Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3756
Har vært litt rundt og søkt på dette emnet, blant annet her på forumet. Godt mulig at jeg ikke har søkt godt nok, men jeg fant altså ikke noen spesielt utdypende svar på brukbare metoder. Ble nevnt mye forskjellig, blant annet printing på fotopapir.

Er det noen som har erfaring med sånt, som kan gi gode svar og tips?

Er ikke interessert i noen moralpreken eller lignende, så spar dere for sånt
Johnny Cash mofos
Hvis du er skikkelig god i Engelsk eller snakker et annet språk flytende kan du prøve å bare lage et kort fra et random land med passende fødselsår, studentbevis funger ypperlig. Hvis du slenger på en passende logo, og laminerer kortet så burde det funke. Så snakker du selvfølgelig ikke Norsk med noen bak kassa, og hvis de spør om annen ID så sier du at du ikke bærer på passet ditt over alt.

Funker for meg nå, er i Canada og laget et "Norskt" studentbevis fra "Oslo Baretullogtøys Skole"
Ratzo's Avatar
Trådstarter
3 0
Takk for svar. Snakker rimelig godt engelsk, ellers er jeg ganske sikker på at jeg kunne ha dratt på meg en god "russisk-engelsk" eller noe sånt.

Men hvordan lagde du kortet? Regner med at du ikke kjøpte inn de dyre maskinene?
Slenger ikke opp linker. Men ett kjapt søk på google finner ganske mange sider som gjør dette for ca. 10-20$. Så finn ei side og sjekk om den ikke er scam,via ett kjapt søk på google. Kan også bestille bilsertifikat fra sverige til ca. 2500,- Anbefaler deg ikke å kjøre bil på dette. Da norsk politi begynner å bli obs på dette. Men ser for meg dette som bulletproof fakeleg.
Du er mindreårig og skal ha falsk ID, ikke sant? Etter min erfaring fungerer det å være selvsikker når du går til kassa, og vise fram mopedlappen når de ber om leg utmerket 4/5 ganger. Jeg ser altså ikke ut som jeg er 18 i det hele tatt. Og funker det ikke så har du ikke gjort noe ulovlig, de tar ikke lappen din, du kan bare si "Jaja, var verdt forsøket" og stikke til neste butikk. Dette er altså min erfaring, da på butikker som ICA, Rema og slikt.
Å bli tatt for forfalsket legitimasjon fører til dokumentforfalsking på rullebladet. Noe som ikke er så veldig gunstig i det lengre løp.
Kakeflekk har en mye bedre idè. Det er bedre å besøke 2 butikker, en å bli tatt med falskt legitimasjon.
Bare et lite tips: Hvis du skal prøve å endre ditt eget bankkort, bruk for guds skyld ikke disse intro kortene osv (bankkort for ungdom), da folk flest vet at disse kortene bare funker mellom en alder av 13-18 (slutter å funke når du blir 18 altså). Da er du ganske busted bare du viser det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ratzo's Avatar
Trådstarter
3 0
Fyller snart 18. Spurte dels fordi det er få 18-års steder, og dels av ren nysgjerrighet.
Sitat av sali Vis innlegg
Bare et lite tips: Hvis du skal prøve å endre ditt eget bankkort, bruk for guds skyld ikke disse intro kortene osv (bankkort for ungdom), da folk flest vet at disse kortene bare funker mellom en alder av 13-18 (slutter å funke når du blir 18 altså). Da er du ganske busted bare du viser det
Vis hele sitatet...
Jeg hadde Visa Electron Nordea, fungerte fint når jeg ble 18. Dog, nå har jeg skaffet meg Visa.
Sitat av sali Vis innlegg
Bare et lite tips: Hvis du skal prøve å endre ditt eget bankkort, bruk for guds skyld ikke disse intro kortene osv (bankkort for ungdom), da folk flest vet at disse kortene bare funker mellom en alder av 13-18 (slutter å funke når du blir 18 altså). Da er du ganske busted bare du viser det
Vis hele sitatet...
Sikker på at disse bare funker til du fyller 18? Jeg er selv 17 år, og mottok et nytt intro kort for et par måneder tilbake, og dette varer til 2013, så det burde da gjelde som legitimasjon for meg til jeg er 20 år...

Edit: Waffaz var før meg
Sist endret av Schapz; 10. november 2010 kl. 15:25.
Sitat av sali Vis innlegg
Bare et lite tips: Hvis du skal prøve å endre ditt eget bankkort, bruk for guds skyld ikke disse intro kortene osv (bankkort for ungdom), da folk flest vet at disse kortene bare funker mellom en alder av 13-18 (slutter å funke når du blir 18 altså). Da er du ganske busted bare du viser det
Vis hele sitatet...
Vet om flere som har forfalsket 'intro' kort, og INGEN bak kassa har noen gang sagt noe på det.

Man kan da fint bruke ett utgått bankkort, alderen din forandrer seg ikke på noen måte for det.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Vet om flere som har forfalsket 'intro' kort, og INGEN bak kassa har noen gang sagt noe på det.

Man kan da fint bruke ett utgått bankkort, alderen din forandrer seg ikke på noen måte for det.
Vis hele sitatet...
Kort som har utgått gyldighet er ikke lenger gyldig ID. Pleier å avvise de som kommer med utgåtte kort hvis de ikke har annen ID.
Sitat av sandkasse Vis innlegg
Kort som har utgått gyldighet er ikke lenger gyldig ID. Pleier å avvise de som kommer med utgåtte kort hvis de ikke har annen ID.
Vis hele sitatet...
Aldri opplevd å bli avvist pga dette. Men kan godt være mulig
Sitat av Zeco Vis innlegg
Aldri opplevd å bli avvist pga dette. Men kan godt være mulig
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ser at bildet 100% sikkert er deg, og du er født i '89 eller før vil jeg høyst sannsynlig ikke sjekke gyldighetsdato. Hvis du er født i '90 vil jeg måtte se på hele datoen og da sjekker som regel gyldighet også. Sånn jobber svært mange dørvakter; bilde-fødselsår. Hvertfall når det er kø så tar ingen seg bryet å sjekke alle smådetaljer på et bankkort. Derfor lønner det seg å være 21 minst om man skal bruke fakeleg på et utested.
I min ungdom, begynnelsen av 90-tallet, hadde vi en vanntett metode. Usikker på om det fortsatt vil fungere. Man måtte først låne en fødselsattest fra en kompis(over 18), så gikk man på postkontoret med attesten pluss et vitne(over 18 år). Der leverte man attesten og vitnet gikk god for at du var personen på fødselsattesten. Da fikk man postens id med bilde.
Sitat av sali Vis innlegg
Bare et lite tips: Hvis du skal prøve å endre ditt eget bankkort, bruk for guds skyld ikke disse intro kortene osv (bankkort for ungdom), da folk flest vet at disse kortene bare funker mellom en alder av 13-18 (slutter å funke når du blir 18 altså). Da er du ganske busted bare du viser det
Vis hele sitatet...
TULL&TØYS!
Den forrige svigermora mi bruker Electron enda

Jeg har dratt av filmen på bankkortet (Dette tok meg LAAAAAANG tid), printet ut ny info direkte på kortet (Uten film), og brukte neglelakk til å "laminere"

Fungerte. Nå er jeg 18 dog, så trenger ikke dette, broren min fikk det

Sitat av frank_l Vis innlegg
I min ungdom, begynnelsen av 90-tallet, hadde vi en vanntett metode. Usikker på om det fortsatt vil fungere. Man måtte først låne en fødselsattest fra en kompis(over 18), så gikk man på postkontoret med attesten pluss et vitne(over 18 år). Der leverte man attesten og vitnet gikk god for at du var personen på fødselsattesten. Da fikk man postens id med bilde.
Vis hele sitatet...
Idag må du levere fødselsattest og bilde only.

EDIT: Heisann! Kanskje posten har innført legsjekk på akkurat dette?
Sist endret av Hybelkanin1; 11. november 2010 kl. 13:31.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
TULL&TØYS!
Den forrige svigermora mi bruker Electron enda

Jeg har dratt av filmen på bankkortet (Dette tok meg LAAAAAANG tid), printet ut ny info direkte på kortet (Uten film), og brukte neglelakk til å "laminere"

Fungerte. Nå er jeg 18 dog, så trenger ikke dette, broren min fikk det



Idag må du levere fødselsattest og bilde only.

EDIT: Heisann! Kanskje posten har innført legsjekk på akkurat dette?
Vis hele sitatet...
Det ville jo nesten være rart om de ikke har gjort det. Postens id er jo gyldig på lik linje som pass, bankkort og førerkort.
Sitat av frank_l Vis innlegg
Det ville jo nesten være rart om de ikke har gjort det. Postens id er jo gyldig på lik linje som pass, bankkort og førerkort.
Vis hele sitatet...
Viktig å merke seg at dette gjelder i Norge.
I utlandet er det kun pass som er gyldig.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Viktig å merke seg at dette gjelder i Norge.
I utlandet er det kun pass som er gyldig.
Vis hele sitatet...
Men i Paris var det en kvinnelig vekter ved Louvre-museet som viste skjønn når jeg hadde låst inn passet i safen på hotellet, og godtok dermed bankkortet mitt som legitimasjon

Mona Lisa maleriet er virkelig fint in real! Anbefaler alle å dra og se det.
Sist endret av Hybelkanin1; 11. november 2010 kl. 16:35.
Hva er den beste måten for å endre fødseldato på et bankkort? Resultatet skal helst være umulig å skille fra et kort som ikke er blitt manipulert.
Sitat av Ingens gate Vis innlegg
Hva er den beste måten for å endre fødseldato på et bankkort? Resultatet skal helst være umulig å skille fra et kort som ikke er blitt manipulert.
Vis hele sitatet...
har skjønt at du vil lage det selv, men det tryggeste du kan gjøre er å betale noen for å gjøre det. jeg kjøpte leg når jeg var 15 å brukte det til jeg var 19. fungerte fint på alle utestedene bortsett fra en eller 2 ganger, men fikk fortsatt med leg'et (noe som ALDRI ville skjedd hvis de trodde det var fake).
Mange av de som lagde selv ble tatt fordi det var skrift størrelse feil osv. nHøres ikke ut som noe som skal være lett å se, men en erfaren dørvakt vet hva h*n skal se etter "desverre"
Planen var at det skulle brukes på Vinmonopolet. Jeg regner med at de er litt nøyere på det enn de fleste dørvakter. Eller tar jeg feil?
jeg vil tro det kommer veldig an på personen! De blide "gamle" damene som smiler hele tiden er veldig ofte greie. Menn i 50 års alderen er som regel værst. Sier ikke at det er sånn her over alt, men dette er ihvertfall min erfaring . Men hvis du kun skal på polet er det vel evt. lettere å få store søsken til venner bekjente eller andre over 20 til å gå inn for deg enn å risikere å bli tatt for dokument forfalskning? Just sayin..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Ingens gate Vis innlegg
Hva er den beste måten for å endre fødseldato på et bankkort? Resultatet skal helst være umulig å skille fra et kort som ikke er blitt manipulert.
Vis hele sitatet...
I vennegjengen min er det populært å skrape på det bakerste tallet i årstallet. Om du er født i 1993 er det bare å la den øverste og den nederste delen stå igjen. Så tegner du på streker med en liten kurve på hver side med eye-liner eller dip-liner(rett meg om jeg skrev feil). Etter det lar du det tørke i en 10-15 min. Så drypper du litt blank neglelakk på området hvor du har skrapt. Bruk et annet kort for å flate det helt ut. Deretter sprayer du hele kortet med hårspray(ikke spør meg hvorfor). Dette må glattes helt ut. Deretter kan du legge på veldig veldig tynn plastfolie(noe lik den som brukes for å bevare planter etc.). Dette fungerer faktisk ekstremt bra, om det gjøres riktig ofc. Vi lyste på ID'et til en kamerat med LED lys, vanlig lommelykt og lommelykt med blått lys. Du kunne ikke se et eneste tegn på at det var skrapt.

Edit; Vet tråden er noen måneder gammel men men...
Sist endret av Bmariuz; 7. februar 2011 kl. 12:28.