Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1331
Hei dere.

Jeg lurer på om det faktisk er mulig å oppleve den store kjærligheten flere ganger i livet? Jeg vet det er et litt pompøst uttrykk, og og for noen kanskje en klisjé, men nettopp derfor er det jo en virkelig fenomen.

Min store kjærlighet og lidenskap døde for ca fem år siden. Jeg visste nesten ikke at det gikk an å oppleve dette så sterkt, og følte meg priviligert og utrolig heldig. At det går an? Wow.

Jeg tenker og føler at det ikke er mulig igjen. Kanskje det bare er mulig én gang i livet? Like sterkt? Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg må slå meg til ro med at det ikke vil skje igjen. Men det er jo litt trist og vemodig å føle at jeg ikke er i stand til å elske noen, og kjenne samme lidenskap for noen, like mye igjen.

Ps. Jeg er godt over 40, så det er ikke noen infantil greie jeg snakker om, om dere skjønner. Ikke til forkleinelse for ungdommen her.

Noen erfaringer?
Kjærlighet er relativt. Noen vil si det kun er en kjemisk utløsning, andre vil si det er noe større. For å oppleve kjærlighet må en først strippes helt av andre goder. Goder vil si ting som en opplever midlertidig fornøyelse av. Når det er gjort sitter en kun igjen med seg selv. Men hva skjer da? Jo, da skjer det boe magisk fra universets side. Du begynner å ta inn alt som det faktisk er. I sin komplekse og perfekte form. Moder jord våkner og alt du ser er planlagt. Det er kjærlighet.

Hva gjelder dette deg? Jo, moder jord har evig meg kjærlighet å gi deg. Jeg og deg er del av moderjord. Det er også jenter. Det jeg mener er at du må kvitte deg selv med alle forventninger og tidligere standarer for at ny kjærlighet skal oppstå.

Du kan ikke henge igjen. Naturen er i stadig forandring, og det er også hjernen din. Du må se verden for det den er, så vil kjærlighet vise seg. Det er såre enkelt, men samtidig vanskelig. En må bare tørre å gi slipp. På alt.

Sitat av Lett Vis innlegg
Kjærlighet er relativt. Noen vil si det kun er en kjemisk utløsning, andre vil si det er noe større. For å oppleve kjærlighet må en først strippes helt av andre goder. Goder vil si ting som en opplever midlertidig fornøyelse av. Når det er gjort sitter en kun igjen med seg selv. Men hva skjer da? Jo, da skjer det boe magisk fra universets side. Du begynner å ta inn alt som det faktisk er. I sin komplekse og perfekte form. Moder jord våkner og alt du ser er planlagt. Det er kjærlighet.

Hva gjelder dette deg? Jo, moder jord har evig meg kjærlighet å gi deg. Jeg og deg er del av moderjord. Det er også jenter. Det jeg mener er at du må kvitte deg selv med alle forventninger og tidligere standarer for at ny kjærlighet skal oppstå.

Du kan ikke henge igjen. Naturen er i stadig forandring, og det er også hjernen din. Du må se verden for det den er, så vil kjærlighet vise seg. Det er såre enkelt, men samtidig vanskelig. En må bare tørre å gi slipp. På alt.
Vis hele sitatet...
Var nok litt høy når jeg skrev dette så ikke ta alt for god fisk
Sist endret av Lett; 4. februar 2025 kl. 09:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lett Vis innlegg
Det jeg mener er at du må kvitte deg selv med alle forventninger og tidligere standarer for at ny kjærlighet skal oppstå.

Vis hele sitatet...
Jeg har jo, som du skriver om, troa på at kjærlighet er der ute. Jeg opplever jo å ha kjærlighet til venner og familie og verden rundt meg. Det er bare veldig vanskelig for meg å tenke at jeg kan oppleve en liknende romantisk og lidenskapelig kjærlighet med en mann igjen fordi det var så innmari sterkt. Det du skriver om å gi kvitte meg med tidligere standarder og gi slipp er nok derfor helt sant.

Takk for svar med masse håp i.

Ble litt skrivefeil og krøkkete setningsoppbygging der. Men Som sagt; å prøve å gi slipp og kvitte meg med tidligere standarer er nok helt sant. Bare ikke så lett. Det er ikke så lett å få det rasjonelle og følelsene til å snakke samme språk.
Sist endret av Horaian; 4. februar 2025 kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er 44, og kan bekrefte at det er fullt mulig.

Hadde et 19 år langt forhold i sekken før jeg ble singel, men har truffet en jeg nå er sammen med som føles som mitt livs kjærlighet.

Er selvfølgelig annerledes når man mister noen som du gjorde, men med tid så vil de sårene gro. Aldri kanskje bli borte, men det vil bli bedre.

Du må ville finne noen, men tror ikke på å lete. Men inni deg, så må du være åpen for at det skal kunne skje.
Vedkommende dukker opp når du minst venter det, men du kommer ikke til å skjønne det om ikke du er åpen for det inni deg.

Det er en prosess, men helt sikkert noe din store kjærlighet hadde ønsket. At du skulle gå videre, og at du skulle bli lykkelig.
Sitat av Noob80 Vis innlegg
Jeg er 44, og kan bekrefte at det er fullt mulig.

Hadde et 19 år langt forhold i sekken før jeg ble singel, men har truffet en jeg nå er sammen med som føles som mitt livs kjærlighet.

Er selvfølgelig annerledes når man mister noen som du gjorde, men med tid så vil de sårene gro. Aldri kanskje bli borte, men det vil bli bedre.

Du må ville finne noen, men tror ikke på å lete. Men inni deg, så må du være åpen for at det skal kunne skje.
Vedkommende dukker opp når du minst venter det, men du kommer ikke til å skjønne det om ikke du er åpen for det inni deg.

Det er en prosess, men helt sikkert noe din store kjærlighet hadde ønsket. At du skulle gå videre, og at du skulle bli lykkelig.
Vis hele sitatet...
Takk for at du delte erfaringen din. Og glad på dine vegne.
Da er det håp. Tror også at det å lete gjør det vanskelig. Tenker nå at jeg bare skal leve livet mitt og gjøre det som gjør meg glad. Så kan det kanskje skje en dag.
Peace & Love
jeg tror, fra erfaring, at man kan møte, også kanskje være med
flere store kjærligheter i dette livets mangfoldighet og tid, men du
må gi dem, og deg, sjansen til en frisk start, for den de er og kan
være for deg, med et nytt og åpent syn på hva det medfører ..
da ikke to mennesker er like, men det går an å like flere,
så ikke no stress, ta det rolig og så mye lykke til dere
Sitat av herognå Vis innlegg
jeg tror, fra erfaring, at man kan møte, også kanskje være med
flere store kjærligheter i dette livets mangfoldighet og tid, men du
må gi dem, og deg, sjansen til en frisk start, for den de er og kan
være for deg, med et nytt og åpent syn på hva det medfører ..
da ikke to mennesker er like, men det går an å like flere,
så ikke no stress, ta det rolig og så mye lykke til dere
Vis hele sitatet...
Takk. Tror også en frisk start er helt avgjørende. Og som Lett skriver noe om over; å kvitte seg med tidligere standarder og ikke sammenlikne er viktig.

Det er kanskje sånn at jeg egentlig ikke er helt åpen for noe nytt, føler jeg fremdeles sørger og derfor ikke er helt klar for å være i et nytt forhold enda. Men jeg håper veldig at jeg, med noe mer tid, vil være det. Siden jeg ikke har egne barn, er jeg også redd for å bli gammal aleine.

Setter veldig pris på tilbakemeldingene deres. Det er fine påminnelser om at kjærlighet er der ute, og gir meg håp.
Ja.
Har to, den første og den nåværende. To vidt forskjellige damer, men to fantastiske damer.

Det verste er at følelsene aldri går helt bort, samtidig som man kjenner det samme for en annen.

Nå er jo jeg en sentimental tulling til tider, men ville ikke vært annerledes, den første forberedte meg på den andre.

Kan anbefale deg å utforske dine egne interesser, da er det lettest å starte på nytt og treffe andre.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ja.
Har to, den første og den nåværende. To vidt forskjellige damer, men to fantastiske damer.

Det verste er at følelsene aldri går helt bort, samtidig som man kjenner det samme for en annen.

Nå er jo jeg en sentimental tulling til tider, men ville ikke vært annerledes, den første forberedte meg på den andre.

Kan anbefale deg å utforske dine egne interesser, da er det lettest å starte på nytt og treffe andre.
Vis hele sitatet...
Takk! Å høre andres ekte erfaringer med dette er veldig fint. Generelle livsråd blir liksom ikke helt det samme; de kunne jeg sikkert hosta opp selv. Selv om gode råd råd er fint det og. Er ganske så sentimental, jeg og. Og nostalgisk.

Vis hele sitatet...
Ja. Sikkert lurt å ikke vasse rundt i den gamle salaten.

Vis hele sitatet...
Kanskje både det verste og beste. Vil jo ikke miste minnene om de gode følelsene. De er jo på en måte det eneste som er igjen etter ham.
Sist endret av Horaian; 7. februar 2025 kl. 12:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.