Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1353
Hei Folkens,
Driver å lager en kali bootable usb drive. Lurer på sånn ca. hvor lang tid det tar? Da det er ingen feedback etter du har kjørt command på terminal inntil det er ferdig.
Det er en .iso fil på ca. 2.9gb, litt usikker på hvilken versjon usb.
I command så fikk man sette hastigheten også tror jeg, som da er "bs=1m", den har kjørt nå i ca 15. min. Så det jeg egentlig lurer på, er det mulig å sjekke om operasjonen kjører? eller hvor langt tid det kommer til å ta? Kanskje man skal prøve på nytt med høyere enn "1m"?

Takk på forhånd!
killall -USR1 dd
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Iecore piscis Vis innlegg
Hei Folkens,
Driver å lager en kali bootable usb drive. Lurer på sånn ca. hvor lang tid det tar? Da det er ingen feedback etter du har kjørt command på terminal inntil det er ferdig.
Det er en .iso fil på ca. 2.9gb, litt usikker på hvilken versjon usb.
I command så fikk man sette hastigheten også tror jeg, som da er "bs=1m", den har kjørt nå i ca 15. min. Så det jeg egentlig lurer på, er det mulig å sjekke om operasjonen kjører? eller hvor langt tid det kommer til å ta? Kanskje man skal prøve på nytt med høyere enn "1m"?

Takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
bs er ikkje hastighet, det er blocksize. dd viser ganske korrekt ikkje framgangen, som hovedsakleg er avhengig av skrivehastigheita. Men du kan vise framdrifta ved å sende USR1 til dd. Skriv sudo killall -USR1 dd så vil dd vise framdrifta til no.
Takk for svar. Fikk tilslutt "No matching processes were found" etter "sudo killall". Men det virker som om det har skjedd noe med usb og operasjonen har stoppet, skal sjekke om usb´en fungerer. Takk.