Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 948
Vi som er gamle nok til å huske MTV som musikkanal, husker også Beavis and Butt-head. For en liten stund siden la jeg merke til at det faktisk har kommet en ny sesong, som ble vist i siste kvartal i 2011. Sesongen før der igjen kom i 1997 (!), mens Bill Clinton enda var president, og før Monica Lewinsky-skandalen. Forventningene var derfor store til hvorvidt serien kom til å være bra i dag.

Jeg husker jeg så Beavis and Butt-head som liten, uten å forstå særlig mye. Prøvde å se på showet igjen i 2005 en gang, men fikk ikke veldig mye ut av det, fordi episodene fra 1992 til 1997 ikke hang helt med i tiden. Den nye sesongen derimot, har fått latteren til å rulle i et bra tempo. Siden det er laget i 2011, er referansene oppdatert en god del, og vi får blant annet med oss BP sitt oljesøl, droner i Afghanistan og Twilight.

Humoren kan helt overfladisk virke hjernedød, men har allikevel dybde i seg hvis man forstår den. Det kommer spesielt godt frem når «pausene» i programmet vises, hvor det ikke bare spilles musikkvideoer som de kommenterer lengre. Nå har de også begynt med filmanmeldelser av nyere og kjente filmer slik som «The Human Centipede». Og kanskje enda bedre, kommentarer til tilbakestående MTV-konsepter slik som «16 and pregnant» og «Jersey Shore». Man skulle nesten tro et øyeblikk at hele MTV-utvalget ble laget kun for å passe utrolig bra som materiale på Beavis and Butt-head, for det mentale nivået er fullstendig på bølgelengde.

Er det flere som har sett denne nye sesongen? Synes absolutt Mike Judge at har gjort en god jobb med å gjenopplive konseptet. The Great Cornholio gjør også comeback i episode 5! Har fått sett ca. halve sesongen sammen med Marjo, og vi gleder oss definitivt til å se mer.

Noen episodeoppsummeringer, sakset fra Wikipedia:
Holy Cornholio
Extended episode. Beavis gets an action figure drilled into his hand and has to go the hospital. At the hospital, a cult sees him as the second coming of the Messiah after he transforms into his alter ego, The Great Cornholio.
Vis hele sitatet...
Bathroom Break
At Burger World, Butt-head realizes that he gets paid when he goes to the bathroom.
Vis hele sitatet...
Spill
After hearing a TV report about a shoreline oil spill, Beavis and Butt-head visit the site, where they try to win the affection of hot volunteers, mistaking them for the "chicks" (which are actually young oil-drenched birds).
Vis hele sitatet...
Sist endret av Nichotin; 8. februar 2012 kl. 10:20.
Har sett første EP og satte hele sesongen på dl før jeg dro på skolen idag :-)

Gleder meg voldsomt, liker spesielt gjennomgangen gjennomgangen av musikkformer etc :-P