Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 796
Hei jeg vil prøve å få tilbake førerkortet mitt noe tidligere.

Kom over denne " Det er en mulighet for å søke om å få tilbake førerretten. Du må da først kontakte juristen i det politidistriktet som har inndratt førerkortet ditt "

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvem som har inndratt mitt førerkort, hvor er det jeg finner dette?

Er det noen som har erfaringer med å få tilbake førerkortet litt tidligere?
Du veit vel kva politidistrikt du bur i?

Det sagt så er terskelen ganske høg, så med mindre det er eksepsjonelle grunner (t.d. unger som har fått kreft) så får du det ikkje tilbake.
Har du mistet førerkortet for alltid? Altså, 5 år med ekstra gjennomgang ved ny søknad?

Man kan prøve å søke etter tre år, men da trengs, fra din side, hva du har gjort mtp positiv utvikling. Men som nevnt, terskelen er veldig høy.

Om det er ruskjøring, så er selvsagt avtale for urinprøver på eget initiativ med fastlege et veldig godt startpunkt.

Kan du vise til sikret fast jobb, der kontrakt og alt er klart kan hjelpe på.

Kommer an på hvor i landet du bor. Forskjell fra Finnmark og Oslo.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Har du mistet førerkortet for alltid? Altså, 5 år med ekstra gjennomgang ved ny søknad?

Man kan prøve å søke etter tre år, men da trengs, fra din side, hva du har gjort mtp positiv utvikling. Men som nevnt, terskelen er veldig høy.

Om det er ruskjøring, så er selvsagt avtale for urinprøver på eget initiativ med fastlege et veldig godt startpunkt.

Kan du vise til sikret fast jobb, der kontrakt og alt er klart kan hjelpe på.

Kommer an på hvor i landet du bor. Forskjell fra Finnmark og Oslo.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på det? Jeg mistet den for alltid for tre år siden, går for tiden på urinprøver av andre årsaker, vil det i at jeg kan søke om å få den tilbake da? Finner ikke noe sted hvor det står skrevet.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Er du sikker på det? Jeg mistet den for alltid for tre år siden, går for tiden på urinprøver av andre årsaker, vil det i at jeg kan søke om å få den tilbake da? Finner ikke noe sted hvor det står skrevet.
Vis hele sitatet...
Dette var iflg. advokaten min etter 2. gang jeg mistet førerretten for livstid.

Kunne søke om 3 år men måtte da selv på eget initiativ vise til så mye positiv utvikling som mulig.
Og det måtte være en overliggende god grunn i tillegg.

Som f eks sikret jobb ved førerkort, og annet mer alvorlig som vidarlo siktet til.

Bluesky_: Ville alvorlig vurdert å ta kontakt med politi distrikt du hører til og spør om info. Evt advokaten din som hadde saken din?
Sist endret av Naturgrønn; 27. januar 2025 kl. 18:14.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du veit vel kva politidistrikt du bur i?

Det sagt så er terskelen ganske høg, så med mindre det er eksepsjonelle grunner (t.d. unger som har fått kreft) så får du det ikkje tilbake.
Vis hele sitatet...
Jo men grunnen for at jeg spør er jo at jeg ikke har peiling. Er det kun en valgt jurist som inndrar førerkort?

Og igjen, hvordan finner jeg ut hvem det er?

Mistet det i 2 år, og vil helst ha det igjen før jeg søker jobb. Ikke interessert i å forklare hvorfor jeg ikke har lappen til den evnt arbeidsgiver jeg skulle søke hos.
Det er jo bare å skrive ny søknad noen ganger i året. I verste fall får du bare et avslag.
Vil bare legge til noe som hendte for over 10 år siden.

Mistet førerkortet i nabofylket(som nå er slått sammen) og fikk avslag på søknad etter sperrefrist pga måtte bevise edruelighet(tatt for dyrking og kjøring påvirket).

Søkte da mitt eget fylke om å få ta MC lappen(som ble godkjent) og hadde jeg gått igjennom MC lappen hadde selvsagt B kommet på førerkortet sammen med A.

En mulighet kanskje..?