Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1636
Her om dagen fikk jeg en telefon fra politiet om at de mistenkte meg for å ha hostet på det lokale gatekjøkkenet og sagt at jeg hadde corona. Jeg ble helt perpleks for det har jeg aldri gjort. Spurte om hvem som hadde anmeldt meg men de svarte ingen. Jeg har rusbakgrunn (4 år nykter nå) og hadde mottatt et videoopptak som de hadde sammenstilt med et gammelt bilde av meg i forbryterarkivet sitt og syntes vedkommende på videoen lignet på meg. Spurte om hvilken dato det var snakk om, men de TRODDE det dreide seg om tredje juledag for det var da de hadde mottatt filmklippet. Saken er bare den at den datoen lå jeg på sofaen i pyjamas hele dagen og var ikke ute av huset. Kona var også hjemme og kan bevitne dette. Kan jeg evt domfelles for "hensynsløs adferd" som politiet kalte det på så spinkelt grunnlag som synsing? Pga mitt tidligere liv har jeg allerede dårlig forhold til politiet og er ganske tynnhudet så dette opplegget gjorde meg svært urolig siden jeg også har bipolar lidelse med angst.
Nei... De har jo ikke noe konkret, så her det bare å si da var jeg hjemme på sofan, sorry men dere leter etter noen andre.
De kan vel ikke sanksjonere deg uten bevis. Hvis du ikke har gjort noe kan du slappe av.
De har sikkert bladd gjennom bilder av «kjenninger» og konkludert at dere var ganske like.

Var du ute 1. eller 2. juledag?
Kona og jeg var på privatfest 2. Juledag. Var ikke ute av det huset da siden det er kalde vinteren. 3. Dag var jeg hjemme fyllesyk i pysjen
nekt på alt, si det var ikke deg og legg på telefonen. Du trenger ikke snakke med dem om du ikke vil. Jo mer du diller og daller og tenker og tanker jo mer nervevrak blir du.

er politiet som skal bevise du er skyldig, ikke du som skal bevise du er uskyldig.

Slutt å snakk med snuten. legg på. Så får de hente deg heme og gi deg en advokat i avhør om de synes det er verdt det.