Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  183 44984
drQ
Egendefinert
mp34567:
At politiet kom er nesten utrolig, men skyldes nok ganske enkelt at disse kontrollørene har følt seg truet første gangen og derfor ringt politiet.

Antall tilfeller der politiet dukker opp på lisenskontroller er nok tilnærmet 0, men hvis det blir et ordensoppdrag øker nok sannsynligheten.

Jeg tror det var rett å ikke slippe inn politiet heller. De kan alltids skaffe seg adgang, men det er nok grenser for hva de gidder.

Skulle noe lignende skje igjen, og du må bruke makt, sørg for å være den første som ringer til politiet. Når noen prøver å trenge seg inn hjemme hos deg er det egentlig ganske normalt, er det ikke?

Forøvrig håper jeg du skaffer/noterer navn eventuelt nummer på disse kontrollørene. Om ikke annet kan du jo prøve å ta en telefon til noen høyere oppe i systemet deres, selv om det kanskje ikke hjelper.

At det finnes kontrollører tror jeg nok vi må akseptere, og da også påringning. Men når de prøver å true seg inn, og kikker inn vinduene er det etter min mening på tide med en anmeldelse. Den blir nok henlagt, men burde kunne bremse kontrollørene litt. Dessuten vil det være et greit kort å kunne vise til den dagen hunden din biter noen av dem. (Du kan feks ta en titt på straffelovens paragrafer 147, 227/228 og 390a.

Hvis noen prøver å trenge seg inn hos deg (ref. "operasjonssjefen") sørger du for å pågripe dem neste gang, før du ringer politiet. At de er kontrollører og du har tv er egentlig irrelevant, noe du får gi beskjed om hvis politiet kommer.



Forresten er nok sporingssystemene til kontrollørene så pass effektive at de er godt klar over at du har tv. Men, irriterende nok for dem, de må nesten inn for å kunne gjøre noe mer. Og det kan de ikke.
Sitat av naiSt
I norge har vi noe som kalles "fri ferdsel". så ja, dem har lov å vandre rundt i hagen din... men det kan jo tolkes på mange måter... en liten telefon til 112 om at noen mistenkelige karer sniker seg rundt i hagen din hjelper fint på det.
Vis hele sitatet...
Nei nei nei!

Loven om fri ferdsel gjelder IKKE i hagen min. Derimot gjelder den i utmark, på snødekket innmark samt sjølinjen. Hagen min derimot er altså privat eiendom, og ingen har rett til å være der ved mindre jeg gir dem lov. Det er riktignok ikke vanlig at man anmelder folk for å ferdes i private hager, men man kan helt fint bortvise dem!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av atomet
Det er ikke noe peiling, det er bare noe de sier for å skremme folk. Det som er greia er at de rett og slett ser på listene sine om en husstand har betalt tv-lisens eller ikke. Stort sett ALLE husstander har tv i dag, mens det er ca 10% som ikke betaler tv-lisens, så dermed er det veldig stor sjanse for at en husstand som ikke betaler tv-lisens, allikevel har tv.
Vis hele sitatet...
Nja, CRT'er har en syncfrekvens på ~26kHz. Den kan dei plukke opp med antenne og radiomottager. Har dei parabol kan dei tune seg inn på ±1 hus om dei vil. Og ja, dei har utstyr for det. Om dei har brukt det her er usikkert, men i prinsippet går det utmerka.

Korleis det er med LCD veit eg ikkje...
Publisert 29.06.2007 13:18

Lisenskontrollørene får tilsendt lister over alle som er registrert med lisens. Alle boenheter inkl. hybler som ikke står registrert på disse listene, vil få besøk av våre Lisenskontrollører.

Lisenskontrollørene skal alltid uoppfordret vise frem gyldig legitimasjonskort fra NRK ved kontroll. Dette legitimasjonskortet skal også inneholde bilde av lisenskontrolløren.

Lisenskontrollørene skal aldri ta imot eller kreve inn penger under kontrollen. Lisenskontrollørene skal rapportere inn til Lisensavdelingen hvis mottakerutstyr som er egnet til å ta imot billedlige kringkastingssignaler, og som er oppsatt til bruk, ikke er registrert på forskriftsmessig måte i NRK.

Blir en slik rapport fylt ut, vil den kontrollerte i løpet av 2-3 uker motta innbetalingskort/faktura fra NRK på lisensavgiften.

Kilde: NRK

Bruk dette imot dem, om de ikke har gjort en eller annen av disse punktene, Så bruk det imot dem ved neste "encounter".

Samtidig kan jeg nevne at det var en kontrollør som prøvde og komme inn hjemme hos meg (bor hos foreldre, men jeg var den eneste som var hjemme) for et par uker siden. Jeg ba rett og slett kontrolløren og pelle seg vekk, og sa at han har ingenting og gjøre i "mitt" hus uten ransakelsesordre. (Han dukket opp på tross av at fatters betaler lisens)

Ikke sett han siden.
Haha. Det må være litt av en jobb å være lisenskontrollør =)
Sitat av smultring
Haha. Det må være litt av en jobb å være lisenskontrollør =)
Vis hele sitatet...
Er det en jobb? Trodde det var en hobby jeg :/
Sitat av mp34567
Har idag hatt besøk nummer 2..............
Vis hele sitatet...
Gratulerer NRK, dere greier altså å betale mer i lønninger enn det dere faktisk ville tjent inn på denne enkelt lisensen...
Har nå skaffet bikkja løpestreng. Hagen er forøvrig inngjerdet og det står stort skilt på porten nå med bilde av terror. I can reach the gate in 2 seconds, can you?
Så får vi se om dette hjelper. Tviler dog på at de kommer tilbake. Selv om de har lovet at politiet skal komme tilbake med ransakingsordre osv.
Tror neppe det er noe nark politi. Er vel sjelden de tilkaller uniformert politi. Hadde de forøvrig sagt at de var nark politi skulle de gjerne fått kommet og sjekket leiligheten min. Finnes ikke spor av nark her andre en legemiddler jeg har på resept.

Har idag kjørt opp tv'en til mamma for et par dager. Hun skjønte mye da kom og ba henne passe på en 42'' tommers tv....
Om de kommer idag har jeg videokamera klart og skal filme hele hendelsen med lyd så jeg eventuelt kan dokumentere det de gjør og om de gjør noe ulovelig. Litt vanskeligere for politiet og henlegge saken om man har video bevis. Dessuten er jo vg blitt skikkelig tabloid avis i det siste så....
Sitat av Joshiwo
Kanskje ikke så rart når man leser posten din?

Det enkleste er bare å si at du ikke vil slippe de inn. En ting jeg lurer på: Hvorfor stå og krangle med de, når du enkelt og greit bare kan lukke døra og la være å åpne når de ringer på, på nytt?

En ting jeg lurer på:
Hva kan du gjøre om de rett og slett bare går rett inn uten ditt samtykke, ser TVen og gir deg en regning? Ingenting?
Vis hele sitatet...
faktisk kan du bare slippe dem inn i leiligheten. men så lenge de ikke har din underskrift på at du har tv- ja, så kan de ikke sende regning idet hele tatt.

så inviter dem inn på kaffe og tv-kos, og send dem ut igjen 1 time senere;p

Sitat av naiSt
I norge har vi noe som kalles "fri ferdsel". så ja, dem har lov å vandre rundt i hagen din... men det kan jo tolkes på mange måter... en liten telefon til 112 om at noen mistenkelige karer sniker seg rundt i hagen din hjelper fint på det.

når det gjelder dette med at de sto å ringte på gjentatte ganger kan du anmelde dem for "forstyrrelse av privatlivets fred".

et annet tips er å bare si noe pisspreik om at huseieren ikke er hjemme og at du bare passer huset mens han er vekk... dem har ingen rett til å kreve legitimasjon og om jeg midlertidig bodde i noen andres hus hadde jeg ikke sluppet inn fremmede.

det å nevne at du føler deg truet av disse personene, uansett hvor pinglete dem skulle være så er det ikke kjekt at noen står på døra di og krever ditt og datt, vil mest sannsynlig få snuten til å kjøre litt fortere.

kort oppsummert: ring snuten først
Vis hele sitatet...
fri ferdsel gjelder for utmark- ikke for innmark.
og en inngjert hage er privat eiendom- og dersom de i tillegg kikker inn viduene har du faktisk en god sak på dem.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av _atiram_
faktisk kan du bare slippe dem inn i leiligheten. men så lenge de ikke har din underskrift på at du har tv- ja, så kan de ikke sende regning idet hele tatt.

så inviter dem inn på kaffe og tv-kos, og send dem ut igjen 1 time senere;p
Vis hele sitatet...
Har du noen kilde på dette?
Sitat av vitamineral
Noen som vet hva boten på å ikke betale for avgiften ligger på?
Vis hele sitatet...

Svogeren min var så dum at han åpnet og slapp de inn ifjor en gang. Fikk ikke noe bot, men måtte betale lisensen fra den dagen han ble tatt.
En kammerat fikk en på dør engang også. Når han så i nøkkelhullet hvem det var, såg han jo ikke at det var en NRK lisenskontrolør. Så han åpnet og sa hei. Når mannen hadde gjort seg til kjenne, og sagt hvem han var, gjorde han følgende: Han drog ned buksa og begynte å klaske ballene opp på magen med en jokkebeveglese, mens han pekte med begge hendene på kontrolløren og sang en michael jackson sang.
Kontroløren ble skremt og sprang ned trappene. Han ble anmeldt for blotting og fikk en saftig bot, men ironisk nok, fikk han aldri noe faktura fra NRK.
Sist endret av hyys; 10. januar 2008 kl. 14:49.
Sitat av hyys
En kammerat fikk en på dør engang også. Når han så i nøkkelhullet hvem det var, såg han jo ikke at det var en NRK lisenskontrolør. Så han åpnet og sa hei. Når mannen hadde gjort seg til kjenne, og sagt hvem han var, gjorde han følgende: Han drog ned buksa og begynte å klaske ballene opp på magen med en jokkebeveglese, mens han pekte med begge hendene på kontrolløren og sang en michael jackson sang.
Kontroløren ble skremt og sprang ned trappene. Han ble anmeldt for blotting og fikk en saftig bot, men ironisk nok, fikk han aldri noe faktura fra NRK.
Vis hele sitatet...
Så sprøtt at folk går såppass langt til verks for å slippe å betale til NRK.. Man bruker velvillig tid og energi på å slippe å betale noe som er like påbudt som veiavgift, skatt og moms, hvilket man ikke tenker to ganger over å faktisk betale.

Hadde jeg vært sjef for NRK hadde jeg tatt meg en samtale med stoltenberg og fått lisensen implementert i skatter eller avgifter man allerede betaler. Man slipper uansett ikke skatt selv om man ikke kjører bil eller er syk hele tiden.
Kan man ikke bare dra ut stikkontakta og si den ikke er i bruk?
eller må man betale lisens uansett om man har en tv i huset, om tven bare står i en uåpna pappeske på loftet feks.
Nei, tror faktisk ikke den holder.
Sitat av bustymom
Kan man ikke bare dra ut stikkontakta og si den ikke er i bruk?
eller må man betale lisens uansett om man har en tv i huset, om tven bare står i en uåpna pappeske på loftet feks.
Vis hele sitatet...
Dette holder ikke nei. Hvis man kjøper en TV på elkjøp sendes informasjon om bruker til systemet som registrerer dette. Da må du bevise at du har solgt eller ødelagt TVen (kvittering eller lignende) for å overdra lisensplikten (som du får automatisk ved kjøp).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av atomet
Nei, tror faktisk ikke den holder.
Vis hele sitatet...
Jo, er tven ikkje i bruk har du lov til å ha den ståande. I praksis vil det sei at om den står på et kott, uten antennekabel i nærheten og med kabelen pent kveila opp bakpå slipper du. Står den midt i stua med stikk-kontakta ute slipper du nok ikkje.
Er du ikke i teorien egentlig pliktet til å si fra antall fjernsyn du benytter deg av? Det vil si at hvis en kontrollør dukker opp og finner denne greia på loftet har han, tatt helt ut på spissen lov til å tillegge deg en tilleggsavgift hvis ikke antall benyttede tv-apparat er rapportert? Eller har jeg mistolket dette lisensgreiene helt. Husker et sted det ble diskutert, men jeg gadd ikke lese ferdig hele diskusjonen for det hadde egentlig ingenting med topic å gjøre, men jeg er neimen ikke sikker på om atomet tar helt feil der jeg.

Nja, spørs om ikke jeg feiltolker litt. Gjelder visstnok mottagere..

Veit da søren. Avgjør selv

http://www.lovdata.no/for/sf/kk/tk-1...-8798-0.html#4
http://www.dinside.no/php/art.php?id=99435

EDIT:
Ja, bra - et fjernsynsapparat er vel også en mottaker. Tenkte litt sånn parabol og dekodere jeg da
Sist endret av paranoy; 10. januar 2008 kl. 22:20.
Sitat av paranoy
Er du ikke i teorien egentlig pliktet til å si fra antall fjernsyn du benytter deg av? Det vil si at hvis en kontrollør dukker opp og finner denne greia på loftet har han, tatt helt ut på spissen lov til å tillegge deg en tilleggsavgift hvis ikke antall benyttede tv-apparat er rapportert? Eller har jeg mistolket dette lisensgreiene helt. Husker et sted det ble diskutert, men jeg gadd ikke lese ferdig hele diskusjonen for det hadde egentlig ingenting med topic å gjøre, men jeg er neimen ikke sikker på om atomet tar helt feil der jeg.

Nja, spørs om ikke jeg feiltolker litt. Gjelder visstnok mottagere..

Veit da søren. Avgjør selv

http://www.lovdata.no/for/sf/kk/tk-1...-8798-0.html#4
http://www.dinside.no/php/art.php?id=99435
Vis hele sitatet...

For bedrifter må man betale lisens for hver TV bedriften eier, inkludert de som ikke er i bruk.

For privatpersoner betaler man en lisens for hver husholdning.

Om TVen er kassert, må man vise kvitering.
Sist endret av ProtoZ; 10. januar 2008 kl. 22:20.
Åh ja, hørtes litt bedre ut. Stakkars de med to TV og to reise-tv på hytta, tvkort på hver enkelt tv og laptop osv. hvis jeg hadde tolket riktig =)
Sitat av ProtoZ
For bedrifter må man betale lisens for hver TV bedriften eier, inkludert de som ikke er i bruk.

For privatpersoner betaler man en lisens for hver husholdning.

Om TVen er kassert, må man vise kvitering.
Vis hele sitatet...
Det er riktig at det betales en lisens per husholdning.
Men... Hvis man bor i kollektiv eller sammen med en gjeng med kompiser og dere har tv på rommene skal dere betale en lisens hver, da hver person regnes som en husholdning...

Og til dere som ikke fatter hvorfor folk går gjennom så mye dritt for å unngå lisens; Vel, det er en sport.
Har du en flatskjerm og lisenskontrollørene sier f.eks; "Jeg så TV-en din gjennom vinduet.", så svarer du bare med "Hvilken TV? Jeg har bare en monitor som er koblet til pc-en."

Tror kanskje det kan fungere. Dersom de ber om å komme inn, så gjør du som mp34567 og nekter dem.
De kom ikke tilbake igjen merkelig nok ellers stoppa de ved porten hvor bikkja har stått vakt i hele kveld.
Jeg som satt klar med videokamera for å filme den statseide gerilajen som fører krig mot meg og min tv!
Så hva skjedded da, kom du ut av bilden?
Jeg har bare fått jehovas vitner på døra et par ganger, men som flere sier her at man kan be de forlate området. kan man fks legge de i jærn dersom de ikke stikker?
Sitat av Octavian
Jeg har bare fått jehovas vitner på døra et par ganger, men som flere sier her at man kan be de forlate området. kan man fks legge de i jærn dersom de ikke stikker?
Vis hele sitatet...
Legge hvem i jern? Skal vi gjøre det?

Tviler på at vi kan "fange" NRK-lisensørene, til onkel blå kommer. Hvis det var det du tenkte på...
Sitat av Octavian
kan man fks legge de i jærn dersom de ikke stikker?
Vis hele sitatet...
Jesus.. Hvordan fungerer du i hverdagen?
Hvis han kommer seg inn, selv om du har prøvd å hindre han så kan du legge han i bakken å holde han der til politiet kommer.
Sist endret av zlamaniac; 11. januar 2008 kl. 02:21.
Sitat av zlamaniac
Hvis han kommer seg inn, selv om du har prøvd å hindre han så kan du legge han i bakken å holde han der til politiet kommer.
Vis hele sitatet...
I så fall blir det ord mot ord, og jeg vil tippe du ligger syltynnt ann om du knebler en nrkpeilemann og ringer til politiet.
Det er selvsagt en fordel å få intregningen på film ;-)
jeg tror nrk mannen ligger syltynt ann om han ligger på kjøkkengulvet ditt og det ikke er noe tegn til at du har dratt han inn dit.....
Men er veldig viktig at du har fått fram et klart og tydelig nei for at argumentet skal gjelde.
Enhver har jo rett til å forsvare sin egen eiendom og person fra rettstridig angrep. Er jo den regla vi bruker som vektere når vi har måttet legge noen i bakken. Om du først har lagt noen i jern må du nesten ringe politiet fordi da har det gått såpass langt at du har gjort noe som kalles frihetsberøvelse og da burde man ha en rimelig god grunn....
Sitat av mp34567
jeg tror nrk mannen ligger syltynt ann om han ligger på kjøkkengulvet ditt og det ikke er noe tegn til at du har dratt han inn dit.....
Men er veldig viktig at du har fått fram et klart og tydelig nei for at argumentet skal gjelde.
Enhver har jo rett til å forsvare sin egen eiendom og person fra rettstridig angrep. Er jo den regla vi bruker som vektere når vi har måttet legge noen i bakken. Om du først har lagt noen i jern må du nesten ringe politiet fordi da har det gått såpass langt at du har gjort noe som kalles frihetsberøvelse og da burde man ha en rimelig god grunn....
Vis hele sitatet...
Synes jeg ser overskriften i Dagbladet; NRK MANN GIKK AMOK
Så blir det lange diskusjoner og ulike "vitneskildringer" i avisene om lisenskontrollører og andre i NRK som har vært både uhøflige, urimelige og voldelige.

Jeg hadde ikke blitt overrasket. Skulle nesten vært gøy å plante en slik historie bare for å vise hvor lett det er å skape sensasjonssaker i pressen allà Obiora, Ali, Vektersaken og Gro som ikke betalte skatten (selv om det var skattefritt). Saker av typen "fæl maktperson som skal tynes".

Etter å ha sett "Ut i vår hage 2" i går foreslår jeg forøvrig at denne diskusjonen avsluttes. Betaler du ikke lisensen med glede nå, er du en skikkelig gjerrigknark!
I like turtles
Skyfex's Avatar
mp34567: Jeg vil anbefale deg å ringe avdelingen som har ansvar for lisenskontroll og klage på den lisenskontrolløren som har ansvar for området. Få dem til å forstå at den oppførselen du har opplevd ikke på noen måte er akseptabel. Vi kan ikke akseptere at vi skal bli presset til å la vilt fremmede gjennomsøke boligene våre. Hvis vi sier nei kan de godt spørre om igjen høflig, men hvis de ikke får lov da har de bare å takke for seg.
Opplevde det samme en gang. Jeg nektet, men glemte jeg hadde parabol på taket...he-he, slapp unna med å betale fra og med samme dag han fjompen av en kontrollør oppdaget meg
Sitat av ProtoZ
I så fall blir det ord mot ord, og jeg vil tippe du ligger syltynnt ann om du knebler en nrkpeilemann og ringer til politiet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Hvis han trenger seg inn hos meg ubedt, så er det innbrudd, enten han jobber for NRK eller David Toska. Personlig ville jeg nok heller ha kasta han på hue og ræva ut i en særdeles fysisk betydning, hvis noen hadde prøvd å komme seg inn til meg når jeg sier nei.
Hvorfor er det så vanskelig for folk å skjønne at alle deres rettigheter fortsatt gjelder selv om de blir brutt av en som jobber i nrk?
En intrenger er og blir en intrenger.
Sitat av zlamaniac
Hvorfor er det så vanskelig for folk å skjønne at alle deres rettigheter fortsatt gjelder selv om de blir brutt av en som jobber i nrk?
En intrenger er og blir en intrenger.
Vis hele sitatet...
så fremt han ikke har en ransakelsesordre eller jobber som politi og har noe der og gjøre som han senere kan få medhold i.

Sitat av atomet
Hvorfor det? Hvis han trenger seg inn hos meg ubedt, så er det innbrudd, enten han jobber for NRK eller David Toska. Personlig ville jeg nok heller ha kasta han på hue og ræva ut i en særdeles fysisk betydning, hvis noen hadde prøvd å komme seg inn til meg når jeg sier nei.
Vis hele sitatet...
haha. minner meg voldsomt om Bauge der!

http://youtube.com/watch?v=1VLsRbDU37w
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av hyys
så fremt han ikke har en ransakelsesordre eller jobber som politi og har noe der og gjøre som han senere kan få medhold i.
Vis hele sitatet...
Da er han jo ikke lengre en inntrenger
Sitat av z0p
Da er han jo ikke lengre en inntrenger
Vis hele sitatet...
definer inntrenger! jeg definerer det som en person som trenger seg inn i andres eigendom, uavhengig om hvem eller hva han er. men skjønner tegningen din!
Sist endret av hyys; 11. januar 2008 kl. 19:52.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
For å snu på flisa.. Kan du finne noen som definerer en politimann med ransakelsesordre som en inntrenger?
Sitat av mathfjeld
Elsker den mannen av hele mitt hjerte! Bauge og ikke tascheman.


Noen av bildene bt.no har brukt er av en mann med hvit kjørehjelm og en Ariel Atom (-bil). Disse bildene har bt brukt før når de har hatt en sak om denne bilen og dens eier (lommemannen etter all sannsynlighet).

bt.no idag
http://www.bt.no/lokalt/article47498...mage&myStart=0

bilde ifra artikkelen som nå er fjernet
http://www.bt.no/multimedia/archive/..._1_284784c.jpg

Om bt.no har gåt ut med info om mannen og noen andre formidler den videre er det vel bt.no som vil bli rettsligansvarlig om mannen er uskyldig å velger å gå til sak mot bt.no
Vis hele sitatet...
ehm... var lommemannen en NRK lisens-kontrollør?
Man skulle nesten tro det, beklager at jeg surrer som en gud. Satt i telefon.
uff, gruer meg til den dagen jeg får lisenskontrollører på døra
tvn står og lyser ut av vinduet mot veien :P
hvis de kommer sier jeg bare at det er en monitor som jeg bruker på pcn og at det er web tv jeg ser på :P
Til dere som sier dere bruker tv'n til å se kun på film eller tv2 ect må dere betale NRK lisiens likevel.
Fordi når denne påstanden kom ble lisensen gjort om så du må betale for TV'n og ikke kanalen.
Stå på alle derre som nekter og betale lisensen, jeg har ikke set på nrk på flere år og bryr meg litte om at de sender noen bra ting. Pointet er jo at vi burde slippe og betale for en kanal, man burde velg om å få ha kanale eller ikke og betale deretter
Sist endret av plugz; 13. januar 2008 kl. 00:52.
Sitat av plugz
Stå på alle derre som nekter og betale lisensen, jeg har ikke set på nrk på flere år og bryr meg litte om at de sender noen bra ting. Pointet er jo at vi burde slippe og betale for en kanal, man burde velg om å få ha kanale eller ikke og betale deretter
Vis hele sitatet...
Dette er useriøst, og hvis du snakker sant om at du ikke har sett på NRK tilhører du 1 promille av befolkningen.

Men hvorfor lisensen ikke er en del av skatteseddelen i dag, skjønner jeg ikke.
Sitat av Kaunda
Dette er useriøst, og hvis du snakker sant om at du ikke har sett på NRK tilhører du 1 promille av befolkningen.

Men hvorfor lisensen ikke er en del av skatteseddelen i dag, skjønner jeg ikke.
Vis hele sitatet...

Ja vi skjønner at du digger å bli ranet av staten for tjenester du ikke får.

Ikke skikkelige TV-programmer, ikke beskyttelse av politiet, ikke gratis helsevesen, ikke gratis skole, ikke ytringsfrihet, ikke noe reelt forsvar, ingen vestlig standard infrastruktur, ingen oljepenger, intet demokrati, ingen medbestemmelsesrett, ingen pensjon. Hva er det da vi betaler for?


Dessuten, hvor tok du det tallet fra? ut av en viss kroppsåpning? Typisk kommunist.
Sist endret av foshar; 13. januar 2008 kl. 07:17.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av foshar
Ja vi skjønner at du digger å bli ranet av staten for tjenester du ikke får.

Ikke skikkelige TV-programmer, ikke beskyttelse av politiet, ikke gratis helsevesen, ikke gratis skole, ikke ytringsfrihet, ikke noe reelt forsvar, ingen vestlig standard infrastruktur, ingen oljepenger, intet demokrati, ingen medbestemmelsesrett, ingen pensjon. Hva er det da vi betaler for?
Vis hele sitatet...
Nei de forsvinner vel ut i løse lufta de. Uffameg.. Norge er et skikkelig forferdelig land å leve i. Vi har vel ingen ting vi, i følge deg? Hva med at vi bare flyr deg til Sudan, du har det sikkert mye bedre der.

Det er ikke noe å utsette på NRKs programmer.. De har mye bedre programmer enn det meste søppelet som finnes der ute.
Nå begynner denne diskusjonen å nærme seg et personangrep.
Kan noen fortelle meg hvor mange penger forhatte nrk raner dere for årlig?


Må forresten legge til at jeg tror en del av dere som snylter på lisensen gjerne også er blandt de som kritiserer utlendingene for å snylte på staten. Maken til dobbeltmoral. Minoritetene skal ikke komme hit og ta seg til rette, de får jammen ta til takke med det samme som oss (majoriteten) sier dere da. Men så fort majoriteten (gjennom folkevalgte) bestemmer noe dere er uenige i gjør dere plutselig alt for å snike dere unna og ta dere til rette slik dere selv mener er riktig.
Sist endret av emphi; 13. januar 2008 kl. 14:21.