Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2999
https://www.youtube.com/watch?v=t3gkT3zbrTE&feature=share

Så det lå mye forskjellig musikk ute her så tenkte jeg kunne legge ut siste pianotingen min.
Kan vel kalles easy listening.
Jeg er i overkant interessert i pianomusikk og har spilt i mange år selv, så kan komme med det jeg får ut av sangen.

Du har en ganske fin melodi og det er behagelig å høre på, men det blir 3 minutter med de samme repetisjonene og minimal variasjon. Det er litt typisk for mange egenkomponerte sanger at man er fornøyd med en melodi og spiller på den hele veien gjennom (ala trance/techno sanger) - dette er noe jeg selv er skyldig i.

Som pianosang er den noe kjedelig, men om du får lagt inn noe strings og kanskje noen dype drums (slik man har i orkestre) så kan du gjøre mye med den melodien du har laget kan se for meg en rolig stemningsfull start med piano som bygger inn strings og "climaxer" med noe dyp tromming (you get the idea) og til slutt faller tilbake på melodien. Bare en tanke
Sist endret av The Riddler; 28. juli 2017 kl. 01:49.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Planen var å bare holde det som en pianosang. syns selv den blei fin. ensformig kansje men liker den selv.
Feelingen jeg fikk var veldig cinematisk, kunne lett ha sett for meg dette i en film. Bra komponert.
Behagelig melodi å høre på. Men ikke noe jeg ville ha hørt på igjen.
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Feelingen jeg fikk var veldig cinematisk, kunne lett ha sett for meg dette i en film. Bra komponert.
Vis hele sitatet...
Hører mye på film musikk så er nok derfra det kommer.
https://m.youtube.com/watch?v=xraOJ6Gw7sw&feature=share Lagd en til. Denne har litt mer variasjon. Er pianoversjon av en orkestral sang jeg har lagd