Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2056
Tittelen sier vell det meste.

Har tidligere bruk 5 og 10ml pumper, det funker bra på første pull, men etter det har naptha tatt livet av stempel i pumpa og man må bytte..

Skal på bytur i dag.
Hva egner seg og hvor får jeg kjøpt det?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du kan bruke små myke plastkkflasker som man bruker til juice til e-sigaretter f.eks. Enten trekk opp med helletuten på flaska, eller lim på en slange av ønsket lengde. Store pipetter fungerer, men man finner sjeldent store nok og de er ofte laget av plast som sprekker ved kontakt av heptan og sannsynligvis naphta.

Heptan er det desidert beste du kan bruke. Ev. Zippobensin, men det blir dyrt. Koster ca 100kr for en liter heptan på XXL.
Raskt spørsmål. Hva slags plante bruker du og hvor fikk du tak i den? Har drømt om å lage DMT lenge nå
At noen kan innta DMT og gå på byen er jo helt kokos!
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av hand_model Vis innlegg
At noen kan innta DMT og gå på byen er jo helt kokos!
Vis hele sitatet...
Er du hanshøyhet? For du kommenterer like mye svada i samme stil så jeg undres.

Du forstår jo ikke spørsmålet, eller hva det er snakk om.
Likevell så velger du å poste en kommentar.

Know your limits.

Sitat av JEHB Vis innlegg
Raskt spørsmål. Hva slags plante bruker du og hvor fikk du tak i den? Har drømt om å lage DMT lenge nå
Vis hele sitatet...
Jeg bruker MHBR og resten er temmelig hemmelig nemmelig.

Skal man ha tak i dette så er det ingen som vil fortelle deg hvor du får tak i det, man må finne ut beste metode for å få det hjem selv.
om man begynner å dele slike bransjehemmeligheter så går det som det gikk med darknet og det er det ingen som vil.

Sitat av 83leo Vis innlegg
Du kan bruke små myke plastkkflasker som man bruker til juice til e-sigaretter f.eks. Enten trekk opp med helletuten på flaska, eller lim på en slange av ønsket lengde. Store pipetter fungerer, men man finner sjeldent store nok og de er ofte laget av plast som sprekker ved kontakt av heptan og sannsynligvis naphta.

Heptan er det desidert beste du kan bruke. Ev. Zippobensin, men det blir dyrt. Koster ca 100kr for en liter heptan på XXL.
Vis hele sitatet...
Pipette for fan, det er det jeg trenger. Må vell finnes i glass?
Sist endret av Kjelldriver; 18. mai 2020 kl. 11:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av JEHB Vis innlegg
Raskt spørsmål. Hva slags plante bruker du og hvor fikk du tak i den? Har drømt om å lage DMT lenge nå
Vis hele sitatet...
Mimosa Hostilis inner rootbark er den enkleste og med høyest alkaloid-innhold. Finner du god fersk bark er det ikke uvanlig med 2%+. Sørg alltid for å kjøpe grove strimler bark. Den i fine strimler og særskilt pulver blir ofte tilsatt mye dritt for å spe på vekta og den er ofte gammel. Når man basifiserer barken vil fibrene uansett mykgjøres og løsne. Med en såkalt AB-tek (Acid to base) er det nærmest et must med strimlet bark. Med en STB (Straight to base) kan pulver brukes, men emmulsjon er vanskeligere å unngå pga. alle de små partiklene.

Acacia Confusa er også godt brukt, men pga. høyt innhold av planteoljer må man foreta en avfetting.

For best yield ville jeg kjørt på med en AB. Man trenger mye mindre Kaustisk og man kan ekstrahere en kg i slengen uten at man behøver for mye plass og tid. AB går rett og slett ut på å foreta 3-4 to timers avkok av barken i vann med PH 3-4. Man heller av avkoket i en egen kjele og koker dette ned til ønsket mengde. Det er svært viktig å ikke koke løsningen etter man har tilsatt base. Når løsningen er sur/ca. ph 3,5 er DMT'n fremdeles i saltform og har et adskillig høyere smeltepunkt. Når man tilsetter base/ph 13 omgjøres det til freebase som har et relativt lavt smeltepunkt. Jeg har enda ikke funnet konkrete holdepunkter for at DMT-molekylene blir skadde ved ca 100c, men better safe than sorry.

Når man har kokt ned den ferdige løsningen til ønsket volum og den holder romtemperatur tilsetter man base til ph når 13. En stor cola-flaske duger fint til en kg bark. Da får man oppi ca. 3,5dl Heptan samt litt rom til overs for å riste løsningen. Siden flaskene skrår oppover er det mye enklere å suge av laget med heptan i tillegg.

Mange bruker varme for å skvise ut mer av løsningen. Dette har liten til ingen betydning. Svak oppvarming til ca 30c skader ikke, men jeg ville ikke gått lenger. For hvite krystaller er alltid romtemperatur best. Varme bidrar kun til at planteoljer blir med i opptrekket og man får ofte et off-white eller gult produkt. Ikke at det har noe å si på effekten, tvertimot foretrekker mange gulaktig DMT da de hevder opplevelsen er noe mer fullspektrum.

Når man tilsetter base nok til at man når ph 13 vil DMTen som er tilgjengelig i barken skilles ut uansett om det er ved romtemperatur eller varmere. Man må som regel foreta alt fra 3 til 5 opptrekk uansett om man bruker varme eller ikke. Yielden vil være den samme. Kanskje marginalt mindre uten varme da man ikke trekker opp fettstoffer.
Kjøp 50ml sprøyte med lang spiss på apoteket. koster ca. 10kr.
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av revo85 Vis innlegg
Kjøp 50ml sprøyte med lang spiss på apoteket. koster ca. 10kr.
Vis hele sitatet...
Leste du ikke tråden?
Naptha spiser opp gummien som sitter på stempelet i pumpa så den skjærer seg og blir ubrukelig etter første pull, sprøyta blir som en motor som har gått uten olje.
En sprøyte holder for meg til ca. 5-6 pulls. så skifter jeg sprøyte... kanskje bruker jeg et annet merke ?
hva med å gå for sprøyte av glass
Sitat av hand_model Vis innlegg
At noen kan innta DMT og gå på byen er jo helt kokos!
Vis hele sitatet...
Hahaha årets innlegg! Du skjønner ikke engang hva som diskuteres i tråden tydeligvis!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet hvor store pipetter eller glassprøyter kjøpes? har også problemet med at plastsprøyter ikke funker etterhvert, eller at man må dra ekstremt hardt og håpe at ikke gummien blir sittende fast og røsker ut plastdelen. Anbefaler av erfaring ikke å prøve å dra dett opp med en powerade flaske. Foreløpig har jeg ikke funnet noe alternativ til apoteksprøyter, men det er vel ikke direkte helsebringende stoffer som naftaen fjerner fra puten.
Kan ikke en vanlig slik Turkey bastor i glass funke greit, eller blir det for svært?
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
Det jeg til slutt gjorde var å ta en vanlig 10ml pumpe å dra ut stemplet å kaste det i søpla og lage en provisorisk turkey bastor.
Jeg hadde en slik som dette liggende som jeg limte fast i pumpa, funker vell på samme måte som turkey bastor.


Det sagt vil nok en ordentlig og helst i glass fungere bedre.
Noen som hadde vært interessert i holde en extraction "kurs" for spesielt interesserte? Da selvfølgelig med en "dummy" ingrediens slik alt er lovlig.

Bruker dere forresten plumbo til å oppløse mimosaen? Eller hva er best?

Er lightervæske greit for å skille dmten?
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av whatismyname Vis innlegg
Noen som hadde vært interessert i holde en extraction "kurs" for spesielt interesserte? Da selvfølgelig med en "dummy" ingrediens slik alt er lovlig.

Bruker dere forresten plumbo til å oppløse mimosaen? Eller hva er best?

Er lightervæske greit for å skille dmten?
Vis hele sitatet...
Mener jeg har hørt om en nettside som heter youtobe, eller tubeyuber kanskje? husker ikke helt, men hørte fra noen i vinden at er flere milliarder korte og lange filmer i alle sjangre på den nettsiden, om jeg bare kunne huske hva den het? youlube? uansett, det er nok garantert en eller to, kanskje ti filmer der inne som forklarer det du spør etter i detalj.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Mener jeg har hørt om en nettside som heter youtobe, eller tubeyuber kanskje? husker ikke helt, men hørte fra noen i vinden at er flere milliarder korte og lange filmer i alle sjangre på den nettsiden, om jeg bare kunne huske hva den het? youlube? uansett, det er nok garantert en eller to, kanskje ti filmer der inne som forklarer det du spør etter i detalj.
Vis hele sitatet...
Sikkert hundrevis av sånne filmer der.
Var det redtube kanskje? Eller er det jeg som blander og surrer her?
[quote=whatismyname;3601894]Noen som hadde vært

Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Mener jeg har hørt om en nettside som heter youtobe, eller tubeyuber kanskje? husker ikke helt, men hørte fra noen i vinden at er flere milliarder korte og lange filmer i alle sjangre på den nettsiden, om jeg bare kunne huske hva den het? youlube? uansett, det er nok garantert en eller to, kanskje ti filmer der inne som forklarer det du spør etter i detalj.
Vis hele sitatet...
Serr?? Kan vel bare legge ned freak da??
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av whatismyname Vis innlegg
Serr?? Kan vel bare legge ned freak da??
Vis hele sitatet...
Det går under egeninnsats, det virker ikke som om du har gjort noe innsats på å sette deg inn i temaet, et konkret forslag i denne situasjonen hadde vært at du hadde sjekket ut diverse youtube videoer som forklarer prosessen eller oppskrifter på andre sider og heller kommet med spørsmål om spesifikke ting du ikke forstår og om noen kunne forklart ting dypere.

Her virker det som om du bare vil at folk skal gjøre alt arbeidet for deg.