Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 17188
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det kommer selvsagt litt ann på hvilket stoff du mener, men du kan jo ha i bakhodet at det alltid er flere sider av en sak.

Det er masse stoffer som står på legemiddelisten som samtidig er lovlige, da disse er handelsvarer innen EU ol., men å si noe generelt om de er farlige eller ufarlige er et dødfødt prosjekt.

Papaver somniferum frø og planter er igjen blitt lovlige, så hvis du vil starte din egen opiumsproduksjon i hagen så går det greit. Å utvinne opium av disse er riktignok ulovlig, men planten i seg selv er lovlig. Kan vel kalles farlig, men hvis du har et åpent sinn og er bevisst på deg selv og verden rundt deg så tror jeg ikke jeg nødvendigvis ville frarådet deg å dyrke/bruke dette, selv om jeg personlig ikke ville gjort det.

Ellers er Morning Glory (ipomoea violacea) lovlige igjen på samme måten som opiumsvalmuen. Inneholder LSA, et hallusinogen, og er derfor rusgivende. Gir en intens bodyload, og hvis du ikke ekstraherer må du regne med å bli rimelig syk under rusen. Farlig? Tja, ikke noe mer enn LSD og lignende, men det kan jo få visse ubehagelige konsekvenser hviss du ikke forberreder deg nok.

Tror du bør lese litt om hvert stoff før du kjøper / prøver noe, masse som ikke gir noe særlig ruseffekt i alle fall.
Hvor farlig heroinen er (faren for overdose osv...), kommer jo ann på om du røyker den eller setter den som sprøyte.
jeg skjønner ikke hvorfor folk alltid skal ha det til at alt som gir rus har skadevirkninger..
^Fordi at når du endrer den kjemiske balansen i hjernen "for å ha det mer gøy" e.l., er det klart at du tukler med noe som kanskje ikke burde tukles med. Hjernen er tross alt et ganske ømfintlig og komplekst system.
forståelig at mye skade kan skje da rune420, men som alex sier, så betyr det vel ikke at absolutt alle stoffer vil ha en skadevirkning..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nei, men det kommer jo ikke bare ann på rusmidlet, men også på personen som bruker det. Noe som er nevnt opptil flere ganger i denne tråden.
nei, det er ikke rusen som gir skaden(e) men overdrevent bruk..
wicked: Når du spurte hvorfor man kunne bli forandret for livet av fleinsopp så mente du vel psykisk?
For som Tias og andre sier så er fleinsoppen sannsynlig ikke fysisk skadelig i små doser.

Tias: Det du sier med at LSD og psylocibin ikke er fysisk skadelig at all er jo forsåvidt riktig. Det vil si, riktig utfra det vi vet om disse stoffene.
Tilsynelatende er det ingen fysiske bivirkninger ved bruk av disse stoffene, men personlig tar jeg det med en klype salt.
Det er bare min egen mening, men jeg synes det virker usansynelig at noe som har en så kraftig effekt ikke skulle ha noen fysiske følger.

Eller så tar jeg feil og psykedelika er det perfekte dop.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Klart, men det gjelder vel for alt her i livet. Det er faktisk forsket en god del på disse stoffene, og såvidt jeg vet så finner man ingen nevneverdige fysiske bivirkninger. Klart, alt setter jo sine spor, fysisk og psykisk, men det kommer vel ann på til hvilken grad. En vanlig brukerdose LSD ligger på vel 100-400ug, mens LD50 dosen - dvs. dosen der 50% av forsøkskaninene dør - er på 12 000ug. Ikke så veldig gifitg av seg med andre ord.
Tias: Du har helt rett. Jeg mente ikke at man lett kunne ta en dødlig overdose av f. eks. LSD.
Men tenk på flashbacks. Det må da være noe fysisk i hjernens kjemi som forårsaker dem?
Jeg bare grubler litt over det.

Men ikke særlig giftig nei.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Her er noe jeg fant på erowid skrevet av en psykolog angående farene ved LSD;

Some users of LSD experience what is clinically referred
to as LSD psychosis, schizophrenic-like disorders that seem
to be triggered by using the drug. However, in careful analysis of LSD psychosis patients, it appears that those
who have strong family histories of major psychosis or
psychopathology are more vulnerable than those who do not
(Tsuang et al., 1982).

Vardy et al. (1983) reported similar
findings, as well as that LSD psychotics have significantly
higher rates of parental alcoholism than control groups. In
a survey of five-thousand individuals who had used LSD a
total of twenty-five-thousand times, Cohen (1960) found 1.8
psychotic episodes per thousand ingestions, 1.2 attempted
suicides, and 0.4 completed suicides -- figures consistent
with the those of the general population. Regarding dangers
of psychosis in therapeutic uses of LSD, Pahnke et al.
(1970) notes:

"Since 1963 at the Spring Grove State Hospital,
and now at the Maryland Psychiatric Research
Center, over 300 patients have been treated with
LSD without a single case of long-term
psychological or physical harm directly
attributable to the treatment, although there have
been two post-LSD disturbances which have
subsequently responded to conventional treatment."
Vis hele sitatet...
LSD also has shown to have therapeutic usefulness. It has
been successful in treating some forms of schizophrenia
(Hoffer, 1970). Another study found notable success in
treating terminally-ill cancer patients: two-thirds of the
subjects showed positive change in anxiety, emotionaltension, psychological isolation, fear of death, and
the amount of pain medication needed (Pahnke et al., 1970).
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_effects1.shtml

Anngående flashbacks så har det ikke noe med ubalanse i hjernes kjemi å gjøre. Flashback kan forårsakes av veldig sterke opplevelser som bad-trip, krig, voldtekt, ulykker osv. Husker ikke tallene akkurat nå, men det var visst veldig få som opplevde flashback etter en trip, og de var som oftest meget milde og kortvarige.
Sist endret av Bananeter; 30. november 2004 kl. 02:30.
Det tryggeste narkotikum er sukker.

Dette er trygt med sukker:
  • Det er søtt, les klissete, det fungerer som lim i kroppen.
  • Før eller siden vil kroppen din får problemer( hvis du ikke drikker nok vann i forhold til intatt sukker)
  • Du provoserer potensiell allergi i kroppen din.
  • Du blir garantert avhengig i en eller annen form.
Går vel egentlig ikke ann å rangere rusmidler etter hvor farlige de er uansett, det kommer jo ann på personen, åssen han reagerer på de forskjellige rusmidlene. En psykisk ustabil person kan reagere ganske så negativt på psykedelia, mens noen personer har veldig lett for å bli avhengig av avhengighetskapende rusmidler. Dessuten blir det jo helt mongo å rangere masse rusmidler man ikke engang har prøvd, og de fleste av freakforums brukere har en tendens til å tro på det meste de blir fortalt, no offence :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som tidligere andre har nevnt.. er jeg lei av folka som mener alt som gir rus er farlig..

Teknisk sett er det mye som gir rus.. kanskje ikke så merkbart som andre ting men:
-Sukker
-Koffein

To stoffer som endrer den kjemiske balansen i hjernen.. de gir en slags "rus" men de fleste av oss merker ikke veldig mye.

Mange folk er direkte avhengig av disse stoffene.. og dette vil jeg bruke i min påstand om at stoffer som gir en viss stimulerende effekt har en godt forankret fot i vårt samfunn..
stoffene har alltid eksistert.. gi meg eksempel på ET ENESTE samfunn uten noe form for stimulanterende stoffer?

I bunn og grunn er vel meningen min noenlunde sånn her:
Jeg kommer alltid til å ruse meg, på en eller annen måte.. men med det sagt, så tar jeg fullt ansvar over hva jeg gjør mens jeg er rusa. Det går ikke utover noen andre enn meg selv hvis det i det hele tatt er en "dårlig måte å leve livet sitt på". Jeg har _aldri_ tatt imot noen form for sosialstøtte, i pengeform eller annen, så at jeg "snylter på samfunnet" kan dere dra lengre ut i skogen med.

Jeg er en åpen sjel med respekt og forståelse for andre kulturer og meninger, så lenge de respekterer meg og mitt, og ikke dømmer andre i hytt og pine.

Man lever bare en gang, og på den tiden har jeg lyst å komme i kontakt med og utforske mange forskjellige aspekter av mennesker og den fine planeten vi bor på.
hasjen gjør deg bare god å sløv =P men d går fort vekk etter en dag på jobb =P
Så lenge man kun røyker shit engang iblant så skader det rent lite. Jeg røyker nå og da i helgene, og ikke merket noe iforlhold til psykisk eller fysisk helse. Er bare litt sløv neste dag om det har blitt ,ye røyking.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Er morro å se at de som er "fyfy" til narkotiske stoffer så fint aksepterer alkohol. Det er vel et bevis på at folkets forhold til rusmidler er veldig avhengig av lover og lære. Hadde Hasj vært lovlig men ikke alkohol, så tror jeg folk ville ha sagt "nei! alkohol er bare dumt! Hold deg heller til en god gammel joint"
Sist endret av Kakcoo; 1. desember 2004 kl. 17:04.
Jeg syns Cocain burde være lovlig.
Det er få skadevirkninger (Gir ikke fysiske avhengighet.) og gir en fantastisk rus
drwho: Kokain (som det heter her i Norge) er nok ikke så ufarlig som du har intrykk av vennen min.
Siden jeg har en personlig interesse i at du ikke skader deg så skal vise deg et par ting:

Snorting kan skade nesen7 halsen og slimhinner baki der (skjønner?).

Røyking er skadelig for lungene.

Kokainbruk kan føre til anfall og hjertestans

Siden kokain stimulerer serotoninproduksjonen kan man det føre til depresjoner senere.

z0p: Ekstasy er MDMA. Det skal ikke være en blanding av flere stoffer.
Det finnes ingen substans som kalles MDX.
Tenker du på DXM så har jo det fint lite med MDMA, MDE og MDA å gjøre.
Gjør som meg. Ruser meg på livet jeg
mr0nning: spar oss

tviler ekstremt på at kokain er det tryggeste narkotikumet. sukker som narkotikum, nei. synst egentlig vi bør holde oss til det som står i narkotikalisten...
I følge statistikken er 25% av alle sykehusinleggelser i Norge en direkte eller indirekte følge av alkohol. Hverken jeg, eller noen jeg kjenner har noen sinne hørt om noen som måtte på sykehus etter å ha røyket hasj.
Som alle vet er hasj bedre å bruke(med tanke på skadevirkninger og følger) en alkohol. Jeg kan derfor ikke skjønne hvordan det har blitt gjort ulovlig og stemplet som farlig i så mange land. De første som gikk imot Hasj må jo ha vært noen helt evneveike nisser.
Opprinnelig postet av drwho
Jeg syns Cocain burde være lovlig.
Det er få skadevirkninger (Gir ikke fysiske avhengighet.) og gir en fantastisk rus
Vis hele sitatet...
og jeg som trodde kola var det mest fysisk avhengighetsskapende etter heroin. vel, jeg bruker ikke det så jeg skal ikke uttale meg, men videre vil jeg si at de psykiske skadene ved lsd kommer nok av at folk ikke har forberedet seg nok på den rusen de kommer til å oppleve og dermed får sjokk og badtrip. noe som igjen fører til flashbacks selv om det hvistnok skal være vanskelig å forberede seg på akkurat hva som kommer til å skje.
Opprinnelig postet av !alex!
[...] videre vil jeg si at de psykiske skadene ved lsd kommer nok av at folk ikke har forberedet seg nok på den rusen de kommer til å oppleve og dermed får sjokk og badtrip. noe som igjen fører til flashbacks selv om det hvistnok skal være vanskelig å forberede seg på akkurat hva som kommer til å skje.
Vis hele sitatet...
Badtripper forårsakes vanligvis av faktorer man ikke har kontroll over, kanskje ikke ante var der engang. Men, i den grad det er mulig, bør forholdene være optimale før en tripp.

Ang. forberedelser: Ja, det er viktig, iallfall første gangen, men selv uten forberedelser er badtripper "sjeldne" (noen opplever aldri badtrip samme hvor mange ganger de tripper, andre har kanskje gått på en psykisk knekk og opplever badtrip hver gang). Nei, en førstegangstripper er aldri forberedt på hva h?n kommer til å oppleve, men med en positiv innstilling og omgivelser kan man forvente seg en av sitt livs beste opplevelser.

Ang. sjokk: tror ikke LSD er i stand til å forårsake noe slikt. _Kanskje_ i store doser. Snakker her på feeling og etter egen erfaring med stoffet, noe som selvfølgelig blir subjektivt.

Ang. flashbacks: Ekstreme inntrykk (både gode og vonde) på LSD _KAN_ i enkelte tilfeller føre til milde "flashbacks". Det menes da stort sett tankegang og/eller følelser man hadde under en slik opplevelse (tenk tilbake på spenningen ved å åpne julegaver da du var 7, eller sjokket da du nesten ble påkjørt. Lev deg inn i følelsene og tankene du hadde, som om du er der nå. Det kan man kalle en frivillig flashback).
Flashbacks opphører vanligvis å inntreffe etter forholdsvis kort tid. Enkelte situasjoner og hendelser kan selvfølgelig 'trigge' følelsen, og har man først hatt en saftig badtrip er det lurt å legge den bak seg før man tripper på nytt.

Forøvrig kan man ha 100 badtripper uten å oppleve flashbacks, sjokk, psykiske problemer, tap av virkelighetsoppfatning eller galskap. Det man skal være klar over, er at hos disponerte individer _KAN_ (ikke her engang er oddsen spesielt god) LSD virke som en katalysator, og bringe problemer frem i lyset.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
"Therapeutic Potential of Psychadelics"

I dokumentaren er det nevnt:
Mr. Cohen, UCLA, 1960: 5000 subjects had 25000 trips. Out of 1000 LSD ingestions 1.8% had spychotic episodes, 1.2% attempted suicides, 0.4 completed suicides. Cohen declares LSD "an astonishingly safe drug".

I 1953-63 hadde CIA ett ekspriment med bruk av LSD på personer. Det resulterte i 2 dødsfall, tror det var en del personer med men det sa han ikke noe om

Konklusjonen min: Det er verre for "huet" ditt en for "kroppen" din.

-edited-
Sist endret av Alphanio; 4. desember 2004 kl. 01:41.
De jeg kjenner som driver med Kokain har ingen andre bivirkninger enn neseblod en gang iblant...
jeg er en person som nesten vær gang jeg har røyka "bønne" har fått bad trip. den værste gangen var når jeg lå på en do med hodet oppi i nesten 3 timer. tilslutt endte jeg opp på sykehus hvor de trodde jeg hadde drikki sprit og ble pumpa jeg har nesten vært forberedt på at jeg skulle få bad trip. men har fortsatt ikke stått imot "gruppepress". nå har jeg jo klart det og røyker bare lit pot en gang iblant. så lenge jeg ikke røyker joint går alt fint og etter første gang jeg testa "bønne" så har jeg hatt høye lever verdier. så du kan ikke si at det ikke er farlig for kroppen
Opprinnelig postet av thomaseh
jeg er en person som nesten vær gang jeg har røyka "bønne" har fått bad trip. den værste gangen var når jeg lå på en do med hodet oppi i nesten 3 timer. tilslutt endte jeg opp på sykehus hvor de trodde jeg hadde drikki sprit og ble pumpa jeg har nesten vært forberedt på at jeg skulle få bad trip. men har fortsatt ikke stått imot "gruppepress". nå har jeg jo klart det og røyker bare lit pot en gang iblant. så lenge jeg ikke røyker joint går alt fint og etter første gang jeg testa "bønne" så har jeg hatt høye lever verdier. så du kan ikke si at det ikke er farlig for kroppen
Vis hele sitatet...
Haha, bad trip får man om man tripper, og man tripper ikke av hasj og slikt.
Man får tripper av stoffer som f.eks LSD.
Opprinnelig postet av Zpawn
Haha, bad trip får man om man tripper, og man tripper ikke av hasj og slikt.
Man får tripper av stoffer som f.eks LSD.
Vis hele sitatet...
men du skjønte vel hva han mente? Han får vel vanligvis "bad trip", og ikke bad trip. ingen vits å "mobbe" fordi han brukte et helt passende uttrykk som du syntes var upassende. :P
mener ikke å være spydig her
Zpawn: Jeg mener absolutt at man kan trippe av cannabisstoffer.

thomaseh: Etter min mening burde du ligge unna cannabis i fremtiden. Du reagerer helt klart negativt på det.
Men i motsetning til det du sier mener jeg at det ikke er de fysiske skadevirkningene som skaper den negative reaksjonen.
Når du på forhånd venter deg en "badtrip" kan det ikke gå bra!
Det er din psykioske overbevisning om at det skal gå dårlig som får det til å gå dårlig.
thomaseh: Fikk du målt leververdiene i løpet av de siste 6-12 månedene før du røyka bønne for første gang?
Tenkt over at kanskje det er disse verdiene som bidrar til den negative effekten du får, og ikke motsatt?
Om cannabis har gitt deg høye leververdier, noe jeg finner svært lite sannsynlig, vil jeg tørre å påstå at du må ha vært disponert for slikt fra før av.
Opprinnelig postet av bread
thomaseh: Fikk du målt leververdiene i løpet av de siste 6-12 månedene før du røyka bønne for første gang?
Tenkt over at kanskje det er disse verdiene som bidrar til den negative effekten du får, og ikke motsatt?
Om cannabis har gitt deg høye leververdier, noe jeg finner svært lite sannsynlig, vil jeg tørre å påstå at du må ha vært disponert for slikt fra før av.
Vis hele sitatet...
ja faktisk og da var de helt perfekte
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
sies det ikke at ca. 1 av en million er allergisk mot cannabis?
Uten å ta helt av med spekulasjoner, men det var vel en grunn til at du fikk målt leververdiene FØR du røyka..?
Allergi er som nevnt også en mulighet.
Opprinnelig postet av Delusional
Risikoen med å røyke hasj er at man kan ta nikotin overdose og dø!
Vis hele sitatet...
Jepp!!! ".....It has been estimated that one would have to consume at least seven pounds of medium quality cannabis in a short period of time just to produce a "toxic effect" in the human body."

Kilde:http://www.erowid.org/plants/cannabi...ivation4.shtml

---Alkohol er farligere og man blir mye mindre kontrollert!!!!!
Opprinnelig postet av drwho
Jeg syns Cocain burde være lovlig.
Det er få skadevirkninger (Gir ikke fysiske avhengighet.) og gir en fantastisk rus
Vis hele sitatet...
Ikke avhengighetsskapende??? Ehm.... Hvorfor skulle Coca Cola ha hatt Coca, da(fjernet nå da, seffern)??? Det er VELDIG avhengighetsskapende!

Men pot er SUNNERE enn alko., og har en billigere rus(ca.70kr/dose)!!! I tillegg hadde det vært medisinsk nyttig. om det var lovlig...

DET er min mening
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av adrian nor
Ikke avhengighetsskapende??? Ehm.... Hvorfor skulle Coca Cola ha hatt Coca, da(fjernet nå da, seffern)??? Det er VELDIG avhengighetsskapende!

Men pot er SUNNERE enn alko., og har en billigere rus(ca.70kr/dose)!!! I tillegg hadde det vært medisinsk nyttig. om det var lovlig...

DET er min mening
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok Coca Cola company hadde kokain i drikken fordi det faktisk var et veldig vanlig og utrolig effektivt stimulerende middel på den tiden, ikke fordi det er så ufattelig avhengighetsdannende.
Adrian Nor: Har du hele tatt testa pot? Etter hva jeg forstår virker det som du synes pot og shit er bra fordi alle andre på forumet gjør det, ikke pga. noe du har basert på egne erfaringer. I de første postene dine er du jo helt klart imot cannabis, noe du ikke er nå.
Sist endret av Sinister; 8. desember 2004 kl. 01:26.
Synes rusmidler som vokser naturlig eller som du kan plante skulle vært lovlige. Hvis du faktisk vil gå ut i skogen for å få deg en fin tur sammen med familie og venner og plukke noe sopp synes jeg ikke staten skal kunne nekte deg dette.
Og hvis du dyrker marijuana og bruker dette til eget formål og bruk synes jeg heller ikke staten skal kunne stoppe deg i å bruke dette. Du skader ikke noen andre enn deg selv. Noe du heller ikke gjør. De burde tenke på alt annet staten tillater å selge som er mye skadeligere enn sopp og marijuana. Synes ikke stoffer som er kjemisk fremstilt skulle vært lovlig selv om de skal prøves ut.

-normal
Opprinnelig postet av z0p
Stormen: Vet ikke hva du legger i ordet farlig, men det der virker som en rimelig naiv oppramsing av narkotiske stoffer.
Vis hele sitatet...
Veldig naiv vil jeg si...
Opprinnelig postet av felix_poker
Zpawn: Jeg mener absolutt at man kan trippe av cannabisstoffer.

thomaseh: Etter min mening burde du ligge unna cannabis i fremtiden. Du reagerer helt klart negativt på det.
Men i motsetning til det du sier mener jeg at det ikke er de fysiske skadevirkningene som skaper den negative reaksjonen.
Når du på forhånd venter deg en "badtrip" kan det ikke gå bra!
Det er din psykioske overbevisning om at det skal gå dårlig som får det til å gå dårlig.
Vis hele sitatet...

Joa du kan trippe når du har røykt..
Du kan bli ekstremt paranoid, eller så kan du bli ekstremt dårlig.
Det er faktisk noe av det verste jeg vet, det er å bli dårlig når man har røykt. "The Fear" er fult mulig å få hvis du har røykt nok..
Man kan også innbille seg ting som egentlig ikke er der...
Må si meg enig i at man faktisk kan "trippe" hvis man røyker nok og det er bra greier.

Husker en gang jeg var på jonastur med to kamerater, vi røykte skikkelig bra skunk og ganske mye også. Vet ikke hvorfor men jeg begynte å tro at det var en t-rex i nærheten. Jeg "så" den faktisk flere ganger på veien hjem. Nå skal det nevnes at vi røykte i skogen, og at det var veldig mørkt. Hasj er jo mildt psycoaktivt, og den effekten blir forsterket hvis man er i mørket.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Men jeg har et spm. Jeg veit at denne tråden er gammel, så don't hate, men hvor farlig er LSA?

Sitat av Almighty
Må si meg enig i at man faktisk kan "trippe" hvis man røyker nok og det er bra greier.

Husker en gang jeg var på jonastur med to kamerater, vi røykte skikkelig bra skunk og ganske mye også. Vet ikke hvorfor men jeg begynte å tro at det var en t-rex i nærheten. Jeg "så" den faktisk flere ganger på veien hjem. Nå skal det nevnes at vi røykte i skogen, og at det var veldig mørkt. Hasj er jo mildt psycoaktivt, og den effekten blir forsterket hvis man er i mørket.
Vis hele sitatet...
Psykedelisk... Bare det at man blir stein er p.gw.a. at THC er psykoaktiv. Og det er ikke lite psykoaktivt heller
Etter å ha lest om det, så tror jeg at bivirkningene er kvalmhet og spying i tillegg til de andre faremomentene andre hallusinogene stoffer har.

Link: http://home.no.net/nesebord/stoff19.htm
adrian nor: LSA er farlig ved høye doser og/eller langtids bruk.
Det kan føre til ergotisme, så hvis du merker kraftige muskel eller leddsmerter er det
absolutt på tide å gi seg, kanskje ringe legen også.

Det farligste med LSA frø er nok imidlertid giftstoffene som frøene kan være beiset med.
I tillegg har du jo alltid en risiko for psykiske skader når det gjelder psykedeliske stoffer.

For informasjon utover dette: Sjekk erowid.
Oki. Takk! Hvor får man kjøpt "ubeisede" frø?
Skyt meg viss jeg tar feil. Men mener iamshaman ble nevnt her tideligere.
Bor hjemme, så web-shops er ikke øverste alternativ Hva med Hawaiian baby woodrose? Kunne kjøpt en... ... Om det går.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
adrian, adrian, adrian... det er jo ikke lenge siden du var den streitingen, hva har fått deg til å skifte mening?

Bekjente har kjøpt HBWR med stort hell fra webshopper som desjaman og ethnoplanet, men siden HWBR per dags dato er ulovlig så vil jeg ikke anbefale noen å kjøpe dette. Morning glory er lovlig, så det er sikkert like greit å bestille disse. Jeg vil uansett fraråde deg som person å benytte deg av LSA før du blir et par år eldre... :-/. Ungdomstiden er en turbulent tid, ikke føkk den opp med dop.