Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 11798
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke låne plassen der kjæresten bor?
Har du ikke ekstranøkler etc?
Hva gjør du i Tromsø? Har du så lite venner der at ingen kan gi deg ly noen dager? Hvorfor vurderer du ikke couchsurfing?

Hele din måte å håndtere situasjonen virker på meg veldig underlig og pessimistisk.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke fra tromsø selv. Jeg har kjæreste som har moren sin her, og de dro til alta i dag. Var meningen at jeg skulle feire med min mor i kvænangwn, men en i familien jeg ikke tåler skal være der, noe jeg ikke visste. Enden på visa er at jeg sitter her, kjæresten i alta og jeg sitter i tromsø uten penger og kjentfolk. Tho har jeg faktisk busskort, men det hjelper lite når det bare gjelder tromsø sentrum og rundt her. Kjæresten sitt.

Sitat av kn^tte Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke låne plassen der kjæresten bor?
Har du ikke ekstranøkler etc?
Hva gjør du i Tromsø? Har du så lite venner der at ingen kan gi deg ly noen dager? Hvorfor vurderer du ikke couchsurfing?

Hele din måte å håndtere situasjonen virker på meg veldig underlig og pessimistisk.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke fra tromsø selv. Jeg har kjæreste som har moren sin her, og de dro til alta i dag. Var meningen at jeg skulle feire med min mor i kvænangwn, men en i familien jeg ikke tåler skal være der, noe jeg ikke visste. Enden på visa er at jeg sitter her, kjæresten i alta og jeg sitter i tromsø uten penger og kjentfolk. Tho har jeg faktisk busskort, men det hjelper lite når det bare gjelder tromsø sentrum og rundt her. Kjæresten sitt. En ganske vanskelig røre å få sammen.. orker ikke gå i detaljer, sitter og skriver på tlf og kunne sikkert skrevet bok hvis jeg ville om dette.

Har noen en sofa i tromsø eller rundt å låne bort i morgen natt så hyl ut i natt klarer jeg meg selv
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Var meningen at jeg skulle feire med min mor i kvænangwn, men en i familien jeg ikke tåler skal være der, noe jeg ikke visste.
Vis hele sitatet...
Da får du til helvete vokse opp og lære deg å takle å omgåast mennesker du ikkje nødvendigvis liker. Det må du uansett, før eller seinare, og det er ein god eigenskap å ha.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Da får du til helvete vokse opp og lære deg å takle å omgåast mennesker du ikkje nødvendigvis liker. Det må du uansett, før eller seinare, og det er ein god eigenskap å ha.
Vis hele sitatet...
Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Vedkommende har voldtatt kjæresten min.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Vedkommende har voldtatt kjæresten min.
Vis hele sitatet...
I så fall bør du jo virkelig snakke ut med familie og vedkomande om det.
Da er det jo han som burde sove ute.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Vedkommende har voldtatt kjæresten min.
Vis hele sitatet...
hvorfor sitter ikke vedkommendd da i fengsel?
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Vedkommende har voldtatt kjæresten min.
Vis hele sitatet...
Å han feirer jul hos fam'n, no stress?

Spesiell måte å takle ting på ligger i familien eller? Dessuten kan du vel bare prate med dama evt mora og få ordna et sted å sove hos noen av dem sine bekjente..
Sist endret av Tafattt; 22. desember 2012 kl. 00:44.
Er vel det langt vanligste at familien er de siste som får vite om sånt.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg



Jeg er en ærlig og fornuftig mann. I førstepost står det at jeg venter på kjæresten.
Vis hele sitatet...

Men du kan jo sjarmere en jente likevel - og være skikkelig prippen og si at du kan godt bli med henne hjem men da blir det ingenting på henne og at du bare gjør det for å sove sammen med henne. Tipper hun dama blir ganske rar når du faktisk bare sover

Men da slipper du sove ute.
Kom til tante Susanna da! :cougarsmil:
Hadde det ikke vært for at du tidligere har virket som en seriøs bruker, så hadde jeg ropt ut troll etter alle disse dumme unnskyldningene. Men må ærlig si at det fortsatt lukter litt troll.
Hadde jeg vert deg, hadde jeg gått hjem til na'mor kastet (hardt) ut voldtektsmannen, for så og legge meg fint ned til og sove.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Da får du til helvete vokse opp og lære deg å takle å omgåast mennesker du ikkje nødvendigvis liker. Det må du uansett, før eller seinare, og det er ein god eigenskap å ha.
Vis hele sitatet...
Skulle likt å se deg takle en som har voldtatt kjæresten din/deg. Makan til bedreviter har jeg aldri sett, og du minner meg om en person som sleiker ræv uansett hva de gjør mot deg, såkalt feig.

Skaff deg litt integritet, og slutt å snakk sånn til folk som du overhodet ikke kjenner eller kjenner situasjonen til.

Har du tenkt over om du ville sagt dette til personen hvis du hadde møtt han på gata, og han hadde fortalt deg historien sin? Langt over streken, du fortjener en fik!
Sitat av hallayoyo Vis innlegg
Skulle likt å se deg takle en som har voldtatt kjæresten din/deg. Makan til bedreviter har jeg aldri sett, og du minner meg om en person som sleiker ræv uansett hva de gjør mot deg, såkalt feig.
Vis hele sitatet...
Nå var det vel ikke kommet fram i tråden hva årsaken var til at han mislikte denne personen. I tillegg er jo hele problemstillinga, sær... Med så alvorlige anklager må man jo sterkt gå ut fra at dette har vært rettsprøvd, og dersom familien likevel inviterer disse sammen på julefeiring må det jo være noe grunnleggende galt noe sted. Sånn nærmest uforståelig galt.

Lykke til i hvert fall.
Det er ikke alle familier som virker helt.

Og det er ikke alle som forteller sånt til familien sin.
Sitat av hallayoyo Vis innlegg
Skulle likt å se deg takle en som har voldtatt kjæresten din/deg. Makan til bedreviter har jeg aldri sett, og du minner meg om en person som sleiker ræv uansett hva de gjør mot deg, såkalt feig.

Skaff deg litt integritet, og slutt å snakk sånn til folk som du overhodet ikke kjenner eller kjenner situasjonen til.

Har du tenkt over om du ville sagt dette til personen hvis du hadde møtt han på gata, og han hadde fortalt deg historien sin? Langt over streken, du fortjener en fik!
Vis hele sitatet...
Skulle likt å se deg si dette til slashdot på gaten også. Har du møtt slashdot før?
Sitat av hallayoyo Vis innlegg
Skulle likt å se deg takle en som har voldtatt kjæresten din/deg. Makan til bedreviter har jeg aldri sett, og du minner meg om en person som sleiker ræv uansett hva de gjør mot deg, såkalt feig.

Skaff deg litt integritet, og slutt å snakk sånn til folk som du overhodet ikke kjenner eller kjenner situasjonen til.

Har du tenkt over om du ville sagt dette til personen hvis du hadde møtt han på gata, og han hadde fortalt deg historien sin? Langt over streken, du fortjener en fik!
Vis hele sitatet...
Når slashdot skrev dette, så var det ingen som visste hva dette gjaldt. For alt han visste, så kunne det hende Kristianweb ikke hadde fått julegave fra denne onkelen, og dermed oppførte seg barnslig.
Var ikke meningen at denne tråden skulle utvikle seg sånn som den har gjort.. fremdeles sier jeg ja til en sofa de neste dagene. Jeg sitter i varmen i kveld og kjører race med rullestol mot en gutt unge på 9. Merkelig nok taper jeg hele tiden.. så ingen fare i kveld. Egentlig kan hele tråden slettes.. jeg ville bare ha svar på det i førstepost, ikke dele hele livet mitt.
Hva gjør guttunger på ni ute klokka 2 om natta?
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hva gjør guttunger på ni ute klokka 2 om natta?
Vis hele sitatet...
Venter på ett fly som går klokka 7 i morra tidlig sammen med faren sin
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har du en seng å sove i inatt da?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Har du en seng å sove i inatt da?
Vis hele sitatet...
Nei, men har varme og selskap så er ingen nød
Jeg synes du er litt vel for stolt. Du har fått tilbud om en kronerulling av snille Freaker her, og du takker nei fordi du er for stolt til å ta i mot hjelpen. Når du er i nød må du lære deg og takke ja og ta i mot hjelpen, hvis ikke vil det aldri løse seg for deg. Håper det løser seg uansett og ønsker at du skal få en god jul!
Få moren din til å låne deg penger i morgen så du kommer deg hjem i det minste.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg synes du er litt vel for stolt. Du har fått tilbud om en kronerulling av snille Freaker her, og du takker nei fordi du er for stolt til å ta i mot hjelpen. Når du er i nød må du lære deg og takke ja og ta i mot hjelpen, hvis ikke vil det aldri løse seg for deg. Håper det løser seg uansett og ønsker at du skal få en god jul!
Vis hele sitatet...
Altså, jeg tar imot gratis penger hvis det er det du vil, send om så får du konto nummer. En freak har tilbydd meg sofa også, så tror nok dette løser seg selv ettervært.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Skulle likt å se deg si dette til slashdot på gaten også. Har du møtt slashdot før?
Vis hele sitatet...
Er spent å høre hva Slashdot ville gjort siden du beskriver han som skummel.

Spesielt med tanke på at han virker som et supersnilt lam som foreslår TS å ta en prat med en person som har voldtatt kjæresten hans.

Syntes heller en anmeldelse er på sin plass
Sist endret av Mofse; 22. desember 2012 kl. 02:40.
Jepp, jeg har sofa, kjøkken og restemat nok fram til søndag ettermiddag.. etter det må jeg kaste han ut, fordi jeg drar hjemover selv.
Det var snilt av deg.
Sitat av Smetown Vis innlegg
Er spent å høre hva Slashdot ville gjort siden du beskriver han som skummel.
Vis hele sitatet...
Han beskriver han ikke som skummel, han påpeker at du mest sannsynlig ikke ville vært like krass irl.
For alt du vet insinuerer han at Slashdot er en trivelig fyr.

Godt at det ordnet seg for trådstarter til slutt.
Bra det løste seg for en stund da, men hva gjør du på julaften og frem til 2 juledag?
Det er jo de kjipeste dagene........
Sitat av random67489 Vis innlegg
Bra det løste seg for en stund da, men hva gjør du på julaften og frem til 2 juledag?
Det er jo de kjipeste dagene........
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke enda .. en dag om gangen !
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Det vet jeg ikke enda .. en dag om gangen !
Vis hele sitatet...
Du kan jo oppdatere oss på freak her i tråden slik at vi vet at du er okei
Er det i det hele tatt hoteller som holder åpent på julaften og førstedagen? Traff noen tyskere i sommer som hadde reist i nordnorge for et par år siden for å se nordlyset og de sa at hele nordnorge var stengt i julen så de måtte sove i bilen en natt før de fikk privat overnatting.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er det i det hele tatt hoteller som holder åpent på julaften og førstedagen? Traff noen tyskere i sommer som hadde reist i nordnorge for et par år siden for å se nordlyset og de sa at hele nordnorge var stengt i julen så de måtte sove i bilen en natt før de fikk privat overnatting.
Vis hele sitatet...
Iom at både bensinstasjoner etc holdet åpent 24/7 i jule-/nyttårstiden regner jeg med at hoteller holder seg åpne?
Sitat av hotline Vis innlegg
Iom at både bensinstasjoner etc holdet åpent 24/7 i jule-/nyttårstiden regner jeg med at hoteller holder seg åpne?
Vis hele sitatet...

Slett ikke sikkert det - om det ikke er bestillinger så closer de sikkert resepsjon og rom og bare har evt. barer og servingssteder åpent.

Er vanlig det på mange hoteller i julehøytiden - for det ofte ikke bookinger og da blir det lite lønt å ha åpent.
Sitat av Knask Vis innlegg
For alt du vet insinuerer han at Slashdot er en trivelig fyr.
Vis hele sitatet...
Du har nok helt rett

Dumme meg
Jeg har forøvrig ikke hørt noe fra han etter at han var online igår, så jeg tipper han enten ligger voldtatt, partert og frosset ihjel i en grøft.. eller så ordna ting seg med familien
Eller så er mobiltelefon/laptop/nettbrett tomt for strøm
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er det i det hele tatt hoteller som holder åpent på julaften og førstedagen? Traff noen tyskere i sommer som hadde reist i nordnorge for et par år siden for å se nordlyset og de sa at hele nordnorge var stengt i julen så de måtte sove i bilen en natt før de fikk privat overnatting.
Vis hele sitatet...
Alle de store kjedene holder åpent i jula. (Thon, Rica, etc..)
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Eller så er mobiltelefon/laptop/nettbrett tomt for strøm
Vis hele sitatet...
Det hørtes jo veldig udramatisk og kjedelig ut da. Blir jo ikke noe gøy å spekulere hvis du bare skal komme her og være fornuftig.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Alle de store kjedene holder åpent i jula. (Thon, Rica, etc..)
Vis hele sitatet...

Ser det nå du har helt rett, hotell i tromsø

Nå var OP rimelig sta også da. Foreslo kronerulling men det ville han ikke.
Ga ham kontaktinfo til alternativt jul i tromsø og ba ham fortelle hvilken bank han bruker. Så han har vel bestemt seg for å takle dette på den harde måten. Vel det er jo uteliggere overalt i verden også i kalde strøk så han overlever helt sikkert. Til en viss grad valgte han jo selv å gjøre dette mer komplisert en det hadde trengt å bli.

Har han flaks så scorer han kanskje noe god makka som holder han varm og våken.
Sist endret av random67489; 22. desember 2012 kl. 18:41.
Jeg har drømt om lykke
og roser ønsket jeg
nu jeg vet at verden strør torner på min vei
sangen er det smykke som er blitt skjenket meg
hvorfor var vel verden så lunefull mot meg?

Jeg er jo kun en fattig gatesanger
som synger for å glemme sult og savn

Og når så dagen er endt
og jeg får synge bare for deg
for en stund er sorgene glemt
for deg og meg

Jeg er jo kun en fattig gatesanger
som synger for å glemme sult og savn.
Nå er det jul! Håper alt går bra med deg, og skulle ønske jeg kunne donere det siste jeg hadde av julepenger til en som trengte det.
En update : jeg sitter nå hos en veninne på østlandet og har det helt fint. Flyplassen sponset meg gratis tur. men takk for alle tips !
Det er bra!
Jeg syns du er en tøff kar som var villig til å stå for dine prinsipper uansett hvor hardt det måtte bli for deg.
Skjer med gratis fly?
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
En update : jeg sitter nå hos en veninne på østlandet og har det helt fint. Flyplassen sponset meg gratis tur. men takk for alle tips !
Vis hele sitatet...
Hvorfor ga de deg gratis tur?
Sitat av Alkohollikeren Vis innlegg
Hvorfor ga de deg gratis tur?
Vis hele sitatet...
bare tull og troll...
Aldri hørt om at Avinor driver å sponser billetter.
Det er staten altså. Høres veldig ut som en dårlig avslutning på en tråd som nå virker som var trollerier helt fra starten av med rarere og rarere unnskyldninger og mer og mer merkelige bortforklaringer. Prøv å les tråden pånytt nå når vi vet hvordan den endte. Og nå er han plutselig på østlandet fordi flyplassen faktisk kjøpte en billett til han? Hvem tar avgjørelsen om å kjøpe en flybillett til en vilt fremmed mann på flyplassen? Flyplassjefen? Neppe på jobb i helga. Kanskje statsministeren? Eller samferdselsministeren?

Mannen som var for stolt til å ta imot donasjoner og takket nei til både privat losji og alternativ jul i tromsø. Han har altså stått på flyplassen og tigget billett hos flyselskapa og til slutt hos selveste flyplassen?

God jul til alle som fulgte tråden. Til OP er det så lurt å stadig rope ulv?

Tipper tråden enten var ment som trolleri eller et dårlig forsøk på å få svindlet litt cash før jul.

M2cents.
Sist endret av random67489; 24. desember 2012 kl. 02:29.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Tipper tråden enten var ment som trolleri eller et dårlig forsøk på å få svindlet litt cash før jul.

M2cents.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor han ikke tok imot pengene våre...
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor han ikke tok imot pengene våre...
Vis hele sitatet...
Når en leser tråden helt på nytt så virker det som om han bygger opp kudos for å være standhaftig og han sier nei til donasjoner og skal klare alt selv. Folk tilbyr å kjøpe hotellovernatting men da avslår han og skal lage en rapport om jula som uteligger.

Og plutselig etter at alle har slått seg til ro med at han ikke trenger hjelp så vil han låne penger - noe han selv bringer på banen ut av det blå. Etter at han er blitt tilbudt alternativ jul og losji i et par netter hos en medfreak.

Og når han da kommer med en så rar historie om at flyplassen faktisk kjøpte billett så lukter det bare merkelig. Og da leste jeg tråden om at. Da skurret det litt plutselig.

Så da tenkte jeg enten bare troll eller et forsøk på et lite jule-scam. Men det kan godt være jeg tar feil. Kanskje flyplassen (Avinor) i Tromsø har en post på budsjettet for billetter til fremmede?
Sist endret av random67489; 24. desember 2012 kl. 02:44.