Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 12875
Det er jo det som er pre-harvest flush.

Hører dere og mange andre sier dette om å få ut restenæring og kjemisk smak. Men i alle ordentlige studier som er gjort på det har de jo påvist at det ikke utgjør noen forskjell for budsa annet enn at det blir litt mindre zink og jern i planten. Og som sagt, på blindtester ift. smak så har jo plantene som IKKE blir flusha fått best poengscore.

Synes den vitenskapelige konsensusen har mer tyngde enn stonersciencen rundt temaet. Tror mange bare flusher fordi det er det man «skal gjøre» og alltid har gjort, og man henger seg opp i disse udokumenterte påstandene som at man får bedre smak pga planten tvinges til å spise av næringsstoffer den har lagret i seg selv. Det virker jo som en logisk idé for hvermannsen, men det har jo altså vært ganske omstendig forsket på, uten at det er funnet noe målbar eller merkbar forskjell. Men er alltid en andel av growere som «vet» at deres metoder er det eneste rette, uten å kunne argumentere med noe mer enn personlig synsing

Er vel samme med den 48 timers mørke-teorien.

Les denne: Flushing Cannabis: Myth BUSTED!

Her er de forskjellige næringsnivåene i plantene, testet på ingen flush, kontra forskjellige flushe-metoder:


FLUSHING VERY CLEARLY HAS ZERO EFFECT.

Unfortunately this study is not common knowledge in the cannabis industry and because of that, the practice of flushing is still fairly common – even among large commercial farms.

The drive to create the perfect smoke is a powerful thing, and if you have no data, you can only go on what other people say.

This study provides the data you need to make an informed decision about flushing.

Can flushing actually create a better smelling or tasting bud?

Looking at the chart above, and seeing that there is no difference in the chemical makeup of flushed vs non-flushed bud… and knowing that there can be no difference in the smell or the taste unless there is a difference in the chemical composition of the material, it seems impossible to argue the issue further.

Even after seeing this…. some growers will still insist on flushing because they just know what they know.
Vis hele sitatet...
Ja... det ble stille fra dere?
Sist endret av Nordlandskuken; 4. april 2021 kl. 16:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg var ikke klar over dette og har slavisk fulgt gammel vane med å flushe de to siste ukene. Alltid kult å lære noe nytt!
Samme var min tanke! Og den var så innprentet i hodet at jeg først var skeptisk og tenkte at folk gjør jo ikke dette uten grunn, de MÅ jo merke forskjell!

Men jo mer jeg gravde og leste fant jeg at pre-harvest flushing ikke har noe som helst vitenskapelig effekt. Artig å lære ja!
Jeg er også enig i at dette har vært en greie fordi jorge cervantes nevner det i sine bøker og han blir ansett som en guru. Ble det iallefall. Takk for post
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaring med pruning i slutten av blomstringsfasen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har erfaring med pruning i slutten av blomstringsfasen?
Vis hele sitatet...
Funker fint det. Ta bare de minste skuddene som får minimalt med lys. Det er en kjekk måte å ta stiklinger til neste run. Det kalles monstercropping når man tar stiklinger fra en blomstrende plante. Da får man gjerne mange flere topper på planta.
Sitat av tipot Vis innlegg
Funker fint det. Ta bare de minste skuddene som får minimalt med lys. Det er en kjekk måte å ta stiklinger til neste run. Det kalles monstercropping når man tar stiklinger fra en blomstrende plante. Da får man gjerne mange flere topper på planta.
Vis hele sitatet...
Men kan ta lang tid før de revegger. Imens blir de seende ut helt jævlige, som en slags fucked up olivenbusk.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg har planten i blomst, er det jævla nøye på luftfuktighet i teltet? Er en sativa-dominant strain.
Sliter endel med høy luftfuktighet i leiligheta til tross for at jeg har en luftavfukter, men tenkte kanskje plassere denne i teltet?
Du kan komme borti mugg både på planter og inne i leiligheten dersom det er høy luftfuktighet over lengre tid. Annbefaler å ventilere helt ut av huset/leiligheten dersom du ikke allerede gjør det.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av tipot Vis innlegg
Du kan komme borti mugg både på planter og inne i leiligheten dersom det er høy luftfuktighet over lengre tid. Annbefaler å ventilere helt ut av huset/leiligheten dersom du ikke allerede gjør det.
Vis hele sitatet...
Det er ca 50% i teltet.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men ofte opp på 70 i leiligheta. Var oppe i 80 før jeg fikk luftfukter.
50% skal gå greit. Med vifte som blåser på dem/luftsirkulasjon og nok futt i avtrekksvifta. Er ikke bare RH % som teller, men å unngå at fukt får samle seg og ligge i bud'en.

Ville vurdert å bytte leilighet. Har bodd i 2 slike kåker i studietiden og ble dårlig av det. Vet ikke om det var skjult mugg i veggene eller hva, men flytta fort derfra. Fukt på 68-70% selv på sommeren med tørt vær. Tok dager å tørke klær der..

Kommer også an på strain, noen tåler mye, andre ikke
Sist endret av veidemann; 10. april 2021 kl. 23:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke bare å bytte leilighet, denne eier jeg selv. Luftfuktigheta er jo så høy i leiligheta nettopp pga dyrking :P Blåser ikke lufta ut, men ut fra rommet og ut i stue/kjøkken areale. Har ei varmepumpe som det også går an å stille inn på luftfuktighet men hjelper lite.