Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1262
Heisann!
bruker traktor som software når jeg djer, men har et lite problem med det å finne ut når jeg skal sette inn ny track, har nå i en stund telt beats of lagt inn cue point slik at jeg skal vite dette, men syns det er litt tungvindt.

Har hørt at det er en funksjon i viritual dj at man kan se 2 waveforms over værandre slik at man vet at diverse drop etc matcher.

Noen som har peiling på dette?
Nærmeste du kommer er vel snap to grid og Quantise i traktor, men er jo ikke særlig vanskelig når du har cuepoints og bare starte neste låt ved 32/64 så er det perfekt lined up i de fleste tilfeller.
Du kan jo eventuelt lage gridsa større, og ha 4 stk, sånn at du får 2 og 2 over hverandre. Med den mest fargede grid visningen så er det også litt lettere å se.
Nå har jeg ikke prøvd nyeste updaten av traktor, har heller ikke lest update log. Så mulig de har oppdatert noe i den duren, sist fikk vi jo key match =)
Sist endret av Incogn1to; 9. august 2013 kl. 19:48.
▼ ... over et år senere ... ▼
Litt gammel tråd, men spør heller her enn å opprette en ny.

har akkurat startet med traktor(z1) og har også litt problem med å forstå hvordan man får matchet sanger så de går så nøykatig som mulig, noen som har noen tips/generelle nybegynner tips til traktor?
Søk på "ellaskins" på Youtube. Han har en hel haug me tutorials. Alt forklart på en enkel og grei måte
Jeg brukte å øve på beatmatching med 2 like låter. Satte bare en tilfeldig pitch uten å se hva den er på låt 1, mens jeg jobber inn låt 2. Så valgte jeg gradvis vanskeligere og vanskeligere låter å matche.

Jeg støtter opp under å se på Ellaskins! Han har gode tutorials!

Anbefaler å lære matching uten å bruke waveforms. Dette vil du ha igjen for seinere.
Øv på beatmatching men bruk øre og kun øre! Gjør som han over sa og ta to låter og sett den ene på tilfeldig pitch/speed så matcher du sang nr 2 til den. Dette kan ta tid å lære seg men er gull verdt. Husk å IKKE se på skjermen når du øver (legg en duk over skjermen elns)