Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2606
Ekspert på påstander
Hei. Jeg er en introvert person som ble invitert til Roskilde festivalen i år av en kompis og gjengen som jeg pleier å feste med.. Jeg er ganske keen på å joine festivalen etter kompisene mine fortalte sine fete opplevelser med fester, damer og drugs på festivalen. Men er usikker, fordi jeg har styrt unna alt som heter musikkfestivaler i alle år pga altfor mange mennesker å forholde seg til.

Er det noen av dere introverte freaks som har lyst å fortelle hvordan det var og hva gjorde dere for å ha alene tid i en festival med mange mennesker?
Er egentlig veldig introvert, men klarer å ta på en ekstrovert hatt en god del dager for deretter å hvile etterpå. Har vært på et par festivaler, og det er slitsomt ja, men vel verdt å prøve ut! Opplevelse for livet. Roskilde er også blant de beste, så det er et godt valg.

Mitt aller beste tips er: Drit i hva de andre gjør, og hele tiden lytt til hva du selv trenger. Kanskje er det en overvekt av ekstroverte i festivalgjengen som vil farte rundt hele tiden. Dersom du føler at du ikke har lyst til dette, er det bare å bli i teltet eller gå seg en tur alene. Det er ikke verre enn det.

Dessuten hjelper det mye med en joint føler jeg, og hvis man er med gode venner skal det gå fint å være ekstrovert noen dager. Kos deg!
Bare gjør det..hvis det er ett sted du kan være deg selv, så er det på festivaler.
Føler at det hjelper mye på psyken selv, da du kan bare gi faen å gjøre som du vil ca hele tiden.

Du kommer nok til å angre hvis du sier nei.
Er både introvert og innadvent selv. Jeg elsker ferier og festivaler, bare det å komme seg bort. Det er et eller annet med anonymiteten jeg føler, som gjør at jeg er meg selv ekstra mye, og føler meg komfortabel med det. Tror du kommer til å trives, jeg. Slike opplevelser er ganske sjeldne i livet, og jeg syns du burde hoppe i det.
Var der for noen år siden, sinnsykt moro og skal gjentas så fort lommeboka tillater det. Hadde aldri problemer i forhold til alenetid og sånne greier, og jeg pleier til vanlig å møte venner o.l rundt 1 gang i uka, hvis ikke sjeldnere. Som resten sier, følg magefølelsen når du er der og gjør din egen greie hvis du plutselig vil noe annet enn resten av gjengen.
Veldig koselig å gå rundt området og bare se på alt som skjer, funker fett som 'alenetid'
Sist endret av Klepto; 12. januar 2017 kl. 21:40.
Ekspert på påstander
Trådstarter
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Er egentlig veldig introvert, men klarer å ta på en ekstrovert hatt en god del dager for deretter å hvile etterpå. Har vært på et par festivaler, og det er slitsomt ja, men vel verdt å prøve ut! Opplevelse for livet. Roskilde er også blant de beste, så det er et godt valg.

Mitt aller beste tips er: Drit i hva de andre gjør, og hele tiden lytt til hva du selv trenger. Kanskje er det en overvekt av ekstroverte i festivalgjengen som vil farte rundt hele tiden. Dersom du føler at du ikke har lyst til dette, er det bare å bli i teltet eller gå seg en tur alene. Det er ikke verre enn det.

Dessuten hjelper det mye med en joint føler jeg, og hvis man er med gode venner skal det gå fint å være ekstrovert noen dager. Kos deg!
Vis hele sitatet...
Det var et godt tips, hvordan gikk det med overnatting? Kan tenke meg at det var ganske intimt å sove med andre folk eller hadde du et eget telt? Hvor mange dager trengte du å lade batteri etter festivalen?

Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Bare gjør det..hvis det er ett sted du kan være deg selv, så er det på festivaler.
Føler at det hjelper mye på psyken selv, da du kan bare gi faen å gjøre som du vil ca hele tiden.

Du kommer nok til å angre hvis du sier nei.
Vis hele sitatet...
Høres fantastisk ut det at man kan være seg selv og gir faen hele tiden. Blir ikke så kleint med smaltalk med randoms, man kan jo bare ghoste hvis det blir kleint eller kjemien er ikke der. Føler du ble bedre på sosial skills etter festivalen?

Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Er både introvert og innadvent selv. Jeg elsker ferier og festivaler, bare det å komme seg bort. Det er et eller annet med anonymiteten jeg føler, som gjør at jeg er meg selv ekstra mye, og føler meg komfortabel med det. Tror du kommer til å trives, jeg. Slike opplevelser er ganske sjeldne i livet, og jeg syns du burde hoppe i det.
Vis hele sitatet...
Jøss, det er noe som jeg kan kjenne igjen når jeg er på ferie. Nå føler jeg mer sikker på at jeg skal joine squaden min til Roskilde

Sitat av Klepto Vis innlegg
Var der for noen år siden, sinnsykt moro og skal gjentas så fort lommeboka tillater det. Hadde aldri problemer i forhold til alenetid og sånne greier, og jeg pleier til vanlig å møte venner o.l rundt 1 gang i uka, hvis ikke sjeldnere. Som resten sier, følg magefølelsen når du er der og gjør din egen greie hvis du plutselig vil noe annet enn resten av gjengen.
Veldig koselig å gå rundt området og bare se på alt som skjer, funker fett som 'alenetid'
Vis hele sitatet...
Så flott du koste deg på festivalen. Enig i det du sier om at man må følge magefølelsen hvis man har lyst å gjøre noe annet/være alene og loke rundt på området. Man får faktisk mer ut av festivalen enn være med gjengen 24/7 da får man mer tid å observere. Håper du får nok cash til å reise igjen i år Høres ut som en fantatisk opplevelse for deg

Takk, folkens! Dere har gitt meg gode svar og nå skal jeg bestille billett til Roskilde om ikke veldig lenge.
Det jeg kan si med sikkerhet, er at som heter nerver tilknyttet å dra ut å gjøre slike ting er nå eliminert.
Før var det litt angst rundt slike ting. Nå er det null.
Roskilde er noe for seg selv. Med mindre du henger med folk som konstant ypper til bråk så er det strengt talt bare å drikke bort angsten og ha det fett. Det er tross alt snakk om flere titalls tusen mennesker som er der for å ha det fett og jeg har aldri møtt noen uhyggelige mennesker der.
Kjenner meg igjen i dette, introvert og ikke glad i folk(emengder), men dro uansett til Roskilde noen ganger og angrer ikke.

Tror jeg endte opp med fem turer dit, siste i '07, og den beste, tross alt regnet...
Møtte ei dame, og for ei dame vi er samboere i dag, venter barn og akkurat kjøpt bolig sammen, får ikke bedre etterfestivalfest enn det!

Så ja, dra! Vær introvert og vær deg selv, se på menneskene og le av/med dem, ta deg en øl eller hva du enn føler for, hør på musikken, lydene, kjenn luktene og glem alt som kjennes litt kjipt!