Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2169
Hei! Noen her som regelmessig spiller eurojackpot eller lignende spill hos NT? Selvfølgelig er sjansen minimal, men selv forrige trekning var det 7 stk som dro inn 1 million.

Har dere vunnet noe? Eller bortkastede penger? Man vinner jo ikke uten og prøve Sikkert derfor gamlingene alltid vinner.
Statistikken tar ikke feil. Sjansen er minimal som du selv sier så jeg skjønner ikke helt hva du lurer på.
Ja jeg spiller med lotteri med trekning 4 ganger i uka, eurojackpot 2 av de. Jeg får noen smågevinster som gjør at jeg får dekt inn noe, mindre enn halvparten men med det rettferdiggjør jeg det litt for meg selv.
Nei du vinner ikke uten å prøve, for meg er det blitt en slags siste skanse for å kunne ha et håp om at man en dag kan vinne å slippe gå hen som minstepensjonist når den tid kommer.
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Statistikken tar ikke feil. Sjansen er minimal som du selv sier så jeg skjønner ikke helt hva du lurer på.
Ja jeg spiller med lotteri med trekning 4 ganger i uka, eurojackpot 2 av de. Jeg får noen smågevinster som gjør at jeg får dekt inn noe, mindre enn halvparten men med det rettferdiggjør jeg det litt for meg selv.
Nei du vinner ikke uten å prøve, for meg er det blitt en slags siste skanse for å kunne ha et håp om at man en dag kan vinne å slippe gå hen som minstepensjonist når den tid kommer.
Vis hele sitatet...
Har du vunnet noen store summer da? Eller bare småsummer?

Jeg tror på skjebnen jeg, spesielt når sånt skjer: https://www.norsk-tipping.no/artikle...er-pa-en-maned
Småsummer.

Når sånt skjer er det kun sannsynlighet og har fint lite med skjebnen å gjøre. Tro kan du gjøre i kirka som de sier.

Når du vinner i en trekning så starter du på blanke ark nesten trekning med de samme forutsetningene for å vinne.

Men om du ser på sannsynligheten for at begge trekningene skal inntreffe så ser det mildt sagt veldig mye dårligere ut enn bare 1.

Statistikk og sannsynlighet er nyttig å følge med på skolen selvom enkelte skal ha det til at vi ikke trenger matte.
Prøver å unngå idoit-skatten som lotteri er, men når premien snuser på milliarden så er jeg også med. Det har jeg råd til.
Har aldri vunnet mer enn 2-3 hundre i lotteri selv, men har to stykker i nærmeste familie som har vunnet 100k og faren til en av mine beste kompiser dro inn 1 mill.
Egentlig så burde man jo heller satse de pengene man ville brukt på lotteri på et eller annet 20x-giring-produkt på nordnet, der er det jo 50/50 i hvert fall.
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Prøver å unngå idoit-skatten som lotteri er, men når premien snuser på milliarden så er jeg også med. Det har jeg råd til.
Har aldri vunnet mer enn 2-3 hundre i lotteri selv, men har to stykker i nærmeste familie som har vunnet 100k og faren til en av mine beste kompiser dro inn 1 mill.
Egentlig så burde man jo heller satse de pengene man ville brukt på lotteri på et eller annet 20x-giring-produkt på nordnet, der er det jo 50/50 i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Joda, men er jo den spenningen når trekningen pågår Også er oppsiden såpass stor om du drar inn 1 mil +. Men du skal ha råd til og tape 200-300,- i uka tenker jeg.
Spiller eurojackpot jeg også, vinner sjeldent noe, vanligvis under 100kr. Vant 10k på pantelotteriet i romjula da, noe som er det meste jeg har vunnet på noe
Spilt eurojackpot for flere tusen siden det kom har vunnet 1gong 90kr
Hiver inn en kupong til 125 kr. en gang imellom, når premien er stor, og jeg husker å spille. Er jo egentlig bare en en ekstra skatt, men har råd til den, og noen vinner jo, så kan jo være meg en dag.

Har aldri vært så gira på å spille noe som helst, men ble med på et tippelag til min far, som tippet på V75 i 1995. Da vant vi 734000, så ble 73400 på meg (10 stk. med). Det er vel det meste jeg har vunnet. Eurojackpot og lotto gevinstene har alle vært under 300 kr.
Ellers har mine foreldre vunnet 2 premien i vanlig lotto et par ganger, samt 250k på et skrapelodd, men er jo ikke noe som endrer livet på noen måte. Da må det en Eurojackpot til
Sitat av klattus Vis innlegg
Hei! Noen her som regelmessig spiller eurojackpot eller lignende spill hos NT? Selvfølgelig er sjansen minimal, men selv forrige trekning var det 7 stk som dro inn 1 million.

Har dere vunnet noe? Eller bortkastede penger? Man vinner jo ikke uten og prøve Sikkert derfor gamlingene alltid vinner.
Vis hele sitatet...
Høres ut som om du har et litt vagt forhold til sannsynlighet og statistikk.
Tok uber med en sjåfør som fortalte meg om din spilleavhengighet og gjeld en gang. Hadde en god samtale og jeg anbefalte han boken Fooled by randomness. Fikk han som sjåfør flere år senere og han husket meg, takket meg og sa at den boken forandret livet hans.
Ikke like kult med lotto hvis du forstår matematikken bak det.
Det er ikke NAV, de går nok ganske godt i pluss! Lotto +++ har jeg slutta med, gir heller bort pengene mine på oddsen
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
nei. lotto er samfunnets idiotskatt.

Du kan vinne samme penger med å spare og investere fornuftig. Bedre odds får du ikke.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Du kan vinne samme penger med å spare og investere fornuftig. Bedre odds får du ikke.
Vis hele sitatet...
To be fair, det skal godt gjøres å investere seg til en halv milliard eller mer, som potten i eruojackopt er flere ganger i året.
Det eneste du kan gjøre for å øke en den potensielle gevinsten din er å satse på rekker av nummer som folk stort sett ikke satser på. Altså unngå geometriske mønster, aritmetiske rekker etc etc. Kanskje bare velge tall som er over 31 (aner ikke hvor høye tall man kan velge, så om det er nært 31 så fungerer nok ikke dette) for å unngå alle dem som bruker fødselsdager som tall i rekkene de leverer.

Vinner du med en vanlig rekke kan du risikere at gevinsten blir 1/20 av hva du ville vunnet alene.
Jeg har vunnet den nasjonale premien (1 million kroner) totalt 3 ganger på 2 måneder.
Dette gjennom spillelag hos norsk tipping.
Trådstarter
Sitat av Drugs Vis innlegg
Jeg har vunnet den nasjonale premien (1 million kroner) totalt 3 ganger på 2 måneder.
Dette gjennom spillelag hos norsk tipping.
Vis hele sitatet...
3 mill på 2 mnd? Jasså ja. Hva gjør du med penga nå da?
Vis hele sitatet...
Han må i så fall dele de med 9 andre. Men han sier at HAN vant 3 mill, så da blir det naturligvis misforståelser.
Vis hele sitatet...
Med spillelag så blir premien delt på antall spillere. Et spillelag i norsk tipping kan ha hele 40 stykker. Så her kan det fort være snakk om kun 75 tusen, dog sannsynlig snakker vi vel om et par hundre.
Sitat av moret Vis innlegg
Med spillelag så blir premien delt på antall spillere. Et spillelag i norsk tipping kan ha hele 40 stykker. Så her kan det fort være snakk om kun 75 tusen, dog sannsynlig snakker vi vel om et par hundre.
Vis hele sitatet...
Korrekt, stort spillelag. Så ble rett rundt 100 000,- på meg.
Ser ut som det var feil i systemet til Norsk-tipping som gjorde at vi vant flere ganger.. https://www.vg.no/sport/i/63e628/nor...eldig-alvorlig
16000 lodd per medlem i laget istedet for "bare" 16000 lodd til laget-ja blir vel større gevinstmulighet da per trekning.
Sitat av Drugs Vis innlegg
Ser ut som det var feil i systemet til Norsk-tipping som gjorde at vi vant flere ganger.. https://www.vg.no/sport/i/63e628/nor...eldig-alvorlig
Vis hele sitatet...
Hahah, det må jo være større sjanse å faktisk vinne eurojackpotten, enn å vinne på logikk-feil i Norsk Tipping sine systemer. Vell blåst!
Sist endret av Erlpil; 31. januar 2025 kl. 23:48.
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
16000 lodd per medlem i laget istedet for "bare" 16000 lodd til laget-ja blir vel større gevinstmulighet da per trekning.
Vis hele sitatet...
Kødder du? NT har så mye feil og bugs at de kunne åpnet utstilling
Sitat av tastaturkriger Vis innlegg
Kødder du? NT har så mye feil og bugs at de kunne åpnet utstilling
Vis hele sitatet...
Utdyp