Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1194
Heroinbruker her, og som skjønt ved tittelen så injiserer jeg. Har som regel alltid klart å alltid ha "ordentlig" askorbinsyre på meg, men nå de siste dagene har jeg vært tom og vært nødt til å bruke vanlig butikkjøpt sitronsyre. I alle dager, som det blir forskjell!! Svir som et helvete, ofte til den jævla irriterende grad hvor jeg mister blodsvar og det ene og det andre, fordi jeg ikke klarer å gjøre noe med sjokket/den akutte reaksjonen jeg får av den intense svia. Hjælpes. Da jeg først begynte med det her en god del år siden nå brukte jeg først vanlig sitronsyre, kunne dog ikke huske å få såpass inderlig reaksjon som jeg får nå. Husker det svei, bare ikke såpass som det gjør nå, til tross for å bruke akk samme produkt, samt er alltid så sparsom som mulig for å unngå så mye som mulig av denne iherdige svia.
Må se til å få skaffa meg et nytt lager av ASKORBINsyre, IKKE SITRONsyre (ja, veit det er det samme teknisk sett, men.. uhm. Ikke det samme, assa).
Noen med tips til Oslo-butikker som selger askorbinsyre som er brukbar til dop, eller noe på nett?
Er selvfølgelig veldig klar over speøyteluka og at de deler ut syre, pakkene er bare så vanvittig små at det er til å le av.. bor ikke i midt sentrum, så blir vanskelig, irriterende og tidskrevende å gjentatte ganger i uka ta meg turen dit KUN for syre. Stikker som regel innom for styr når jeg er der av andre grunner og det passer seg tidsmessig, men minipakkene blir definitivt brukt opp før neste luke-tur.

Kom tilfeldigvis over noe fra "The Ordinary", altså et hud- og velværeselskap med produkter egna for dem som liker å kunne skreddersy hudvask/behandlings-rutinen sin. De har visst et produkt som skal være "L-ascorbic acid", eneste ingrediens er nøyaktig dette. Pulverform. Skal se om jeg finner link, men dette hørtes da bra ut? Ble av en eller annen grunn usikker på "L-"-en foran "ascorbic acid", men det skal da være vanlig, "ordentlig" askorbinsyre det? Var passe billig også.

Her var det!

https://www.blivakker.no/product/312...cid-powder-20g
Sist endret av Intravenøsa; 23. juli 2021 kl. 08:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De fleste apotek har dette som du kan kjøpe uten resept, koster 3-400kr for 100gram.
Jeg ville ikke brukt dette til å injisere med. Skal ting brukes til mat er det minst en renhetsgrad høyere enn noe som er ment til å ha på huden. Og til injisering bør man helst være enda strengere.
Når man lager slike kjemikalier vil de ha en viss mengde forurensing i seg. Pga prosessene de er lagd med. For å rense de må de gjennom en ny prosess. Rekrystallisering når det gjelder askorbinsyre kan jeg tenke meg. Og dette koster penger. Derfor er slike ting til utvortes bruk billigere. Siden de ikke trenger å være så rene som næringsmidler.
Ville kjøpt fra Apoteket. Jeg kjøpte askorbinsyre på apoteket for noen uker siden. (Til kosthold.) Kostet 400 Kr som Stiaiver sier.
Hvis du må bruke sitronsyre, prøv å bruk så lite som mulig. Den sviingen kan ikke være helt bra.
Sist endret av Arex_x; 23. juli 2021 kl. 14:57.
Vitamin C 1000mg bruse-tabletter x20 koster kanskje 20kr. Askorbinsyre og vitamin C er tilsvarende. Må vente til reaksjonen er ferdig for å unngå symptomer på dykkersyke.

Jeg har ingen faglig kompetanse og alt jeg skriver er spekulasjoner.
Sist endret av Relevant; 23. juli 2021 kl. 17:45.
Sitat av Stianiver Vis innlegg
De fleste apotek har dette som du kan kjøpe uten resept, koster 3-400kr for 100gram.
Vis hele sitatet...
*******☆OBS, satte nettopp en flott cocktail. Ordentlig pepper uten meta er så digg, assa! Det skal derimot sies at jeg lett har klart å skrive/tegne meg til senebetennelse vel så mange ganger før, har sykt lett for å bare glemme at tid eksisterer i det hele tatt, så her fikk man en smak av det, hehh.. dette svaret er sykt kort ift hvordan det av og til blir, men lawd, et eller annet sted får man da slutte å skrive. Bare for å 'melde ifra eller' whatever, første paragrafen min (mulig andre også, etter første(/+andre?) svarer svaret ditt til meg, resten er detaljer, gikk visst mer inn i dybden fordi.. derfor. ☆*******
~~▪︎••■••▪︎~~
Har spurt etter det på både Boots apotek og apotek1, både lokalt her i Oslo øst hvor jeg bor, og i sentrum (legevaktsapoteket + apoteket rett ved bussholdeplassen mellom Arkaden og Oslo Sentralstasjon som begge er store og døgnåpne). Har også sett på Life og Helsekosten, hvor jeg har funnet C-vit pulver, men alt er syrenøytralisert, da har de jo ikke egenskapene som trengs. Skal jo ha syra.
Eneste som er å finne er selvfølgelig de C-vitamin brusatablettene man evt kan knuse opp for bruk såklart, men de har jo flere greier/div andre kjemikalier i seg. C-vit piller og sånne pakker med enkeltposer som liksom skal være sånn "immunforsvar boost" for blant annet forkjølelsessymptomer, sår/irritert hals med C-vit som hovedingrediens, blir jo 'same shit, different packing and marketing' som brusetablettene/kosttilskuddene av C-vit osv. Slike ting er det eneste tilgjengelige på de apotekene, og jeg har både spurt flere farmasøyter/helsekostarbeidere i de forskjellige butikkene her og der. Slikt er det eneste jeg har sett, samt fått beskjed om at det er det eneste de har av askorbinsyre. Sett flere skrevet at noen apotek har det, men jeg finner som sagt kun disse vanlige c-vitamin produktene, ikke 'ordentlig' L-ascorbic acid

Har du noe navn på varen du har fått tak i på apoteket slik at jeg får sett hvordan det ser ut/finne et sted som har det, eller en link til varen på en apoteksnetthandelside (ikke at jeg alltid kjøper alt mulig på nett, men er praktisk å se på produktene først online, så får man jo lest om produktspesifikasjoner + alle slags alle detaljer)? Veldig merkelig at jeg ikke finner noe som helst sjæl, og jeg har sett etter det en god stund, for å slippe å bruke sitronsyre fra bakeverk-seksjonen, sånne reine sitrondråper osv. Jau, billigst er de, men siden de svir noe så vanvittig selv om jeg bruker så lite det bare går, vil jeg ha bedre alternativer med 'ekte vare', hehh. Tåler at det kan svi litt assa, men når det blir såpass mye at det blir en pinefull kamp å skyte inn veska pga det, i tillegg til hvor mye lettere huden min hovner seg opp, blir (midlertidig) misfarga osv er det jo åpenbart at huden min er veldig kresen på syre. Er kun 'ordentlig' L-ascorbic acid/L-askorbinsyre pulver som hverken svir eller forårsaker hovenhet, rødme osv.

.. og bare for å ha det sagt, jeg er en godt rutinert 'injisjør' (det er vel egt ikke et ord, menmen ), så har ingenting å gjøre med blodsvar eller noe som helst annet. Sørger alltid for å dobbelt-/trippelsjekke at jeg fortsatt har blodsvar/at nåla ikke plutselig har mista åra - pleier jo fort å merke det hvis sprøyta plutselig har misplassert seg, gjør jo gjerne vondt-ish + kul opptrer der væska havner i stedet for i åra. Selv om jeg vanligvis klart og tydelig merker _med en gang_ hvis blodsvaret ble borte/nåla har misplassert seg, har det merkelig nok noen sjeldne ganger ikke blitt oppdaga før deler/resten av skuddet har havna utafor åra, som derved, voila!- ; hoven- og ømhet, here we go!.. det har hvert fall heldigvis skjedd veldig, veldig sjeldent hvert fall, men gangene jeg har endt opp med et lite bomskudd så har det enten ikke skjedd en dritt, eller så blir jeg muligens noe øm og/eller hoven som går ned ila minutter/få timer. Abscess former seg i verste fall - heldigvis bare hatt det en gang, hehh.. ikke at en abscess er så farlig å si det sånn, men slikt vil man jo helst unngå. Får holde med de konsekvensene og risikoen som naturligvis følger med div rusmiddelbruk og bruksmetoder man ikke slipper unna uansett.. skadereduksjon er fint å huske på, just saying!