Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1098
wææ krypdyra tar meg
PrimaRolige's Avatar
31 9
Hei godt folk og vel møtt. Jeg lurer på hvordan de liker å ta sopp da noen som ikke er meg har et digert ønske om å innta shrooms senere når det kommer mer sol
I den forbindelse lurer jeg på hvilke settinger eller locations de synes har vært ideelle for dere og evt. noe å tenke på har erfaring med syre på 1500mikrogram under fine forhold men kun en mild trip på sopp uten betydelige visuelle effekter som heroiske doser syre håper du vil dele
Ikke kjempe mye erfaring men tok litt over 1g fleinsopp og hadde det morro. Starta inne men følte meg fort litt urolig å klaustrofobisk på et vis. Endte med å gå ut og da ble alt mye bedre. Så jeg vil anbefale å finne en plass ute i skogen gitt at du ikke skal ta store doser.
wææ krypdyra tar meg
PrimaRolige's Avatar
Trådstarter
31 9
Nice! En tur i skogen slo meg i tankene ja, jeg må bare komme meg langt nok bort så ingen finner meg x) men ikke så langt at jeg går meg vill.
Langt ute i skogen, helst ved et tjern og gjerne med et bål gående utover kvelden (nb! IKKE fyr bål om du ikke er 110% sikker på hva du gjør.)
Alternativt på en strand eller svaberg ved sjøen, helst ute på en øy.
Har også tatt sopp langt inne på Hardangervidda, det var mektige omgivelser!
Det er optimale settinger i mine øyne.
Men jeg har også hatt heftige opplevelser alene hjemme, bare man har ryddet, vasket og støvsugd først.
Natur er svaret. Det bør være trygt, behagelig og et stykke utenfor der folk går tur. Kjipt å havne i small-talk med tilfeldig fremmede når du peaker. Anbefaler også å skru av mobilen.
I stua, hjemme.
Jeg har full kontroll på settingen hvis jeg er hjemme.
Sist endret av IneartheDx; 5. februar 2025 kl. 16:21.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hytte i skogen er gullstandard for meg
Bål og elv på sensommeren er magisk.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
I stua, hjemme.
Jeg har full kontroll på settingen hvis jeg er hjemme.
Vis hele sitatet...
Enig. Jeg liker også godt å være hjemme. Jeg trives generelt godt i heimen, og bor sånn til at det ikke plutselig kan oppstå forstyrrelser fra omverdenen. Kjenner folk som bor i blokk hvor det plutselig kan banke på døra, en eller annen har satt i gang brannalarmen, eller noen som ringer på feil ringeklokke, eller annet rør som skjer.

TS skriver noe om å få råd da vennen ville ta sopp når sola kommer, så antar at det er spørsmål om tips utendørs.

Finn et vakkert sted unna folk, er mitt råd. Om det er ved sjøen, i skauen eller til fjells er vel en smakssak.

Hvilke områder man har lett tilgjengelig, spiller vel også inn. Uansett er både skogen, sjøen og fjellet nydelig som nevnt over her.
Sist endret av Horaian; 7. februar 2025 kl. 13:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av PrimaRolige Vis innlegg
Nice! En tur i skogen slo meg i tankene ja, jeg må bare komme meg langt nok bort så ingen finner meg x) men ikke så langt at jeg går meg vill.
Vis hele sitatet...
Å gå seg vill i skogen på shrooms er jo gøy det, men da må du bare sørge for å ha tilgang til maps når turen er over
Det er utrolig fint å være blant levende ting når man er påvirka av sopp. Mose, tre, gras. Men når det er kaldt ute, er min erfaring at kulden kan slå negativt ut, og føre til engstelige tanker. Det kan være lurt å ikke ha for lang vei til et trygt innested. Du bør være sikker på å ikke møte på noen du ikke vil møte på. Har du sosial angst kan den forsterke seg. Har du litt klaus, kan det bli forsterka. Jeg tenker at det å ha flere muligheter for å kunne skifte miljø er bra. For det å flytte litt på seg kan ha en positiv effekt under sopp, om ting går i en dårlig retning.