Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 19480
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lov å spørre hva du gjør for at du tjener så mye? Lovlig/ulovlig?
Vis hele sitatet...
Driver eget markedsføringsbyrå….

Kan legge til at jeg for noen år siden jobbet som dørselger, hvor jeg tjente rundt 40-70k. De beste tjente rundt 80-120k pr mnd.

Jeg «var ikke kynisk» nok for å komme på det nivået.

Men hvis man finner rett produkt og rett marked, så finnes det ubegrenset med muligheter. Jeg er langt fra mitt potensiale med 150k /mnd.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lov å spørre hva du gjør for at du tjener så mye? Lovlig/ulovlig?
Vis hele sitatet...
Jeg lurer jeg også. Skulle gjerne tjent 100 k i mnd. I dag får jeg bare 20,3 k i uføretrygd. Skulle gjerne hatt mer uten å selge sjela mi.
Anonym bruker
"Tolerant Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde et forslag men timingen er elendig mtp korona og turister. Er mange muligheter å tjene gode penger i løpet av sommeren med turister om du er villig til å jobbe beinhardt.

De fleste forslagene her inkludert mitt er vanskelig å få til om du starter på 0.

Tror lån er ditt beste håp. Lån av venner og familie hvis banklån ikke er mulig.

Har du en bil du kan selge?
Sjekk skuffer og skap etter ting å selge på Finn,du har sikkert ting for titusner liggende?
Det skader kanskje ikke å ringe fiskemottak i Lofoten og høre om de har nok folk. Det er mulig å tjene virkelig gode penger der. Spørs om det er litt for langt ut på sommeren..

Har hørt om 12 åringer som tjener flere hundre tusen på en sesong med skjæring av torsketunger. Såkalt arbeid nordmenn ikke vil ha
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det skader kanskje ikke å ringe fiskemottak i Lofoten og høre om de har nok folk. Det er mulig å tjene virkelig gode penger der. Spørs om det er litt for langt ut på sommeren..
Vis hele sitatet...
Det fisket er over sånn omtrent ved Påsketider,
Ellers så er ikke forslaget dumt. Hvis man har teken på det å jobber raskt er det ikke uvanlig å
ha en timelønn på ca.1200 kr. Med 7t dag i 5 dager blir det 42000kr i uka.
Er som oftest barn som jobber med det, og de slipper vell unna skatt også (?)
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det skader kanskje ikke å ringe fiskemottak i Lofoten og høre om de har nok folk. Det er mulig å tjene virkelig gode penger der. Spørs om det er litt for langt ut på sommeren..

Har hørt om 12 åringer som tjener flere hundre tusen på en sesong med skjæring av torsketunger. Såkalt arbeid nordmenn ikke vil ha
Vis hele sitatet...
Det var faktisk en av de bedre forslagene, jeg skal undersøke det uansett om vi er i sommeren nå. De som har sommerjobb der nå må nok tilbake til skolen etter ferien, jeg har ikke jobb eller skole og er tilgjengelig for mye jobb!
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du har litt å gå inn med(10-20k) og ikke har hatt noen kontoer tidligere så er det mulig å risikofritt tjene en fin slant på såkalt matched betting/bonus-utnyttelse hos de mange utenlandske spilleselskapene.

Kort fortalt utnytter man ulikhet i odds hos ulike sider for å kunne garantere profitt eller et veldig lite tap uansett utfall i f.eks en fotballkamp - og ved å benytte seg av innskuddsbonuser osv får man i praksis gratis penger.

Eks. du setter inn 2000kr hos coolbet og får 2000kr i bonus. Du gjør det samme hos Unibet.
Du spiller så over 2.5 mål til @2 i odds hos coolbet og under 2.5 mål @2 hos Unibet. Uansett hva som skjer har du like mye penger, men du er et steg nærmere å ha omsatt bonusen du fikk mange nok ganger til at du kan ta ut pengene.

Det finnes masse guides på nettet som alle går ut på det samme. Det er ikke enkelt, og spillekontoen din blir "limitert"(du er uønsket som kunde) så fort selskapene oppdager hva du gjør, men gjør du alt etter boka så får du pengene dine utbetalt.
Plukke jordbær e.l. kan jo også være en mulighet, selvom jeg ikke har inntrykk av at det er godt betalt etter norske forhold.
Da hadde det kanskje hjulpet mer på kort sikt å være tilkalling eller lignende i byggebransjen minimum 190kr timen. Lite folk der for tiden også kanskje. Men om det passer for ts vet jeg ikke.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Plukke jordbær e.l. kan jo også være en mulighet, selvom jeg ikke har inntrykk av at det er godt betalt etter norske forhold.
Vis hele sitatet...
Så mye klarer du ikke å tjene på jordbærplukking. Som fagutdannet landbruksarbeider, så var tariffen 124 kr/t i 2008. Riktig nok er mye av jordbærlønn akort. Men med en lønn på f.eks. 30 k, så vil bonden tape penger på det, hvis ikke trådstarter er en lynkjapp plukker med 8 armer, og gyver rundt i jordbæråkeren med konstant verdensrekord i jordbærplukking.

Så kan en også ta med ubehag med å arbeidsstillingen. Altså jeg har prøvd å plukke jordbær, solbær, poteter, stein og jeg har luket ugras. For å si det slik luking og jordbærplukking er de verste jobbene, og du blir ganske maroder i ryggen etter en stund.
Altså ikke et perfekt utgangspunkt for å jobbe fort.
Sist endret av aluminiumfluorid; 15. juni 2021 kl. 13:26.
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Da hadde det kanskje hjulpet mer på kort sikt å være tilkalling eller lignende i byggebransjen minimum 190kr timen. Lite folk der for tiden også kanskje. Men om det passer for ts vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Ja gjerne det, bare jeg får tilbud om en jobb så hadde jeg lett tatt en jobb i byggebransjen. Men har ikke utdanning innen det, men selv om jeg er jente så er jeg sterk og jeg kan løfte mye. Er vant til å jobbe mye og er glad i å være fysisk aktiv.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg hadde et forslag men timingen er elendig mtp korona og turister. Er mange muligheter å tjene gode penger i løpet av sommeren med turister om du er villig til å jobbe beinhardt.

De fleste forslagene her inkludert mitt er vanskelig å få til om du starter på 0.

Tror lån er ditt beste håp. Lån av venner og familie hvis banklån ikke er mulig.

Har du en bil du kan selge?
Vis hele sitatet...
Fortell gjerne mer om forslaget ditt? Jeg har ikke bil ellers hadde jeg solgt den. Jeg er ikke kredittverdig heller og kan ikke låne privat, så jobb er nok min beste sjanse..

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig jeg er på bærtur nå, så i tilfelle må du tilgi meg, men gjelder dette en barnevernssak? Skal du betale en såkalt «hjelper» eller en privat «jurist»? Mitt råd: ikke gjør det. Benytt deg av ordinær gratis rettshjelp. Det vil ikke gagne saken din på noen som helst måte og få inn hjelpere eller andre Rune Fardal- wannabes. Du sitter bare igjen med en gigantisk regning.
Vis hele sitatet...
Nei er ikke noe barnevernsak.
Sist endret av Mia123; 16. juni 2021 kl. 00:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei, du trenger ikke utdanning for å være hjelpearbeider gjennom bemanningsbyrå. Det er ett pluss med erfaring osv. Men som håndtlanger kan du gå rett i jobb og starte på 190 kr. Om jeg ikke tar grundig feil er det du trenger pågangsmot. Og det har du jo. Ta å ring rundt til bemanningsbyrå og hør med de
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Ja gjerne det, bare jeg får tilbud om en jobb så hadde jeg lett tatt en jobb i byggebransjen. Men har ikke utdanning innen det, men selv om jeg er jente så er jeg sterk og jeg kan løfte mye. Er vant til å jobbe mye og er glad i å være fysisk aktiv.
Vis hele sitatet...
Har du søkt?

Sitat av Jerna Vis innlegg
Hei, du trenger ikke utdanning for å være hjelpearbeider gjennom bemanningsbyrå. Det er ett pluss med erfaring osv. Men som håndtlanger kan du gå rett i jobb og starte på 190 kr. Om jeg ikke tar grundig feil er det du trenger pågangsmot. Og det har du jo. Ta å ring rundt til bemanningsbyrå og hør med de
Vis hele sitatet...
Egentlig et godt forslag. Men tenker litt på den korte tiden... Den lønningen du nevner med skatt vil kanskje gi hu 1/3 av det hu trenger i løpet av en måned. I så fall snakker vi mengder med overtid fra i dag.

Søking, intervju og vanligvis ansettelse i starten av ny måned, og plutselig har du bare 15 dager på deg, også må man tenke på utbetalingsdato og evt forskyving i lønn.
Jeg har ingen andre forslag som kan hjelpe med kroner på kort sikt. Hun sier hun ikke får tatt lån, da er vel det letteste på kort sikt bemanningsbyrå. Det er ingen garantier der heller men..tror det er beste muligheten hennes for å få inn noen kroner på kort tid. 60 000 er nok vanskelig på kort tid uten å være på fiskeforedlingsfabrikk eller lignende ...med mye overtid.

Kanskje lettere for folk å komme med konkrete forslag om vi vet hvor i landet det skjer. Om du er i midt norge kunne du kanskje tatt kontakt med de utpå Hitra og Frøya som driver med fisk..
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Jeg har ingen andre forslag som kan hjelpe med kroner på kort sikt. Hun sier hun ikke får tatt lån, da er vel det letteste på kort sikt bemanningsbyrå. Det er ingen garantier der heller men..tror det er beste muligheten hennes for å få inn noen kroner på kort tid. 60 000 er nok vanskelig på kort tid uten å være på fiskeforedlingsfabrikk eller lignende ...med mye overtid.

Kanskje lettere for folk å komme med konkrete forslag om vi vet hvor i landet det skjer. Om du er i midt norge kunne du kanskje tatt kontakt med de utpå Hitra og Frøya som driver med fisk..
Vis hele sitatet...
I går etter jeg fikk tips om fiskemottak sendte jeg mail med CV til så og si alle firmaer i hele Norge. Jeg bor på Vestlandet men jeg flytter mer enn gjerne på meg, langt også dersom jeg får bra betalt.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Har du søkt?



Egentlig et godt forslag. Men tenker litt på den korte tiden... Den lønningen du nevner med skatt vil kanskje gi hu 1/3 av det hu trenger i løpet av en måned. I så fall snakker vi mengder med overtid fra i dag.

Søking, intervju og vanligvis ansettelse i starten av ny måned, og plutselig har du bare 15 dager på deg, også må man tenke på utbetalingsdato og evt forskyving i lønn.
Vis hele sitatet...
Jeg har søkt på mange forskjellige jobber allerede ja..men som du sier så tar det tid før man får lønn, viss man er heldig og får jobben.

Da har jeg vært i møte med NAV, og de har meldt meg på AMO akva kurs til høsten. Og de tilbyr seg å betale 50 % av lønnen for en 4 ukers sommerjobb dersom jeg finner en jobb jeg har lyst på. Så jeg skal ringe rundt til forskjellige firmaer her i området. Jeg har allerede sendt mail og søknader på flere stillinger innen oppdrett og fisk, så håper det ordner seg nå! Tusen takk for tipset!
Sist endret av Mia123; 16. juni 2021 kl. 11:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Godt å lese at du gjør en innsats. Hvis det blir trøbbel in the end med betaling så vis til at du har gjort alt mulig for å få orden på det i rimelig tid
Men hvis du tar opp ett eller flere forskjellige lån, så krever dem selvfølgelig alle pengene tilbake igjen pluss temmelig høy rente etter en viss tid.

Hvis du ikke har råd til å betale 60 000 kroner akkurat nå. Hvordan skal du egentlig klare å betale 60 000 kroner pluss renter, om noen få uker (eller måneder?) eller what ever?
Du går på AAP, altså arbeidsevnen din er vesentlig nedsatt til ethvert arbeid, men samtidig skal du nå få inn 60K på en måned-lovlig..? =) lær meg hvis du finner det ut
Sist endret av eXplode; 17. juni 2021 kl. 01:21. Grunn: Fucka emojis fra tlf
Anonym bruker
"Tolerant Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av eXplode Vis innlegg
Du går på AAP, altså arbeidsevnen din er vesentlig nedsatt til ethvert arbeid, men samtidig skal du nå få inn 60K på en måned-lovlig..? =) lær meg hvis du finner det ut
Vis hele sitatet...
Hva antyder du?
Trådstarter
Sitat av eXplode Vis innlegg
Du går på AAP, altså arbeidsevnen din er vesentlig nedsatt til ethvert arbeid, men samtidig skal du nå få inn 60K på en måned-lovlig..? =) lær meg hvis du finner det ut
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer at jeg går på AAP, men det betyr ikke at du vet alt om meg og min helse fordi. Jeg mottar AAP på et grunnlag som nå er stabilisert, altså rus, jeg mottar LAR behandling men jeg ruser meg ikke lengre. Jeg mister snart AAP stønaden min og skal søke på nytt grunnlag nå, pgr noe som andre gjorde mot meg. Så jeg er ikke ødelagt i forhold til å jobbe.
Hadde laget bruker på OnlyFans med en gang. Alt overskuddet hadde gått til investering i Bitcoin, (ikke aksjer)
Sitat av Michio Kaku Vis innlegg
Hadde laget bruker på OnlyFans med en gang. Alt overskuddet hadde gått til investering i Bitcoin, (ikke aksjer)
Vis hele sitatet...
Kjempe flott forslag til ei i LAR behandling Greit at det KAN være penger i onlyfans men det er ikke sånn at du bestemmer deg for å begynne med det, og plutselig har du 2000 abonnenter. Så hvordan tenker du at det skal tjenes store penger her i løpet av en måned?

Etterfulgt av misforståelsen om at man liksom skal bli rik på bitcoins i løpet av 1 måned. Kan ikke du heller forklare hvor sikkert det er å gå i + på en måneds bitcoininvisteringer?


Hadde hu invistert i bitcoin for en måneds tid siden og tatt det ut nå kunne hu tape hele -15.36% på bitcoin. Hadde ikke det vært utrolig flott?

Begge disse forslagene du kommer med er ikke noe du blir rik på over natta, og du veit TS har en kort frist, så da må du nesten forklare hvorfor dette er en jævlig god idé.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå på telenorbutikken og kjøp iPhone 12 pro med swap. Viktig du gjør dette i butikk og ikke over nett, da jeg selv ble avvist over nett men ikke i butikk. Man kan opprette 6 avtaler, hvorav 5 av disse går automatisk. Oppgi du ikke har nummer fra før og ønsker nytt nummer. Du får lett 9-10k ved å selge på finn/tise på dagen. Telia har samme ordning med svitsj, men jeg trengte bare 60k for å handle inn 2 hekkere med x rusmiddel. Fikk en fast kjøper som tok ut cash for hver iPhone han kjøpte. Dette fungerer selv med betalingsanmerkninger, jeg har en selv, men overfor privatperson etter jeg tapte i forliksrådet angående en handelstvist. Løsningen jeg gir deg blir fryktelig dyr, samt uoversiktlig i lengden om du ikke betaler ut swap avtalene en etter en. Ved swap må du også velge abonnement som har månedspris, og med 5 ulike numre og mobilenheter ender det fort opp til inkasso. Da blir 80-90k som dizzd avtalene koster samlet m abonnent ca 150k på et halvt år.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme som over igjen:

Sier seg selv du bør til ulike butikker, power og Elkjøp har også mulighet for å inngå swap avtale. Jeg betalte ut samtlige avtaler etter 30 dager og det ble ca 6000 kr dyrere pga nedbetaling og månedssummen. Jeg bruker ikke selv, så ser du sliten ut", gjør deg presentabel da de vil garantert stille spm ved hvorfor de hyppig nye avtalene?" Om de tror du er misbruker. Folk flest er biased av førsteinntrykk, hvor de fikk et godt et av meg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gå på telenorbutikken og kjøp iPhone 12 pro med swap. Viktig du gjør dette i butikk og ikke over nett, da jeg selv ble avvist over nett men ikke i butikk. Man kan opprette 6 avtaler, hvorav 5 av disse går automatisk. Oppgi du ikke har nummer fra før og ønsker nytt nummer. Du får lett 9-10k ved å selge på finn/tise på dagen. Telia har samme ordning med svitsj, men jeg trengte bare 60k for å handle inn 2 hekkere med x rusmiddel. Fikk en fast kjøper som tok ut cash for hver iPhone han kjøpte. Dette fungerer selv med betalingsanmerkninger, jeg har en selv, men overfor privatperson etter jeg tapte i forliksrådet angående en handelstvist. Løsningen jeg gir deg blir fryktelig dyr, samt uoversiktlig i lengden om du ikke betaler ut swap avtalene en etter en. Ved swap må du også velge abonnement som har månedspris, og med 5 ulike numre og mobilenheter ender det fort opp til inkasso. Da blir 80-90k som dizzd avtalene koster samlet m abonnent ca 150k på et halvt år.
Vis hele sitatet...
Veldig fin metode å tape penger på, ihvertfall.

Og forresten så vil du aldri klare å opprette så mange svitsjavtaler i Telia på så kort tid. Det er noe som heter kredittgrense. Uansett hvordan du gjør dette, så taper du på det. Med mindre du mot formodning klarer å svindle til deg telefoner på kreditt i andre personer sitt navn.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 7. august 2021 kl. 00:11.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan gikk det? Greide du det?
«Finnes det en enkel måte å få mye penger på kort tid?» åpenbart nei, ellers ville det ikke vært enkelt.