Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2720
Atm bruker jeg OneDrive for å backe up prosjektene mine, men er har bare 5GB og føler at 1TB koster for mye ihvertfall siden at man kjøper Office 365 med i prisen (har det fra før fra skolen). Så jeg lurte om det skulle være mulig a lage en FTP server hjemme? Tenkte jeg kunne sette opp en spill server med det samme å

Noen innspill her om det er verdt det eller ikke?
Det er helt klart verdt det å sette opp en egen backup-løsning, men FTP er ikke teknologien man bør velge.

Det er heller ikke noen kjempeplan å ha backup stående hjemme. Et absolutt minimum er at kopiene man har av viktig data befinner seg på forskjellig fysisk sted.
dropbox? 1tb 100kr månden
Lett og sette opp til og synke forskjellige mapper
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du skal ha det heime, så ikkje gå for FTP. Bruk ein oppdatert teknologi. Owncloud kan vere eit fornuftig alternativ å sjå på. Andre alternativ kan vere ymse versjonskontrollsystem, eller reine backupsystem.

T.d. Crashplan og Backblaze får rimelig gode kritikker, og koster relativt lite. Forøvrig vil eg jo stille spørsmål ved verdien av prosjekta dine om ein halvliter i måneden ikkje er verdt ein god backup.