Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3356
Anonym bruker
"Lei Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Ønsker å jobbe som vekter på museum, men er usikker på hvordan jeg bør gå frem. Er det noen her som har jobbet på museum som vakthold og kan gi meg noen råd til hvordan jeg burde gå frem?
Anonym bruker
"Lei Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
TS her. Ingen som har erfaring med jobb på museum eller noen som kjenner noen som har det? All informasjon tas imot med stor takk!
Hva med og kontakte musserer og spørre hvilket vekterfirma de bruker?
Først av alt må du som de over her skriver finne ut hvilket selskap som har objektet. Enten ringe museet eller ta deg en tur bort og se på uniformen til vekteren som er der / evt. klistermerker eller annen skilting. Så søker du jobb hos det aktuelle selskapet..

Det skal sies at objekter endrer seg fra tid til annen, slik at det ikke er noe garanti for at selskap X beholder objektet etter at kontrakten går ut. Det er ei heller garantert at du blir plassert på det objektet - fyi.
Anonym bruker
"Lei Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet at Nokas har en del museumsvakthold rundt om i Oslo. Du går enkelt frem ved og søke en stilling som vekter. For tiden ansetter dem sommervikarer. Når du har fått jobben, sier du enkelt og greit i fra til sjefen at du ønsker og jobbe på museum. Dette bør ikke være noe problem siden vekterselskapene sliter litt med å dekke museumsvaktholdene siden det er så få som har lyst til og stå stille i mange timer, Så de har nesten alltid behov for folk på slike objekter.