Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2136
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tok nettopp et kvart gram speed, svelget det, og jeg oppdaget nettopp at føttene mine er ganske hovne. Kan det ha sammenheng med speeden? PS: dette er første gang jeg tar speed siden i fjor sommer
Det kan være det. Slike stimulanter har en tendens til å øke blodtrykket ganske mye, særlig om du drikker alkohol i tillegg. Ellers så er dette et godt tegn på hjertesvikt, så du bør vurdere om du skal kutte ut slike stimulanter og/eller oppsøke legen.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeez, dette visste jeg ikke! Det kan ikke bare være vann i bena da? Jeg drikker ikke alkohol og dette er første gang på et halvt år at jeg tar en kvarting speed...
Er ikke et kvart gram i en drop jævlig mye?
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Aner ikke, det er det jeg har pleid å ta og syns det er passe.

Hvor mye er det vanlig å skyte? Har ingen planer bare lurer
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeez, dette visste jeg ikke! Det kan ikke bare være vann i bena da? Jeg drikker ikke alkohol og dette er første gang på et halvt år at jeg tar en kvarting speed...
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg på det sterkeste å oppsøke lege, som aluminiumfluorid skrev - ødemer (væskeoppsamling) kan være et tegn på noe alvorlig, som regel relatert til sirkulasjonssystemet.

Det er ikke noe å spekulere på, du må til lege snarest.

https://nhi.no/symptomer/hjerte-og-k...viser/?hp=true
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hjelpes.... takk for tips folkens jeg kommer meg til legen i morgen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hjelpes.... takk for tips folkens jeg kommer meg til legen i morgen
Vis hele sitatet...
Hadde tatt turen til legevskta idag, tink kan skje veldig fort
Reis til legen NÅ!
Sitat av skrtskrt Vis innlegg
Er ikke et kvart gram i en drop jævlig mye?
Vis hele sitatet...
Dødelig dose med regn amfetamin hos en frisk person uten toleranse er 1,2g altså 1200mg, nå må dere huske at det er forskjellig på alle. Folk kan være oppe på 5g daglig med høy toleranse, har vert oppe på 3G selv med høy toleranse. Husk at gjennomsnittet på speeden i Norge ligger på 40-60% renhet og kan ligge helt nedpå 20% som vil si at om man tar 1g med speed har man fått i seg 0,4-0,6g speed.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Dødelig dose med regn amfetamin hos en frisk person uten toleranse er 1,2g altså 1200mg
Vis hele sitatet...
Det blir helt feil å si det sånn selv om 1,2g kan være en dødelig dose. LD50 for amfetamin er estimert å ligge på ca 20 - 30mg/kg hos mennesker, men har du hjerte problemer så kan du ta kvelden leeeeenge før du er oppe i en slik dose.
Sitat av Alge Vis innlegg
Det blir helt feil å si det sånn selv om 1,2g kan være en dødelig dose. LD50 for amfetamin er estimert å ligge på ca 20 - 30mg/kg hos mennesker, men har du hjerte problemer så kan du ta kvelden leeeeenge før du er oppe i en slik dose.
Vis hele sitatet...
Og så er det ikke slik at en frisk person er trygg under ld50. Ld50 er når halvparten av testsubjektene dør, og jeg vil nå regne selv en dose der «bare 10%» av folk dør som en grådig overdose.

Vet du om tallene det snakkes om er basert på mennesker? Ofte har en bare ld50 på rotter og de har en tendens til å tåle generelt mye mer enn hva mennesker gjør.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Vet du om tallene det snakkes om er basert på mennesker? Ofte har en bare ld50 på rotter og de har en tendens til å tåle generelt mye mer enn hva mennesker gjør.
Vis hele sitatet...
Testene som er gjort er selvfølgelig gjort på dyr som mus og rotter. Det er bare ett estimert tall, eksakt ld50 for mennesker er ukjent.
Sitat av Alge Vis innlegg
Testene som er gjort er selvfølgelig gjort på dyr som mus og rotter. Det er bare ett estimert tall, eksakt ld50 for mennesker er ukjent.
Vis hele sitatet...
Vi har dessverre noen eksperimenter på mennesker også med visse saker.