Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  185 17386
[quote=Dodecha;3919462]Føler bare for å nevne at det nå ble tatt en grooming gjeng i scotland

Er dette ironi eller hva? For det er jo ikke stortsett "asiatere" aka pakistanere og indere som driver med sånt borti der? Har ikke hørt noe fra deg da men
Sist endret av DAE; 29. januar 2025 kl. 14:09.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Føler bare for å nevne at det nå ble tatt en grooming gjeng i scotland.

Og dere kan vel tenke dere grunnen til at det er særdeles stille fra både Elon og diverse engelske konservative.
Vis hele sitatet...
Jepp, når de har den hudfargen så har ikke rasistene/fascistene noe ønske om å si noe om saken. Den blir tiet ihjel.
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Jepp, når de har den hudfargen så har ikke rasistene/fascistene noe ønske om å si noe om saken. Den blir tiet ihjel.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke være rasist for å være imot voldtekt av barn, samme vilken farge. Latterlig hvor skjevt du ser det.
/Teskjemodus/

Musk bryr seg bare når brune mennesker gjør noe galt.
Sitat av DAE Vis innlegg
Trenger ikke være rasist for å være imot voldtekt av barn, samme vilken farge. Latterlig hvor skjevt du ser det.
Vis hele sitatet...
Hvordan i huleste dro du den betydningen ut av innlegget mitt.
Gratulerer med årets logikkhavari, det er en prestasjon i seg selv.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
/Teskjemodus/

Musk bryr seg bare når brune mennesker gjør noe galt.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet dere at akkurat dette er grunnen til at han ikke har kommentert på det, når det kan være andre forklaringer?

Vis hele sitatet...
Spørsmålet gjelder deg også.
Sist endret av DrPerception; 30. januar 2025 kl. 10:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fordi vi kjenner lusa på gangen. Men du må gjerne komme med noen gode bortforklaringer, jeg kunne trengt en god latter.
Musks daglig-tilgang til Trump skal visstnok ha blitt begrenset av at han ikke får ha kontor i det vite hus som han ville. Men må sitte i en bygning utenfor(Eisenhower bygget). Og at han ikke skal rapportere direkte til Trump. Men istedet til en dame som går under kallenavnet "isdronningen".
Er ikke det hun Chief of staff-dama?
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Musks daglig-tilgang til Trump skal visstnok ha blitt begrenset av at han ikke får ha kontor i det vite hus som han ville. Men må sitte i en bygning utenfor(Eisenhower bygget). Og at han ikke skal rapportere direkte til Trump. Men istedet til en dame som går under kallenavnet "isdronningen".
Vis hele sitatet...
Synd for Elon. Han kunne nok tenkt seg å være president selv, eller kanskje diktator aller helst. Nå får han ikke rom i det hvite huset en gang.
Vaush forklarer hvorfor så mange idioter faller for Musk:
https://www.youtube.com/watch?v=skrHrnrCVpg
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hvordan vet dere at akkurat dette er grunnen til at han ikke har kommentert på det, når det kan være andre forklaringer?

Spørsmålet gjelder deg også.
Vis hele sitatet...
Hva er det du føler du trenger svar på?

Sitat av Manualah Vis innlegg
Synd for Elon. Han kunne nok tenkt seg å være president selv, eller kanskje diktator aller helst. Nå får han ikke rom i det hvite huset en gang.
Vis hele sitatet...
Om de ikke klarer "å gjøre det så bra at man ikke trenger og stemme igjen" som de sa, så vil nok musk segle opp som arvtager tipper jeg.
Sist endret av Fraktalist; 30. januar 2025 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om de ikke klarer "å gjøre det så bra at man ikke trenger og stemme igjen" som de sa, så vil nok musk segle opp som arvtager tipper jeg.
Vis hele sitatet...
Det er langt lerret å bleike. Du må vere fødd som amerikansk statsborger for å verte valgbar som president. Det er nedfellt i grunnlova, og grunnlova er ikkje enkel å endre, og det er såpass eksplisitt at det kan vere vanskeleg å få sjølv ein venleg innstilt SCOTUS med på det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av DAE Vis innlegg
Føler bare for å nevne at det nå ble tatt en grooming gjeng i scotland
Vis hele sitatet...
Er dette ironi eller hva? For det er jo ikke stortsett "asiatere" aka pakistanere og indere som driver med sånt borti der? Har ikke hørt noe fra deg da men
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du vil frem til? Prøver du å være morsom eller lurer du oppriktig på hva jeg mente med posten?

Vi kan ta det stegvis:

1. Elon Musk er plutselig veldig interessert i grooming-gangs fenomenet i England, jeg sier plutselig for det er kjent problem fra minst et par tiår tilbake.

2. Hverken Trump eller Elon annerkjenner at Tories (britisk konservative) har sittet ved makten i 14 år, og ignorert alle tiltakene som ble presentert i rapportene.

3. Nå kommer resultatene frem av politiets arbeid, men det er ikke Trump eller Elon tjent med å snakke om, derfor holder de kjeft. De er bare ute etter å sverte Labour (Britisk arbeiderparti).

TL;DR: Trump og Elon bryr seg ikke om barna i disse sakene, de er kun ute etter å svartmale arbeiderparti/venstresiden.

Vi har et helt ferskt eksempel nå med en flyulykke i Washington DC, der Trump er raskt ute å skylde på den forrige regjeringen. Dette er spesielt saftig siden det er ganske sannsynlig at det er Trumps egne handlinger som er grunnen.

Trump-leiren lever av å lyve, desinformere og splitte folket, det er nettopp dette de er flinke til. Hause opp stemninga med å spre løgner eller dra frem enkeltsaker som stiller de i godt lys eller kan sette opposisjonen i dårlig lys.

Jeg lurer også på om det vil oppstå en matkrise i USA ettersom Trumps trussler om å deportere illegale migranter gjør at til og med de med lovlig opphold ikke tør møte opp på jobb. Som igjen betyr at maten råtner i åkrene.

Jeg har funnet frem popcornet, for nå begynner "Find out" perioden av fucking around.
Sist endret av Dodecha; 30. januar 2025 kl. 21:21.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er langt lerret å bleike. Du må vere fødd som amerikansk statsborger for å verte valgbar som president. Det er nedfellt i grunnlova, og grunnlova er ikkje enkel å endre, og det er såpass eksplisitt at det kan vere vanskeleg å få sjølv ein venleg innstilt SCOTUS med på det.
Vis hele sitatet...
Håper du har rett. Var bare en tanke som falt meg inn.
Kan være helt "off" det, selvfølgelig
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Er ikke det hun Chief of staff-dama?
Vis hele sitatet...
Jo er hun. Men jeg kan forestille meg at Musk gjerne hade villet ha et kontor vegg i vegg med Trump og uformelt gå inn der /oppholde seg runt Trump ofte som en eller annen nær rådgiver. Tankene går nesten til Rasputin.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Grunnen til at han ikke kommenterer denne hendelsen er revnende likegyldig. All den tid han skyver barna foran seg (won't somebody please think of the children) for å fremme polariserende nazistisk tankegods, er dette som cherrypicking å regne. Vitenskapens og fremgangens verste fiende.

Det er nok nå. Musk er verdens mest skadelige menneske, han har globalisert innvandringsdebatten. At nasjonalister forenes på tvers av landegrensene er så dypt ironisk at jeg blir sint!

Jeg håper han dør en smertefull død!
Ble nesten forbannet da jeg hørte igår at det fra kjeften til Trump kom et forslag om å sende Gazas befolkning til Egypt. Og at Egypt sikkert ville være behjelpelig med det siden det "fått så mye fra USA". Presidenten i Egypt har allerede sagt at noe sånt vil de ikke være med på.
Hva blir neste-annektere Grønland og foreslå Gazas befolkning sendes dit?
Jo er hun. Men jeg kan forestille meg at Musk gjerne hade villet ha et kontor vegg i vegg med Trump og uformelt gå inn der /oppholde seg runt Trump ofte som en eller annen nær rådgiver. Tankene går nesten til Rasputin.
Vis hele sitatet...
Det er nok bare et spørsmål om tid før han er helt ute av bildet. Han var vel en «nyttig idiot» for Trump under valgkampen.
Nå som han har vist seg for å være en fullstendig klovn, så tror jeg han sakte men sikkert blir skjøvet lenger og lenger ut på sidelinjen.

Men hvem vet, det er jo Trump vi snakker om så det kan hende han liker å ha han rundt bare for å irritere demokratene.
Sist endret av ID-Brikke; 30. januar 2025 kl. 20:44.
Av alle de sinnsyke stunt og synspunkter Trump mener og har dratt i gang, så er vel hans sammarbeid med Elon det smarteste han har gjort uten å kanskje forstå det selv. Mannen, altså Elon er et geni det er svært få av og kanskje det beste og rette for USA.

Disse angivelige Nazistene, Fascistene eller høyreekstreme utgir en svært, svært liten andel av befolkningen. Mellom 0.1-0.5% av befolkningen i Amerika anses det å falle under kategoriene jeg nevner. Det er kanskje noe mer eller mindre enn disse tallene da dette ikke er kartlagt, men i helhet så er ikke USA så høyreekstremt som mange her inne tilsynelatende innbiller seg. Landet er polarisert og det virker som det ikke eksisterer en mellomting fra om du lener deg til høyre, eller venstre. Men det er vesentlig flere demokrater enn republikanere i USA.

Jeg tror det er veldig lett å stille seg på enten venstresiden, eller høyresiden sett med norske øyne med den informasjonen vi til daglig får gjennom våres nyhetskilder.

Musk har jo en kjent autisme-relatert diagnose, og jeg tviler på at det var en nazi-hilsen han dro i gang som svært mange har fått med seg, og utnytter til en svertekampanje.

Om han faktisk ønsker å være president eller styre Trump som en majorett dukke tror jeg ikke, men om tvilen min viser seg å være feil, så hadde det likevel ikke vært et dårlig alternativ til de vi nå ser når frem i lyset, og akkurat har fått sin plass i det hvite hus.

Det at denne helikopter/flyulykken brukes til det fulle for å sverte eller skade og svekke motstanderen går begge veier, om man skulle være demokrat, republikaner, stemme på Alliansen eller Rødt. Begge sider lyver og hauser opp tragedier som dette til den aller, aller ytterste grad. Ikke for å fremme eget politiske program, men for å ødelegge så mye som mulig for de som mener noe annet.

Synes det er rart Musk får så mye tyn, tross sine veldig (tilbakestående) uheldige utspill enten det er på X/Twitter eller på scenen. Igjen, er det så dumt å få Musk inn i det hvite hus av alle de andre innvalgte? Alt dette er jo relativt ferskt og det skal bli spennende å følge med på hvordan utviklingen i USA(som vi dessverre er alt for avhengige i Norge) kommer til å gå.

Eksempelet med disse pedo-ringene som har vært kjent i noen tiår og kommet til lyset nå i det siste, hva hadde isåfall reaksjonen vært om Musk ikke hadde kommentert på en gjeng fra Asia/Afrika? Hadde det da vært feil eller riktig, og hadde han blitt forfulgt på samme måte som han gjør nå om de hadde vært hvite?

Jeg mener det ikke har noe å si, hvor har det blitt av moralen ovenfor de som har blitt utsatt for dette, fremfor å bruke dem i en politisk krig?

Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Men hvem vet, det er jo Trump vi snakker om så det kan hende han liker å ha han rundt bare for å irritere demokratene.
Vis hele sitatet...
Haha, det er akkurat dette. Vi snakker om en veldig løs kanon på dekk som kan skyte i absolutt alle retninger, det blir spennende å se utviklingen her

Sitat av supercali Vis innlegg
Det er nok nå. Musk er verdens mest skadelige menneske, han har globalisert innvandringsdebatten. At nasjonalister forenes på tvers av landegrensene er så dypt ironisk at jeg blir sint!

Jeg håper han dør en smertefull død!
Vis hele sitatet...
Virkelig? Hvem andre ønsker du skal få en like ille dødsstraff? Listen din brude være ganske fullspekket da det er ufattelig mange å velge mellom
Sist endret av C_ban@CnO; 30. januar 2025 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av C_ban@CnO Vis innlegg
Elon er et geni det er svært få av
Vis hele sitatet...
Er han? Hvilke bevis har vi for det egentlig? At han er rik? Hvis det var tilfelle, hvorfor er ikke verdens nobelprisvinnere blant verdens rikeste?

At han er en dyktig foretningsmann er det ingen tvil om, men geni?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det at denne helikopter/flyulykken brukes til det fulle for å sverte eller skade og svekke motstanderen går begge veier, om man skulle være demokrat, republikaner, stemme på Alliansen eller Rødt. Begge sider lyver og hauser opp tragedier som dette til den aller, aller ytterste grad. Ikke for å fremme eget politiske program, men for å ødelegge så mye som mulig for de som mener noe annet.
Vis hele sitatet...
Totalt pisspreik, det er veldig tydelig at republikanerne står for mesteparten av propaganda og skittent spill. Å skape et falsk narrativ av at begge sidene er like ille er enda et kort fra republikanernes skitne spill. På samme måte som de klarte å presse inn kreasjonisme i skolen: "Man må jo lære begge sidene av saken". De skapte et falskt narrativ om at begge "teoriene" (ja jeg bruker gåseøyne, kreasjonisme er hjernedødt piss for å få bibelen relevant i en moderne tid, evolusjonsteorien er en gyldig vitenskapelig teori, samme som gravitasjonsteorien).

Synes det er rart Musk får så mye tyn, tross sine veldig (tilbakestående) uheldige utspill enten det er på X/Twitter eller på scenen. Igjen, er det så dumt å få Musk inn i det hvite hus av alle de andre innvalgte? Alt dette er jo relativt ferskt og det skal bli spennende å følge med på hvordan utviklingen i USA(som vi dessverre er alt for avhengige i Norge) kommer til å gå.
Vis hele sitatet...
Rart? Det startet når han begynte å kalle en britisk dykker for pedofil, bare fordi han klarte å redde ungene før Musk sitt PR prosjekt kom i gang. Vi som har fulgt med har et ganske klart bilde av Musk: Ja han er Autistisk, men på ingen måte kan det brukes som en unnskyldning.

Fyren arvet milliarder fra smaragdbussinessen til familien, der har han investert her og der og fått i gang noen imponerende firma det skal han ha! Men så ser man dritten tyte ut av sprekkene: Arbeidsrettigheter og Fagforeringer eksisterer ikke i Musks verden.

Så joda, om du vil ha en Narsissist av øverste klasse som gir total faen i arbeiderrettigheter og elsker oppmerksomhet, så kjør på!

Eksempelet med disse pedo-ringene som har vært kjent i noen tiår og kommet til lyset nå i det siste, hva hadde isåfall reaksjonen vært om Musk ikke hadde kommentert på en gjeng fra Asia/Afrika? Hadde det da vært feil eller riktig, og hadde han blitt forfulgt på samme måte som han gjør nå om de hadde vært hvite?
Vis hele sitatet...
Elendig forsøk på avledingsmanøver, hold deg til det som faktisk skjer.
Om du må begynne å dra ut i teoretiske hendelser for å gi argumentasjonen din kjøtt på beina så burde jo det være tegn på at du skulle ha droppet hele greia.
Virkelig? Hvem andre ønsker du skal få en like ille dødsstraff? Listen din brude være ganske fullspekket da det er ufattelig mange å velge mellom
Vis hele sitatet...
Hei! Nå forveksler du mltt ønske om at han opplever mye smerte på sitt dødsleie med at han skal straffes med døden. Det er ikke det samme.

Han har ikke gjort noe som kvalifiserer til dødsstraff!

Han er et usmakelig og skadelig menneske som grunnet sin økonomiske kapital også påvirker global politikk.

En jævla apartheidist fra Sør-Afrika skal liksom fortelle Europa om farene med innvandring? Som om ikke hvite menn i Sør-Afrika tilhører de, på systemisk nivå, verste overgriperne, rasistene, krigsprofitørene og pedofile voldtektsmennene i moderne historie.

Jeg håper Musk opplever grusom smerte før han dør, grunnet at jeg ønsker det!

De som støtter han er misantroper og rasister/nazister!
Sist endret av supercali; 30. januar 2025 kl. 21:20.
Totalt pisspreik, det er veldig tydelig at republikanerne står for mesteparten av propaganda og skittent spill. Å skape et falsk narrativ av at begge sidene er like ille er enda et kort fra republikanernes skitne spill. På samme måte som de klarte å presse inn kreasjonisme i skolen: "Man må jo lære begge sidene av saken". De skapte et falskt narrativ om at begge "teoriene" (ja jeg bruker gåseøyne, kreasjonisme er hjernedødt piss for å få bibelen relevant i en moderne tid, evolusjonsteorien er en gyldig vitenskapelig teori, samme som gravitasjonsteorien).
Vis hele sitatet...
Heldigvis har de hentet seg litt inn der mtp antall kjønn osv, så det er jo ikke helt bekmørkt.

Enig med resten. Når han i tillegg må lyve om å være verdens beste quake-spiller samt å ha nerder spille Diablo 4 og PoE2 for å så ta cred for det så blir det bare patetisk.

Hadde det vært en annen person en Musk som drev med det nazihilsen greiene så kunne jeg sett en annen vei.
Men med hans ekstreme høyrevridde synspunkt så blir det naivt å tro det ikke var med 100% hensikt.
Vis hele sitatet...
Lang dag eller? Hva med å formulere deg på en litt mer rolig måte fremfor å bare si at dette er pisspreik brukt med dine ord. Dette er bare en debatt og ikke krig, så slapp litt av.

Hvordan vet du at republikanere er de som står for mest skittent spill, hvordan kommer det tydelig frem? Av alt som blir sendt på DB/VG eller utenlandske nyhetskilder som CNN og BBC kanskje? Det hadde vært interessant å vite at det du faktisk sier stemmer, siden det er så utrolig tydelig. Jeg mener, det kommer vel tydelig frem utifra hvilken nyhetskilde man sverger til og hvor denne kilden har politisk fotfeste? Dette kan du umulig være uenig i...

Sitat av Dodecha
Rart? Det startet når han begynte å kalle en britisk dykker for pedofil, bare fordi han klarte å redde ungene før Musk sitt PR prosjekt kom i gang. Vi som har fulgt med har et ganske klart bilde av Musk: Ja han er Autistisk, men på ingen måte kan det brukes som en unnskyldning.

Fyren arvet milliarder fra smaragdbussinessen til familien, der har han investert her og der og fått i gang noen imponerende firma det skal han ha! Men så ser man dritten tyte ut av sprekkene: Arbeidsrettigheter og Fagforeringer eksisterer ikke i Musks verden.

Så joda, om du vil ha en Narsissist av øverste klasse som gir total faen i arbeiderrettigheter og elsker oppmerksomhet, så kjør på!
Vis hele sitatet...
Uavhengig av penger og forutsetninger Musk har fått så ja, det er bra du anerkjenner det, for det han har fått til er det ingen andre før han som har gjort. Det blir vel ikke et annet svar å gi enn at det å holde seg politisk korrekt oven enhver pris er det viktigste. Han har hatt flaks med hva han har arvet, og stakkars mann som faktisk har en visjon for utvikling mennesket aldri har sett maken til? Dette med autismen er en unnskyldning da det er hans verste fiende i den posisjonen har står nå. Jeg tenker følgende; hadde han vært demokrat, gjort nøyaktig det samme så tror jeg han hadde fått mye mindre problemer.

Han har gjort enorme fremskritt, det virker som majoriteten har meninger utifra ren misunnelse og sjalusi, hadde det roet ned alle som var mot Musk om han heller brukte pengene på å leve livet, kjøpe palasser her og der og ikke gjøre en dritt? Fyren står på døgnet rundt for å jobbe med en innovasjon vi ikke har sett maken til.

Og dropp det å bruke diagnoser eller begreper som narsissist eller autist som et våpen i en debatt som i hovedsak er saklig, det blir bare skjellsord og ingenting annet.

Sitat av Dodecha
Elendig forsøk på avledingsmanøver, hold deg til det som faktisk skjer.
Om du må begynne å dra ut i teoretiske hendelser for å gi argumentasjonen din kjøtt på beina så burde jo det være tegn på at du skulle ha droppet hele greia.
Vis hele sitatet...
Avledningsmanøver fra min side? Gå litt i deg selv kompis og se hva du faktisk her. Hvordan du kan oppfatte det som avledning kan jeg ikke forstå. Jeg stiller meg nøytralt til det hele, og ja jeg forsøker i det minste å se samme ting fra to sider, litt som vi lærte på skolen som du nevner lenger opp.

Jeg har ikke så sterke meninger om saken, men jeg følger med. Utifra det du skriver så nærmest lyser det av deg hvor du står, og her blir det som nevnt ikke for å fremme egne synspunkter, men heller angripe det du er uenig med, med absolutt alt du har.

Man må gjerne hate eller irritere seg grunnløs av enkelte personer. Jeg har bare oppfatningen av skadefryd over vedkommende, det er greit å hate han fordi han er rik og republikaner. Forsøk å nyansere dette bilde en del mer enn det som blir gjort i denne tråden. Skulle man skrive noe positivt fyren gjør så får man jo pepper fra halve forumet rimelig kjapt.

Sitat av supercali Vis innlegg
Hei! Nå forveksler du mltt ønske om at han opplever mye smerte på sitt dødsleie med at han skal straffes med døden. Det er ikke det samme.

Han har ikke gjort noe som kvalifiserer til dødsstraff!

Han er et usmakelig og skadelig menneske som grunnet sin økonomiske kapital også påvirker global politikk.

En jævla apartheidist fra Sør-Afrika skal liksom fortelle Europa om farene med innvandring? Som om ikke hvite menn i Sør-Afrika tilhører de, på systemisk nivå, verste overgriperne, rasistene, krigsprofitørene og pedofile voldtektsmennene i moderne historie.

Jeg håper Musk opplever grusom smerte før han dør, grunnet at jeg ønsker det!

De som støtter han er misantroper og rasister/nazister!
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare svada fra start til slutt,. Du har et genuint har for et menneske du ikke kjenner noe til? Du ramser opp en hel haug uten noen videre forklaring. Jeg oppfordrer deg på samme måte som jeg gjorde over å droppe disse uttrykkene som nazist, rasist og alt det der bare fordi du er uenig. Begynner å bli noe usikker på om det er jeg som er fullstendig autist, og ikke skjønner ironien din. Vel i såfall antar jeg at flere av oss har en liten Musk på innsiden av oss
Sist endret av C_ban@CnO; 30. januar 2025 kl. 22:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av DAE Vis innlegg
Trenger ikke være rasist for å være imot voldtekt av barn
Vis hele sitatet...
Sitat av DAE Vis innlegg
Sidestiller du hasjrøykere med "aktive" pedofile?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å være pedofil for å forsvare deg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lang dag eller? Hva med å formulere deg på en litt mer rolig måte fremfor å bare si at dette er pisspreik brukt med dine ord. Dette er bare en debatt og ikke krig, så slapp litt av.
Vis hele sitatet...
Vi starter med et lett personangrep for å sette god stemning altså. Legg merke til at jeg kalte utsagnet ditt for pisspreik, jeg har ingenting i mot deg som person. Viktig å skille de to.

Hvordan vet du at republikanere er de som står for mest skittent spill, hvordan kommer det tydelig frem? Av alt som blir sendt på DB/VG eller utenlandske nyhetskilder som CNN og BBC kanskje? Det hadde vært interessant å vite at det du faktisk sier stemmer, siden det er så utrolig tydelig. Jeg mener, det kommer vel tydelig frem utifra hvilken nyhetskilde man sverger til og hvor denne kilden har politisk fotfeste? Dette kan du umulig være uenig i...
Vis hele sitatet...
Det har ingenting med hvilke kilder man leser det, når Trump sier disse tingene selv.
La oss ta bare flyulykken i D.C. hører du noe om solidaritet og at de skal gjennomgå rutiner eller noe sånt? Nei, Trump går rett i angrep :skylden legges på demokratene.
Har du noen gang hørt en Demokratisk president stå å legge skylden på forrige regjering i en slik situasjon?

Så om du mener demokratene har kommet med like ille ting som Donald "grab 'em by the pussy" Trump må du gjerne vise oss noen.

Uavhengig av penger og forutsetninger Musk har fått så ja, det er bra du anerkjenner det, for det han har fått til er det ingen andre før han som har gjort. Det blir vel ikke et annet svar å gi enn at det å holde seg politisk korrekt oven enhver pris er det viktigste. Han har hatt flaks med hva han har arvet, og stakkars mann som faktisk har en visjon for utvikling mennesket aldri har sett maken til? Dette med autismen er en unnskyldning da det er hans verste fiende i den posisjonen har står nå. Jeg tenker følgende; hadde han vært demokrat, gjort nøyaktig det samme så tror jeg han hadde fått mye mindre problemer.

Han har gjort enorme fremskritt, det virker som majoriteten har meninger utifra ren misunnelse og sjalusi, hadde det roet ned alle som var mot Musk om han heller brukte pengene på å leve livet, kjøpe palasser her og der og ikke gjøre en dritt? Fyren står på døgnet rundt for å jobbe med en innovasjon vi ikke har sett maken til.

Og dropp det å bruke diagnoser eller begreper som narsissist eller autist som et våpen i en debatt som i hovedsak er saklig, det blir bare skjellsord og ingenting annet.
Vis hele sitatet...
Ok, så fagforeningsknusing og reduserte eller manglende arbeiderrettigheter er noe du støtter? Ikke en eneste plass i teksten din besvarer du mitt innlegg, du bare jatter om hvor bra Elon er.

Avledningsmanøver fra min side? Gå litt i deg selv kompis og se hva du faktisk her. Hvordan du kan oppfatte det som avledning kan jeg ikke forstå. Jeg stiller meg nøytralt til det hele, og ja jeg forsøker i det minste å se samme ting fra to sider, litt som vi lærte på skolen som du nevner lenger opp.

Jeg har ikke så sterke meninger om saken, men jeg følger med. Utifra det du skriver så nærmest lyser det av deg hvor du står, og her blir det som nevnt ikke for å fremme egne synspunkter, men heller angripe det du er uenig med, med absolutt alt du har.

Man må gjerne hate eller irritere seg grunnløs av enkelte personer. Jeg har bare oppfatningen av skadefryd over vedkommende, det er greit å hate han fordi han er rik og republikaner. Forsøk å nyansere dette bilde en del mer enn det som blir gjort i denne tråden. Skulle man skrive noe positivt fyren gjør så får man jo pepper fra halve forumet rimelig kjapt.
Vis hele sitatet...
Om du mener oppkonstruerte situasjoner skal tale som argument så deg om det, men det er ikke slik en ordentlig diskusjon fungerer.
Sist endret av Dodecha; 31. januar 2025 kl. 00:08.
Dette er jo bare svada fra start til slutt,. Du har et genuint har for et menneske du ikke kjenner noe til?
Vis hele sitatet...
jeg kjenner _til_ Musk, han foretok nylig en nazihilsen som ble kringkastet globalt. Det var ikke en autistisk romersk hilsen.

Jeg oppfordrer deg på samme måte som jeg gjorde over å droppe disse uttrykkene som nazist, rasist og alt det der bare fordi du er uenig.
Vis hele sitatet...
Se svaret over, dette var en hilsen som ble brukt av millioner over mange år for å markere en tilhørighet til Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, nedsettende forkortet til nazi.

Det er en historie bak tradisjonen, ikke at jeg er uenig. Kanskje viktigst av alt, Hitler tapte.

Og nynazistene tapte.

Og det å være stolt over hudfarge, øyenfarge eller nasjonalitet er like fortapt. Det tyder på at du har ingen personlige meritter å vise til. Tilfeldigheter er ingenting å være stolt av.

Begynner å bli noe usikker på om det er jeg som er fullstendig autist, og ikke skjønner ironien din. Vel i såfall antar jeg at flere av oss har en liten Musk på innsiden av oss
Vis hele sitatet...
Ta for faen et valg da, enten eller. Ikke glem at vi er ikke i debatt med nynazister!
▼ ... over en uke senere ... ▼
DOGE har bedd om innsyn i alle utbetalinger som gjøres i USA (pensjon,trygd,osv) Farer med dette? Riksrevisjon on steroids?

DOGE = Department of government Efficiency. ledet av Musk
Sist endret av sinsenkrysset; 9. februar 2025 kl. 15:33.
Folket har talt og de ønsker økonomisk og politisk selvmord. De ønsket å isolere seg - nå er de isolert. All goodwill og et ørlite grann av håp etter forrige Biden 2020 er vekk. Det vil ta mange tiår før den diplomatiske tilliten er tilbake.

Han kan gjøre hva faen han vil.

On July 1, 2024, the Court ruled in a 6–3 decision that presidents have absolute immunity for acts committed as president within their core constitutional purview, at least presumptive immunity for official acts within the outer perimeter of their official responsibility, and no immunity for unofficial acts.
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_..._States_(2024)

Leser en litt mer inn i denne avgjørelsen så finner en ut av at det er så vagt definert hva som er en "official act". Det vil ta lang tid før det er avklart. I mellomtiden - who cares.

Han sparket 18 inspector generals på dagen. Ulovlig.

Inspectors general (IGs) serve as independent watchdogs within federal agencies, tasked with investigating allegations of fraud, waste, and abuse. Their roles are to maintain transparency and accountability within government operations. These officials are appointed to serve across different administrations and are protected under federal law, which requires the president to provide a 30-day notice to Congress before any dismissal
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/2025_d...ectors_general

Han har mer eller mindre gått til direkte krig mot USAID. Deres bistandsorganisasjon tilsvarende Norad. 30% av verdens bistand borte i 90 dager. Sannsynligvis forsvinner store deler av dette permanent. Ulovlig.

"These actions have generated a global humanitarian crisis by abruptly halting the crucial work of USAID employees, grantees, and contractors. They have cost thousands of American jobs. And they have imperiled U.S. national security interests," the lawsuit, filed in a Washington D.C. federal court on Thursday evening, said. The lawsuit argues only Congress can dissolve the agency and calls the Trump administration's actions "unconstitutional and illegal."
Vis hele sitatet...
Han angriper alle som har stått eller står i mot han.

Han sparket dusenvis av folk som etterforsket stormingen av kongressen.

About two dozen Justice Department employees involved in Capitol riot cases sacked and demand issued for list of FBI officers
Vis hele sitatet...
https://www.theguardian.com/us-news/...-to-fbi-agents

Han gjør det han kan mot Mark Milley (som ble preemptivt benådet av Biden).
Since returning to office, Trump has revoked security protections for a handful of former officials with whom he has clashed, including former top health official Anthony Fauci.

"Undermining the chain of command is corrosive to our national security."And restoring accountability is a priority for the Defense Department under President Trump's leadership."
Vis hele sitatet...
https://www.bbc.com/news/articles/cp3jd798kpzo

Og han belønner alle som er lojale. Drain the swamp? Han har lagd sin helt egen sump.

Min prediksjon er at han har bare såvidt begynt å angripe sine internasjonale allierte. Danmark, Panama og Canada var først ute. Nå som andre land kommer til å respondere med å fryse dem ut diplomatisk så kommer angrepene til å forflytte seg fra den interne fienden (woke, akademikere og den liberale urbane eliten) mot eksterne fiender. Meget skumle tider.

Kjøp Europeisk.
Sist endret av meitemark; 10. februar 2025 kl. 04:12. Grunn: urlfix

Dette er jo bare svada fra start til slutt,. Du har et genuint har for et menneske du ikke kjenner noe til? Du ramser opp en hel haug uten noen videre forklaring. Jeg oppfordrer deg på samme måte som jeg gjorde over å droppe disse uttrykkene som nazist, rasist og alt det der bare fordi du er uenig. Begynner å bli noe usikker på om det er jeg som er fullstendig autist, og ikke skjønner ironien din. Vel i såfall antar jeg at flere av oss har en liten Musk på innsiden av oss
Vis hele sitatet...
Du bare virker som en av de som prøver å framstå kontrær og annerledes på fest bare for å "forstå den andre siden" når den andre siden de siste årene og særlig månedene har avslørt hvilke maktsyke, løgnaktige fanatiske fjols de er.

Musk og Trump sier noe riktig? Wow... utrolig bragd. Selv en ødelagt klokke viser riktig tid to ganger i døgnet.

Og komme med nazihilsen som Musk gjorde for SÅ Å STILLE OPP på storskjerm til et av Tysklands mest høyreekstreme parti uten å unnskylde håndbevegelsen burde jo være så åpenbart for deg.

Men neida, du mener at folk som kaller Musk "nazist" bare er noe folk sier fordi de er "uenige". Herregud så patetisk.

Det er "en liten Musk i oss alle"? Hæ? Hvis han vil kutte i unødvendige
byråkratiske utgifter så var jeg enig fram til han brøt loven og sendte noen drittunger for å stjele personlig data fra innbyggerne.

Og hvor blir det av publiseringen av den notoriske Epstein-listen som idioten Joe Rogan har mast om når både Trump og Musk har vært gjester hos han og BEGGE har hatt nær kommunikasjon med dama til Epstein? Det er det ikke noe snakk om nå.

Og spar meg for det tullet om at "rik republikaner" er de eneste som får pes. Jeg synes demokratene har gjort mye dritt de å, men for deg så er det vel bare sort vs hvitt uansett.

Du stiller deg ikke nøytralt i det hele tatt og du påstår at du setter deg inn i saken, men det er for meg overtydelig at du er Musk-fanboy eller at du kanskje bare liker dramaet som utfolder seg?

Han er forøvrig ikke diagnostisert autist av en lege, men selvdiagnostisert. Autistene jeg kjenner oppfører seg ikke så historieløse som Musk.

Og hva han har fått til? Ja, veldig utrolig. Men han skulle også donere store deler av formuen sin for lenge siden for "å ende hungersnød".

PS: Fuck Mars, det er kloden vi er på nå som må reddes og det hjelper ikke at Musk's kompis, Trump bare vil øke kullproduksjonen mens Musk forsøker å skape uro hos allierte på den måten han gjør. Har ingenting med autisme å gjøre, men heller et enormt forbruk av speed og ketamin.

Tviler sterkt på at han egentlig tar ketamin da det egentlig pleier å gjøre folk mer empatiske og ydmyke. Han tar noe mer evil drugs enn ketamin og han var jo pottefjern under innsettelsen.

Vil du at jeg skal ramse opp hvite, rike demokrater for å betrygge deg om at det ikke er derfor jeg hater Musk nå, men fordi han er en hvit Sør-Afrikaner med blodpenger i arv som nå henger med høyreekstreme og har ikke uttalt seg kritisk om Trumps støtte til Proud Boys?

Kan godt gi deg en liste over demokrater som har ødelagt mye av USA og skapt mye ondskap, men det går også an å se at det som skjer nå IKKE er helt bra det heller. Jeez

Du kan umulig ha fulgt med på nyheter fra begge sider. Eller fått med deg amerikansk historie noe særlig. Å nei, jeg stoler ikke på CNN eller CNBC.

Håper jeg tar feil, men ehhh... Musk har allerede bevist hvor edgelord han er på Twitter og det synes på hans støttespillere også. Bare en gjeng med Red pill-incels som tror de har "knekt koden" som endelig kan få litt sårt tiltrengt oppmerksomhet i de få sosiale sammenkomstene de smyger seg inn på som ikke er bak en skjerm

Men lykke til med å være nøytral og se saken fra Elon... jeg mener begge sider. Good night and good luck
En ting jeg lurer på er om DOGE kunne vært behjelpelig med å lette opp arbeidstillatelse tl USA for oss norske statsborgere. Pr nå er det jo svært vanskelig(tilnærmet umulig å få såkalt green card) om det ikke foreligger spesielle forhold.

Mener å huske at Trump karakteriserte ulike land ulikt under sin forrige presidentperiode i forhold til innvandring/arbeidtillatelse. Uten at det skjedde så mye.

Tror kanskje ikke de trenger å frykte en flodbølge av nordiske arbeidssøkere om de letter opp.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
En ting jeg lurer på er om DOGE kunne vært behjelpelig med å lette opp arbeidstillatelse tl USA for oss norske statsborgere. Pr nå er det jo svært vanskelig(tilnærmet umulig å få såkalt green card) om det ikke foreligger spesielle forhold.

Mener å huske at Trump karakteriserte ulike land ulikt under sin forrige presidentperiode i forhold til innvandring/arbeidtillatelse. Uten at det skjedde så mye.

Tror kanskje ikke de trenger å frykte en flodbølge av nordiske arbeidssøkere om de letter opp.
Vis hele sitatet...
Særdeles tvilsomt, de vil ikke betale lønningsnivåene våre. Folk fra de Asiatiske områdene er mer det de er ute etter, f.eks Indere.

At Trump nevner Norge (eller andre nordiske land forøvrig) er bare for å male et rosenrødt bilde av fremtidsplanene hans. På ingen måte må noen tro at han sikter mot måten vi gjør ting på.
Adam Mockler
Trådstarter
Det er noen nordmenn på listen uten lovlig opphold, men ingen pågrepet.

Det jeg kom for å skrive: Elon Musk sin "Occupy Mars" t-skjorte har man sett før.. men aldri mer enn etter han ble MAGA.

Selv, i det Ovale kontor under den evig lange tiraden, under sports jakken gikk han med Occupy Mars.

Han vil til Mars.

Lurer J på avtalen mellom dem.

https://www.nrk.no/nyheter/trump-vil...enn-1.17251124
Sist endret av Naturgrønn; 4 uker siden kl. 06:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trump har allerede fått gjort mye bra..! Bra han har Musk som støttespiller!

Mvh
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Javel? Som å fullstendig vrake sikkerheta til føderale institusjoner? Avslutte USAID? Totalt ignorere alle normale standarder for habilitet? True nære allierte med krig?
Så litt på pressekonferansen der Musk med sin lille sønn i armene,var sammen med Trump på det ovale kontor.
Nesten latterlig at det var Musk som snakket mest under seansen. Trump kunne like gjerne ikke vært der eller satt seg blant tilskuerne.

Mvh
Vis hele sitatet...
Ikke om man verdsetter demokrati, vestlige verdier og Europas sikkerhet.

Hva mener du konkret har vært bra?
Trusler mot allierte, og forslag om etnisk rensing osv...
Særdeles tvilsomt, de vil ikke betale lønningsnivåene våre. Folk fra de Asiatiske områdene er mer det de er ute etter, f.eks Indere.

At Trump nevner Norge (eller andre nordiske land forøvrig) er bare for å male et rosenrødt bilde av fremtidsplanene hans. På ingen måte må noen tro at han sikter mot måten vi gjør ting på.
Vis hele sitatet...
Jo jeg skjønner at lønningsnivåene våre aksepterer han ikke. Men generelt er vel nordmenn som eventuelt søker jobb over there klar over at norske lønnsforhold er temmelig unike og vanlig nordmann nok må noe ned i lønn.

Det jeg tenkte var at han kanskje letter opp green card-krava for nordmenn(uten å samtidig love norske lønninger)

Men ser kanskje mørkt ut. Dette synes jeg burde være noe for DOGE å bite i
siden Nordmenn har kjøpt mye Tesla.
Sist endret av sinsenkrysset; 4 uker siden kl. 13:05.
Ikke om man verdsetter demokrati, vestlige verdier og Europas sikkerhet.

Hva mener du konkret har vært bra?
Trusler mot allierte, og forslag om etnisk rensing osv...
Vis hele sitatet...
Han vil jo bure uskyldige folk på GITMO.
Og sparke flygeleder og nekte nyanskaffelser er jo også bra. Har jo bare vært en krasj og ett styrt på få uker, men det er jo inkludering sin feil.

At fattige barn skal få skolemat er jo bare tull. Fattige er tapere.

Så er det jo den etniske rensingen på Gaza, hvor han vil bygge nye eiendommer. Trolig på statens regning. Det er jo flott.

Det at han vil gi stanse Ukraina krigen ved å ta områder fra Ukraina uten konsekvens for Russland er jo også supert.

Sparke alle i regjeringen som jobber med å sørge for at det ikke blir korrupsjon er et smart trekk.

Og såklart det å sette fri 1500 mennesker fra stormingen av kongressen. Flere av dem var voldelige mot politiet, ropte "hang Mike Pence" osv. De 1500 menneskene ble forferdelig urettferdig behandlet.
Sist endret av SkammeligNykter; 4 uker siden kl. 13:05.

Mvh
Vis hele sitatet...
Om det han har gjort er bra kan diskuteres, og jeg tror mange er uenig med deg, men at han allerede har fått gjort mye, er ikke til å stikke under stolen. Helt utrolig hvor fort det går. Skremmende fort.
Er det sannsynlig at Norge plutselig må gi fra seg kontrollen over deler av olje og gassforekomster til USA, i bytte mot beskyttelse?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jo jeg skjønner at lønningsnivåene våre aksepterer han ikke. Men generelt er vel nordmenn som eventuelt søker jobb over there klar over at norske lønnsforhold er temmelig unike og vanlig nordmann nok må noe ned i lønn.

Det jeg tenkte var at han kanskje letter opp green card-krava for nordmenn(uten å samtidig love norske lønninger)

Men ser kanskje mørkt ut. Dette synes jeg burde være noe for DOGE å bite i
siden Nordmenn har kjøpt mye Tesla.
Vis hele sitatet...
Om du tror Elon Musk driver noe som helst veldedighet eller på noen måte føler han skylder Nordmenn noe tar du nok ganske feil.
Det du ser DOGE gjør nå er undergraving av demokratiet.

Han kaller dommeren som ber de restaurere flere av de statlige nettsidene som de har rasert i det siste for Ondskapsfull.

Han kaller det antidemokratisk at en dommer setter en stopper for alle kuttene som DOGE driver med.

For de uinvidde gjør dommerene akkurat hva de er ment til å gjøre: Være et av lagene av sikkerhet, som forhindrer presidenten til å oppføre seg som en diktator.
Det DOGE og TRUMP driver med nå er i mot den Amerikanske grunnloven. I mens hyler de om hvor udemokratisk og onde motstanderne deres er.

Samtidig driver Trump å sparker alle i justisdepartementet og FBI som var involvert i saker mot han. I mens roper de om yttringsfriheten som de så sårt mener de beskytter.

Dette er potensielt starten på et uhyre mørkt kapittel for USA og potensielt oss som alliert.

Det er også interessant at USA plutselig er så interessert i mineralforekomster til andre land.

Trudeu sin samtale på bakrommet nevnte dette og nå blir Zelensky oppfordret til å signere vekk 50% av ukrainas mineralforekomster til Usa, UTEN NOE SOM HELST GARANTI på støtte eller noe annet fra USA.

Dette er utpressing.
Sist endret av Dodecha; 4 uker siden kl. 22:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Adam Mockler
Trådstarter
https://en.wikipedia.org/wiki/North_Crimean_Canal

Ukraine shut down the canal in 2014 soon after Russia annexed Crimea. Russia restored the flow of water in March 2022 during the Russian invasion of Ukraine. A 2015 study found that the canal had been providing 85% of Crimea's water prior to the 2014 shutdown.
Vis hele sitatet...

Vann blir nye oljen.
Sist endret av Naturgrønn; 4 uker siden kl. 23:20.
Dette er utpressing.
Vis hele sitatet...
Hva annet er nytt? Det er sånn Trump alltid har vært. Han er og blir en bølle, og bøller gjør det bøller gjør.

Men svar meg nå heeeeeeeeeeelt ærlig: Er det ikke sånn det alltid har vært?

Resten av verdens ledere er egentlig ikke jævla mye bedre. De som ikke er maktkåte rævhøl på det beste av dager har forlengst solgt både kropp og sjel til finanseliten for å komme seg i en posisjon til å gjøre noe.

Sånn sett er Trump en velsignelse, han har ingen finesse. Før eller siden vil selv den dummeste amerikaner se at han har blitt lurt i 50 år. Og da vil dette her være "de gode gamle dager".
Adam Mockler
Trådstarter
Enig P.V.

Myndigheters makt bare vokser og strekker seg i en enorm utvikling.

Men måten Trump kutter byråkratiets voksende armer på, ser jeg ikke på som annet enn ondskap.
Det å sette opp tollmur for å eksportere mer enn import, er faktisk en gammel tankegang. Det gjorde kongene i europa i middelalderen. Det gjorde at handelen ble mye dyrere og utviklingen gikk ganske sakte.

Eneste fordel med en sånn tankegang er at man er mindre avhengig av andre land. Mer selvforsynt. Det er nyttig hvis man er i en krig. Jeg håper ikke at Trump planlegger en krig (eller er forberedt på en krig).
Sitat av marsboer Vis innlegg
Det å sette opp tollmur for å eksportere mer enn import, er faktisk en gammel tankegang. Det gjorde kongene i europa i middelalderen. Det gjorde at handelen ble mye dyrere og utviklingen gikk ganske sakte.

Eneste fordel med en sånn tankegang er at man er mindre avhengig av andre land. Mer selvforsynt. Det er nyttig hvis man er i en krig. Jeg håper ikke at Trump planlegger en krig (eller er forberedt på en krig).
Vis hele sitatet...
Sant det. Norge har jo også beskytta eget jordbruk i alle år siden andre verdenskrig, så det er ikke så sinnsykt. De som har vært i mot EU har brukt det som argument, at EU vil fjerne tollen Norge har på europeiske matvarer.

Hva annet er nytt? Det er sånn Trump alltid har vært. Han er og blir en bølle, og bøller gjør det bøller gjør.

Resten av verdens ledere er egentlig ikke jævla mye bedre. De som ikke er maktkåte rævhøl på det beste av dager har forlengst solgt både kropp og sjel til finanseliten for å komme seg i en posisjon til å gjøre noe.

Sånn sett er Trump en velsignelse, han har ingen finesse. Før eller siden vil selv den dummeste amerikaner se at han har blitt lurt i 50 år. Og da vil dette her være "de gode gamle dager".
Vis hele sitatet...
Jeg tenker også litt sånn. Det kan faktisk være bra, det som skal til for å få en endring, og kanskje noe annet kapitalismen, kan være at folk ser hvor råttent det er. Trump og disiplene hans viser kapitalismens egentlige tryne.
Sist endret av Manualah; 4 uker siden kl. 09:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Samtidig som DOGE herjer i USA sprer visepresidenten Vance kaos og usikkerhet blant kollegaer på toppmøtet i München. Får vel håpe Musk holder fingrene unna det fatet kanskje. Og fred i Ukraina skal avtales på bakrommet mellom Putin og Trump. What can go wrong?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew

Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke. At du tror dette er normalen snakker vel mer om din uvitenhet enn hva som er realiteten.

Det finnes klart gode eksempler som omtrent er like frekke, Henry Kissinger hadde mye svin på skogen, men slike avtaler skjedde i bakrom uten noe mediedekning.