Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 17739
Hei gutter og jenter!

For ett par år siden delte jeg min første låt "I want to believe" med dere, og den ble overrasskende nok mottatt med stor interesse her på forumet, samt plukket opp av uttallige podcasts og forums, (Nå som jeg sitter her med skrytehatten på kan jeg også si at noen nesten gikk så langt som å "geni-erklærte" meg..) Det var mildt sagt veldig gøy å nettopp ha startet med produksjon og få et enormt løft videre ut på reisen. Mye takket være dere her på forumet. Jeg hadde derfor lyst til å dele resultatet med dere, hva som har skjedd siden den gang.

Mange av dere vil sikkert ikke ha hørt låten før eller huske den, men kort bakgrunns trivia sier at denne låten ble skrevet som et rent prosjekt på at jeg ville prøve å "lage de samme lydene som jeg hørte i den nye transformers filmen, bare for å se om jeg fikk til". Nå ble det riktignok ikke helt nøyaktig hørende ut slik, men noe som bare spant seg ut til å bli en chill, atmosfærisk låt - som jeg valgte å kalle for "I Want To Believe".

Mye har skjedd siden den gang.. Jeg begynte å brygge på en historie i hodet mitt. Historien bygde på hvordan et "friendly first encounter" med aliens.. Spaced out, jeg vet. Jeg mener et førstegangsmøte med utenomjordiske som ikke var "fryktinngytende" og skummelt..? Altså, for å smøre det godt inn - om man hadde møtt/blitt bortført av aliens, og følt at dette var "helt ok" og mer som en flott opplevelse.
Vanskelig å forklare, men jeg tror de aller fleste ville forbundet å bli bortført av aliens med noe skrekkelig. Jeg synes bare det var interessant å tenke på hvordan et "hyggelig møte" med aliens ville vært, og det er nettopp derfor låten har en slik rolig, nyskjerrig og "munter" stemning over seg. Selve EP'en videre, tar en liten helomvending og uten å avsløre alt for mye av historien, så var kanskje ikke bortføringen så "fredfull og fornøyelig" som først antatt...

Tilbake til tracket. Det startet slik, det startet med denne låten - og ut av dette kom det en hovedkarakter (som nå har utviklet seg til å bli mitt "musikalske varemerke" i EDM (Electronic dance music) scena jeg nå liker å jobbe og utforske nye lyder i. Jeg kaller mitt alterego - AmPro. Det er egentlig bare en forkortelse av en forkortelse på navnet mitt + productions... Ikke noe mere mening bak det, men det har vokst på meg og nå liker jeg det!

Så resultatet..? Jeg sitter nå her, med en "liten EP" på 33.33 minutter (Ingenting er lagt til tilfeldighetene her, google it ).
Denne ep'en består ikke bare av 6 uavhengige låter, men også små "lydklipp/dagbøker" der hovedkarateren får lufte sine tanker for lytteren. Det blir som en slags "fortelling og innledning" til enten foregående eller neste låt på skiva..
Som sagt, det er altså en EP bygd opp rundt på en historie, et konsept - tenk på det som et godt gammelt progressiv rock/metal konsept album - bare at det i elektronisk drakt.
Jeg synes også det er veldig gøy at ikke bare hovedkarakterens historie kommer til avdekke, men i og med at jeg har lagd hver og en låt i kronologisk rekkefølge, så får man også høre hvordan jeg eksperimenterer for å finne mitt stiltrekk, hvordan jeg som produsent har utviklet meg siden jeg startet å produsere. (Både jeg og "hovedkarakteren" blir mer og mer gal i hodet etter som tida går...)


Etter å ha produsert, miksa, mastra og planlagt/skrevet/tenkt opp hele historien selv, er det til syvende og sist blitt tilgjengelig for allmenheten å høre på denne galskapen. Sålangt, tatt godt imot av mine venner, bekjente og ubekjente! Meget gøy å være meg om dagen =)

Meeen, nå ble det mye babling her - så jeg kutter til saken og legger igjen en link til EP'en jeg så inderlig håper at mange av dere gidder å sjekke ut.
Legg gjerne igjen en kommentar, konstruktivt, negativt, positivt, anything - jeg setter pris på alt. Og er det noe mer du lurer på, så svarer jeg på det også!


Her har dere AmPro - Under Construction.

http://www.image-share.com/upload/2385/298.jpg

Trykk på bildet eller linken nedenfor:
https://soundcloud.com/amproo/sets/u...onstruction-ep
Ikke helt min greie, men du er åpenbart flink, og du skal ha props for å lage et konseptalbum (eller EP, da) - det er kult! Og du trenger ikke stå sånn med lua i hånda og unnskylde deg for å lage noe "spaca", du er en kunstner, for faen, du skal jo space ut.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 2. januar 2014 kl. 23:38.
Dette falt godt ismak, gleder meg til og virkelig bli med på reisen, skulle postet det tidlig morgen 1. januar xD
- Digger historen, og konseptet genrelt, virkelig gjenomført, stå på!
Followed på soundcloud, kommer til og følge mer med på dine prosjekter.
what. finner det ikke på spotify?
Fan takk folkens!

@Ana - haha, jo takk - det er betryggende å høre! liker å skeie ut med spaca greier, men viktig å holde det noenlunde på jorden også. Folk skal jo i alle fall få en sjanse til å like det=)

@Whynot - Tusen takk mann, det er enormt fett å høre! Favoritt låt?

@Hayer - Det er på tur! Har ikke nøyaktig dato på når, men det kommer vell om noen dager =) Takk!
Sitat av hayer Vis innlegg
what. finner det ikke på spotify?
Vis hele sitatet...

Nå gjør du det!

https://play.spotify.com/album/6PUpy2IJt87xLeMaSITGV0

Er noe som ikke funker helt med spotify enda. Fikk bare nå musikken gjennom mobilen og ikke på pc'en min, og hører fra venner at det er likt hos dem. Greide å lag en spilleliste fra mobilen da, og her går det å spille på pc'en og.

https://play.spotify.com/user/bassal...0FsUL37o8uTHqF
Syns dette var helt rått!, lite konstruktivt å komme med herfra desverre. Keep up the good work!.
Får Skikkelig Amon Tobin/Two Fingers feeling av sangene dine, og jeg elsker det!

Keep up the good work
Liker definitivt det jeg hører. Behagelig, og som du selv sier, veldig atmosfærisk
Sitat av Fernet Vis innlegg
Syns dette var helt rått!, lite konstruktivt å komme med herfra desverre. Keep up the good work!.
Vis hele sitatet...
Takk mann, det verdsettter jeg mye =)

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Får Skikkelig Amon Tobin/Two Fingers feeling av sangene dine, og jeg elsker det!

Keep up the good work
Vis hele sitatet...
Har ikke hørt dette, men må kanskje sjekke det ut? !

Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Liker definitivt det jeg hører. Behagelig, og som du selv sier, veldig atmosfærisk
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk folkens! det er sinnsykt gøy å høre =)
Invented Sounds Applied to Music

Stunt Rhytms

det er samme person btw
Sist endret av kimmy9gga; 8. januar 2014 kl. 18:05.
Takk Kimmy9gga! Høres jo råkult ut, og gøy å bli sammenligna med noen - i og med at jeg lager noe whack musikk ingen kjenner seg igjen i.. Så, det er godt å høre at jeg på en eller annen måte skaper relasjoner til noe så fett! har forresten hørt Amon Tobin før, helt sinnsykt fett. =)
ja drit bra musikk
Her er spotify linken, om det skulle være av interesse!
https://play.spotify.com/album/6PUpy2IJt87xLeMaSITGV0

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
ja drit bra musikk
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk, kompis! =)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er på en reise gjennom Albmet/EP'n din akkurat nå. Liker det jeg hører allerede etter første låt. Ser frem til å høre hele greia.
Interessant konsept med storytellinga.
Liker også lydbildet som går gjennom EP'n. Men ser den trenger noen små og få justeringer når det kommer til mastering. Og noen av synthene kan virke litt "plastikk" av og til, litt stive.

Men overall jævlig greit å høre på. Underholdene som få. Bra jobba.
Sitat av hodgeyboy Vis innlegg
Interessant konsept med storytellinga.
Liker også lydbildet som går gjennom EP'n. Men ser den trenger noen små og få justeringer når det kommer til mastering. Og noen av synthene kan virke litt "plastikk" av og til, litt stive.

Men overall jævlig greit å høre på. Underholdene som få. Bra jobba.
Vis hele sitatet...
Takk for konstruktiv feedback man, setter jeg pris på! =)

Ja, jeg vet forsåvidt det. Føler meg særlig enig i begynnelsen av plata, hvor det er mye plastikk ute og går. Veldig digitalt, enig i det =) Men, det er jo min første låt, og kronologisk utover. Så regner med det bare kan bli mindre plastikk, og mere baller utover tiden! =)

Takk mann! =)
Jeg digget låten. Men jeg har en personelig preferans. Skulle gjerne hatt noe i bakgrunnen mellom "klippene".
aah. den første låta minte meg om denne:

http://www.youtube.com/watch?v=4pEAY...29216&index=10

jækli bra synes jeg
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Jeg digget låten. Men jeg har en personelig preferans. Skulle gjerne hatt noe i bakgrunnen mellom "klippene".
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Noe bakgrunnsstøy bak de dagbok/lydklipp filene? Det er jo det, om du ikke la merke til det :P

Sitat av 240turbovo Vis innlegg
aah. den første låta minte meg om denne:

http://www.youtube.com/watch?v=4pEAY...29216&index=10

jækli bra synes jeg
Vis hele sitatet...
Det er jo en knall låt, så tar det som et stort kompliment!! =)
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Hva mener du? Noe bakgrunnsstøy bak de dagbok/lydklipp filene? Det er jo det, om du ikke la merke til det :P



Det er jo en knall låt, så tar det som et stort kompliment!! =)
Vis hele sitatet...




jupp det var ment som et stort kompliment keep up the good work
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Hører mye på I Want To Believe, skulle gjerne hørt mer av den stilen.
Og her har jeg akkurat sett plot episoder av X-files, så ser jeg denne posten. Digger det!
Takk så mye folkens!

Sitat av AXiMe Vis innlegg
Hører mye på I Want To Believe, skulle gjerne hørt mer av den stilen.
Vis hele sitatet...
Flaks for deg! Jeg har akkurat gjort ferdig en ny låt, som minner litt om den atmosfæren! https://soundcloud.com/amproo/ampro-5-days-nhf-weekly

Kommer sikkert opp en post dedikert til denne låten også=)

Takk for at dere følger med meg, setter jeg veldig pris på =)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Nice, veldig mye bra der! Er noe eget over I Want To Believe though. Hørte på annet du hadde der, er veldig kult! Du må få så mye som mulig over på Spotify.

Wow, hører nå på AmPro Remix av The Second Thunder, det er ekstremt bra. Det ligger på Spotify også!

Trigger My Senses også!
Sist endret av AXiMe; 8. mars 2014 kl. 05:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
ah, det er så genialt sitter stadig å hører på den
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skjer da? Tatt ned fra soundcloud?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av 240turbovo Vis innlegg
Skjer da? Tatt ned fra soundcloud?
Vis hele sitatet...
Han tok ned all den musikken fra både soundcloud og alt annet, det var noe med at han har gått i en ny retning og ikke ville forbinde navnet sitt med sånn musikk lengre om jeg ikke husker feil?
aah ok. Takk det var synd :P
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av 240turbovo Vis innlegg
aah ok. Takk det var synd :P
Vis hele sitatet...
Nei men vet du hva, når jeg sjekka det ut nå så ligger faktisk det albumet ute på soundclouden hans! Det er i tillegg mange nye låter der. Finner ikke musikken hans på Spotify tho.

Soundclouden hans
Albumet

nice tusen takk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
What? Mye av den musikken er jo dritkul, skjønner ikke hvorfor han ikke skulle ha villet forbinde navnet sitt med det lenger, ass. Hele konseptet var jo generelt bra. In fact, så sjekker jeg fra tid til annen om han har lansert mer.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av AXiMe Vis innlegg
What? Mye av den musikken er jo dritkul, skjønner ikke hvorfor han ikke skulle ha villet forbinde navnet sitt med det lenger, ass. Hele konseptet var jo generelt bra. In fact, så sjekker jeg fra tid til annen om han har lansert mer.
Vis hele sitatet...
Helt enig der! Kanskje han svipper innom tråden selv snart så han kan forklare. Men han har jo tydeligvis ikke fjernet musikken enda, så kanskje han skiftet mening?
▼ ... over en måned senere ... ▼
den er bare så bra den "Under Construction EP" synd at sånn musikk ikke blir og høre på radio`n.
Oi! Har du sett, er liv i denne tråden gitt! Er ikke så ofte å snoker rundt på forumet lengre, men titter innom en gang i blant =) Veldig kult å se at folk aktivt innvolverer seg i musikken min. Dritkult, faktisk!=)

Har litt svaring å gjøre her, ser jeg =)

Sitat av Dongerino Vis innlegg
Han tok ned all den musikken fra både soundcloud og alt annet, det var noe med at han har gått i en ny retning og ikke ville forbinde navnet sitt med sånn musikk lengre om jeg ikke husker feil?
Vis hele sitatet...
Jeg tok aldri ned den gamle musikken min - men det som har skjedd (siden gamle linker ikke fungerer) er at jeg har skiftet domene på soundcloud. Før så hadde jeg /amproo - nå har jeg /Ampro. Dette har gjort slik at linkene mine som var /amproo før, ikke har ledet dere inn dit det skulle.

Jeg snakket kanskje en gang i tiden om at jeg var "over" den gamle musikken min og kunne ikke "stå for det" lengre.. Dette kunne vært en "lav periode" i livet mitt, i og med at jeg selvfølgelig står for den gamle musikken min enda! I alle fall selve musikken, det er mer det tekniske - som miksing, mastering og lydkvalitet, som jeg grøsser av når jeg hører på det gamle! Selve musikken er ok den =) liker å ha det der, slik at folk kan høre "reisen min" og følge progresjonen min, om de er interesserte i det.



------------

Ellers tusen hjertelig takk 240turbovo og AXiMe for at dere "følger" med og kommer med flotte ord. Det er slike ting som gjør at jeg fortsetter.

Sånn fun fact, så holder jeg på å klekke ut en oppfølger av "under construction". Den fortjener en oppfølger i og med at dette egentlig er en historie som intensjonelt skulle spinne seg over 2 ep'er, og jeg burde gjøre den ferdig! Tingen er at jeg har bare hatt en liten "sidesprang" siden sist - og dette en bra ting, i og med at jeg har fått utvikla nye uttrykk. Dette passer historien bra. Første plata het jo "under construction", noe some påpeker at "jeg" er under konstruksjon - derav ikke helt "ferdig" enda! =)

For de av dere som er spesielt interesserte kan dere alltids holde dere oppdaterte gjennom:

www.soundcloud.com/ampro
www.youtube.com/alfmarius
www.facebook.com/amprosound

Tusen takk!
▼ ... over et år senere ... ▼
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Jeg har ikke hengt på freak.no på en god stund nå, så beklager for lovlig sent svar; godt å høre at du fremdeles holder på! Når du sier du grøsser av selve lydkvaliteten du hadde på tidligere ting, inkluderer det Under Construction? Bare lurer, siden I Want to Believe har vært en av favorittsangene mine siden jeg først hørte den, og jeg synes personlig det er veldig høy lydkvalitet på den. Skulle selvfølgelig gjerne også likt å høre en remix/remaster av den, men kan ikke garantere at jeg vil like det bedre enn originalen!
Sist endret av AXiMe; 11. oktober 2016 kl. 02:04.