Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2680
dagen, skaffet meg el-gitar og forsterker for omlag 2-3 måneder siden. og har så smått lært meg å spille. kan enter sandman.. ikke utenatt men.. ok deler av sodom - napalm in the morning. så jeg tenkte å prøve å utvikle dette til noe bra

så, er det noen som kjenner til noen som har gitar timer i trondheim eller noen steder hvor omlag hvem som helst kan melde seg på..
eller lignende
Det kryr vel av gitarlærere kan jeg tenke meg, ikke at jeg vet om hvordan det er i trondheim, men her i bærume vet jeg at det er mange...
Uansett. Man trenger ikke lærer i grunn. Hør på mye musikk du liker, og spill med, last ned tablatur til sanger du liker, og ikke bli lei deg om du ikke klarer å spille soloene i sangene etter et halvt år Det som hjalp meg UTROLIG mye var en bok som het så mye som "jimi hendrix signature licks" som det fulgte med cd i og greier Ellers kan du jo gå til lærer og da, men det er jævlig dyrt, og det går fort å lære av seg selv når man kommer inn i det. Jeg er selvlært og kan spille det jeg vill i grunn. Men jeg kan nesten ikke noter da, og det kan jo være et problem om man skal søke på musikkhøyskolen osv. Men teori kan man jo lære seg :P
Balle, dette ble uforståelig kan jeg tenke meg, trette minutter med granbar og cocabrus uten...
er det meg eller kaffein kaffein kaffein?
Det som kan være kjipt med å lære alt selv er at man ofte lærer ting på litt feil måte. Feil teknikker osv. Og det kan ofte hindre deg i å komme videre en gang i tiden...hvis du skjønner hva jeg mener.

Alltid greit å få inn litt basics i form av teknikk, tankegang osv. fra en lærer i starten, så tar du det fra der etterpå.
ja, var det jeg ville ninja, men tenkte bare å gå basisk kurs.. i tilfellet..

trenger meg en ny forsterker da, den jeg har er av de mest primitive og trenger også muligens en pedal og kanskje v-amp.. ville jeg vært godt i gang kan ganske mye til å bare ha spilt i 3 mnd da.. syns jeg:P
ta kontakt med martin evt. camilla, begge tar gitartimer, og det finnes mange annonser i avisa
Jeg tar gitartimer

Edit: 150 kr pr time.
Opprinnelig postet av frevev
ja, var det jeg ville ninja, men tenkte bare å gå basisk kurs.. i tilfellet..

trenger meg en ny forsterker da, den jeg har er av de mest primitive og trenger også muligens en pedal og kanskje v-amp.. ville jeg vært godt i gang kan ganske mye til å bare ha spilt i 3 mnd da.. syns jeg:P
Vis hele sitatet...
Ikke v-amp men PODxt, mye bedre, litt dyrere.

Anyways, det nytter ikke med fete gitarer,amper og pedaler hvis du ikke kan spille gitar ( jeg sier ikke at du ikke kan spille gitar ). Poenget: Øv heller no vanvittig på "driten" du har også kjøper du deg noe nytt.

Det aller aller beste tipset som ingen slår: øv øv øv og øv
original reprint
xaff's Avatar
Nja, det finnes gode gitarsider på nett med instruksjonsvideoer som viser den korrekte metoden for å benytte forskjellige teknikker. Eneste rådene jeg har er; hold deg stemt (skaff deg tuner), prøv å spille med låter du liker, unngå tabs (for å trene opp gehør) og spill mye. (:
På Olavshallen har de jo musikkskole. Jeg gikk der når jeg spilte gitar, og det er både rimelig og veldig bra lærer der. Du får velge og lære deg dine favoritt sanger etter hvert, og lærerne er veldig flinke på å lære alt av basics først. Anbefales på det høyeste! Er vel ganske lang vente liste da, jeg sto i 5 mnd på liste før jeg kom inn. Ring eller stikk bortover og spør om brosjyre og slikt.
jeg tar gitartimer i trondheim på tre45. veldig bra undervisning, du lærer det du selv vil lære.
jeg angrer ikke for at jeg begynte med det, jeg lærer mye bedre og raskere nå enn jeg gjorde før jeg tok undervisningstimer!
Gitarfreaken: Hvor tar du timer?
jeg har holdt på med mx-tabs.com siden jeg fikk gitar:P kan ikke å lese noter, er så kjipe, men uansett, jeg har ikke noe dritt egentlig, og jeg kan å spille noe.. men vil lære meg hele basisen, tanke gang osv .. det er vel lurt?

og molo, hvor mye koster det? er det halv års betaling eller noe?
Opprinnelig postet av Gitarfreaken
Jeg tar gitartimer

Edit: 150 kr pr time.
Vis hele sitatet...
Tar ikke du timer hos han William eller hva han nå het?
gitar freaken, jeg har fått med meg det, men jeg lurte på va det kostet på tre45 jeg, dine timer ville vært dyre i lengden..
Tror ikke det er så mye billigere på Tre45
tre45 koster rundt 150kr for 20min en gang hver uke. Gikk der i starten. Greit nokk. Du bruker ikke en time på å lære deg en sang siden du gjør mesteparten av arbeidet hjemme. 20min til å lære deg hvordan den går og skal spilles er perfekt. Men når du kommer til det litt mer avanserte så kan privatimer være løsningen. Har spilt i ett år no og da startet jeg det første halvåret til tre45 og nå tar jeg privat. Kanskje du skal prøve det også? Får faktisk skryt av folk jeg har spilt i lag med, div. lærere osv.
nja, tabs kan være bra uansett det, men jeg tenker mer på sånne lærebøker med tablatur i. Det står vel teknikk og slikt der? Har egentlig lært det meste selv, men jeg tok en time(45min) og læreren kunne ikke lære meg noe nytt :P så jeg vet ikke helt om det stemmer at man blir sittende fast om man ikke lærer teknikk rett ? Kanskje man får lettere senebetennelse eller.no?



Jeg synes uansett at man skal spille konsert med en gang man har fått seg en el.gitar, selv om du bare har den rundt halsen og lar den ule.

Den beste øvelsen i musikalsk utvikling er å jamme, og improvisere... Men det er noen som rett og slett ikke forstår musikk, og heller ikke kan lære seg det. Det må de bare leve med
Prøv med denne boken.. Ikke noe spessielt bra, men dog...

*Hmm.. Prøvde og legge opp en Scanna gitarbok men det gikk vist ikke...*
Sist endret av Mac10; 13. desember 2004 kl. 13:23.
Jeg lærer også bort
Jeg har jævlig mange bøker, både scanna og ikke scanna. Noen som trenger noe spesielt?
Har du noen spesielle bøker om arpeggioer og harmoni (flerstemte greier, du vet hva jeg mener)?
Tostemte arpeggioer? Jeg har tablaturer med arpeggioer, men ikke tostemt. Hvis du kan skalaene, så burde det ikke være noe problem å finne ut andrestemme evnt. tredjestemme.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Du lærer mye mer ved å sitte og plukke på en gitar i en halvtime enn å sitte to timer i et kurs.
iallefall hos meg;D
Teorien er også viktig.. Derfor lærer du faktisk mer på et 2timers kurs!
Det er en grunn til at de beste ikke har lært seg selv, men gått til gitarlærere!