Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 19200
Sitat av moret Vis innlegg
Hvorfor ikke gjøre noe annet for 20-30k? Bankran er en ganske alvorlig forbrytelse. Spesielt hvis våpen er inne i bildet. Sats på noe annet du, eks:

1. Hvilket som helst tungt og stort kjøretøy med trekktraft.(fake skilter, sotede vinduer+++)
2. God kjetting
3. Minibank
4. Fest kjetting til minibank og til kjøretøy
5. Kjør
6. Last opp minibank i en van eller noe. Kjør til safe location.
7. Thermite (eller hvordan det nå skrives).
8. Cash
Vis hele sitatet...
Du er skummelt genial, hvis du trenger manpower til et brekk engang, veit du hvor PM knappen er
Sitat av moret Vis innlegg
Hvorfor ikke gjøre noe annet for 20-30k? Bankran er en ganske alvorlig forbrytelse. Spesielt hvis våpen er inne i bildet. Sats på noe annet du, eks:

1. Hvilket som helst tungt og stort kjøretøy med trekktraft.(fake skilter, sotede vinduer+++)
2. God kjetting
3. Minibank
4. Fest kjetting til minibank og til kjøretøy
5. Kjør
6. Last opp minibank i en van eller noe. Kjør til safe location.
7. Thermite (eller hvordan det nå skrives).
8. Cash
Vis hele sitatet...
Får ikke seddlene et slikt ekkelt blått blekk på seg når du bryter opp minibanker?
Sitat av nikita Vis innlegg
Får ikke seddlene et slikt ekkelt blått blekk på seg når du bryter opp minibanker?
Vis hele sitatet...
Jo, men det finnes metoder for og hvitevaske de også
Den beste muligheten for å slippeunna må være om du lager en massiv politiaksjon i en helt annen sammenheng!

La oss si at du plasserer ut en svær bombe på et kjøpesenter, samtidlig som du har en kompanjong som fyrerpå sykehuset. Dette vil medføre at alt av Politi, Ambulanse å Brann, måtte rykke ut til disse områdene..
Så setter du en eller to lastebiler i brann forran utkjøringa på politistasjonen, for evt "backup" biler. Raner banken for "hele" 20 000 - 30 000,-.
Når ransalarmen blir utløst, vil politi å alt annet, ha mer enn nok med å evakuere bombetrusselen på kjøpesenteret, pluss at de har store utfordringer på sykehuset!
Dynker fluktbilen i en eller annen syre, for så å tenne på hele dritten. Da burde vel alle spor i fluktbilen forsvunnet!
Bytter til ny bil\sykkel, kjører via Sverige, Danmar å Tyskland, før du forsvinner ut i det store Europa.

Minuset med å gjøre det på denne måten, er at sjansen for å bli oppdaget eller legge igjen fatale spor, er utrolig stor!

I teorien ville vel dette vært mulig...

VÆRD DET! bNo...
for å tjene penger trenger du:

1 øks
klær som du ikke kjennes igjen med.. (sko er veldig viktig at du får brent etc etter bruk)
En litt sliten butikk/kiosk litt ute på landet.


Du Sykler butikken/kiosken.(viktig at du/dere ikke går dit)
D kommer deg opp på taket hugger deg igjennom(lag hulle rett over der du vet hvor penger/ dyre gjenstander er) når du er igjenom er det bare hoppe ned ta med deg det du vil ha og stikke.


Det lønner seg og hvere 2 personer/flere. Dette med tanke på at du skal høgge litt igjennom taket og du skal opp igjennom det hullet igjen. Tenk litt på blind soner på alarmen i butikken før du gjør det også. kan lånne seg å lage hullet der du vet det ikke er alarmsensor.

Det er mulig og gjøre dette uten sykkel/bil også , men anbefales ikke. man må nemmelig løpe ett stykke om man skal bli kvitt polti hunder..


Må legge til at dette selvfølgelig ikke er prøvd i virkeligheten(A) og at jeg ikke er ansvarlig for hva dere velger å gjøre, da dette er imot norsk lov.
Sist endret av Since1866; 10. juli 2010 kl. 04:03. Grunn: manglet skrift
Sitat av HighTech Vis innlegg
Du sykler butikken/kiosken.
Vis hele sitatet...
jeg viste ikke at den gikk ann å sykle en butikk eller kiosk.
Sitat av herrjostein Vis innlegg
Jo, men det finnes metoder for og hvitevaske de også
Vis hele sitatet...
:P Hvem pokker vil ha merkede seddler? Eller er det mulig å vaske disse - bokstavelig?
Noen som har sett filmen "Bandits"? Der er det to stykker som rett og slett kidnapper bankdirektøren i sitt eget hjem, forkledd selfølgelig, dagen før ranet og blir med bankdirektøren til banken neste dag. Vil tro han er den første som kommer til banken. Trenger ikke tenke på alarmer, nøkler etc. Ta med bankdirektørens evnt. familie, slik at ingen kan tilkalle politi. La direktøren vise vei, ta med pengene og planlegg fluktrute. Hadde vært greit med en sjåfør som sto klar utenfor, ettersom noen vil tilkalle politi rett etter at dere har dratt.

Dette burde vel være fullt gjennomførbart, men ikke vet jeg ang. bankdirektører i Norge og hvordan bankpersonalets daglige rutiner er. Men et ran blir 100 ganger enklere uten å bekymre seg for nøkler, alarmer osv.
hvis du bare trenger 20-30 tusen, så er det nok bedre å rane noe mindre, som en kiosk eller noe. det er heller ikke noe lurt å rane noen når du er blakk, siden folk rundt deg vil se at du plutselig har masse penger.
Sitat av PAO87 Vis innlegg
ikke bare toska da, disse monk-ranerne, samt disse luringene borti sverige, som deaktiverte helikopteret til onkel blå, samt fant seg et "eget" helikopeter :P
Vis hele sitatet...
Det de hadde gjort i sverige , var nok rimelig gjennomtenkt vil jeg tro.

Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Eller så kan man bare få seg en jobb og tjene de 20-30 tusene på en ærlig måte.


- erlnd2210
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan man det. men det er ikke det denne diskusjonene angår.
Trådstarter lurer på hva som hadde skjedd dersom man ranet en bank, er rimelig sikker på at slike innlegg ikke interesserer h*n.

Sitat av mathsterk Vis innlegg
jeg viste ikke at den gikk ann å sykle en butikk eller kiosk.
Vis hele sitatet...
Vær snill!
Må finne en liten drittbank laaaaaangt borte om du skal komme unna alle nye sikkerhetststememer som er å få tak i å man er pålagt å ha i banken sin (forsikring osv). Å kriminalitet er ALDRIG en "100%-sikkerhet" buisness, å i norge er sjangsen desverre større for å bli tatt om du raner en bank enn at du ikke blir det
Jeg tror det skal være ganske tungt å rane en bank oppi nord-norge/finnmark også. Kommer selv fra en liten drittplass oppi finnmark og vet at de fleste bankene her har lockdowns og stenger raneren inne i banken i vente på politiet.
Så på TV en gang at det var en fyr som gjemte seg mellom 2 hyller med bankbokser, bilde:
http://img149.imageshack.us/img149/8618/tomrom.png

Han greide det også, banken hadde bare kontroll på folkene som gikk inn i bankboks romet, det hadde ikke kontrol på folk som gikk ut.
Btw, det var tidslås på hvelvet.

Han ble der kvelden, åpnet noen bokser, så gikk han ut om morgenen da hvelvet var åpent, men det var jo en lite risk, vist eierene av de boksene som ble stjålet fra skulle åpne de før han hadde gått.

Ganske perfekt ran, vet dog ikke om det hadde gått i dag
Gjør det du, kanskje du greier det.. de som raner banker bør vell ikke ha noe stoort problem med å havne i fengsel.

Slå opp et telt i skogen (ha med ALT av utstyr o.s.v.) lur unna pengene i et tre, bekk (med plastfolie rundt eller lignende), eller en annen utenkelig plass. Der har du alibien ; )
Homemade Retard
zeicko's Avatar
sats heller på lotto bedrageri !
Sitat av nikita Vis innlegg
Får ikke seddlene et slikt ekkelt blått blekk på seg når du bryter opp minibanker?
Vis hele sitatet...
Jo når du bryter dem opp får de det. Men i dette scenarioet så bryter du den ikke opp.. Du lager bare et lite hull der låsen engang satt Det blir som å åpne den på vanlig måte.
Du kan også safe med å først ta et lite hull i selve "safe-delen" av minibanken og fylle på med byggeskum, det skal vel kunne beskytte sedlene før du tar selve låsen.
Du kan også fylle greia med vann, siden sedler ikke blir ødelagt i vann og fargen de bruker ikke oppløses i vann kan dette virke flott(etter jeg har forstått). Å bruke vannet som en besytter for sedlene.

Det fine med minibanker er at det er sykt mye cash i dem. Har sett en blitt fylt på en gang, og han som fylte på sa at han sikkert hadde 500k inni den, og den var ikke full engang. Dvs, en minibank kan sikkert ha 800k i seg på maks(+/-).

Skal sies at dette bare er teorier, og ikke er en fasit for hvordan minibanker fungerer. Godt mulig jeg tar helt feil.

Har også en annen ide du kan bruke:
Stikk til nærmeste rasteplass og vent. Når det kommer en stor lastebil som trekker sånne tanker med bensin, kakker du sjåføren i hodet, binder han opp og legger han på toalettet som ligger der(så blir han funnet[og kanskje voldtatt ] av neste lastebilsjåfør). Lastebilen kjører du til et avsidiges sted og kamuflerer med ny lakk og nye skilter. Så kan du kjøre kysten rundt og selge bensin til båteiere for en billig penge, si 8 kroner literen. Regner med at innen 2-3 dager har du 20k i cash.. Etter at du har fått alt av penger du trenger, brenner du skiten for å kvitte deg med bevis
Slike biler er alltid forsikret, og olje-selskapene har nok av penger. Så samvittighetsspørsmål kan man nesten glemme. Kanskje sjåføren da, men har får sikkert noe cash av olje-selskapet han og..

Naivt og kanskje litt teit, men tror det kan funke
Trådstarter
Sitat av WayGone Vis innlegg
Må finne en liten drittbank laaaaaangt borte om du skal komme unna alle nye sikkerhetststememer som er å få tak i å man er pålagt å ha i banken sin (forsikring osv). Å kriminalitet er ALDRIG en "100%-sikkerhet" buisness, å i norge er sjangsen desverre større for å bli tatt om du raner en bank enn at du ikke blir det
Jeg tror det skal være ganske tungt å rane en bank oppi nord-norge/finnmark også. Kommer selv fra en liten drittplass oppi finnmark og vet at de fleste bankene her har lockdowns og stenger raneren inne i banken i vente på politiet.
Vis hele sitatet...
Høres veldig rart ut, med tanke på hva raneren kan finne på hvis han får panikk å ikke kommer seg ut. Har du noen kilder på dette?
Sitat av moret Vis innlegg
Naivt og kanskje litt teit
Vis hele sitatet...
Ja!
Kanskje du burde vente til konfirmasjonsalder før du begir deg ut på en kriminell løpebane.
Trådstarter
Sitat av WayGone Vis innlegg
Må finne en liten drittbank laaaaaangt borte om du skal komme unna alle nye sikkerhetststememer som er å få tak i å man er pålagt å ha i banken sin (forsikring osv). Å kriminalitet er ALDRIG en "100%-sikkerhet" buisness, å i norge er sjangsen desverre større for å bli tatt om du raner en bank enn at du ikke blir det
Jeg tror det skal være ganske tungt å rane en bank oppi nord-norge/finnmark også. Kommer selv fra en liten drittplass oppi finnmark og vet at de fleste bankene her har lockdowns og stenger raneren inne i banken i vente på politiet.
Vis hele sitatet...
Noen som vet mer om det? Har lest om flere ran her i Oslo i år, og det har ikke stått noe om "lockdowns".

Vil tro at det er bedre at raneren kommer seg ut, enn at han tar evt gissler hvis han blir sperret inne sammen med personalet!

Noen som har info ang det?

'''bump''''
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet jeg oppdaterer en litt gammel tråd, men uansett.

Det perfekte ranet hadde vært på den dagen Obama var i oslo og politi fra halve norge var stasjonert mellom oslo og gardemoen.
En annen ide er jo å se på csi å notere små ting som folk blir mistenkt på grunn av.
Den mest geniale planen må vel være å:
* Stikke på posten inne på oslo s. evt en vanlig bank
* Rane posten/banken for så mye som mulig på kortest mulig tid
* Løpe til bussen/banen/trikken. (For det ser faktisk ikke mistenkelig ut å spurte mot en holdeplass i byen. Jeg føler nesten jeg er den som skiller meg ut fordi jeg går relativt sakte)
* PROFIT!
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Ja!
Kanskje du burde vente til konfirmasjonsalder før du begir deg ut på en kriminell løpebane.
Vis hele sitatet...
Nå er det 6-7 år siden jeg konfirmerte meg
Satser jeg heller ikke på en kriminell karriere, har det alt for bra med å studere. Kanskje derfor planen ikke er 100%.

BTW: Du tror ikke dette kan fungere? why not i såfall..
Sitat av moret Vis innlegg
Har også en annen ide du kan bruke:
Stikk til nærmeste rasteplass og vent. Når det kommer en stor lastebil som trekker sånne tanker med bensin, kakker du sjåføren i hodet, binder han opp og legger han på toalettet som ligger der(så blir han funnet[og kanskje voldtatt ] av neste lastebilsjåfør). Lastebilen kjører du til et avsidiges sted og kamuflerer med ny lakk og nye skilter. Så kan du kjøre kysten rundt og selge bensin til båteiere for en billig penge, si 8 kroner literen. Regner med at innen 2-3 dager har du 20k i cash.. Etter at du har fått alt av penger du trenger, brenner du skiten for å kvitte deg med bevis
Slike biler er alltid forsikret, og olje-selskapene har nok av penger. Så samvittighetsspørsmål kan man nesten glemme. Kanskje sjåføren da, men har får sikkert noe cash av olje-selskapet han og..

Naivt og kanskje litt teit, men tror det kan funke
Vis hele sitatet...
1. Kjøre lastebil er ikke enkelt.
2. Kjøre semi er ikke enkelt.
3. Kjøre slik last uten ADR kompetanse, er som å tenne på hele bilen før du kjører
4. Man kommer ikke langt, GPS i de fleste biler nå, hvertfall lastebiler
5. Stor sannsynlighet for å bli stoppet i kontroll av Toll/Vegvesen/Politi.

Men hvem vet, kanskje man ramler over en singelbil med opticruise eller aut, som er lett å kjøre

Uansett, kommer ikke til å fungere.
1. Kjøre lastebil er ikke enkelt.
2. Kjøre semi er ikke enkelt.
3. Kjøre slik last uten ADR kompetanse, er som å tenne på hele bilen før du kjører
Vis hele sitatet...
Finner svenskene noen som kan kjøre helikopter under et ran skal det ikke være altfor stress å finne en som kan fikse en lastebil.
4. Man kommer ikke langt, GPS i de fleste biler nå, hvertfall lastebiler
Vis hele sitatet...
Den kan rives ut...
5. Stor sannsynlighet for å bli stoppet i kontroll av Toll/Vegvesen/Politi.
Vis hele sitatet...
Blir man stoppet i kontroll innenfor landegrensene? Hva har jeg gått glipp av? Trodde at så lenge man holdt fartsgrenser, ikke brøt noen lover og skiftet skilter og lakkerte om skulle det ikke være noe grunn til å stoppe en trailer på veien.

Men, nå krangler jeg bare på pur f
Tror vi sier denne planen for fail da.
Allikvel kan jeg ikke noe annet enn å tenke at dette er enklere, og tryggere enn å rane en bank.

Peace
Sitat av moret Vis innlegg
Finner svenskene noen som kan kjøre helikopter under et ran skal det ikke være altfor stress å finne en som kan fikse en lastebil.

Den kan rives ut...

Blir man stoppet i kontroll innenfor landegrensene? Hva har jeg gått glipp av? Trodde at så lenge man holdt fartsgrenser, ikke brøt noen lover og skiftet skilter og lakkerte om skulle det ikke være noe grunn til å stoppe en trailer på veien.

Men, nå krangler jeg bare på pur f
Tror vi sier denne planen for fail da.
Allikvel kan jeg ikke noe annet enn å tenke at dette er enklere, og tryggere enn å rane en bank.

Peace
Vis hele sitatet...
Ja, hehe, du sier noe men tenk over da.. hvem gidder å organisere noe sånt som en bensinsalg fra en stjålet lastebil. Helikopter var jo snakk om flere titalls millioner, en bensinlastebil, et par titusen?

Og ja, man blir stoppet i kontroll med store biler uansett om man holder grensa eller ikke, i innlandet. Kjøre å hviletidskontroll, drivstoffkontroll, teknisk kontroll mm
Nok et eksempel på ungdommer som driter seg ut foran hele landet og får livskarrieren ruinert langt ned i pissuaren som følger av urealistisk ambiøsitet og totalt feil inblikk av samfunnet under oppveksten.

En ting er å drive tankespill om å gjøre ting, men når man havner på ovverskrifter i aviser så har man det som fortjent
Sist endret av WoggaBogga; 31. juli 2010 kl. 23:38.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av moret Vis innlegg
Hvorfor ikke gjøre noe annet for 20-30k? Bankran er en ganske alvorlig forbrytelse. Spesielt hvis våpen er inne i bildet. Sats på noe annet du, eks:

1. Hvilket som helst tungt og stort kjøretøy med trekktraft.(fake skilter, sotede vinduer+++)
2. God kjetting
3. Minibank
4. Fest kjetting til minibank og til kjøretøy
5. Kjør
6. Last opp minibank i en van eller noe. Kjør til safe location.
7. Thermite (eller hvordan det nå skrives).
8. Cash
Vis hele sitatet...
Hva med gps sporing på selve minibanken, og selfølgelig de fargepatronene inne i kassene som går av i det du røsker den ned.

og til han andre loffen som mener det finnes måter og vaske det på, LYKKE TIL med og gjøre det.
ArbeidsledigProletar
Sitat av moret Vis innlegg
Finner svenskene noen som kan kjøre helikopter under
Blir man stoppet i kontroll innenfor landegrensene? Hva har jeg gått glipp av? Trodde at så lenge man holdt fartsgrenser, ikke brøt noen lover og skiftet skilter og lakkerte om skulle det ikke være noe grunn til å stoppe en trailer på veien.

Men, nå krangler jeg bare på pur f

Peace
Vis hele sitatet...
For å krangle litt på den da. HVIS du mot formodning skal bli stoppet og de fatter mistanke. Sjåfør matcher beskrivelse fra vitner, for lite last, dårlig forklaring på oppdrag etc. og de sjekker skiltene og de ikke matcher sin originale eier perfekt kan de sjekke andre ting. blant annet rammenummer og da sitter man der da...
Sist endret av Batabusa; 18. september 2010 kl. 10:20.
Trust me det e egentli fette enkelt å rane en butikk
ta en titt hær -> http://www.itromso.no/nyheter/article375077.ece
han har ikke blitt busta..
du burde heller satse på å vinne i lotto
Sist endret av Morryx; 22. september 2010 kl. 21:53.
Sitat av BombTheSystem Vis innlegg
Trust me det e egentli fette enkelt å rane en butikk
ta en titt hær -> http://www.itromso.no/nyheter/article375077.ece
han har ikke blitt busta..
Vis hele sitatet...
Det er sikkert 'enkelt' å rane en butikk, men utbyttet står ikke i stil til risikoen. Vet du hva karen fikk med seg, 4 liter melk og dagbla for igår?
er det cred å rane en bank?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kva med å vente til det er nesten ingen folk rundt banken (Folk som kan gå inn i baken) for så å få kloroform inn i bygget slik at folka besvimer for så å gå inn med pustemaske besjedent kledd og med plastikk på skoa. Dette funker berre dersom du kan litt om "systemet i banken" kleda brenner du sammen med utstyr i skauen ein plass. Dersom alle sover så er det jo ingen som kan slå på alarmen
Sist endret av Demolution guy; 11. november 2010 kl. 12:28.
▼ ... over en måned senere ... ▼
De finner deg da du allerede har lagt ut hva du har planer om å gjøre på et forum
Sitat av Demolution guy Vis innlegg
Kva med å vente til det er nesten ingen folk rundt banken (Folk som kan gå inn i baken) for så å få kloroform inn i bygget slik at folka besvimer for så å gå inn med pustemaske besjedent kledd og med plastikk på skoa. Dette funker berre dersom du kan litt om "systemet i banken" kleda brenner du sammen med utstyr i skauen ein plass. Dersom alle sover så er det jo ingen som kan slå på alarmen
Vis hele sitatet...
Å si å få kloroform inn i bygget er like upresist som å si at den beste måten på å rane en bank er å få pengene ut av bygget.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
Å si å få kloroform inn i bygget er like upresist som å si at den beste måten på å rane en bank er å få pengene ut av bygget.
Vis hele sitatet...

Jeg trodde man rante banker for og få pengene med seg?

men jeg er sikkert helt på bærtur...
Sitat av sam500 Vis innlegg
Jeg trodde man rante banker for og få pengene med seg?

men jeg er sikkert helt på bærtur...
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke sagt imot. Jeg sier man må være mer presis enn som så, for det er ikke bare å få fylt et helt lokale med kloroform, uten at noen legger merke til det.
Å rane den videregående skolen i Norge med mest elever på, på OD dagen må da være ganske enkelt?
Skolen jeg går på er det bare 130 elever, men der var det ihvertfall 2 elever som hadde ansvaret for å samle inn pengene og de gikk med pengene i en konvolutt. Men, er jo såklart ikke alle som tar med od pengene, men si at 50% av elevene tar med pengene den dagen de skal leveres inn, så blir det 65 stykker som tar med 300 kroner hver på skolen å det blir rett under 20 tusen. på en skole med 1800 elever så kan du si at minst 900 elever har med 300 kroner hver, dette blir 270 tusen. Men nå vet ikke jeg hvordan pengene blir samlet inn på de større skolene.
Så kom jeg på at det er sikkert noen som velger å overføre pengene inn på konto, men tror du kan få med deg en grei sum ifra en stor skole på OD dagen.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
Å rane den videregående skolen i Norge med mest elever på, på OD dagen må da være ganske enkelt.
Skolen jeg går på er det bare 130 elever, men der var det ihvertfall 2 elever som hadde ansvaret for å samle inn pengene og de gikk med pengene i en konvolutt. Men, er jo såklart ikke alle som tar med od pengene, men si at 50% av elevene tar med pengene den dagen de skal leveres inn, så blir det 65 stykker som tar med 300 kroner hver på skolen å det blir rett under 20 tusen. på en skole med 1800 elever så kan du si at minst 900 elever har med 300 kroner hver, dette blir 270 tusen. Men nå vet ikke jeg hvordan pengene blir samlet inn på de større skolene.
Så kom jeg på at det er sikkert noen som velger å overføre pengene inn på konto, men tror du kan få med deg en grei sum ifra en stor skole på OD dagen.
Vis hele sitatet...
Det første du får vite på kurs for OD-ledere er hva som skal gjøres for å ta vare på pengene.

1. Samle de inn
2. Gå sammen med en lærer, der dere går over hvor mye som er tatt inn.
3. Pengene legges inn i skolesafen, som så godt som alle skolene har.
Faen, skulle har vært der når det skjedde --->

http://e24.no/utenriks/article3942216.ece
Hør, hør, jeg har en idé.
Vi raner alle bankene i Norge samtidig!
Sitat av Sinis Vis innlegg
Hør, hør, jeg har en idé.
Vi raner alle bankene i Norge samtidig!
Vis hele sitatet...
Flott plan, skal du løpe inn og be om pengene?
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
det er så lave strafferammer i norge så om du Raner en bank, og gjemmer byttet. du blir antagligvis tatt, men når du har sonet ferdig så er du værtfall søkk rik, flykt landet og ha det chill resten av livet.. GLHF
Jeg har hørt om noen som gjorde noe sånt, men det var naboen til gjerningsmannen som sa ifra til politiet. Han hadde bare ikke klart å skjule at han hadde massevis av penger godt nok.. xD

Har du sett Pulp Fiction? I begynnelsen er det noen ganske festlige ransplaner og historier som vandrer. <:
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
det er så lave strafferammer i norge så om du Raner en bank, og gjemmer byttet. du blir antagligvis tatt, men når du har sonet ferdig så er du værtfall søkk rik, flykt landet og ha det chill resten av livet.. GLHF
Vis hele sitatet...
Så... hva er ditt inntrykk av søkkrik?

NOKAS-ranet som er regnet som Norgeshistorien største ran, fikk med seg 57 millioner kroner. De var 13 tiltalte som skal tilsi at hvis de delte broderlig (usannsynlig) så ble det bare litt over fire millioner på hver.

Hvis man i tillegg skal regne inn kostnaden de hadde i forberedelser (som bla leie av et hus i et år, våpen, utstyr, etc) - så blir det ikke enormt mye penger igjen på hver.

Rykter, skal ha det til at Toska ikke veltet seg i penger når han til slutt ble tatt, rett og slett fordi det var fryktelig dyrt å være på rømmen...
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
artikkel om yrkeskriminelle, jævli fett: http://www.side3.no/article3049491.ece

Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Så... hva er ditt inntrykk av søkkrik?

NOKAS-ranet som er regnet som Norgeshistorien største ran, fikk med seg 57 millioner kroner. De var 13 tiltalte som skal tilsi at hvis de delte broderlig (usannsynlig) så ble det bare litt over fire millioner på hver.

Hvis man i tillegg skal regne inn kostnaden de hadde i forberedelser (som bla leie av et hus i et år, våpen, utstyr, etc) - så blir det ikke enormt mye penger igjen på hver.

Rykter, skal ha det til at Toska ikke veltet seg i penger når han til slutt ble tatt, rett og slett fordi det var fryktelig dyrt å være på rømmen...
Vis hele sitatet...
om man F.eks er 3 stk med våpen og en Plan der alt er tima og tilrettelagt til minste detalj og gjør et tilsvarende brekk vil man jo være søkk rik etter det. man er søkk rik om man har 4 mill spør du meg men, jeg er bare en fattig faen :P
Sist endret av Dudew8; 20. desember 2010 kl. 18:50.
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
artikkel om yrkeskriminelle, jævli fett: http://www.side3.no/article3049491.ece



om man F.eks er 3 stk med våpen og en Plan der alt er tima og tilrettelagt til minste detalj og gjør et tilsvarende brekk vil man jo være søkk rik etter det. man er søkk rik om man har 4 mill spør du meg men, jeg er bare en fattig faen :P
Vis hele sitatet...
Etter teorien din så skal du da dra til utlandet, og med søkkrik så antar jeg at du ikke akter å jobbe lengre. Hvis man antar at du gjør dette brekket når du er 25 - så har du røft regna 50 år igjen å leve.

Det betyr at rentene vil kunne beløpe seg (si 5% som er ganske god rente) til 200'000 i året. Det er vel i overkant av det en som lever på trygd har.

Du vil jo da ikke få med deg 4 millioner fra et postkontor (rett og slett fordi det ikke er fire millioner å ta av der), så du er jo avhengig av å gjøre et stort kupp med disse kompisene dine.

Det er jo selvfølgelig også en fare for at du ikke kan sende pengene dine rett i en vanlig bank, for en del av de vil kanskje lure hvis du setter inn 4 millioner uten å si noe om hvor pengene kommer fra…
Sitat av Ræven Vis innlegg
De finner deg da du allerede har lagt ut hva du har planer om å gjøre på et forum
Vis hele sitatet...


Altså, det gjør det vel bare vanskeligere å finne ut av hvem som kan ha gjordt det i og emd at de ikke har peiling på hvor mange og hvem som sett på denne topicen.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Etter teorien din så skal du da dra til utlandet, og med søkkrik så antar jeg at du ikke akter å jobbe lengre. Hvis man antar at du gjør dette brekket når du er 25 - så har du røft regna 50 år igjen å leve.

Det betyr at rentene vil kunne beløpe seg (si 5% som er ganske god rente) til 200'000 i året. Det er vel i overkant av det en som lever på trygd har.

Du vil jo da ikke få med deg 4 millioner fra et postkontor (rett og slett fordi det ikke er fire millioner å ta av der), så du er jo avhengig av å gjøre et stort kupp med disse kompisene dine.

Det er jo selvfølgelig også en fare for at du ikke kan sende pengene dine rett i en vanlig bank, for en del av de vil kanskje lure hvis du setter inn 4 millioner uten å si noe om hvor pengene kommer fra…
Vis hele sitatet...
om man jobber etter eller ikke har jeg ingen formening om.
200'000 i året i et U-land hvor man bor på "den fine siden" klarer man seg som bare juling vil nå jeg tro. man kan antagligvis ikke sette de rett i en annen bank vil jeg tro, men det fins jo mange metoder å løse det på.

ja, jeg tenkte på et brekk som Nokas eller lignende..