Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2696
yo

holder på med en technoproduksjon, gi meg litt feedback.

Tiérra - newtrack


koz'n'klemz

[color=blue](oppdatert!)[/color]
Sist endret av Tierra; 6. desember 2004 kl. 11:20.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du har en grei start til en sang der..

Husk techno/trance liker leads, den synthen er ALT for daff.. synthene skal skrike ut! de er noe av det viktigste.

Hva du bruker forresten?

My toys:
http://home.no.net/dodecha/Studio.jpg
jeg bruker Reason
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Meget fin begynnelse. Men plager meg litt den "høres-ut-som-om-noen-slår-med-kjetting-på-en-jernstang-lyden". Ellers er jeg enig i at synthene må litt mer opp. Denne kommer til å bli bra har jeg en følelse av.
Det jeg syntes du skulle gjort er følgende:
Bruke mere tid på å bygge opp, da mener jeg, bruk MEGET god tid, ha bare basstromme i to-tre minutter, å bygg opp sakte.
Ellers hadde det nok ikke skadet noen om du kjørte hele greia gjennom et filter, noe noise filter aktig. Vet ikke om reason har det jeg altså, men. Kanskje bytte ut synth lyden med noen sampler av barneskrik innimellom? Kjører parti nummer tre baklengs istedenfor? Legge inn et "ambient" parti.

Og beaten er litt standard synes jeg. Lag en litt mer groovey beat. Prøve deg litt frem, få en beat som grover. noe sånt i banene mot Shpongle - Dorset perception. Det er groovy, og det blir ikke for laidback for det du prøver på heller ville jeg tro. Men for all del, ikke kopier det da

dette er jo bare mine idèer. syntes i grunn låta de var alt for slitsom. Men jeg er heller ikke typen til å dra på rave og spise masse xtc heller da...

Men prøv å space den opp litt, og få den mindre sliten, du vil nok bli mer fornøyd selv også.

Til slutt, ett fett "triks" til reason;
Load inn masse trommemaskiner
Velg randomise på alle
og bytt ut trommelydene med diverse orkester lyder som strykere, blåsere, orkester bang osv.
kjør det i en halvtime og du vil til slutt vinne tilliten til alle kvasihippiene i nabolaget
syns den ligna for mye på en mix fra et program... liker bedre når det er litt mere svong på låta.. vanskelig å forklare. når den ikke re så statisk. mere dynamisk kansje..


edit: <screw me> jeg tenkte på mere trance jeg..
Sist endret av Psych|Com; 2. desember 2004 kl. 17:19.
slaveavsolen; techno bygger seg ikke opp, det holder noenlunde samme tempo og stil hele tiden, eneste som forandrer seg er rytmene, rolige partiene, osv det der, er ikkenoe takeoff med jetmotor samples ellernoe i techno. det er rytmen og variasjonen det går i.
Opprinnelig postet av Tierra
slaveavsolen; techno bygger seg ikke opp, det holder noenlunde samme tempo og stil hele tiden, eneste som forandrer seg er rytmene, rolige partiene, osv det der, er ikkenoe takeoff med jetmotor samples ellernoe i techno. det er rytmen og variasjonen det går i.
Vis hele sitatet...
Jeg snakket ikke om jetmotor pølsetrance takeoff... Jeg snakket om å bygge opp, bygge opp rytmene osv. variere mer. Jeg hadde ikke ventet meg noe klimaks av feedback som ender i tredve minutter bråk sånn som jeg ville gjort det.

PS: Er det blitt en oppskrift på techno? Så kjedelig...
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Jeg snakket ikke om jetmotor pølsetrance takeoff... Jeg snakket om å bygge opp, bygge opp rytmene osv. variere mer. Jeg hadde ikke ventet meg noe klimaks av feedback som ender i tredve minutter bråk sånn som jeg ville gjort det.

PS: Er det blitt en oppskrift på techno? Så kjedelig...
Vis hele sitatet...
edit:
Så at den posten kunne virke litt fientlig og sinna. Er ikke det i grunn
oppbyggelse av rytmene er greit nok, da er jeg med. trodde det ble misforståelser på musikkstiler her nå

er med på hva du mener.

er ingen spesiell oppskrift på techno, bare en drøss forskjellige sjangre innen techno
Jeg greier da ikke åpne filen jeg da...
det er .ogg format. du bør ha en avspiller som støtter det. nyere winamp'er funker det bra med.
ok, bruker iTunes jeg vøtt, men svar på den PM jeg har sendt a
pm sendt tilbake.
Techno skal da ha klimaks? Iallefall den type techno jeg liker. Synes dette da ble altfor ensformig og kjedelig å høre på. Det var veldig samme rytme hele tiden, som egentlig heller ikke var så tøff.

Men for all del, ikke gi opp...Hvilket program bruker du?
(Jeg er vel mest for Trance egentlig.)
jOkKeJacKaL: vet du hva techno ER da? kom med en technolåt du mener er bra.

jeg skrev lengre oppe hva jeg brukte. lær deg å lese trådene.
Jeg tror jeg vil kalle den sangen for en psykedelisk house musikk. Men det er bra for dem som liker der. Jeg personlig blir stresset i hodet av å høre sånnt.

Stå på
Opprinnelig postet av Tierra
jOkKeJacKaL: vet du hva techno ER da? kom med en technolåt du mener er bra.

jeg skrev lengre oppe hva jeg brukte. lær deg å lese trådene.
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg overså det du skrev...Har aldri hørt om Reason..My bad--

Det jeg fortalte deg var min personlige mening, du spurte om feedback, og det fikk du....

Edit:Og ja, jeg vet hva techno ER, men jeg trodde trance ingikk noenlunde i samme kategori som techno.. noe som Wiggles bekreftet var feil i posten nedenfor. =)

Jeg er Toby Emerson tilhenger...

Sanger:
Toby Emerson-Prisoner
Toby Emerson-Angel
Toby Emerson-Survivor
Toby Emerson-Blue Star

På disse sangene er det Fruity Loops som er blitt brukt.
Sist endret av Bagster; 2. desember 2004 kl. 16:33.
techno og trance er to forskjellige ting jokke...

stili sang btw.
kjenner ikke til denne tobyen du prater om. beklager.
Litt Offtopic da men:

aldri egentli forstått forskjellen på trance og techno ..

Kunne du forklare det ozon?

btw, er denne sangen trance elr techno Shane - Toujourse (min favoritt sang) ... Har ikke noen plass og legge den opp da, men visst du ikke har den abefaler jeg og laste den ned!

Forresten heilt grei låt, men ikke helt min stil då, liker at det er mer vokaler i den..
Opprinnelig postet av Antarctica
Jeg tror jeg vil kalle den sangen for en psykedelisk house musikk.
Vis hele sitatet...
Hva var psykedelisk house med den låta? Lastet du ned feil låt kanskje?
Techno = Rytmisk, få rolige partier, og er det rolige partier, så er de somregel korte, eller full av rytmer. ofte bestående av vokaler som går igjen og igjen uten noen spesiell sammenheng.

eksempel; www.cave.no , last ned livemixene hans. forklarer det bra tror jeg.

Trance = veldig melodiøst, der alt henger sammen fra basslinje til melodisynthene, vokalene har somregel en sammenheng som ellers vanlige kommersielle låter. har mer flyt.

eksempel; hør på samplesene fra www.tiesto.com på websiden.


kort forklart.
Min personlige mening: Synes at den siste sangen her ikke var noe særlig bra fordi det gikk liksom om og om igjen.. liker litt raskere og mer musikk slik som feks dj tiesto har.
og igjen, dette er techno, og ikke trance.

tiesto = trancedj + div annet til tider

carl cox (f.eks) = techno dj
very impotent freak
Delusional's Avatar
Liker ikke helt tunen din, syntes den burde være mye mørkere, eller lysere for den saks skyld og beaten er alt for house inspirert syntes jeg. Forresten noen her som driver å mekker hardcore, goa eller hard house? Da hører jeg mer enn gjerne på!
Opprinnelig postet av Delusional
Forresten noen her som driver å mekker hardcore, goa eller hard house? Da hører jeg mer enn gjerne på!
Vis hele sitatet...
Jeg mekker hardcore... Ekte hard hard hardcore! Men har ikke noe sted å legge opp låtene...
har oppdatert låten litt nuh, last ned igjen og hør litt. er litt mere technostil over den nå og ikke de basic hihatsa.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Nå var den superfet!!! Godt jobbet!
A+
▼ ... over en uke senere ... ▼
*bumpelidump*

da har jeg kommet enda et hakk lengre på låta, den er nesten helt ferdig tror jeg.

http://home.no.net/experten/tierra_-_frantic.mp3
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg syns fremdeles synthen ikke står ut nok.. bruk en synth lead av noe slag, noe som virkelig stikker ut.. hører jo den nesten ikke.. og gir sangen et mer "kjedelig" preg..
Jeg er enig med Dodecha.
Denne sangen burde virkelig ha noe som stikker ut fra sangen og gir den en følelese av en lead av noe slag?
Du fikk til fin flyt i denne sangen, men er litte bitte granne ensformig og jeg savner en god bass som buldrer i takt med musikken Det hadde vert toppers!
Ellers ganske bra lagd!
▼ ... over et år senere ... ▼
[b]Virtual dj ruler... download: http://www.virtualdj.com spør om crack til full programmet på msn daniel_shaggy92@ hotmail.com
daniel_shaggy92@ faktisk[b/]
Sist endret av Dj makaveli; 27. april 2006 kl. 23:15.