Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1361
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Hei!
Var på russetreff tirsdag-onsdag og klarte selfølgelig å miste telefonen min,
fant den igjen inni min egen russebil(?) men den har tydeligvis ligget enten på gulvet i enn dam av noe,
elle så har det ligget ute på graset.

Tingen er nå at jeg gjerne skulle fått fikset denne,
eller jaffal få tørket den... Noen som har noen gode tips?
problemet med Htc One X er at den ikke kan "åpnes" så jeg sliter litt
har mobilen vert påskrudd etter at du fant den? i tilfelle er det lite du kan gjere.

derimot vist du er heldig kan du legge den på badegolvet i 2-3 døgn, evt. i steikeomnen med varmluft på ca. ein 40-50 grader over 1-2 timer. skal du ha den i omnen må batteriet samt simkortet ut!

meir kan du lese her.
http://www.mobilen.no/artikler/slik_...ltelefon/81065
Er du tålmodig kan det meste reddes. Legg den i en pose med ris. Ris trekker til seg fuktighet, så det er ganske effektivt. Ellers så er det bare å la den tørke så lenge du gidder. Desto lengre den tørker, desto større sjangse er det for at den fungerer. Husk; Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Men som R0flcopter sier. Hvis den har vært påskrudd så er sjangsen stor for at den har kortslutta.
Har flere gode erfaringer med ris. Om det var risen eller de dagene jeg lot den ligge som gjorde nytten vites ikke, men telefoner/ipoder har alltid gjenoppstått etter 4-5-6 dager i ris. Skal nevnes at dette hovedsaklig er ved vann/snø, ikke øl/spy eller lignende.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Trådstarter
Jeg får den på, det er bare fukt "under" skjermen...
+ skjermen blir svart all the time...
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Ikke noe problem å åpne den type telefon, du lirker den opp i kantene med pry-opener tool til den er løs å tar ut hele innmaten.

Problemet(som jeg hadde) er å få alt til å sitte slik det var før du åpnet den

Sleit veldig med powerknappen og få skjermen til å ligge helt nedentil
Bare la den tørke helt, det er ofte bare batteriet som bli skadet permanent.