Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1444
Skal til London, England om noen mnd.
Noen tips?
Noe jeg burde vite i forkant?
hva med å gi oss noe å gå etter.. hva vil du oppleve? interesser? hvor lenge skal du være? budsjett? hvor mange reiser du med? kjærestetur eller vennetur?

Gi oss nå noe å jobbe mot ikke bare spy ut noen stikkord og forvent at vi gjør hele jobben for deg.. kanskje du bare skal overføre bilettene til en av oss her på forumet så kan vi reise for deg, og fortelle deg hva du opplevde?

Ett minimum av minsteinnsats må kunne forventes?
Du skal til Madame Tussauds. Så ta bilder på Trafalgar Square. Kanskje er det norske juletreet der fortsatt.
Kjappt innom Tower of London på tampen av dagen
Sist endret av sinsenkrysset; 7. februar 2025 kl. 18:10.
Husk at biler kjører på venstre side av veien

Valutaen er engelske pund.

Kjøp et ukeskort til tbanen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har alltid elsket Museum og Natural History - stooore dinosaurfossiler og alt annet mulig kult.

London Sea life aquarium Er også høyt på listen. To gigantiske tanker som representerer atlanterhavet og Stillehavet som går over flere etasjer, og mange andre ting.

Ellers må man jo ta en tur til fargerike Camden, følg med verdisakene en smule.
Få med deg en fotballkamp selv om interessen ikke er tilstede. Fantastisk atmosfære.

Har bodd, arbeidet og 2 barn født i London litt rart jeg ikke har mye å anbefale men kan komme fra familie liv og 10-12 timers arbeidsdager.

Indisk mat er ett must i London. 10 ganger bedre enn noe indisk som er forsøkt i Norge. Restaurantene til Gordon Ramsay er å anbefale. Lokale puber er fint å besøke.

Bodde selv i utkanten av London og som første som svarer bør du skrive noe mer om interesser. Liker bedre andre steder enn sentrale London i den byen. Man blir ferdig med Big Ben, Tower bridge og slikt første gang man besøker London mener nå jeg.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Mudlarking?
McDonalds i London er et must!
Prøv Kentucky Fried Chicken. Aldri opplevd et så merkelig sted. Føltes som en blanding av et slags limbo og ei glattcelle. Folk står i små grupper og mumler eller bare glaner ut i lufta, like friterte som kyllingen de venter på. Ingen bilder på veggene eller møbler på gulvet, bare et venterom av blank stein tilsynelatende klart for å enklest mulig spyle det rent for søppel og kroppsvæsker etter de stenger.

Det var også en døgnåpen selvbetjent kjede med varm middagsmat i små bokser som man tok ut ved å putte penger i de, husker ikke navnet på kjeden men jeg ble advart mot å kjøpe mat derfra for ingen visste hvor lenge maten hadde ligget der og den var av tvilsom kvalitet. Selv engelskmennene styrte vist unna de sjappene når de kom hjem fra fylla. Hadde vært gøy hvis noen visste navnet på de butikkene, veit ikke hva den typen sjapper kalles engang.
Sist endret av Bothrops; 9. februar 2025 kl. 03:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Kjøp et ukeskort til tbanen.
Vis hele sitatet...
Travelcard kan du sikkert fortsatt kjøpe, det gjorde jeg på 90-tallet også. Eller så kan du bare tappe i 2025.
Hvis du tapper med samme kort så skal totalen for perioden bli beregnet til billigste alternativ eksempelvis dags/ukeskort.

Verdt å få med seg å greit å passe på å få med seg allerede fra flyplassen.

https://tfl.gov.uk/fares/how-to-pay-...-pay-as-you-go
Sist endret av Dough; 9. februar 2025 kl. 10:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NoillStress Vis innlegg
hva med å gi oss noe å gå etter.. hva vil du oppleve? interesser? hvor lenge skal du være? budsjett? hvor mange reiser du med? kjærestetur eller vennetur?

Gi oss nå noe å jobbe mot ikke bare spy ut noen stikkord og forvent at vi gjør hele jobben for deg.. kanskje du bare skal overføre bilettene til en av oss her på forumet så kan vi reise for deg, og fortelle deg hva du opplevde?

Ett minimum av minsteinnsats må kunne forventes?
Vis hele sitatet...
Det var da voldsomt.
Sitat av McIvar Vis innlegg
Det var da voldsomt.
Vis hele sitatet...
Har du vore i London? Det er ein storby. Eller kanskje rettare - Storbyen. Det er verdas første metropol. Det er - litt som New York - city that never sleeps. Det er ein by som har alt, frå tidleg industrihistorie til raveparties - og alt i mellom. Tante Olga på 93 kan finne ting å fordrive tid med i London, og det kan Kåre-Gunnar på 23 også.

Å stille eit spørsmål om London utan å definere interesser er bortimot meiningslaust.
Leicester Square, mye folkeliv, gatemusikanter, tryllekunstnere og annet. Noen hundre meter unna Trafalgar square. Ofte litt markeder også.

Få med deg en fotballkamp uansett om du er interessert eller ikke. Premier League-billetter er ofte utsolgt eller grisedyrt for de største lagene, men det er like kult å gå en divisjon eller to ned i systemet. Dra tidlig på stadion, kjøp stadionmat (burger, pølser eller lignende) og drikk noen halvlitere som engelsmenn gjør. Løp ut i pausen, pissing og en ny halvliter rekker man akkurat.
Synes også SEA/life er fascinerende og kult, men kan være litt mye folk til tider. Ligger like ved London Eye, det er også noe Shrek-greier der nede om man likte de filmene. Harry Potter-verden er litt i utkanten av byen. London Zoo er verdt et besøk det også, usikker på åpningstider på vinteren.

Henge litt på en benk i Hyde Park for å hvile beina litt mellom slagene. Speakers Corner er moro om det er noe aktivitet der.
London Dungeon for den som liker litt morbide skrekk-ting.

Vær oppmerksom på at billettene til mye av det som er nevnt er grisedyre! Britiske pund er på omtrent 14 kr, og når inngangsbilletten i blant koster 40-50 pund kan du gjøre matematikken.
Jeg har vært mye i London og sett mye av dette, derfor liker jeg best å finne nye steder og se på folkelivet når jeg er der nå, samt dra med en fotballkamp i valgfri divisjon og prøve å suge inn noe brunpub-stemning. En pint og fish&chips på rette puben er utrolig hyggelig. Bare ikke vase rundt alene og synlig beruset, sjansen for å bli ranet er til stede selv på befolkede områder så ikke gjør det selv til et lett offer.

Gled gjerne en uteligger med en matbit og en cola mens du er der, de folka har det tøft.