Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6125
Hej!

Om man bor i Norge, får man bestämma vilken skola barnet ska gå i eller måste barnet gå i den skola som hör vill området???
Det er fritt skolevalg i Norge. Det betyr at du kan søke ditt barn inn på den skolen du selv ønsker. Jeg tror dog du kommer bakerst i køen og at de som bor i skolens inntaksområde har førsterett på plass. Mange skoler er jo fulle.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du må velge en skole i den kommunen du bor i. Det er noen tilfeller der noen får gå på skole i en annen kommune, men det krever en avtale mellom kommune om fordeling av utgifter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du kan bruke privatskoler eller hjemmeskolere hvis du har råd til det, og det anbefaler jeg deg å prøve. På offentlig skole er det mye indoktrinering, og nesten ingenting av tiden går til å lære noe som faktisk er nyttig i livet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mornajens Vis innlegg
Du kan bruke privatskoler eller hjemmeskolere hvis du har råd til det, og det anbefaler jeg deg å prøve. På offentlig skole er det mye indoktrinering, og nesten ingenting av tiden går til å lære noe som faktisk er nyttig i livet.
Vis hele sitatet...
Lyst til å utdjupe doktrineringa og at ein ikkje lærer noko som er nyttig? Det er svært spesielle påstander...
Sitat av Mornajens Vis innlegg
Du kan bruke privatskoler eller hjemmeskolere hvis du har råd til det, og det anbefaler jeg deg å prøve. På offentlig skole er det mye indoktrinering, og nesten ingenting av tiden går til å lære noe som faktisk er nyttig i livet.
Vis hele sitatet...
Privatskolene må følge den samme læreplanen som de offentlige skolene, så det du sier er bare piss.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Ifølge Hattie, J (2014, Visible Learning) så har privatskoler særdeles liten positiv effekt på læring (Helt nede i 0.12 i effekt) Så med litt forskning har vi godt med belegg på å si at det å betale for noe som er gratis i Norge rett og slett er piss.