Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1283
Her følger et rent hypotetisk problem:

La oss si at vi sitter på en db-dump med brukernavn, passord i klartekst og e-post.

Vil det være mulig å lage et verktøy som går igjennom en liste med hotmailadresser og passord og lagrer resultat basert på respons fra MS sine servere?

Har noen eventuelt noen pekere til hvor jeg kan finne mer info om slikt for C#?
Dette er trivielt. Alle hotmail-kontoer kommer med Live MSN og du kan dermed skrive en funksjon eller bruke et bibliotek som forsøker å koble seg til msn og logge av igjen.

Avhengig av returmeldingen du får kan kontoen være sperret, feil passord eller korrekte. Derimot er dette en god snarvei til å få ALLE kontoene du sjekker sperret for mistanke om spam/kontohoarding. I verste fall risikerer du å få en anmeldelse om noen av brukerne steiler, og da vil du ikke ha noen passordliste liggende på harddisken din.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Avhengig av returmeldingen du får kan kontoen være sperret, feil passord eller korrekte.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for bra svar.

Dette er i utgangspunktet et PoC for å vise hvor stor prosentdel av brukermassen bruker det samme passordet flere steder. Jeg er totalt uinteressert i å lese andre folks e-poster.

* Altså ingen brute forcer, men kunne en avsjekk på om kombinasjonen er riktig eller gal.

Til de som måtte lure, så har jeg gjort en del research nå, og det viser seg at API-et til MS for Hotmail endrer seg såpass ofte at det i utgangspunktet er en lost case.