Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 839
Hei! Jeg skal kjøpe en Macbook 13" men jeg aner ikke hvilken jeg skal kjøpe. Jeg skal ikke drive med noe spesielt, facebook, youtube, netflix og litt surfing. Skolearbeid og bilderedigering også, dette er egentlig alt. Hvilken passer best til meg? Macbook Air eller Macbook Pro? Og hvor mange GHz? Jeg aner ikke hva GHz er, men vet at det finnes 2(?) forskjellige GHz, alle svar blir satt stor pris på.

Pris er ikke noe problem
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du skal lære deg å bruke søkefunksjonen på forumet (eller bare se på forsiden), deretter vente på den nye modellen.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=251630
Definitivt Air.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du skal lære deg å bruke søkefunksjonen på forumet (eller bare se på forsiden), deretter vente på den nye modellen.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=251630
Vis hele sitatet...

Er ganske ny her, men skal huske på det til neste gang
Ta en Air. Byttet nettopp ut MacBook Pro 15" min med en ny syltynn 13.3" ASUS-maskin, angrer ikke et sekund. Air-maskinen er like tynn og enkel å dra med seg, og kan bli rimelig kraftige når du setter opp specs.
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
Og hvor mange GHz? Jeg aner ikke hva GHz er, men vet at det finnes 2(?) forskjellige GHz.
Vis hele sitatet...
GHz er klokke farten på prossesoren (Litt mer inviklet men stress å forklare.) Hvis du bare skal surfe på nettet trenger du ikke alverden, gå for den billigste (eller minst dyre )
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Air-maskinen er like tynn og enkel å dra med seg,og kan bli rimelig kraftige når du setter opp specs.
Vis hele sitatet...
Valgte høyeste specs på apple.no, å kalle 1.7GHz og 8GB RAM "rimelig kraftig" er vel litt drøyt. Pluss, da ligger prisen på 12 290kr.
Sitat av Hitiz Vis innlegg
Valgte høyeste specs på apple.no, å kalle 1.7GHz og 8GB RAM "rimelig kraftig" er vel litt drøyt. Pluss, da ligger prisen på 12 290kr.
Vis hele sitatet...
Alt må selvfølgelig sees i forhold til hverandre. Den er ikke kraftig i forhold til gamingmaskinen hjemme, men den kan være kraftig til å veie rett i overkant av én kilo. En kollega bruker også Air til utvikling av bl.a. Android, WP8 og W8-apps.