Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2454
Hei jeg lurer på om noen av dere har noen smarte lifehacks etc å dele?

Jeg kan starte med ett tips: Salatbar. Noen produkter som selges i saltabar(plukk salat selv) Har ekstremt høy kg om du kjøper i annen for en fra salatbaren. For eksempel Salat kylling (Solvinge, salat kylling 250kr kg, fetaost, varierende fra 170 til 300kr kg Så om du kjøper i salatbaren så får du en kilopris på 140-160kr
Her er ett genialt ett om du er glad i kyllingvinger! Videoen jeg linker til kunne sikkert vært mer delikat men poenget står!

Å kunne spise benløse kyllingvinger er ganske awesome!
Egg fra butikker med selvvalgt momsfritak.

Holdbarhet usikker. U stemplet og tror dem er fra Sverige.

80-100 for ett helt brett.
freak
tøffel's Avatar
Trådstarter
Betaler ca 70kr for et brett hos de lokale gårdsutsalg her i området
Få vintersko til å vare veldig lenge: Ikke snør dem stramt.
Hvis du snører dem stramt slites skoene mye lettere i stykker pga den dynamiske belastningen når du går.
Jeg snører vinterskoene så slakkt at jeg bare tar de på og av uten å knyte dem.
Dette går greit hvis du kun går på gata og på vei. Hvis du skal ut å gå i terreng og natur vil du sikkert snøre dem stramt.
freak
tøffel's Avatar
Trådstarter
Lokalavis som bruker aID til innlogging.
Her kan du få abonnement for 1kr for en mnd. Noen ganger flere måneder for 1kr. Her er det kun tlf nummer som bestemmer om du har vert bruker før eller om du kan få tilbudet. Så det er mulig å kun bruke nytt tlf nummer for å få nytt tilbud til 1kr. Ingenting sjekkes opp mot betalingsmåte. Verken kort eller vipps

Det finnes ikke mange av denne maskinen rundt om lengre. Men om du betaler for en brus her, og holder igjen luken på venstre side i åpningen hvor brusen kommer ut, så vil båndet gå ned igjen for så opp igjen for å prøve å spytte ut brusen. Fortsett å hold. Etter andre forsøk vil du få pengene tilbake om du har betalt med mynt. Usikker på hva som skjer om du har brukt kort. Brusen ligger fremdeles på båndet fra sist "forsøk". Så med å gjøre det samme to ganger til så kan du få 3 brus for prisen av en. Har prøvd å få det til med 4 brus men da blir alltid den siste liggende igjen

Dette er strengt tatt ikke en lifehack men stjeling

Sist endret av tøffel; 6. februar 2025 kl. 10:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke om det går under kategorien lifehacks, men om ikke annet et sparetips både for lommeboka og matsvinn.

Tidligere synes jeg alltid at tacosausen på glass hadde så dårlig holdbarhet etter åpning. Tok kanskje bare en ukes tid før den mugna. Samme gjaldt f.eks crème fraîche. Etter å ha begynt å ALLTID bruke helt ren skje som ikke brukes til noe annet, holder disse varene leeenge. Tacosaus holder gjerne minst 6 måneder, gjerne mer, om jeg ikke da spiser den opp (bruker det ikke så ofte, som dere skjønner). Ofte når man spiser taco er det fort gjort å bruke samme skje i agurken, maisen osv og så oppi sausen...men da blir det matsmitte, og maten mugner fort. Gjelder også syltetøy..ja, alle mulige varer på boks/glass, egentlig.
Sist endret av Horaian; 7. februar 2025 kl. 13:56. Grunn: irrelevant info
freak
tøffel's Avatar
Trådstarter
Sitat av Horaian Vis innlegg
Du...rart du skriver dette nå. Dette har jeg også drevet med i noen år faktisk (vekslet mellom 2 nummer). Men plutselig nå fikk jeg trekk fra kontoen. Gikk inn i nettbanken og så det var trukket via vipps fra avisa. Går derfor inn i den ene brukeren på nettavisa, og der sto det at jeg hadde blitt trukket pga noe etterbetaling for noen uker i fjor våres. Så det virker som om de hadde funnet ut av denne hacken...Heldigvis ble jeg bare belastet noen uker i fjor, ikke gjennom flere år. Men vil fra nå av kun bruke ett nr. Om man venter et par måneder får man gjerne bruke tilbud til 1 kr igjen med samme telefonnummer.
Vis hele sitatet...
Sa du opp abonnementet med en gang du hadde opprettet dette eller glemte du deg litt ut?
Sitat av tøffel Vis innlegg
Sa du opp abonnementet med en gang du hadde opprettet dette eller glemte du deg litt ut?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg sier opp umiddelbart. Så skjønner ikke helt hvordan dette har gått til, men

Sitat av Horaian Vis innlegg
Ja, jeg sier opp umiddelbart. Så skjønner ikke helt hvordan dette har gått til, men
Vis hele sitatet...
Mulig det er fordi jeg "deler abonnement i husstanden" med hver av brukerne mine. Hvis man ikke gjør det, bør det i teorien gå greit, kanskje
Sist endret av Horaian; 7. februar 2025 kl. 14:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta vare på et stort, tomt yoghurt-beger og bruk det som mini-søppelbøtte mens du lager mat. Ha det på benken og kast alt skall o.l. i stedet for å gå frem og tilbake mellom benk og søppelspann
Kjøp smågodt sjokolade istedetfor sjokoladeplate, 10 kr hekto på Europris lørdag

Artig tråd med kommer ikke på noe særlig nå!
freak
tøffel's Avatar
Trådstarter
Sitat av Supperman Vis innlegg
Kjøp smågodt sjokolade istedetfor sjokoladeplate, 10 kr hekto på Europris lørdag

Artig tråd med kommer ikke på noe særlig nå!
Vis hele sitatet...
Bra tips!
Kaffe eller energidrikk om morgenen er min lifehack til hvordan gå fra zombie til våken på 2 minutter.

Ellers er jeg dårlig på generelle lifehacks. Jeg har derimot erfart at "hard arbeid" er det som gir mest mestringsfølelse, uansett hva det er.

Sparetips og mattips går mer på disiplin og impulskontroll enn lifehacks.
Sist endret av IneartheDx; 7. februar 2025 kl. 19:42.
Jeg digger sprø skorpe på pizza..så jeg pleier å dele den opp i stykker før steking. Da får jeg en deilig sprøhet langs alle kantene. enten tiner jeg den litt før steking og deler den opp. Er den helt frossen, steker jeg den ca 5 min, så deler jeg den opp, og steker videre. Knask knask.

Liker tråden din. Lifehacks are a savior.
Hvis du synes du bruker for mye tid på mobilen, begynn å gå med armbåndsur. Ofte drar man opp mobilen for å sjekke klokka og ender samtidig opp med å sjekke alle appene.
Mulig dette er kjent, lærte det nå nylig. Hvis du har en sløv saks, klipp i aleminiumsfolie, og saksen blir helt skarp
freak
tøffel's Avatar
Trådstarter
Sitat av YAZR Vis innlegg
Mulig dette er kjent, lærte det nå nylig. Hvis du har en sløv saks, klipp i aleminiumsfolie, og saksen blir helt skarp
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri testet før. Men må så klart prøves.
Et annet tips om du har en sløv kniv så kan denne kvesses med å dra den mot undersiden av en kaffekopp/tallerken. Ikke behov for noe dyre slipesteiner i mitt hus