Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2886
3. Pilla i dag, så er jo veldig tidlig. Men jeg merker noe jeg aldri har før. Jeg er roligere til sinns, hat ikke lenger slike intense følelser. Spesielt de sinte og triste følelsene er redusert, men såklart ville jeg vært naiv om jeg sa de var borte for godt.

Men jeg blir da bare litt engstelig. Kan det forandre helt hvordan jeg ser på ting etter hvert? Risikerer jeg å bytte interesser? Kan jeg få et annet syn på meg? Risikere å ikke kjenne igjen meg selv i speilet?
Risikere å bli overvektig? Setter det i gang sånne hormoner som blåser deg opp?
Og er det virkelig slik friske mennesker fungerer? Slipper å styre med piller og hele den pakka, regulerer følelsene sine selv?
Sånn er det å være menneske. Skal du unngå å kjenne på absolutt alt av følelser så høres du ut som meg selv og svært mange andre rusmisbrukere jeg har møtt. Vær varsom.

Gikk på Wellbutrin i et par år. Mye mer fornøyd med det enn SSRI (zoloft, cipralex). Mange på bivirkninger som er merkbare var for meg det beste. Ellers mener jeg at jeg merket litt økt energi og sånt ja. Hvordan det påvirket følelsene husker jeg ikke for det var jeg ironisk nok ikke så opptatt av på den tiden
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Sånn er det å være menneske. Skal du unngå å kjenne på absolutt alt av følelser så høres du ut som meg selv og svært mange andre rusmisbrukere jeg har møtt. Vær varsom.

Gikk på Wellbutrin i et par år. Mye mer fornøyd med det enn SSRI (zoloft, cipralex). Mange på bivirkninger som er merkbare var for meg det beste. Ellers mener jeg at jeg merket litt økt energi og sånt ja. Hvordan det påvirket følelsene husker jeg ikke for det var jeg ironisk nok ikke så opptatt av på den tiden
Vis hele sitatet...
Så nå er jeg plutselig misbruker ja. Jeg spurte her inne for et par dager siden og da nekter alle for at jeg er misbruker. Hvis ikke jeg misforstår. Hva mener du med at jeg unngår å kjenne på følelser? Er det meningen at man bare skal kjenne på vonde? Jeg gikk hele dagen og kokte av sinne før jeg begynte på medisiner i det hele tatt. Hva er best? Koke hvert år, fordi du irriterer deg over støy og tilfeldigheter? Eller klare å være mer i nuet?
Det er såklart best at man skal ha det bra. Tenker at medisinen fungerer ganske bra på deg, men at du er plaget av overtenking og av en eller annen grunn leter etter problemer, enten ubevisst eller instinktivt/ vanesak. Tenker at det beste er å akseptere at ting går bedre nå og ikke stille negative spørsmål til det!
Sist endret av Relevant; 28. september 2020 kl. 14:47.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Så nå er jeg plutselig misbruker ja. Jeg spurte her inne for et par dager siden og da nekter alle for at jeg er misbruker. Hvis ikke jeg misforstår. Hva mener du med at jeg unngår å kjenne på følelser? Er det meningen at man bare skal kjenne på vonde? Jeg gikk hele dagen og kokte av sinne før jeg begynte på medisiner i det hele tatt. Hva er best? Koke hvert år, fordi du irriterer deg over støy og tilfeldigheter? Eller klare å være mer i nuet?
Vis hele sitatet...
Det er ingen som er rusmisbruker eller narkoman fordi de bruker antidepressiva.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er såklart best at man skal ha det bra. Tenker at medisinen fungerer ganske bra på deg, men at du er plaget av overtenking og av en eller annen grunn leter etter problemer, enten ubevisst eller instinktivt/ vanesak. Tenker at det beste er å akseptere at ting går bedre nå og ikke stille negative spørsmål til det!
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på når denne sykdommen startet. Jeg håper bare på at jeg kan snu helt... få forandret personlighet helt. Er fremdeles bare redd at hjernen vil hente tilbake sitt trygge aspergerliv. Er ikke 100% sikker om det er det eller EUPF jeg har. EUPF kan medisineres bort/behandles. Ikke Asperger. jeg føler bare noe begynner å lette.
Oppdaterer her jeg.. føler ting jeg aldri har følt før. Jeg vet ikke om jeg nå merker forverring eller depersonalisering. Jeg er ikke VERRE, men mer likegyldig til enkelte ting. Husker plutselig ting fra mange år sidrn.

Når jeg var litt alkoholmisbruker for 2 år siden så husket jeg plutselig minner som var helt glemt. Kunne også huske en melodi og bare plutselig vite hva sangen het.. dette sjedde bare når jeg var full.
Slik er jeg nå, men nå drikker jeg jo aldri. Er dette vanlig?
Og hvorfor er antidepressiva slik at man kan bli verre de 2 første ukene?

Mer aktivitet «der nede». Men er ikke kåt. Kjennes mer ut som at det er kroppen som vil....

Kontrollerer bedre noen «ticks/tvangstanker». Men andre blir mer intense. Knakk mye kjeve når jeg var barn. Dette merker jeg mer trang til men kontrollerer det.
Gamle uvaner rett og slett.

Er mer sint. Ikke på samme måte som ved depresjonen. Ingen trang til vold. Men blir mer ærlig og «klar» innholdet liksom.

Tenker ikke like svart hvitt. Noe jeg ser dom bra.

Ikke like motivert for enkelte ting. Men likevel fortsetter jeg fordi jeg tenker det er virkningen av medisin som kan gjøre dette.

Og er spørsmål. Hva vil skje om jeg snuser nå? Det er jo egentlig mot nikotin, men ble et antidep.

Vil jeg ble dårlig? Vil den ikke virke? Kunne bare sjekket om surheten kan komme av abstinenser.. har jo ikke problemer med å slutte bare jeg virkelig vil. Har vært uten 1 uke nå.
Sist endret av Dreamliner91; 30. september 2020 kl. 15:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble satt på Cipralex og diverse SSRI før jeg prøvde wellbutrin.
SSRI funka dårlig på meg, la på meg, ble mer deprimert osv osv. Kom meg ikke ut av senga omtrent..
Så prøvde jeg wellbutrin!
Har stått på det i 2 år, har gått litt opp og ned fra 150-300.
Ved 300 ble det litt vel mye skjelvinger og energi.
Slet mye med selvmordstanker og har gjort det hele livet, en av bivirkningene er jo økte selvmordstanker, og på wellbutrin kan du få det ekstra lille pushet til å gjøre det - nettopp fordi du har energien til å utføre det.
Jeg har hatt to selvmordsforsøk etter oppstart på
wellbutrin, en av dem var overdose på wellbutrin og masse annet. Anbefales IKKE.
Holy shit det var jævlig.
Står fortsatt på det men skal trappe ned etter jeg har vært innlagt i traumebehandling :-)
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
( ellers bare godt å si om wellbutrin, legger ikke på meg, klarer å kjenne på følelser, har energi som sagt )
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
( ellers bare godt å si om wellbutrin, legger ikke på meg, klarer å kjenne på følelser, har energi som sagt )
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg selvmordstanker. Energien er heller ikke lav. Det er meg. Tankene. Jeg føler ikke det er noe å glede seg over. Jeg er virkelig ingenting. Jeg er på et lavt nivå. «Alle» andre studerer eller er i en jobb de liker. Jeg er hun som feilet. Som må starte på nytt hele tiden.
Hvorfor kan Wellbutrin kalles antidepressiva om en skal legge på seg av det?? Jeg bare skjønner ikke helt..

Burdte det ikke kalles «depresjonsforsterker»? Jeg forandrer følelser rundt ting, noe som er litt spennende. Men ellers så føler jeg meg bare helt idiot. Helt talentløs.
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Nå har ikke jeg selvmordstanker. Energien er heller ikke lav. Det er meg. Tankene. Jeg føler ikke det er noe å glede seg over. Jeg er virkelig ingenting. Jeg er på et lavt nivå. «Alle» andre studerer eller er i en jobb de liker. Jeg er hun som feilet. Som må starte på nytt hele tiden.
Hvorfor kan Wellbutrin kalles antidepressiva om en skal legge på seg av det?? Jeg bare skjønner ikke helt..

Burdte det ikke kalles «depresjonsforsterker»? Jeg forandrer følelser rundt ting, noe som er litt spennende. Men ellers så føler jeg meg bare helt idiot. Helt talentløs.
Vis hele sitatet...
Nå stiller du de samme spørsmålene igjen og igjen. Du har fått høre erfaringer og svar. Hva vil du? Enten slutter du på dem ellers holder du ut og ser om det blir bedre etterhvert.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du legger ikke på deg av wellbutrin.
Det blir ofte verre før det blir bedre på slike medisiner. Gi det noen uker
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har du spurt legen om dette? som regel når man har ubehagelige og forstyrrende sideeffekter spør man behandler om råd. anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har du spurt legen om dette? som regel når man har ubehagelige og forstyrrende sideeffekter spør man behandler om råd. anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt.
Vis hele sitatet...
Takker. Men vet ikke engang om de er virkelige. Prøver å velge å være lykkelig her. Men alt ble bare tungt! Jeg ER misslykket. Det er ikke åpent rett og slett. Jeg er kræsjer helt med den jeg er. Jeg er mottagelig for en ting , mens jeg vil noe annet. Jeg er utenfor! Jeg trodde jeg skulle møte venner og folk ila tiden, men de lever videre fint uten meg. Såklart de skal få leve fint uten meg altså, men jeg finner da for faen ikke tilhørigheten! Er så helsikkes irriterende at jeg er for alltid ensom!
Jeg klarer ikke akseptere at aspergeren ødela alt. Hvis det var den da.. følt noe var galt med meg siden jeg gikk i bhg. Og nå får jeg bekreftet at det stemmer. Det er noe galt og jeg blir aldri kvitt meg selv. Kommer nok alltid til å være litt smådeppa. Jeg passer jo bare til ting jeg ikke setter pris på. Jeg følte endelig jeg fant hva jeg ville, men så måtte jeg tilbake til den jeg egentlig var men nå setter jeg jo ikke pris på noe ved hun jeg er. Klarer faen ingenting!! Tenker jo at hjernen her fortjener jo svulst, så dårlig skapt som den er.. legger den seg riktig kanskje den kan få ødelagt Aspergersen da men, så flaks har jeg nok ikke.

Dette er tankene som sitter nå. Jeg er overbevist.,

Og nei, det er ikke noe sympatisøk. Det er å fortelle om følelsene og se om dette er vanlig ved sånne medisiner... ser slik ut så jeg skal bare tenke det er medisinen liksom? Ser bare ikke logikken i at du skal bli verre først.

Oppdate: dagen er faen meg like ille. Man skulle tro jeg nettopp har blitt dumpet! Jeg er sur, trist og gleder meg ikke over noe.
I dag har jeg trenet som vanlig. Gått i oppoverbakke. Men det er ensomt og trist. Så kommer jeg hjem og det er også ensomt.
Jeg hater meg selv helt forferdelig. Bare å spise gir meg nesten dårlig samvittighet fordi det er et tegn på at man holder liv i kroppen sin.
Men jeg er sint på familien min og meg selv. Følelse av å være oppdrar hos feil mor. Jeg virkelig hater alt ved meg. Ikke mulig å kose seg noe sted. Fordi jeg ikke fortjener noe godt. Hva skal jeg være glad for?
Igjen, dette er ikke for sympati. Det er for å vite om jeg reagerer normalt på antidep. Ringte legen i dag. Han sa at han ikke kan vite. Anbefalte meg å prøve litt til. Jeg føler faktisk jeg putter i meg noe som ikke skal være der.
Sist endret av Dreamliner91; 1. oktober 2020 kl. 20:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.