Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1177
Har tatt 2 koffein piller er det farlig de er på 300mg. Veier 63kg
Du er trygg. Blir du syk så ring legevakta. Du vil nok føle deg ekkel i dag. Er du ung og frisk går 600mg bra
Sist endret av Relevant; 16. oktober 2020 kl. 12:22.
🍁420🍁
Trådstarter
Tusen takk for kjapt svar, ble litt redd her.

Er på jobb også, hehe
Sist endret av vet_ikke_jeg; 16. oktober 2020 kl. 12:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tidlige symptomer på akutt forgiftning kan oppstå allerede ved 500 - 600 mg koffein, men det skal som regel mer til før du blir dårlig.
Neste gang er det kanskje greit å sjekke ut evt fare før du tar noe?

Bare et lite tips, god helg!
🍁420🍁
Trådstarter
Hva er symptomene da og takk for at du fikk angsten til 100

Føler kvalme å hjertebank
Sist endret av vet_ikke_jeg; 16. oktober 2020 kl. 12:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Hva er symptomene da og takk for at du fikk angsten til 100
Vis hele sitatet...
Akutt forgiftning høres jo veldig skummelt ut men det betyr i praksis at du opplever ubehagelige effekter av en høy dose. Symtomer er at man skjelver på hendene som er kalde og svette, ar hjertet slår litt rart og at man har et slags adrenalinsjokk i kroppen.

Regner med at du vil oppleve det her men det er lang vei ifra potensielt ubehag til død.
🍁420🍁
Trådstarter
Og en helvetes angst

Okey takk for at du roet ned angsten

Men de symptomene har jeg

Følte de symptomene av en

Har bryst smerter vet ikke om det er angsten

!!!!! Kan jeg få svar
Sist endret av vet_ikke_jeg; 16. oktober 2020 kl. 12:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 600mg en gang jeg og. Fikk blodtrykksfall og svimte av på gata. Våkna på sykehuset 3 timer senere med angst ut av helvete og to knekte tenner
🍁420🍁
Trådstarter
Hahahah takk for svar men det går fint var bare angst, spiste litt mat så var alle symptomene vekke, går bra dette jeg har heve i meg opp til 3G speed på en dag å klager på koffein, men det var bare angst, alt går fint. Om noe skjer ringer jeg bare 113 brystsmerter er ikke så akutt men irriterende ringer legevakten om de blir verre takk for svar folkenz

Nå ble jeg dårlig å svimmel.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 16. oktober 2020 kl. 13:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjøp noe nøtter eller noe sånt du kan fortsette å munche på utover dagen.
Om du har brystsmerter ring legevakten. Heller en gang for mye enn en for lite.
🍁420🍁
Trådstarter
Er bare angst skjefen kjørte meg hjem jeg forklarte han. Har ikke brystsmerter når lengre de kommer å går men er litt tung i pusten å litt varm og svimmel. Ringer legevakten senere kanskje.

Snakket med gift sentralen var ingenting farlig med det.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 16. oktober 2020 kl. 15:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Koffein ha en gjennomsnittlig halveringstid i kroppen på ca 5 timer (men den kan variere mye).
Symptomene på at du har tatt litt mye koffein er høyere puls, kaldsvetting og rastløshet.
NB! Hos vanlig friske mennesker ligger dødelig dose på rundt 10-14gram (eller 150-200mg per kg kroppsvekt) så du er GODT innafor.

Du kan nok komme til å føle ett visst ubehag i de neste timene, men med mindre du har overfølsomhet for koffein eller har andre livstruende sykdommer kan du ta det helt med ro.
🍁420🍁
Trådstarter
Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
Koffein ha en gjennomsnittlig halveringstid i kroppen på ca 5 timer (men den kan variere mye).
Symptomene på at du har tatt litt mye koffein er høyere puls, kaldsvetting og rastløshet.
NB! Hos vanlig friske mennesker ligger dødelig dose på rundt 10-14gram (eller 150-200mg per kg kroppsvekt) så du er GODT innafor.

Du kan nok komme til å føle ett visst ubehag i de neste timene, men med mindre du har overfølsomhet for koffein eller har andre livstruende sykdommer kan du ta det helt med ro.
Vis hele sitatet...

Jau, men gift sentralen mente at om jeg følte de symptomene kan det ha vert efedrin eller amfetamin i de, som kan ha skjedd for jeg kjøpte ikke fra en norsk leverandør kjøpte fra Sverige på en side det sto «ikke sikker» på så det kan faktisk hende men symptomene er her fortsatt de kommer å går.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 2,5g en gang, kjente ikke en dritt
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kvalme og hjertebank er vanlige virkninger av for mye koffein. Noen får det av to kopper kaffe så det er ikke noe å være redd for selvom du føler deg uggen.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Har tatt 2 koffein piller er det farlig de er på 300mg. Veier 63kg
Vis hele sitatet...
Jeg brukte det daglig i en periode med mye drekking, fikk endel hjertebank og prikking i ansiktet så slutta tilslutt.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Kjøp noe nøtter eller noe sånt du kan fortsette å munche på utover dagen.
Vis hele sitatet...
Lærte av TS i en annen tråd at nøtter er kjælenavn på benzodiazepin, så bare ikke noen misforstår og begynner å munche på xanax for å dempe koffeinoverdose... Det kan selvfølgelig hende det hadde fungert, men vanlige nøtter er bedre.

300 mg er ikke langt unna mengden koffein du får i deg av å drikke to sterke kopper kaffe. Det kan medføre kvalme og svimmelhet. Det skjer stadig med meg, særlig i kombinasjon med sterk snus.

Smerter i brystet er vanlig om man har angst (fordi den gutten her strekker seg fra hjernen og ned gjennom kroppen bak hjertet). Det er vanlig å få mer angst av koffein. Synes det høres ut som du hadde hatt godt av å lære deg noen teknikker for å stilne tankene, vet_ikke_jeg. Har du gitt mindfullness en sjanse?
Sist endret av Bær; 17. oktober 2020 kl. 00:19.