Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  185 17368
Jeg hadde stor respekt for Elon Musk før jeg innså at han ofte tar æren for andres arbeid og ingeniørkunst.

Mange tror at Tesla er hans egen oppfinnelse, men sannheten er at han kjøpte selskapet. Det er hovedsakelig andre som står for utviklingen, mens han selv i bunn og grunn er en forretningsmann.

Når det er sagt, har jeg fortsatt respekt for hvordan han løftet SpaceX til et nivå som overgår mange statlige aktører.

Mange har nok fått med seg hvordan Elon Musk blander seg inn i andre lands politiske saker, særlig i Europa, med fokus på EU, Storbritannia og Tyskland. Det virker imidlertid som om situasjonen er enda mer alvorlig enn det som blir presentert i tradisjonelle nyhetskilder.

Hvis man følger med på X (ja, Musk omtaler X som en nyhetskanal), tegnes et mye mørkere bilde. Spørsmålet er: Hva prøver han egentlig å oppnå?

Min tolkning er at han fungerer som en slags forlengelse av Trump, som trenger ytre-høyre regjeringer i andre land for å sikre samarbeidspartnere. Musk bidrar med propaganda som oppmuntrer velgerne i andre land til å stemme på slike regjeringer.

I retur får Musk fordeler som færre reguleringer for SpaceX, lukrative avtaler, og et skritt nærmere realiseringen av drømmen hans om å kolonisere Mars.

*Orginal tekst optimalisert med KI.
Musk og trump er fascister og putins nyttige idioter.
Musk har kjøpt seg politisk innflytelse.

Er redd for at usa slik vi har kjent det er historie og at det fra nå av bare bør kalles Trumpistan.

Så får vi bare håpe at det er strukturer nok i samfunnet der til at trump ikke får gjennomslag for alt han ønsker.
Men det ser ikke lovende ut.
Elon Musk samarbeider på akkurat samme måte med Trump som en som trodde Kamilla Harris ville vinne hadde gjort.
Det heter politikk og når wokeistene ikke har saklige kommentarer slenger de rundt seg med kallenavn og sensurering.
Forhåpentligvis tar Musk seg en svipptur til norge snart.
Adam Mockler
Trådstarter
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Elon Musk samarbeider på akkurat samme måte med Trump som en som trodde Kamilla Harris ville vinne hadde gjort.
Det heter politikk og når wokeistene ikke har saklige kommentarer slenger de rundt seg med kallenavn og sensurering.
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Det er allment kjent.
Jeg er hverken såkalt wokeist eller en tilhenger av Demokratene. Du misforstår tråden.

Jeg ville bare fremme mitt syn på hvorfor Elon vender på en tiøring og gjør som han gjør, og hva han mest sannsynlig får tilbake.. kanskje klare å åpne en diskusjon rundt dette.

Lurer på hva Musk egentlig gjør annet enn å sitte på mobilen ved siden av Trump sin hofte.

Komedie.
Sist endret av Naturgrønn; 13. januar 2025 kl. 18:35.
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Musk og trump er fascister og putins nyttige idioter.
Musk har kjøpt seg politisk innflytelse.

Er redd for at usa slik vi har kjent det er historie og at det fra nå av bare bør kalles Trumpistan.

Så får vi bare håpe at det er strukturer nok i samfunnet der til at trump ikke får gjennomslag for alt han ønsker.
Men det ser ikke lovende ut.
Vis hele sitatet...
Hele ventresidens kjeledegge fant ut at Trump hadde mer oppegående ønsker for USA enn demokratene som under president ansiktsbleie, har vanstyrt landet mer enn noen noen gang kunne forestille seg mulig. De har i praksis vært uten president i 4 år der borte. Biden hadde fremskreden demens og burde alvorlig talt vært på pleiehjem for flere år siden.

Så nå er Musk snart folkefiende 1 på tross at han deler av Starlink gratis i øst og vest nå senest til California, pga basestasjoner og alt mulig gikk tapt i brannene. Videre har han satt lys på Europas styggeste sak, om groomingskandalen i UK, og kniver med ekte fascister i ormebolet i Brüssel, om å opprettholde ytringsfriheten. Han går i kampen mot WOKE, DEI / ESG og bokstavfolket. Som seg hør og bør hva etthvert voksent menneske med en viss respekt for vår sivilisasjon burde gjøre.

Da har jeg ikke nevnt Space X og en del annet.

For ikke glemme at han villig vekk providerte Ukraina med Starlink i en stor periode i krigen. Når ingen tok ansvar og betalte så kunne ikke det pågå i evigheten. Når han da tok det bort havnet han på drapslisten Myrotvorets.

Utakk er verdens lønn. Guilt by assosiation much.
Vis hele sitatet...
Dette er jo på kanten til morsomt. For det første er det ingen paraleller etter WWII i amerikansk politikk til alliansen vi ser no. Robber barons har visse likhetstrekk, men det er lenger tilbake i historia.

For det andre har aldri en person hatt tilgang til og brukt et massemedie som twitter på den måten Musk gjer. Tvert imot har jo ytre høgre remja om (((Soros))) i ti år med anklager om påvirkning og what not, og ropt etter sensur og kansellering...

For det tredje er det du som slenger rundt deg med kallenavn og usakleg argumentasjon her.
Adam Mockler
Trådstarter
Sitat av pickaboo Vis innlegg
Så nå er Musk snart folkefiende 1 på tross at han deler av Starlink gratis i øst og vest nå senest til California, pga basestasjoner og alt mulig gikk tapt i brannene. Videre har han satt lys på Europas styggeste sak, om groomingskandalen i UK, og kniver med ekte fascister i ormebolet i Brüssel, om å opprettholde ytringsfriheten
Vis hele sitatet...
Du tenker ikke det er ren PR da.. han fremstår veldig lite sympatisk mot andre enn seg selv?

Det Brussel ønsker er mer stabil globalisering. Økonomisk og sosialt, det samme Jens Stoltenberg f eks skulle jobbe med som han sa før siste forlengelse før han skulle forlate NATO.

Beklager, klarer ikke uttrykke meg bedre.

Mener du virkelig at han har satt lys på grooming skandalen?

Kanskje et nytt lys for det er gammelt nytt. Han bruker det for å fremme ytre/alternativ-høyre. Storbritannia har blitt opplyst om det via stor mediedekning, dokumentarer og massevis av intervjuer med overlevende.

Politimesteren i Manchester måtte gå ut å beklage og forklare for mange år siden.
Sist endret av Naturgrønn; 13. januar 2025 kl. 19:58.
Hele ventresidens kjeledegge fant ut at Trump hadde mer oppegående ønsker for USA enn demokratene som under president ansiktsbleie, har vanstyrt landet mer enn noen noen gang kunne forestille seg mulig. De har i praksis vært uten president i 4 år der borte. Biden hadde fremskreden demens og burde alvorlig talt vært på pleiehjem for flere år siden.

Så nå er Musk snart folkefiende 1 på tross at han deler av Starlink gratis i øst og vest nå senest til California, pga basestasjoner og alt mulig gikk tapt i brannene. Videre har han satt lys på Europas styggeste sak, om groomingskandalen i UK, og kniver med ekte fascister i ormebolet i Brüssel, om å opprettholde ytringsfriheten. Han går i kampen mot WOKE, DEI / ESG og bokstavfolket. Som seg hør og bør hva etthvert voksent menneske med en viss respekt for vår sivilisasjon burde gjøre.

Da har jeg ikke nevnt Space X og en del annet.

For ikke glemme at han villig vekk providerte Ukraina med Starlink i en stor periode i krigen. Når ingen tok ansvar og betalte så kunne ikke det pågå i evigheten. Når han da tok det bort havnet han på drapslisten Myrotvorets.

Utakk er verdens lønn. Guilt by assosiation much.
Vis hele sitatet...
Om du ønsker en kriminell fascist som truer allierte land, ser opp til autokrater, har diktatorambisjoner er korrupt og rasist, så deg om det for å si det sånn.
De som ønsker trump er putins nyttige idioter.
Det er sikkert økonomiske incentiver også bak Musk sin støtte til Trump.

Ellers tror jeg han helt genuint mener "the woke mind virus" er en fare for kulturen og at han helt genuint var redd for ytringsfriheten og derfor kjøpte Twitter.

Dette er noe han deler med store deler av befolkninga. Kulturen som i "woke" var på vei mot det mer ekstreme og vulgære. Sannheten og normalt folkevett på vei til å forsvinne på det politisk korrekte alter.

Pendelen er på vei til å snu virker det som - Trump og Musk er sånn sett bare symbol på større strømninger i kulturen.

Personlig oppfatter jeg Musk som genuin. Jeg tror han tror på det han sier. Ikke at det bare er vissvass av økonomiske og egoistiske grunner (men selvsagt ønsker han å bevare og utvikle sine forretninger også)
Slik jeg ser det, prøver Musk rett og slett å få seg slaver.
Nedlegging av utdanningsdepartementet for å svekke utdannelsen i DSA, samt flere arbeidere i tekbranjen under H-1B visum.

Beste måten å få seg slaver som finner seg i alt, er å ta inn folk fra utlandet som mister alt dersom de mister jobben.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg tror han tror på det han sier.
Vis hele sitatet...
Det er det som er så jævla skummelt. Han har blitt høy på sine egne fjerter (og ketamin i følge ryktene) og tror at fordi han er verdens rikeste er han også verdens smarteste.

Samtidig er det å kritisere Musk er å ikke se skogen for bare trær. Han er bare produktet av et system designet for å kanalisere makt og formue inn i hendene på en minoritet.
Uvaksinert 👍
Det er vel ikke bare rykter

Elon Musk details his prescription ketamine use, says investors should want him to ‘keep taking it’ | CNN Business https://www.cnn.com/2024/03/18/tech/...iew/index.html
Jeg vet ikke hva som er verst med sammarbeidet det militærindistruelle komplekst har med alle politikerne, eller det Musk og Trump har i lag. Men det jeg vet er at de to ikoniske skikkelsene er et symptom på at folk ønsker seg forandring. Amerikansk politikk har blitt spennende og interesant igjenn. Og til dels skremmende, men det var ikke desto mindre skremmende før.
Steve Bannon virker å ha lagt Musk for hat og vil jobbe for å fjerne ham sto nylig i medier. Men Bannon har vel ikke lenger innflytelse hos Trump tror jeg.
Bytte Musk mot Bannon er vel også som å bytte pest mot kolera?
Sitat av aldarico Vis innlegg
Men det jeg vet er at de to ikoniske skikkelsene er et symptom på at folk ønsker seg forandring.
Vis hele sitatet...
Problemet blir jo når forandringen de har stemt frem virker å være bare for shits and giggles.. eller for the memes som man sier i disse tider
Denne greien med å rakke ned på Musks intelligens og evner sier nok mer om sender enn avsender. Musk er verdens rikeste. Han har startet mange av verdens mest suksessfulle bedrifter. Han var/er selv sjefsingeniør for romskipsprosjektet ... Du får ikke til dette uten å være helt usedvanlig, eksepsjonelt intelligent.
Og så ser vi på hva han gjorde med Twitter. Eksepsjonelt intelligent?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Selvsagt. Det er allment kjent.
Jeg er hverken såkalt wokeist eller en tilhenger av Demokratene. Du misforstår tråden.

Jeg ville bare fremme mitt syn på hvorfor Elon vender på en tiøring og gjør som han gjør, og hva han mest sannsynlig får tilbake.. kanskje klare å åpne en diskusjon rundt dette.

Lurer på hva Musk egentlig gjør annet enn å sitte på mobilen ved siden av Trump sin hofte.

Komedie.
Vis hele sitatet...
Fint at du fremmer ditt syn men en fordel å innse (selv om det kan være vanskelig) at hvem som helt som fikk sitte ved Trump sitt bord eller en annen høytstående person ville beriket seg så mye som mulig og akkurat det samme ser vi innen norsk politikk.

Diskusjonen du ønsker å ha er hvor mye rikere Musk nå blir og svaret er mye.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dette er jo på kanten til morsomt. For det første er det ingen paraleller etter WWII i amerikansk politikk til alliansen vi ser no. Robber barons har visse likhetstrekk, men det er lenger tilbake i historia.

For det andre har aldri en person hatt tilgang til og brukt et massemedie som twitter på den måten Musk gjer. Tvert imot har jo ytre høgre remja om (((Soros))) i ti år med anklager om påvirkning og what not, og ropt etter sensur og kansellering...

For det tredje er det du som slenger rundt deg med kallenavn og usakleg argumentasjon her.
Vis hele sitatet...
Kanskje prøve å utdype hva du mener med morsomt, kallenavn og usakligheter

Du tenker ikke det er ren PR da.. han fremstår veldig lite sympatisk mot andre enn seg selv?

Det Brussel ønsker er mer stabil globalisering. Økonomisk og sosialt, det samme Jens Stoltenberg f eks skulle jobbe med som han sa før siste forlengelse før han skulle forlate NATO.

Beklager, klarer ikke uttrykke meg bedre.

Mener du virkelig at han har satt lys på grooming skandalen?

Kanskje et nytt lys for det er gammelt nytt. Han bruker det for å fremme ytre/alternativ-høyre. Storbritannia har blitt opplyst om det via stor mediedekning, dokumentarer og massevis av intervjuer med overlevende.

Politimesteren i Manchester måtte gå ut å beklage og forklare for mange år siden.
Vis hele sitatet...
Politiet beklaget etter å ha lagt lokk på saken i mange år og nektet for at dette skjedde og fengselsstraffen noen av voldtektsmennene fikk var latterlig lav og da spesielt når man sammenligner med hva man får for å uttrykke seg lite politisk korrekt

Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Og så ser vi på hva han gjorde med Twitter. Eksepsjonelt intelligent?
Vis hele sitatet...

Ja så absolutt for X er nå på alles lepper og var et strategisk oppkjøp som vil gi en god avkastning når det på nytt blir børsnotert.
Sist endret av Voodoome; 14. januar 2025 kl. 12:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
et strategisk oppkjøp som vil gi en god avkastning
Vis hele sitatet...
Helt sikkert. Men jeg tenkte mer på hvordan han først avtalte en pris før han begynte å snakke ned verdien, for så å bli dømt til å kjøpe til avtalt pris.

Og hva gjorde han når han overtok skuta? Sparket så mye kritisk stab at de måtte trygle folk om å komme tilbake. Og nå opplever Bluesky en eventyrlig vekst fordi folk ikke vil omgås nazier.

Jeg sier ikke at fyren er dum, dumme mennesker oppnår ikke det han har gjort. Men å tro at formue=intelligens er like naivt. Hvis det var riktig burde vi hatt en del milliardærer med en Nobelpris eller tre under beltet. Hvor mange slike finnes det?
.

Og hva gjorde han når han overtok skuta? Sparket så mye kritisk stab at de måtte trygle folk om å komme tilbake. Og nå opplever Bluesky en eventyrlig vekst fordi folk ikke vil omgås nazier.
Vis hele sitatet...
... vil ikke omgås "nazier".

Twitter/X ble plutselig bare overfylt av nazier så fort Musk gjorde et forsøk på å baste og binde woke-idiotene?

Heller mer mot at det å holde lyd i det helvetes ekkokammeret sitt veier en del tyngre mtp. flyttingen til et annet SoMe.
Helt sikkert. Men jeg tenkte mer på hvordan han først avtalte en pris før han begynte å snakke ned verdien, for så å bli dømt til å kjøpe til avtalt pris.

Jeg sier ikke at fyren er dum, dumme mennesker oppnår ikke det han har gjort. Men å tro at formue=intelligens er like naivt. Hvis det var riktig burde vi hatt en del milliardærer med en Nobelpris eller tre under beltet. Hvor mange slike finnes det?
Vis hele sitatet...
Hvis du sammenligner antall totale aktive brukere på X og Bluesky så er det ikke i nærheten en gang.

Ikke for å rakke ned på Bluesky, sikkert kjempebra app men det er nok en liten overdrivelse å si at alle strømmer fra X til Bluesky. Veldig mange av de som annonserte at de skulle forlate X til fordel for Bsky er nå tilbake i full sving på X uansett.
han helt genuint var redd for ytringsfriheten
Vis hele sitatet...
Redd for sin egen ytringsfrihet kanskje? Hva skjer når folk kritiserer ham?
https://www.mediaite.com/tech/elon-m...of-censorship/
Fint at du fremmer ditt syn men en fordel å innse (selv om det kan være vanskelig) at hvem som helt som fikk sitte ved Trump sitt bord eller en annen høytstående person ville beriket seg så mye som mulig og akkurat det samme ser vi innen norsk politikk.
Vis hele sitatet...
Har du døme frå norsk politikk der folk som i praksis er svært avhengige av regulering (self driving Tesla), statlige midler (Space X), statlige reguleringer (Starlink) etc. er meir eller mindre invitert til å sitte i regjeringa?
Kanskje prøve å utdype hva du mener med morsomt, kallenavn og usakligheter
Vis hele sitatet...
Vel, er ikkje det ganske åpenbart når du møter kritikk med å kalle det wokeisme og usaklegheiter?
Politiet beklaget etter å ha lagt lokk på saken i mange år og nektet for at dette skjedde og fengselsstraffen noen av voldtektsmennene fikk var latterlig lav og da spesielt når man sammenligner med hva man får for å uttrykke seg lite politisk korrekt
Vis hele sitatet...
Og dei har tatt eit oppgjer med det i etterkant. Det var gjort mange feil, og det gjeld generelt for seksuallovbrot - men det er verdt å merke seg at det er ikkje høgresida som sto bak t.d. metoo.

Så kvifor er det relevant å trekke det fram ti år etterpå, etter mange runder med sjølvransaking?
Adam Mockler
Trådstarter
Det er sikkert økonomiske incentiver også bak Musk sin støtte til Trump.

Ellers tror jeg han helt genuint mener "the woke mind virus" er en fare for kulturen og at han helt genuint var redd for ytringsfriheten og derfor kjøpte Twitter.

Dette er noe han deler med store deler av befolkninga. Kulturen som i "woke" var på vei mot det mer ekstreme og vulgære. Sannheten og normalt folkevett på vei til å forsvinne på det politisk korrekte alter.

Pendelen er på vei til å snu virker det som - Trump og Musk er sånn sett bare symbol på større strømninger i kulturen.

Personlig oppfatter jeg Musk som genuin. Jeg tror han tror på det han sier. Ikke at det bare er vissvass av økonomiske og egoistiske grunner (men selvsagt ønsker han å bevare og utvikle sine forretninger også)
Vis hele sitatet...

Klarer ikke helt å kjøpe det..

Hvorfor går han så langt ut til Europa og snakker om grooming gangs og hvorfor hause opp under Alternativ for Tyskland om han genuint er for ytringsfriheten og nevnte "woke-viruset" ..?

Ang. Twitter prøvde han å komme seg ut av avtalen.. vis retten!

Den eneste av hans eventyr trenger hjelp til er SpaceX.
Og der myndighetene og avtaler betyr alt! Han snakker jo åpent selv om all motstand som møtte han, lenge før han ble med i familien til Trump.

Etter nå og solgt seg til Trump og brukt sin plattform(eneste store uten all regulering som Facebook osv støtte på og endret) til å stemme han frem.. er det noe åpenbart for meg.

Fortsatt ikke overbevist.
Man kan spille brettspillet Hvem utnytter hvem og Musk og Trump er hovedkarakterene man kan velge.

Trump trenger land å samarbeide med, og Trump kan ikke bli så skitten på hendene ved å komme med slike uttalelser som Musk kan.

Fremme Ytre-høyre saker til land i EU som Trump trenger til sammarbeid. USA trenger EU og motsatt.

Musk sin drøm er å høre fra en president at demningen åpnes!
Trump trenger land å samarbeide med, og Trump kan ikke bli så skitten på hendene ved å komme med slike uttalelser som Musk kan.

Fremme Ytre-høyre saker til land i EU som Trump trenger til sammarbeid. USA trenger EU og motsatt.

Musk sin drøm er å høre fra en president at demningen åpnes!
Vis hele sitatet...
Trump prøver da ikke å få til noe samarbeid? Han raserer det ved å true med sanksjoner, samt planer om å ta Grønland og Panamakanalen med militærmakt eller økonomisk press.

Trump tjener Trump, og det er alt som betyr noe.

Ang Musk, vil jeg tro han prøver å få kjøpt opp TikTok og snart.
Jo flere høyreradikale Hitler-fans, jo bedre!
Jeg synes det er bra at Musk belyser alvorlige saker som facistene i EU prøver å dekke over. Sensurering, grooming gangs, nepotisme, korrupsjon, osv. Jeg misliker sterkt den eliten som styrer i mange europeiske land, som aktivt gjør hele Europa til et dårlige sted å leve for alle. Storbritania er prakt eksempel på et land folk begynner å bli misfornøyde i, Tyskland og Frankrike og. Vest-Europa får dårligere leve-standard og venstre-eliten har mest skylda.
Sist endret av neiass; 15. januar 2025 kl. 22:50.
Og idag kom meldinger fra russiske krigsbloggere at de bør dele Grønland med Trump samt ta over Svalbard. Egentlig logisk at det kom fra russland i kjølvannet av det Trump lirte av seg. Uten at jeg tror Trump mente det så ligner jo dette på da Hitler og Stalin ble "enige",for en stund, om Polens skjebne.
Sist endret av sinsenkrysset; 15. januar 2025 kl. 23:11.
Sitat av neiass Vis innlegg
Jeg synes det er bra at Musk belyser alvorlige saker som facistene i EU prøver å dekke over. Sensurering, grooming gangs, nepotisme, korrupsjon, osv. Jeg misliker sterkt den eliten som styrer i mange europeiske land, som aktivt gjør hele Europa til et dårlige sted å leve for alle. Storbritania er prakt eksempel på et land folk begynner å bli misfornøyde i, Tyskland og Frankrike og. Vest-Europa får dårligere leve-standard og venstre-eliten har mest skylda.
Vis hele sitatet...
Tjommien, ta deg en tur ut og lukt på fuglene. Musk belyser ikke en dritt som er dekket over, og hva er egentlig mer elite en at verdens rikeste mann forsøker å drive litt gladfascistisk påvirkning? Dette her elitebegrepet du opererer med, er meningsløst på kanten til det absurde.

I tillegg er jo veldig mye av den reduserte levestandarden mer opplevd enn reell, noe Musk åpenbart ikke føler et fnugg av forpliktelse til å belyse.
Jeg misliker sterkt den eliten som styrer i mange europeiske land, som aktivt gjør hele Europa til et dårlige sted å leve for alle
Vis hele sitatet...
Men VERDENS RIKESTE MANN er ikke en del av eliten som styrer verden?

Seriøst?
Vis hele sitatet...
Den greia med grooming-nettverkene er bare et resultat av at Musk ikke følger med overhodet. Han er som en som nettopp har oppdaget politikk, og nå disse grooming-gjengene, som ble sterkt belyst den gang det ble oppdaget. Snart oppdager han vel Mao.
Sitat av Bjarnebekjent Vis innlegg
Den greia med grooming-nettverkene er bare et resultat av at Musk ikke følger med overhodet. Han er som en som nettopp har oppdaget politikk, og nå disse grooming-gjengene, som ble sterkt belyst den gang det ble oppdaget. Snart oppdager han vel Mao.
Vis hele sitatet...
Musk bruker det aktivt for å piske opp stemninga. Det skaper oss og dei-holdning, og distraherer frå det faktum at Musk (og veldig mange andre på ytre høgre) ikkje har interesse av å løyse dei faktiske problema mange har, som t.d. matpriser eller NHS i forfall. Fordi låge skatter for dei ultrarike er viktigare.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Denne greien med å rakke ned på Musks intelligens og evner sier nok mer om sender enn avsender. Musk er verdens rikeste. Han har startet mange av verdens mest suksessfulle bedrifter. Han var/er selv sjefsingeniør for romskipsprosjektet ... Du får ikke til dette uten å være helt usedvanlig, eksepsjonelt intelligent.
Vis hele sitatet...
Om du gir 50 653 apekatter samme startkapital som Musk og tilgang til et rulettbord uten max innsats, så kommer, statistisk sett, en av apekattene til å bli like rik. Satsing på nyoppstartede tek-bedrifter er ikke noe annet enn gambling.

Trump derimot ville blitt slått av en vilkårlig apekatt som investerte formuen sin ved hjelp av en dart-pil og wall street journal. Helt tilfeldig investering med samme startkapital ville gitt en bedre avkastning.

Det her er ikke "stable geniuses", det er sosiopater med kapital og rentes rente.
Om du ønsker en kriminell fascist som truer allierte land, ser opp til autokrater, har diktatorambisjoner er korrupt og rasist, så deg om det for å si det sånn.
De som ønsker trump er putins nyttige idioter.
Vis hele sitatet...
Huleboerargumentasjon.

Når livet går deg imot og argumentene er få , så bare kategoriser de du er uenige med som trumpist, putinist, antivakser eller klimafornekter sant ?

Jeg kan ikke hjelpe deg, men et godt råd skal du få på din ferd og det er å lese både regulære og alternative nyheteskilder for å få et litt mer balansert nyhetsbilde.
Huleboerargumentasjon.

Når livet går deg imot og argumentene er få , så bare kategoriser de du er uenige med som trumpist, putinist, antivakser eller klimafornekter sant ?

Jeg kan ikke hjelpe deg, men et godt råd skal du få på din ferd og det er å lese både regulære og alternative nyheteskilder for å få et litt mer balansert nyhetsbilde.
Vis hele sitatet...
Tingen er at uansett media du leser så ... ser Trump ut til å digge autokrater. Han har demokratiforståelse som minner om diktaturer. Han truer allierte. Også viare, også viare.

Det er liksom ikkje så jævla givande at du kjem med navnekalling som respons på det. Det einaste det understreker er at du ikkje har evne til kjeldekritikk.
Du tenker ikke det er ren PR da.. han fremstår veldig lite sympatisk mot andre enn seg selv?.
Vis hele sitatet...
Husk at Musk har en aspbergerdiagnose. Det har nok en innvirkning på måten han tidvis kommuniserer veldig direkte. Hvis du har tid så se gjerne en av podcastene der han besøker Rogan.

Jeg har hatt bange anelser på Musk , især i forhold til det med eugenikk via Neuralink.
En annen ting er tilvirkningen av el-bil batterier som på alle mulige måter er en mørk historie enn så lenge.

Når det kommer til de politiske innblandingene så er han i det minste åpen og rett frem om ting, i motsetning til skyggespillere som f.eks Soros og en del andre av de såkallte filantropene.

Men alt i alt så er han vist seg å være en frontsoldat i kampen for ytringsfriheten. At han løfter den saken i UK ut av mørket nå er helt på sin plass. Folk må stilles til ansvar der borte. Det var ikke bare én grooming-gjeng. Og la oss kalle en spade for en spade , det var missbruk, vold , drap, skjendelser og tortur av hvite arbeidsklassejenter fra England utført av pakistanske gjenger. Det spekuleres i at det er 250.000 rammede jenter totalt, fra 90'tallet til 2013. Hvis det bare er halvparten så er det uansett den mest massive overgreps-sak i nyere historie med god margin. Det er så forjævlig at jeg rett og slett anbefaler å la vær å lese rettsdokumentene hvis ikke man har en sterk mage.

Twitterfiles var en stor greie, som man ikke har hørt et ord om i norsk hovedpresse. Det avslørte 51 tjenestemenn fra FBI og CIA som satte sin signatur på at laptopen til Hunter Biden var en konspirasjonsteori. Vilket det jo naturligvis ikke var. Merkelig stille om dette i norsk hovedpresse når avsløringene kom.
Sist endret av pickaboo; 17. januar 2025 kl. 01:32.
Når det kommer til de politiske innblandingene så er han i det minste åpen og rett frem om ting, i motsetning til skyggespillere som f.eks Soros og en del andre av de såkallte filantropene.
Vis hele sitatet...
Soros (og mange andre) har stortsett gitt åpen støtte, og i stor grad i form av midler som tross alt ikkje blir styrt direkte, gjennom organisasjoner for styrking av sivilsamfunnet.
Men alt i alt så er han vist seg å være en frontsoldat i kampen for ytringsfriheten.
Vis hele sitatet...
Ved å spre fake news? Nei; det er svekking av ytringsfridomen - og det ser vi i praksis på twitter, ved at fascistisk innhold drukner moderate stemmer, som i tur fører til at moderate stemmer ikkje gidder delta i debatten.

Beklager, men ytringsfrihet er avhengig av moderering for å være reell. Det er ikkje reell ytringsfrihet når du får trusler om du åpner kjeften.
At han løfter den saken i UK ut av mørket nå er helt på sin plass. Folk må stilles til ansvar der borte.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at saka er 15 år gammal, og at det er delt ut lange fengselsstraffer, og gjennomført ein haug granskinger? Sånn dønn oppriktig - kva faen meir meiner du skal gjerast som ikkje alt er gjort?
Twitterfiles var en stor greie, som man ikke har hørt et ord om i norsk hovedpresse. Det avslørte 51 tjenestemenn fra FBI og CIA som satte sin signatur på at laptopen til Hunter Biden var en konspirasjonsteori. Vilket det jo naturligvis ikke var. Merkelig stille om dette i norsk hovedpresse når avsløringene kom.
Vis hele sitatet...
Nei, det var ikkje ei stor greie. Det var to partiske "journalister" som fikk grave i et på forhånd utvalgt datasett. Det avslørte ingenting vesentleg. Kort sagt var det nothingburger for alle som ikkje er djupt nede i kaninhullet.
Skal vi ikke engang snakke om det? Jeg mener... Wow, lissom
Vis hele sitatet...
Er overrasket selv over at det har vært helt stille her de siste dagene
Det er kanskje ikke så mye mer å si?

Det blir vel buss for tog til gasskammeret når vår tid kommer.
Nei, det er ikke mye å si. Mannen er helt av hengslene. Blir interessant når han skal begynne å rydde opp i rekkene i amerikansk byråkrati.
Trump bør følge med LITT før han slipper løs bikka si.

Veldig bra. https://www.dagbladet.no/nyheter/rea...asket/82557066
Sist endret av Dough; 23. januar 2025 kl. 10:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå begynner vi å se konturene av hva fascisme anno 2025 ser ut som.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke se på det som noe annet to tydelige nazi-hilsener. Dette var ikke noe tix eller en feilslått hilsen. Dette har han øvd på i speilet.
Slår seg på brystet og biter seg i underleppen mens han kaster ut hånden,xfør han snur seg og gjør det samme mot tribunen.

Hvordan kan man le det bort eller prøve å forsvare det?
Masken er helt av og det kommer til å bli fire tøffe år for de som bor der borte.
Nå begynner vi å se konturene av hva fascisme anno 2025 ser ut som.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det. Skummelt at så mange faller for det. Folk trodde også at nasjonalsosialistene skulle gjøre Tyskland stort igjen, Tyskland først.
Fuck Mr. Plod!
Nøddy's Avatar
det jeg ikke skjønner er hvordan musk kan være så jævlig som alle mener at han er atm også stuper ikke tesla feks.
dette er jo smarte investorer, å hvis han faktisk var nazi ville jeg antatt at de som har mye penger i Tesla hadde solgt seg ut? blir litt forvirret

jeg har trua på Musk fortsatt, men jeg tror han er en autist med en periode med altfor lite søvn, tror ikke han er verken ond eller nazi.
er for øvrig ikke veldig fan av Sam Altman heller, er alltid litt skeptisk til folk som er så "perfekte"
Musk er i hvert fall åpen om alt tullet han holder på med, noe som for meg er litt mer betryggende.
Sitat av Nøddy Vis innlegg
det jeg ikke skjønner er hvordan musk kan være så jævlig som alle mener at han er atm også stuper ikke tesla feks.
dette er jo smarte investorer, å hvis han faktisk var nazi ville jeg antatt at de som har mye penger i Tesla hadde solgt seg ut? blir litt forvirret

jeg har trua på Musk fortsatt, men jeg tror han er en autist med en periode med altfor lite søvn, tror ikke han er verken ond eller nazi.
er for øvrig ikke veldig fan av Sam Altman heller, er alltid litt skeptisk til folk som er så "perfekte"
Musk er i hvert fall åpen om alt tullet han holder på med, noe som for meg er litt mer betryggende.
Vis hele sitatet...
Trot mye av grunnen til det er at han har kjøpt seg innpass hos det som kanskje er verdens mektigste person
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Føler bare for å nevne at det nå ble tatt en grooming gjeng i scotland.

Og dere kan vel tenke dere grunnen til at det er særdeles stille fra både Elon og diverse engelske konservative.
Fuck Mr. Plod!
Nøddy's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Føler bare for å nevne at det nå ble tatt en grooming gjeng i scotland.

Og dere kan vel tenke dere grunnen til at det er særdeles stille fra både Elon og diverse engelske konservative.
Vis hele sitatet...
Nei faktisk ikke? Hva har elon med den saken å gjøre?
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Nei faktisk ikke? Hva har elon med den saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
https://theconversation.com/elon-mus...g-women-247267

Det er tatt opp eit par ganger i tråden og. Kontekst er nyttig her.
Sist endret av vidarlo; 29. januar 2025 kl. 14:07.