Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 421
Hei. Ja, som tittelen sier. Har brukt masse benzo (Xanax) i lengre tid. Fikk sinnsyke abstinenser etter at jeg ikke fikk tak i dem lenger. Spise 10-15-20 Xanax 1mg om dagen. Måtte ringe legevakta pga abstinenser og de satt meg på nedtrapping på Vival 100mg(!) daglig for ett par uker siden. Dosen skulle fordeles over 3 ganger daglig, men jeg tar like gjerne alle 100mg på en gang.
De har trappet ned til 60mg daglig nå. Synes likevel at det er for lite. Jeg klarer ikke å følge legens henvisning til 3 doser daglig og tar alt på en gang fordi jeg er en jævla idiot...Var også alkoholiker før og har begynt å drikke relativt mye øl for å forsterke effekten av benzo. Neste uke trappes det ned til 45mg osv, osv...Er redd at jeg på nytt får for lite benzo og enda en gang må sitte med abstinenser og i tillegg den rare følelsen jeg har hatt siden jeg var i tenårene.
Vet ikke hva som skjer videre...Livet føles tomt, mørkt og kjedelig. Samme dritt hver dag. Men jeg er allikevel veldig glad i livet selv om det meste føles trist. Hva ville dere gjort? Noen behandlingshjem som er bra for ett par måneders opphold? Hvordan går man frem? Og hva sier man til familie og venner? At man besøker onkelen til fetteren til broen til tanta si eller noe sånt i noen måneder?
Var sist på behandlingshjem 6 måneder hver gang i 2013, 2014 og 2015 for omtrent de samme greiene som nå.
Sist endret av Lommeløkt; 18. september 2020 kl. 01:04.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville definitivt snakka med fastlegen om rusrehab. Det er mange måneders venteliste så start heller prosessen før enn senere! Vær åpen med familien, det å si sannheten til dem om misbruket ditt kan hjelpe deg å holde deg på rett vei også fordi du ikke kan lure deg selv mere med at "ingen merker det/bryr seg så jeg kan like gjerne ruse meg i dag og". De nærmeste venna dine kan du også si det til, de vil heie på deg! Men har du venner som driver med rus selv så kutt de ut fra livet ditt siden å snakke med og møte på dem, i det hele tatt se dem i Facebook newsfeeden gir hjernen din assosiasjoner til rus og gir deg lyst på. Du behøver ikke å fortelle til alle bekjente og perifere venner hvor du skal men det er ingen skam å være åpen med de nærmeste.