Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 671
Hei.
Hentet øre dråper på apotek.
Instruksjonene på esken, er ikke det samme som på e-resept.
Når jeg går til Helsenorge står det andre instruksjoner, hvordan jeg skal bruke produktet.

Hvem har rett?
Helsenorge eller apoteket?
Enten går du på apoteket og spør, eller kontakt utskrivende lege og spør.
Gjør slik som legen har sagt at du skal bruke det.
For min del pleier legen å skrive hvordan slikt skal brukes på resepten, så jeg har alltid instruksjoner på esken.
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
For min del pleier legen å skrive hvordan slikt skal brukes på resepten, så jeg har alltid instruksjoner på esken.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg forsto, stemte ikke lappen på esken med det legen skrev. Men jeg kan jo ha misforstått.
Hør på legen, ofte brukes medisin til annet enn hovedgrunn. Som feks legen ønsker bivikrkingen av legemiddel. Er en grunn legen skriver annet, skulle du være usikker, hører du med fastlegen. Ikke verre enn det.
Hvordan er instruksjonene forskjellige?
Er det akkurat samme preparat og ikke ett tilsvarende produkt eller forskjell i styrke/konsentrering? mg/ml etc.?
Ring legen, hvis han har sagt noe og det står noe annet så er det bedre å ringe. Mest sannsynlig har ikke sjekket hva som står også har han bare sendt avgårde med en standard tekst