Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 23666
Sitat av Obster Vis innlegg
Hva faen? Koster en 1 stk. banan 9.80 kr ???
Vis hele sitatet...
Nei, antallet kom ikke med når jeg bare limte inn. Det var to bananer. Og to tomater.

Sitat av Odonkor Vis innlegg
Å handle på Meny når det skal spares er vel ikke det smarteste?
Vis hele sitatet...
Nei, det er det sikkert ikke, men nå var det å lage handlelisten som var poenget. Meny har First Price. Tror jeg endte opp med å handle alt sammen på Kiwi og prisen ble omtrent den samme.

En god ide er å handle frukt og grønt i innvandrerforretninger. Man kan finne mange skatter der blant andre ting også.
Gadd ikke lese hele tråden, men å lese tilbudsaviser og handle kun det som er skikkelig på tilbud kan være en god ide, selv om du kanskje må gå i noen ekstra butikker(her er det selvsagt viktig at du kan bruke bena, ellers går jo gevinsten ut igjen på ekstra transportutgifter). Forsøk også å bruk opp mest mulig av maten, altså ta vare på rester og frys det du kan. Skal man absolutt ha litt snop, kan det være mye å spare på å lage dette selv, dvs diverse kaker og desserter fremfor å kjøpe det ferdig. Bedre er det også. På Eurpris har de som regel relativt billig smågodt. Det viktigsete når man skal leve billig er likevel å ha god selvdisiplin og la være å kjøpe andre ting enn det man på forhånd har bestemt seg for, eventuellt skrevet på handlelisten.
lag allt fra bunnen av og lag store porsjoner og frys ned. er da det blir billigst
Sitat av nightLook Vis innlegg
22g protein per gram, ca fett- og karbohydratfri.
Vis hele sitatet...
Det var ekstremt mye proteiner.

On topic: Firstprice egg er billig, og så godt som identisk som alle andre produsenter. De kommer fra samme høner så vidt jeg vet.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det var ekstremt mye proteiner.

On topic: Firstprice egg er billig, og så godt som identisk som alle andre produsenter. De kommer fra samme høner så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Ja, det er enkelte ting Firstprice ikke greier å ødelegge. Jeg kjøper aldri ferdigrproduktene deres, men egg, kjøtt, grønnsaker osv er helt greit.
Til dere som sier frossen pizza, frossen pizza som grandiosa er IKKE næringsrik mat!
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
tusen takk for alle innspill!!

ris og poteter er 2 fine grunningredienser right? hater egentlig ris, men er iallefall billig kylling mista jeg helt smaken på da jeg glemte en kyllingfilet i kjøleskapet! fytti rakkers!..
Vis hele sitatet...
Kjøp ris i 5/25 kilos sekker i Thai-sjapper. Det er 100 ganger så godt som all annen type hurtigris og Uncle Ben's man kjøper til vanlig. Billigere også.
Sitat av Jens_Okerud Vis innlegg
Til dere som sier frossen pizza, frossen pizza som grandiosa er IKKE næringsrik mat!
Vis hele sitatet...
Jojo! Den er jo nøkkelhullsmerket

http://img819.imageshack.us/img819/8131/636658111274964565191.jpg

Bye og Rønning

(Grandis Kebab til 39,- på OBS ut uka. Løp og kjøp)
Sist endret av shittrønder; 6. mars 2013 kl. 21:12.
Sitat av frø Vis innlegg
Delish pizza på Rimi til 8.80,- (!!)
Vis hele sitatet...
Takk for at du ødela kostholdet mitt.
Maten er en ting. Men å leve på 3000 kroner i måneden etter husleia er ingen spøk. Det er tross alt en del mer man trenger - f.eks. har man gjerne utgifter til telefon, strøm, transport, klær og sko, shampo, dopapir, vaskemidler, internett, fritidsaktiviteter, lege/tannlege... Bruker du 500 i uka på mat er det ikke mye igjen til alt det andre.

Jeg bor halve måneden alene og bruker rundt 4000 på nødvendige ting i løpet av den tiden. Synes ikke jeg sløser da. Hvor mye bruker egentlig dere andre?
Sitat av Susanna Vis innlegg

Jeg bor halve måneden alene og bruker rundt 4000 på nødvendige ting i løpet av den tiden. Synes ikke jeg sløser da. Hvor mye bruker egentlig dere andre?
Vis hele sitatet...
4000,- er vel ca. rundt det samme jeg bruker selv. Går sjeldent ut på byen, 1-2 ganger i året. Spanderer på meg selv fast food kanskje en gang i måneden. Lager meg heller god mat hjemme i helgene. Faste utgifter har jeg på ca. 1000 kr, noen ganger 1500. Resterende går til mat og snus. Har det helt greit, klager ikke. Bruker bena framfor kollektivtransport.

Resten går til sparing så man kan ta seg en tur til varmere strøk sommerstid.
Jeg studerer og bruker rundt 1500kr på mat i løpet av en måned. Trener på Elixia å spiser frokosten der og middagen blir kylling, pasta eller annet jeg har i frysen som er kjøpt når det har vært tilbud på forsjellige butikker.

Kiwi har kyllingkjøttdeig til 17kr. Dette er nok til 2-3 middager. Kombinerer man det med hermetiske tomater fra Europris, pasta eller annet godt så kan man lage middag for flere dager rundt 30kr... Jeg har selv nå gått løs på fryseboksen der jeg har en del god mat lagret.
Sist endret av Rolfhoest; 6. mars 2013 kl. 22:58.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
4000,- er vel ca. rundt det samme jeg bruker selv. Går sjeldent ut på byen, 1-2 ganger i året. Spanderer på meg selv fast food kanskje en gang i måneden. Lager meg heller god mat hjemme i helgene. Faste utgifter har jeg på ca. 1000 kr, noen ganger 1500. Resterende går til mat og snus. Har det helt greit, klager ikke. Bruker bena framfor kollektivtransport.

Resten går til sparing så man kan ta seg en tur til varmere strøk sommerstid.
Vis hele sitatet...
Nå regnet jeg en halv måned. På en måned ville det altså blitt 8000 på mat, faste regninger og husholdningsartikler dersom jeg bodde alene hele tiden.

Jeg regnet ikke med noen av mine dyre uvaner - som alkohol, nikotin, dop, cola zero.. Det går av et "annet budsjett" som byråkratene sier!
Billige Mat! [Ala First-Price Style]


Frokost?
NB!!!! Vil egentlig ikke anbefale first-price kneip, selvom det er firstprice, men kneipen er ikke "kneip", så ville gått for noe annet.

First-Price Baguetter 5x4 baguetter : 22kr
First-Price Servelat : 12kr



Kostnad pr uke. = 34kr


Lunch?

First-Price Pasta : 14kr
First-Price Mais : 9 kr
First-Price Kylling : 30kr
First-Price Salat : 14kr



Kostnad pr uke. = 91Kr

Middag?

First-Price Tacokit = 8 Kr
Kylling Kjøttdeig = 15kr
(2 dager)
First-Price Pizza(IKKE FRYST) = 18kr
First-Price Pastasaus = 15kr
First-Price Spagetthi = 12kr
Kylling kjøttdeig = 15kr
First-Price Margarin = 15kr




Kostnad pr uke. =83




Pris pr uke. =215kr.


Budsjett 500kr.

Dette er en veldig ensformig Uke med mat, men meste parten er faktisk sunt, sånn delvis iallefall!

First-Price har endel billige og bra produkter!

NB, tar ikke varig på prisforandringer, disse prisene er fra lokal kiwi, selvom first-price egentlig skal ha samme pris over hele norge.
Sist endret av First-Price; 6. mars 2013 kl. 23:28.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Maten er en ting. Men å leve på 3000 kroner i måneden etter husleia er ingen spøk. Det er tross alt en del mer man trenger - f.eks. har man gjerne utgifter til telefon, strøm, transport, klær og sko, shampo, dopapir, vaskemidler, internett, fritidsaktiviteter, lege/tannlege... Bruker du 500 i uka på mat er det ikke mye igjen til alt det andre.

Jeg bor halve måneden alene og bruker rundt 4000 på nødvendige ting i løpet av den tiden. Synes ikke jeg sløser da. Hvor mye bruker egentlig dere andre?
Vis hele sitatet...
To tusen i uka er vel å anse som forholdsvis mye! Det kommer jo også litt an på hva du legger i ''nødvendige ting''.

Jeg bruker i snitt rundt 800 kroner per uke de to første ukene etter lån, de to neste, ca 100 kroner i uka. Skjønner ikke selv hvordan det går opp, og lærer aldri til neste måned!
First-Price: First-Price margarin er helt forferdelig. Tviler på at noen vil torturere seg selv med å i det hele tatt lukte på noe den har vært borti. Er veldig skeptisk pizzaen og servelaten også, og kneip er aldri godt.
Sinken: Hamburgerryggen og det nøtte-sjokoladepålegget er ypperlige.
Stekemargarinen jeg tenker på, serverlaten er ypperlig(til og være billigtype)
men viss du er skeptisk på "first-Price" så ja.
Jeg er generelt ikke skeptisk til First-Price, men enkelte av varene er jeg skeptisk til. Som f.eks pizzaen og "osten"
Servelat er ikke næringsrik mat, det er ikke renskåret kjøtt slik som hamburgerrygg. Det er iblandet mel og annet.
Sitat av Nysgjerrigperen Vis innlegg
To tusen i uka er vel å anse som forholdsvis mye! Det kommer jo også litt an på hva du legger i ''nødvendige ting''.

Jeg bruker i snitt rundt 800 kroner per uke de to første ukene etter lån, de to neste, ca 100 kroner i uka. Skjønner ikke selv hvordan det går opp, og lærer aldri til neste måned!
Vis hele sitatet...
Men da regner du bare med mat?

Nødvendige ting er alt utenom "husleie". TS sitter igjen med 3000, noe jeg ikke kan skjønne går rundt i det hele tatt. Det er altså de pengene som skal rekke til ting som transport (veiavgift, bensin, kollektivtransport), strøm, telefon, klær og sko, mat, drikke, vaskemidler, internett, tv-lisens, trening, lege, tannlege, frisør og med andre ord alle faste regninger + annet som dukker opp.

Kanskje jeg er bortskjemt, men jeg synes alt det der er nødvendig, jeg da..

Så kommer i tillegg alt det som ikke er nødvendig, bare veldig, veldig hyggelig!
Vis du bor i nærheten til Strømstad eller skal dit en tur. så kan du få kjøpt 0,33 l rc cola, appelsinbrus ol. til 3 kr stk. vis du panter det du har kjøpt i sverige på neste tur så koster dem bare 2 kr stk.
Sitat av Susanna Vis innlegg
klær og sko, mat, drikke, vaskemidler, internett, tv-lisens, trening, lege, tannlege, frisør og med andre ord alle faste regninger + annet som dukker opp.

Kanskje jeg er bortskjemt, men jeg synes alt det der er nødvendig, jeg da..

Så kommer i tillegg alt det som ikke er nødvendig, bare veldig, veldig hyggelig!
Vis hele sitatet...
Klær og sko kjøpes veldig sjeldent her i huset, og hvor ofte trenger man nye sko og klær?

Mat er greit, men ville ikke regnet drikke som en nødvendig utgift. Man klarer seg fint med vann. Så får man heller bruke et eventuelt overskudd på alkohol.
Vaskemiddel kan fint kjøpes på tilbud, men nå vet ikke jeg hvor mye vaskemiddel en gjennomsnittlig person bruker i uken da, kan godt være det er nødvendig å kjøpe hver måned.
Trening kan jo helt fint gjøres gratis. Man kan jogge og trene med kroppen ellers, og organisert idrett er ganske billig.
Jeg vet ikke med deg, men jeg er hos legen og tannlegen rundt 0.5-1 gang hvert år, det varierer litt.
Sist endret av Sinken; 7. mars 2013 kl. 00:14.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Men da regner du bare med mat?

Nødvendige ting er alt utenom "husleie". TS sitter igjen med 3000, noe jeg ikke kan skjønne går rundt i det hele tatt. Det er altså de pengene som skal rekke til ting som transport (veiavgift, bensin, kollektivtransport), strøm, telefon, klær og sko, mat, drikke, vaskemidler, internett, tv-lisens, trening, lege, tannlege, frisør og med andre ord alle faste regninger + annet som dukker opp.

Kanskje jeg er bortskjemt, men jeg synes alt det der er nødvendig, jeg da..

Så kommer i tillegg alt det som ikke er nødvendig, bare veldig, veldig hyggelig!
Vis hele sitatet...
Det er vel alt etter hva man er vant med, hadde ingen problem med å bruke opp ei lønn uten å spare da jeg var i fast jobb uten å velte meg i overdådig luksis!

Og nei jeg bor billig nå, 4000 ikl. strøyt og internett. Ca 1000 på forsikring, mobil, treningsenter osv.

Alt annet inngår i de gitte summer
Vi er 2 stk i huset her og vi kan bruke ca 500 kr pr uke i mat, drikke, snop osv. Da handler vi på en mandag og handler alt vi trenger fram til neste mandag.
Dette gjør vi hvis vi vil spare penger. Og nei, det går ikke bare i knekkebrød osv.

Vi spiser alt forskjellig som fiskeboller, kjøttkaker, spagetti osv osv. Hvis vi vil kose oss en helg så går det fort 500 kr bare på middag for 1 dag, men det må man overleve.
Men normalt så bruker vi ca i underkant av 1000 ,- i uka på mat og drikke.

Så for 1 person så skal du ikke ha noe problem med å klare deg på 500 ,- i uka med mindre du snuser / røyker sinnsykt mye og spiser tonnevis med snop og drikker masse brus.
Ser det er så mange som skriver at det ikke er noe problem å klare seg på 500kr i uka til mat.

Skulle gjerne likt å se et budsjett, altså noen som har skrevet utgifter som er brukt på mat en uke, og ført det over til en post her.

Det er kanskje mulig, men ikke -lett-. 500kr på 7 dager betyr 71,50 om dagen.

Driver og skriver budsjett for denne måneden (2000,-) for mat, skal legge ut alle utgifter til slutten av mnd.

Jeg kjøper det meste av kjøttmat i Sverige foreløpig. Selv om det er litt vann i det, så er 4kg kyllingfilèt til 80kr før kurs vanskelig å konkurrere med...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Ser det er så mange som skriver at det ikke er noe problem å klare seg på 500kr i uka til mat.

Skulle gjerne likt å se et budsjett, altså noen som har skrevet utgifter som er brukt på mat en uke, og ført det over til en post her.

Det er kanskje mulig, men ikke -lett-. 500kr på 7 dager betyr 71,50 om dagen.

Driver og skriver budsjett for denne måneden (2000,-) for mat, skal legge ut alle utgifter til slutten av mnd.

Jeg kjøper det meste av kjøttmat i Sverige foreløpig. Selv om det er litt vann i det, så er 4kg kyllingfilèt til 80kr før kurs vanskelig å konkurrere med...
Vis hele sitatet...

Sitat av First-Price Vis innlegg
Billige Mat! [Ala First-Price Style]


Frokost?
NB!!!! Vil egentlig ikke anbefale first-price kneip, selvom det er firstprice, men kneipen er ikke "kneip", så ville gått for noe annet.

First-Price Baguetter 5x4 baguetter : 22kr
First-Price Servelat : 12kr



Kostnad pr uke. = 34kr


Lunch?

First-Price Pasta : 14kr
First-Price Mais : 9 kr
First-Price Kylling : 30kr
First-Price Salat : 14kr



Kostnad pr uke. = 91Kr

Middag?

First-Price Tacokit = 8 Kr
Kylling Kjøttdeig = 15kr
(2 dager)
First-Price Pizza(IKKE FRYST) = 18kr
First-Price Pastasaus = 15kr
First-Price Spagetthi = 12kr
Kylling kjøttdeig = 15kr
First-Price Margarin = 15kr




Kostnad pr uke. =83




Pris pr uke. =215kr.


Budsjett 500kr.
Vis hele sitatet...
Les litt før i tråden ^^
Sist endret av Freddy_fred5; 7. mars 2013 kl. 08:15.
Æsj!! firstprice kneip vil heller betale 5 kroner mer enn å få det smulete,tørre brødet!!
Sist endret av Jens_Okerud; 7. mars 2013 kl. 09:48.
Har du hørt om Dumster-diving ?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Les litt før i tråden ^^
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? Ingen overlever på 4 små tørre baguetter og en pakke servelat til frokost på en uke.

Det innlegget til "først price" er så useriøst som det kan få blitt.
Sist endret av Taurean; 7. mars 2013 kl. 10:40.
Kjør på med slow-carb diet! Begynte med dette for 2 uker siden og du verden så mye mindre penger jeg bruker på mat. Dietten går ut på å eliminere meieriprodukter(melk, ost, yoghurt, rømme, etc), korn(havregryn, mel, brød, rundstykker, kaker, ris), grønnsaker med mye stivelse(potet, gulrot, etc) og alle søte ting(brus, godteri, frukt, juice, saft osv). I stedet spiser du shitloads med egg, kjøtt(svin, fisk, okse, lam, kylling, osv), spinat, belgfrukter(linser, bønner, kikerter, erter osv), og random grønnsaker(salat, paprika, vårløk, purre, rødløk, løk, bønnespirer, alfalfaspirer, asparges etc).

Sparer mye penger på det, og du får bedre søvn, mer energi etc. Du føler deg generelt bedre.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er du seriøs? Ingen overlever på 4 små tørre baguetter og en pakke servelat til frokost på en uke.

Det innlegget til "først price" er så useriøst som det kan få blitt.
Vis hele sitatet...
Nå står det 5x4 da, så regner med at det er snakk om 20 baguetter eller 2.8 ~ 3 per frokost i uka.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Bruker ca. 5000kr i mat per månde, går sulten hele tida, må ta meg en ekstra tur på NAV til uka.
Vis hele sitatet...
Dæven, det var mye. : p
Eller kanskje jeg som bare spiser lite. Bruker knapt 1000kr på mat på en hel måned.

Men så har jeg en veldig snill mamma og svigermor som sender med meg mat vær gang jeg er innom der. Hehe x)

Sitat av Susanna Vis innlegg
Maten er en ting. Men å leve på 3000 kroner i måneden etter husleia er ingen spøk. Det er tross alt en del mer man trenger - f.eks. har man gjerne utgifter til telefon, strøm, transport, klær og sko, shampo, dopapir, vaskemidler, internett, fritidsaktiviteter, lege/tannlege... Bruker du 500 i uka på mat er det ikke mye igjen til alt det andre.

Jeg bor halve måneden alene og bruker rundt 4000 på nødvendige ting i løpet av den tiden. Synes ikke jeg sløser da. Hvor mye bruker egentlig dere andre?
Vis hele sitatet...
Jeg for min del bruker vel ca 14.000 i måneden. (Aner ikke om det er noe høyt forbruk egentlig)
5500,- I husleie og strøm.
700,- Mobilregning.
1000,- På mat.
400,- På bensin.
2000,- På forsikring. Bla, bil, innbo, bikkja.
1000,- På bikkja
1000,- På hus artikler. Bla, såpe, vaskeartikler.
3000,- På alt annet jeg finner ut at jeg må ha eller vil ha : p (Uten å egt måtte trenge det)
Er jeg den eneste etter å ha lest denne tråden i 45 minutter som tenker på Rema 1000 sine "middag under hundrelappen"-kampanjer?

Det skal rekke til en hel familie og om man planlegger litt så er det lett at det holder til en to-tre måltider?
Prøver å holde matbudsjettet på rundt 400 kroner i uka, men det er virkelig ikke lett.
Når leie, strøm og internett er betalt sitter jeg igjen med rundt 3500 kr i måneden, og mitt største problem er bilen, som sluker bensin, og ikke minst bomregningene som medfølger (og jo, jeg reiser også kollektivt, men når man studerer på et sted, og jobber på to forskjellige arbeidsplasser, gjerne på én og samme dag noen ganger er det ikke like gjennomførbart å reise kollektivt).

Et tips er å BAKE selv, enten brød eller rundstykker. Jeg baker ca 20 grove rundtsykker i slengen, og legger de i fryseren etterpå. Sparer fort inn litt penger på dette.

Ellers har Bunnpris noen fine middagstilbud, handler alltid laks på mandager og torsk på onsdager.

Ellers er Wok GENIALT. Grønnsaker er ikke dyrt, så man kan handle inn, kutte opp og legge de i poser og fryse ned. Har man handlet inn billig kjøtt eller fisk i tillegg får man gode middager ut av dette (sauser og slikt får man kjøpt billig i innvandrerbutikker, pluss evt. nudler). Man kan også lage suppe av grønnsakene, billig og godt.

Har man mulighet til det, så er det å kjøpe egg direkte fra gårder et godt tips. Mye billigere enn å handle i butikk.

Ellers bør man være observant på datoene på kjøttvarer. Handler ofte ting som går ut samme dag, får det da til halv pris, og så er det bare å fryse ned.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er du seriøs? Ingen overlever på 4 små tørre baguetter og en pakke servelat til frokost på en uke.
Vis hele sitatet...
Merkelig med det. Jeg spiser aldri frokost en gang. Så for min del kunne det vært 0 baguetter og 0 servelat til frokost på 1 uke.
Ikke er jeg underernært eller feit heller. Frokost er ikke for alle.
Sist endret av Obster; 7. mars 2013 kl. 13:51.
Er ikke noe forskjell på first price å gilde. Faktisk first price laks er bedre enn de andre Og fp kyllinglår/file er godt
Sist endret av disneyman; 7. mars 2013 kl. 14:12.
Lenge leve First Price !!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er du seriøs? Ingen overlever på 4 små tørre baguetter og en pakke servelat til frokost på en uke.

Det innlegget til "først price" er så useriøst som det kan få blitt.
Vis hele sitatet...
Sitat av First-Price Vis innlegg
First-Price Baguetter 5x4 baguetter : 22kr
First-Price Servelat : 12kr



Kostnad pr uke. = 34kr
Vis hele sitatet...
Kunne fint overlevd på det jeg, kunne faktisk lett overlevd med det du nevner også.
Det han nevner er ett eksempel på ett budsjett, noe du ville ha. Du kan forøvrig fritt påpeke hvilken del av budsjettet som er useriøst.

NB: Merk også at man faktisk kan endre på budsjettet, feks. ved å... Kjøpe noe litt annet pålegg? Kjøpe brød istedenfor? etc. etc.
Sist endret av Freddy_fred5; 7. mars 2013 kl. 15:01.
Hvis det budsjettet angir nivået man skal holde, er det nesten bedre å la være å poste det. Skal man følge det budsjettet, blir man fort lei mat og får lite skikkelige næringsstoffer.

Greit, jeg misforsto det med baggisene, fremdeles er det bare tull å skrive at man kan leve på en pakke servelat en hel uke.

Alle skjønner at det innlegget bare var tull.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis det budsjettet angir nivået man skal holde, er det nesten bedre å la være å poste det. Skal man følge det budsjettet, blir man fort lei mat og får lite skikkelige næringsstoffer.

Greit, jeg misforsto det med baggisene, fremdeles er det bare tull å skrive at man kan leve på en pakke servelat en hel uke.

Alle skjønner at det innlegget bare var tull.
Vis hele sitatet...
Sitat av First-Price Vis innlegg
Dette er en veldig ensformig Uke med mat, men meste parten er faktisk sunt, sånn delvis iallefall!
Vis hele sitatet...
Det var som sagt ett eksempel fra han sin side, og man lever da virkelig ikke bare på en pakke servelat på en uke? Det er da bare frokosten, og sånn sett er det egentlig ikke så ille. Man kan fort spice det opp på måter man selv kan velge, som ved å legge til salat, kryddere etc.
Og forklar gjerne om hvorfor man ikke bare kan leve på en pakke servelat og baguetter i en uke?
Jeg lever da virkelig fortsatt jeg... (har gjort det en gang, ikke med FP varer, men fortsatt)

Vis til hvilke deler av innlegget som var tull, og gjerne hva som var galt.
Det eneste jeg ikke skal si at er riktig er prisene, da jeg ikke har memorert prisene til first-price
Sist endret av Freddy_fred5; 7. mars 2013 kl. 15:20.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Det var som sagt ett eksempel fra han sin side, og man lever da virkelig ikke bare på en pakke servelat på en uke? Det er da bare frokosten, og sånn sett er det egentlig ikke så ille. Man kan fort spice det opp på måter man selv kan velge, som ved å legge til salat, kryddere etc.
Og forklar gjerne om hvorfor man ikke bare kan leve på en pakke servelat og baguetter i en uke?
Jeg lever da virkelig fortsatt jeg... (har gjort det en gang, ikke med FP varer, men fortsatt)

Vis til hvilke deler av innlegget som var tull, og gjerne hva som var galt.
Det eneste jeg ikke skal si at er riktig er prisene, da jeg ikke har memorert prisene til first-price
Vis hele sitatet...
Freddy du har forstårr hva jeg mente, man kan lett kjøpe annet, det var ett billig alternativ til 215kr. med 285kr i overskudd trur jeg de fleste hadde klart og kjøpe noe annet en "servelat". uansett så kan prisene diskuteres litt, trur prisene på noen av varene har gått opp siden sist jeg kjøpte dem, når jeg bodde på hybel fikk jeg 3000kr av staten noe som var nokk til hybelen, og var så heldig at jeg fikk 500kr til mat i uka, og siden jeg røyker gikk 200 av disse bort til røyk. og satte igjen med 300kr til resten, dette hadde jeg i 1 helt år og jeg spiste god frokost, lunchen kom litt annpå om jeg hadde tid eller ikke og middagen var god den og.

men virker som om Taurean ikke helt forstår at det går fint ann.
kunne gjerne setti opp 3 uker's budsjett på 1500kr. med frokost, lunch og middag, men føler att det hadde blitt litt mye, og den hadde ikke akkurat vert "dårlig" mat, men hadde blitt mye billigvarer.
Sist endret av First-Price; 7. mars 2013 kl. 15:33.
Kom over et forum hvor det står mye nyttig.

http://www.pengevett.com/

Verdt å sjekke ut!
Kebab, 60x7 = 420 og du har 80kr igjen :P
Isvarmt's Avatar
Trådstarter
Liker veldig godt kompe/raspeballer, man trenger vel bare poteter, mel og en blender for å lage det er iallefall maten jeg syntes er mest mettende.
Sitat av Frktm Vis innlegg
Jeg for min del bruker vel ca 14.000 i måneden. (Aner ikke om det er noe høyt forbruk egentlig)
5500,- I husleie og strøm.
700,- Mobilregning.
1000,- På mat.
400,- På bensin.
2000,- På forsikring. Bla, bil, innbo, bikkja.
1000,- På bikkja
1000,- På hus artikler. Bla, såpe, vaskeartikler.
3000,- På alt annet jeg finner ut at jeg må ha eller vil ha : p (Uten å egt måtte trenge det)
Vis hele sitatet...
Ca hva jeg bruker:

4500,- husleie
800,- strøm
1400,- forsikringer
5800,- billån
1100,- studielån
6-700,- diesel
1000,- sparing på BSU
3000,- alt jeg kjøper på butikken og mat ute
100,- mobilregning
600,- i snitt kommunale avgifter, brøyting osv.
365,- internett
Sist endret av Mr. Flash; 7. mars 2013 kl. 16:27.
Ikke Værst På PC
Sitat av FjompeNissen Vis innlegg
Kebab, 60x7 = 420 og du har 80kr igjen :P
Vis hele sitatet...
1 kebab dagen? Da skal du ligge i senga hele dagen!
Mange gir vekk frysere på finn
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er du seriøs? Ingen overlever på 4 små tørre baguetter og en pakke servelat til frokost på en uke.
.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt, det er mer enn min frokoste normalt. Og vet om flere som overlever på en kaffekopp og et par tre sigg frem til lunsj.
Sist endret av Yayoisking; 7. mars 2013 kl. 17:34.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Er du seriøs? Ingen overlever på 4 små tørre baguetter og en pakke servelat til frokost på en uke.

Det innlegget til "først price" er så useriøst som det kan få blitt.
Vis hele sitatet...
Det står klart og tydelig "5x4", som i mine øyne blir 20(5+5+5+5). 20/7 blir 2.8, og nesten tre baugetter til frokost går helt fint.