det er som regel greit å røyke i parker i Amsterdam, men hvis det er barn/ungdommer i nærheten kan du få reaksjoner. Utenfor Amsterdam vil du gjerne få negative reaksjoner hvis du røyker offentlig, det fikk jeg erfare, da jeg møtte på en gjeng agressive ungdommer. Som alltid, i slike situasjoner gjelder det bare å ikke virke svak, og bare fortsette å puffe på jointen.

Men, hvis det er første gang du røyker vil jeg anbefale deg å holde deg inne for deg selv, eller nært hotellrommet, slik at du kan gå å legge deg nedpå hvis nødvendig. Cannabis kan være psykedelisk når en har null toleranse.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Det er som regel greit å røyke i parker i Amsterdam, men hvis det er barn/ungdommer i nærheten kan du få reaksjoner. Utenfor Amsterdam vil du gjerne få negative reaksjoner hvis du røyker offentlig, det fikk jeg erfare, da jeg møtte på en gjeng agressive ungdommer. Som alltid, i slike situasjoner gjelder det bare å ikke virke svak, og bare fortsette å puffe på jointen.

Men, hvis det er første gang du røyker vil jeg anbefale deg å holde deg inne for deg selv, eller nært hotellrommet, slik at du kan gå å legge deg nedpå hvis nødvendig. Cannabis kan være psykedelisk når en har null toleranse.
Vis hele sitatet...
Har røyka 3-5 ganger tidligere og opplevde ikke noe da
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var på en coffeshop for mange år siden og da fikk vi en meny.
Den var type: xxx hvis du vil slappe av, xxx hvis du skal på museum, xxx hvis du vil hygge og le masse, xxx hvis du vil bli konsentrert og fokusert, xxx hvis du vil bli super trippa. Var en ganske morsom meny. Vi gikk for den som skulle få en i latter, og wow det var så morsomt å røyke haha.

Det som er fint med Amsterdam at man kan få det man ønsker.

Dessverre lest nå at de kun selger til Nederlendere og ikke lenger utlendinger. Vet ikke om det er pga korona, men var en sak om det nettopp. Kan være jeg tar feil ( håper jeg).
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har røyka 3-5 ganger tidligere og opplevde ikke noe da
Vis hele sitatet...
For noen tar det noen ganger før det funker. Men, vær forsiktig! Å grønne ut er IKKE behagelig. Vil tro sakene i Nederland kan være ganske potente. Er helt greit å ta 2-3 trekk så la det gå en god stund (10-15min), før du evt tar mer.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg var på en coffeshop for mange år siden og da fikk vi en meny.
Den var type: xxx hvis du vil slappe av, xxx hvis du skal på museum, xxx hvis du vil hygge og le masse, xxx hvis du vil bli konsentrert og fokusert, xxx hvis du vil bli super trippa. Var en ganske morsom meny. Vi gikk for den som skulle få en i latter, og wow det var så morsomt å røyke haha.

Det som er fint med Amsterdam at man kan få det man ønsker.

Dessverre lest nå at de kun selger til Nederlendere og ikke lenger utlendinger. Vet ikke om det er pga korona, men var en sak om det nettopp. Kan være jeg tar feil ( håper jeg).
Vis hele sitatet...
Skal til Utretch i September så håper det er lov. Planen er Amsterdam på festival i Januar 2022 så om du har noen favoritt shops så si ifra
Anonym bruker
"Intolerant Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Disse menyene er ofte bullshit og cannabisvarianter er ikke SÅ forskjellige utenom indica/sativa. Museumsstrain? Kom igjen. Sannsynligvis selger de deg den med mest profitt. Spør noen lokale stonere om hvilke sjapper og strains de går for, kan love deg at det aldri er de dyreste variantene. Desto mer slitent og lenger unna sentrum, dess bedre produkt er min erfaring. Når det er sagt kan kvaliteten og prisen på coffeshops ta seg en bolle sammenligna med «private» klubber i andre land, men det er en annen historie.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Disse menyene er ofte bullshit og cannabisvarianter er ikke SÅ forskjellige utenom indica/sativa. Museumsstrain? Kom igjen. Sannsynligvis selger de deg den med mest profitt. Spør noen lokale stonere om hvilke sjapper og strains de går for, kan love deg at det aldri er de dyreste variantene. Desto mer slitent og lenger unna sentrum, dess bedre produkt er min erfaring. Når det er sagt kan kvaliteten og prisen på coffeshops ta seg en bolle sammenligna med «private» klubber i andre land, men det er en annen historie.
Vis hele sitatet...
en kan i allefall med trygghet si at når du går inn i en coffeeshop så kommer du til å gå ut fjern. Har aldri opplevd å vært på en sjappe for så å få dårlig shit. Aldri, ikke engang i Spania.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.dutchnews.nl/news/2021/0...ops-in-future/

Dårlig nyheter for dem som vil til Amsterdam for å røyke..
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://www.dutchnews.nl/news/2021/0...ops-in-future/

Dårlig nyheter for dem som vil til Amsterdam for å røyke..
Vis hele sitatet...
Null stress det der tror jeg
It was never enforced in Amsterdam because of concerns that it would drive the trade on to the street.

Read more at DutchNews.nl:
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Intolerant Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
en kan i allefall med trygghet si at når du går inn i en coffeeshop så kommer du til å gå ut fjern. Har aldri opplevd å vært på en sjappe for så å få dårlig shit. Aldri, ikke engang i Spania.
Vis hele sitatet...
Sa ikke det var direkte dårlig, men dårligERE og dyrere.. Man blir fjern på bushweed også. Og den nyheten om at utlendinger ikke får røyke har versert de siste tjue åra. Spennende om det får gjennomslag, for byen er full av kjedelige, fnisende turister. Eneste mer turistifiserte sentrum jeg har vært i var Praha, og det sier litt.
Anonym bruker
"Rik Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Disse menyene er ofte bullshit og cannabisvarianter er ikke SÅ forskjellige utenom indica/sativa. Museumsstrain? Kom igjen. Sannsynligvis selger de deg den med mest profitt. Spør noen lokale stonere om hvilke sjapper og strains de går for, kan love deg at det aldri er de dyreste variantene. Desto mer slitent og lenger unna sentrum, dess bedre produkt er min erfaring. Når det er sagt kan kvaliteten og prisen på coffeshops ta seg en bolle sammenligna med «private» klubber i andre land, men det er en annen historie.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke være nedlatende men det er åpenbart at du ikke har så veldig god peiling på weed da det er store forskjeller utover bare indica og sativa, men gatehasjen og poten som fins i Norge er ikke noe man kan kjenne det ut fra. Du har også en pessimistisk holdning til hvordan profesjonelle coffeeshops tar i mot kunder. De fleste steder består av ildsjeler som jobber der og er like opptatt av kvalitet og kundeservice som en mesterkokk som ånder for at sine kunder får riktige retter og perfekt tilberedt, og de er ikke som en strandselger i grand Canaria som skal manipulere deg til den dyreste strainen.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vil ikke være nedlatende men det er åpenbart at du ikke har så veldig god peiling på weed da det er store forskjeller utover bare indica og sativa, men gatehasjen og poten som fins i Norge er ikke noe man kan kjenne det ut fra. Du har også en pessimistisk holdning til hvordan profesjonelle coffeeshops tar i mot kunder. De fleste steder består av ildsjeler som jobber der og er like opptatt av kvalitet og kundeservice som en mesterkokk som ånder for at sine kunder får riktige retter og perfekt tilberedt, og de er ikke som en strandselger i grand Canaria som skal manipulere deg til den dyreste strainen.
Vis hele sitatet...
Takk dette gjorde meg mye tryggere :P Ble litt nervøs av hva han andre skrev..
Hvis du kan tysk så slå over på det inn på coffeeshop. Min erfaring er at de er hyggeligere mot tyskere. Ihvertfall der jeg var.
Det er lov å kjøpe og ta med ut ja.

Det er litt skikk og bruk i Amsterdam at du kjøper ikke varer på plass a for deretter å sette deg på uteplassen til plass b som er rett ved siden av f.eks.
Jeg har kun et godt råd og det er å ta av deg lua, capsen eller hatten. Og solbriller sikkert.
Fikk så hatten passa(heh) hver gang jeg glemte å ta av meg capsen
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sist jeg var i Amsterdam var for 7 år siden. Dette er erfaringene mine fra de gangene jeg har vært innom byen, så det er mulig at ståa har endret seg siden da.

Betjeningen hjelper deg - de fleste har peiling. Jeg har også sett menyer med beskrivelse av strainene og hvilke lidelser de kan hjelpe mot.
Du kan ta den med ut av coffeshoppen, og så lenge du ikke plager noen, så er det ingen som bryr seg om du røyker i en park.
Du kan også spørre hotellet når du bestiller om du kan få et rom hvor det er tillatt å røyke cannabis (husk at det uansett ikke er tillatt med tobakk, og du har heller ikke lov til å røyke det på coffeshop)

Tilleggsnotis: Jeg kan, som en som tidligere har dyrket frem en rekke planter, bekrefte at mye av det man finner i en coffeshop i sentrum er overprisede varer og av varierende kvalitet. Det finnes unntak, men man finner som hovedregel bedre varer utenfor sentrum hvor det ikke er turisttrøkk.