Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1896
Jeg vil hjelpe en venn som sliter en del med nattesvette. Det er snakk om klam dyne og klam overmadrass, til tider våt og vond, sur lukt.

Dette er såklart veldig kjipt for han, og han er ikke typen til å oppsøke noe lege. Er det noen som vet om noen medisiner som kan brukes, som har god effekt?

Leste litt om et legemiddel i forbindelse med overgangsalder som ikke inneholder østrogen. Vil dette kanskje funke? Det er også hetetokter på dagen.
Egazil hjelper mot svette, men man må få det på resept. Dette er nok noe han kan få fra nettlege så slipper han å oppsøke fysisk lege.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er dette pga slutting av rus? Isåfall er det bare å ri stormen så går det over.
Typisk symptom på abstinenser.
Nattesvette er forøvrig et veldig vanlig B-symptom ved kreftsykdom.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke så mye å gjøre med det, ruser man seg så kommer jo dritten ut på en eller annen måte.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Egazil hjelper mot svette, men man må få det på resept. Dette er nok noe han kan få fra nettlege så slipper han å oppsøke fysisk lege.
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Egazil fungerer vært fall kjempebra på svetteproblemet mitt. Eneste ulempen er tørr munn som bivirkning, som kan resultere i dårlig tannhelse på sikt.
Sitat av Passiv Vis innlegg
Støtter denne. Egazil fungerer vært fall kjempebra på svetteproblemet mitt. Eneste ulempen er tørr munn som bivirkning, som kan resultere i dårlig tannhelse på sikt.
Vis hele sitatet...
Ja man blir veldig tørr i munnen, så om man får egazil på resept og bruker det er det viktig å drikke mye vann. Det hjelper en del, for det er litt ubehagelig å bli så tørr i munnen. Men egazil tar til gjengjeld svetten din, så om du har et stort problem med svette så ville jeg absolutt prøvd det.
Fun fact: Hyoscyamin er virkestoffet i Egazil. Hyoscyamin er også virkestoffet i det her: https://freak.no/forum/showthread.ph...ura+stramonium
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Saksen Vis innlegg
Fun fact: Hyoscyamin er virkestoffet i Egazil. Hyoscyamin er også virkestoffet i det her: https://freak.no/forum/showthread.ph...ura+stramonium
Vis hele sitatet...
Sammen med skumle nivåer av atropin og skopolamin, om noen tror å spise Datura stramonium for å lindre nattsvette er en god ide så får de seg en særdeles kjip delerisk opplevelse.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyka hver dag i 4 år nå.. nå er svetta så ille at om jeg røyker 11 på kvelden så er jeg klam i henda fra 12 på ettermiddag til jeg tar en joint.

Er det mulig å skyte noe (ikke botox) i henda for å bli kvitt svetta?

Hvorfor kan jeg ikke svette i ræva, hvor HENDA?!?!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyka hver dag i 4 år nå.. nå er svetta så ille at om jeg røyker 11 på kvelden så er jeg klam i henda fra 12 på ettermiddag til jeg tar en joint.

Er det mulig å skyte noe (ikke botox) i henda for å bli kvitt svetta?

Hvorfor kan jeg ikke svette i ræva, hvor HENDA?!?!
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte tidligere, prøv egazil. Det hjelper mot svette.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Synes det bør nevnes: Nattsvette er et symptom, hva som er årsaken kan være så mangt men det finnes også bekymringsverdige diagnoser som kan komme fra dette. Så: Dra til legen og beskriv problemet etter beste evne.

Sjansen er liten, men fremdeles der: at noen dekker over et slikt symptom og at lidelsen som er årsaken bare fortsetter.

Sånn sett er tråden her litt på kanten og også grunnen til at vi har regelen om at "nFF er ikke kvalifisert helsepersonell"
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
@Dodecha Fullt klar over det og fullt klar over symptomer på andreting.. men sliter kun med svette og siden jeg (miss)bruker thc, og det kan/vil føre til "the sweats" så¨velger jeg å bruke logikken som tilsier at det har en sammenheng med hva jeg bruker. så prøver jeg heller å stoppe svetten i de 16 timene jeg er "edru". Trenger da ikke bekymre legen.

Dog hadde jeg ikke brukt noe og sleit med driit svette hender så er deff lege noe jeg hadde sjekket opp. Har heller ikke slitet med svette før jeg begynte å røyke, jeg vet også at det ikke har noen sammenheng, bilen kan starte i dag men ikke i morra.

Vet at ditt innlegg ikke er rettet direkte mot meg men jeg valgte likevel å dele mitt synspunkt på det du skriver

Okai, leser nå at du skriver at tråden er på kanten.. Du får slette mitt svar om det ikke er av relevanse. God kveld
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
@Dodecha Fullt klar over det og fullt klar over symptomer på andreting.. men sliter kun med svette og siden jeg (miss)bruker thc, og det kan/vil føre til "the sweats" så¨velger jeg å bruke logikken som tilsier at det har en sammenheng med hva jeg bruker. så prøver jeg heller å stoppe svetten i de 16 timene jeg er "edru". Trenger da ikke bekymre legen.

Dog hadde jeg ikke brukt noe og sleit med driit svette hender så er deff lege noe jeg hadde sjekket opp. Har heller ikke slitet med svette før jeg begynte å røyke, jeg vet også at det ikke har noen sammenheng, bilen kan starte i dag men ikke i morra.

Vet at ditt innlegg ikke er rettet direkte mot meg men jeg valgte likevel å dele mitt synspunkt på det du skriver

Okai, leser nå at du skriver at tråden er på kanten.. Du får slette mitt svar om det ikke er av relevanse. God kveld
Vis hele sitatet...

Ja jeg ser den siden av saken også, og derfor tenkte jeg at å nevne at det kan være symptom på andre ting i stedet for å slette tråden.

Har selv hatt problemet når jeg har plutselig tatt pause fra mye cannabis.