Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  198 18995
1. For ikke så lenge siden når jeg sov med dama hadde jeg visstnok slått henne, med gjentatte slag, med slapp arm heldigvis. Hun ble en smule redd og hadde lagt seg på gulvet og sovet videre der. Når jeg våknet fikk jeg vite at jeg hadde truffet henne i halsen og torso, og at hun fortsatt hadde litt vondt pga slagene. Utrolig skremmende da jeg ikke husker noenting.


2. En gang noen kamerater (inkl. fetteren min) og jeg så på TV ei natt, reiste plutselig fetteren min seg fra sofaen og sa: "Jeg skal bare ha noe saft" Dermed gikk han bort til vinduskarmen for å deretter vri (dreie) litt på den ene blomsterpotta, før han fortsatte ut på kjøkkenet. Vi lo så vi grein! Når han kom tilbake fra kjøkkenet var han våken.


3. Tidlig i HMKG-rekrutten på Rena for cirka et år siden skjedde det mye rart, dvs masse søvngjengeri. Militært helsepersonell forklarte oss at bl.a. dette var noe som kaltes innrykksreaksjoner og var helt normalt. For å ta noen eksempler;

En i troppen min hadde ligget å sovet i køyesenga si, så hadde han snudd seg med føttene inn mot veggen som gikk langs den ene langsiden av køyesenga og sparket ifra. Han falt ut på gulvet med et brak, og resten av rommet hans våknet. Flaks at han lå i den nedre køyesenga.

En annen hadde bare begynt å skreket for full hals midt på natta. De andre på rommet hadde blitt livredde, haha!

En kamerat av meg hadde foretatt hele prosedyren for granatkasting i senga. Han hadde ligget i dekkstilling i senga for å så ha løftet seg opp i "push-up"-posisjon og veivet med armen og mumlet "granat". Deretter la han seg ned og sov videre.

Selv drømte jeg en gang at vi ble tvunget til å stå i rett (ståstilling som i HMKG innebærer at man står strak som en pinne med hendene knyttet ned langs siden av kroppen). Etter en stund våknet jeg og merket at jeg lå å strammet alle musklene i kroppen og LÅ faktisk i rett med knyttede never langs siden. Grusomt!
Sist endret av H3XV3CT0R; 24. desember 2006 kl. 08:27.
heheh. Mye morsomt her. Når jeg blir vekt av mamma på morgenen sier jeg mye rart som virker fornuftig der og da. Jeg drømmer, og stiller spørsmål og sier ting når hun sier "stå opp." For eksempel, "åssen relgion har samene?" fordi jeg drømte om jødiske samer som tok over skolen. Et annet eksempel, "ja, men det er så forferdelig mye stein i madrassen!"
En gang, tror jeg var 6 år, pisset jeg under trappen på alle lekene!
En venn sa "Jeg kjeder meg" i søvne på en leir.
Samme vennen sa også "klokken 7, pizzafyll" når vi var på haik. Alle i teltet fikk latterkrampe!
Fortalte han det dagen etterpå men han nektet!
Svarer alltid telefonen, eller svarer på meldinger, er dritdigg å få høre om det seinere;p
Noen ganger er det bare bambus, mens andre ganger sier jeg det de vil høre, så jeg får sove vidre..
"Jada, jeg starter nedover om 10 min. så møtes vi der om 20 ?"
Haha tipper jeg har våkna mange ganger av irriterte kompiser som står på rommet mitt å kjefter å smeller over at jeg hadde lurt dem til bygda uten at jeg selv kom

Har også prata mye til muttern når hu skal vekke meg på mårran, spør pent om hva vi skal ha til middag, prøver å overbevise henne om at skolen er stengt pga snøstorm(even at the summer!), alt virker jo helt naturlig i øyeblikket, men når jeg har våkna opp ordnlig(som oftest i tredje time på skolen) da ler jeg av deg jeg har sagt.. MYE! Høhø
Sist endret av Tr1pp3r; 26. desember 2006 kl. 23:44.
Har spilt fotball i søvne en del ganger.. Sparket hull i veggen, og sparket til lampet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
pessa i kles skape en gang når æ va ca 8 år :P huska d enda sånn ca.. va våken på en måte, men klart ikke å styr unna skape xD føltes ut som æ va zombie :P
Det desidert sykeste jeg angivelig skal har gjort i søvne, nå skal det sies at alt dette har jeg fått fortalt. Jeg kan ikke huske noe som helst.

For endel år siden på roskilde festivalen hadde jeg fått i meg masse rart, røyket litt forskjellig og drukket en hel del. Jeg hadde den kvelden bestemt meg får å legge meg relativt tidlig, hvertfall tideligere enn kompisen min som jeg delte telt med. Teltet hadde antakelig sett bedre dager og alt fungerterte ikke helt som det skulle.. Da kameraten min kom inn i teltet og slet litt ganske lenge med å få dette opp. Etter en stund kommer han seg inn i teltet, ser jeg sover, som jeg hadde sagt jeg skulle gjøre og ordner seg til for å legge seg. Jeg bråvåkner, reiser med litt opp og tar tak i jakkekraven på kompisen min mens jeg skriker ut noe helt uforstålig og legger med rett ned igjen som om ingenting har skjedd.
Litt Offtopic:

Meg og en kamerat pleide å sitte på rommet til en annen kamerat såogsi hver kveld en periode, han sovna som regel først hver gang.
Det rare er at et par ganger så sovna han med øynene åpene, snorka en del før han ettervært begynnte å true kameraten min på livet mens han sov, dette skjedde et par ganger, kameraten min fikk noja begge gangene å gikk hjem hehe.
Haha, mange gode historier her! Kan vel fortelle èn av mine jeg også da.
Dette har forsåvidt hendt mange ganger, men iallefall;
Jeg sover ved siden av dama. Og jeg er som regel den som sovner først. Og når jeg sover, stryker hun meg, og sier natta. Og helt ut av intet, slår jeg bort hånda hennes, og sier, "Slutt å ta på meg for faen!!".
Husker ikke noe av dette. Men det har tydligvis skjedd mange ganger.
Og første gangen det skjedde våknet jeg av at hun var kjempeforbanna på meg, og lurte på hva i helvete hun hadde gjort galt! ;p
hehe, kan gjøre rare ting jeg og, når jeg først sovner. f.eks. våkna jeg en gang i badekaret, fylt med vann. sært!
Nå lo jeg så jeg grein av alle innlegga her.
Kan bidra litt jeg også:

På skolen i dag sovna jeg i kjemien, det eneste faget der klassen er helt stille og nerder med sine egne ting. Drømmer at jeg bor i kloster med Broder Tuck fra tegnefilmen. Plutselig kommer Satan selv i form av Bowser (fra supermario). Jeg friker ut og skal IKKE la meg konvertere - jeg var ultrakristen i drømmen. Våkner av at jeg veiver med armene og gjør korsets tegn gjentatte ganger med skikkelig innlevelse med hele kroppen, velter det som er av ting på pulten og lirer av meg et skikkelig høyt grynt. Sperrer opp øyna og ser sidemann rett i øyna; "VIK FRA MEG, HEDNING!"
Kunne ikke gjøre annet enn å le med dem etter jeg hadde fått summa meg.

Edit: En gang jeg og mamma var på hytta hadde jeg gått i søvne ned til båten, rodd ut til nærmeste holme og joina en grillfest med 40år gamle jegere og rodd hjem igjen. Ho stod helt paff og så meg slentre inn igjen og legge meg som ingenting var skjedd. Husker ikke dette selv, men både ho og jegerne har fortalt meg det i ettertid. Jeg hadde tilogmed vært flink og tatt på meg en knall oransje redningsvest str 4 år (jeg var 15 ).
Sist endret av Poke; 25. mai 2007 kl. 22:17.
typen min ler og kniser i søvne noen ganger,creepy!
En kamerat av meg måtte spy. Han gikk på dass og spøy. Og sovna ved dassen. Våkna igjen, og spøy i dassen igjen. Dette skjedde hos broren til han jeg prater om. 2 dager etterpå ringte broren og sa han skulle komme. Og når han kom så han at han hadde spydd i vaskemaskina!! :P hahahaa


edit:

Sorry, mente det sto jævligste ting man har gjort i fylla, er nemelig en tråd om det også sorry, my bad
Sist endret av gillebo; 25. mai 2007 kl. 22:30.
Dette var en gang jeg var ganske kvalm, så hadde en bøtte ved siden av sengen i tilfelle jeg skulle spy. Litt ut på kvelden gikk moren min inn på rommet for å se hvordan det gikk med meg, og da ho kom inn satt jeg i senga og slo bøtta i gulvet, som om jeg prøvde å fange noe inne i bøtta.
Må bare fortelle noe som min bror (crazy_clomp) gjorde en gang vi var hos mormor!
Vi hadde nettop lagt oss, og etter en stund skulle mormor komme inn og se om vi var sovnet. Det hadde vi. Men hun kunne bare se meg, og prøvde og finne min bror. Han hadde klart og rulle under en dobbelseng, og han lå der på et iskaldt gulv under sengen og sov!
Våkna opp hos en vennine i bokseren, pissa i søppelbøtta. Pissa i skapet til noen andre på overnattingsbesøk. Pissa i kjøkkenvasken, pissa på flaske og våkna opp og sett en flaske med piss på banken, og sikkert mye mer jeg har pissa på.

Hmm, tror jeg har en ting for å pisse på ting.

edit: dette var da før jeg fikk skikkelig soveproblemer :P
Sist endret av Bundy; 25. mai 2007 kl. 23:22.
Har ikke gjort annet enn småting som å gå opp på stua, skru på TVn, stå å glane ut vinduet også har jeg sovet i en stol på stua og en kompis har ringt. Mamma har tydligvis gitt meg telefonen og jeg har bare sagt at jeg skulle ringe på igjen senere. Jeg hørte bare i ettertid at jeg hørtes litt rar ut i telefonen.
Tråd på 6 sider og virkelig ingen som har hatt feberfantasi her?
Feberfantasi skjer normalt når du har feber, du våkner og opplever helt forjævlige skremmende ting!
I dette tilfellet lå jeg ikke i sengen når jeg fikk feberfantasi, jeg tror jeg reiste meg og stod på gulvet midt på rommet mitt.
Iallefall når jeg våknet med denne feberfantasien min var jeg på en måte i det ene hjørnet i rommet mitt, var knøtt liten, så liten at det var flere mil til det andre hjørnet. Hva skjedde på det andre hjørnet? Jo, der var det lotteri..
Jeg kunne vinne 10 millioner eller hva det var, ved og vinne måtte jeg peke på èn brikke, det var kanskje flere millioner av den brikken jeg skulle trekke, og en av den jeg ikke skulle trekke.
I denne helt forjævlige feberfantasien klarte jeg og trekke den eneste brikken som var feil!
Det jeg gjorde da var og springe ned til mine foreldres rom og rope "Faan! Æ va så ner å vinnj 10 milliona!" I akkurat denne feberfantasien kaldsvettet jeg og hørte mange stemmer osv som ropte og stresset opp meg i hele feberfantasien min.

Har hatt en i alder av 4-5 år også, da lå jeg i senga til foreldrene mine og skapene som stod på siden av senga stod på en måte og danset over senga så det virket som om de skulle til og falle over meg. Denne feberfantasien var langt ifra så jævlig som den første jeg beskriver her, og det var som sagt i en alder av 4-5 år.

Edit, avsnitt.
Sist endret av Christian; 26. mai 2007 kl. 00:10.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jeg var veldig syk en periode. Pleier aldri og være det.
Så jeg sov med en dårlige gønrytme.
10-1800 og utover det satt jeg oppe. Dvs nettene. Rundt om formidagen gikk jeg på butikken. Fult påkledd. (Sovna med klærne på) Og takk gud for det.

Jeg har hatt en feberfantasi om at jeg hadde blod på hendene mine og fikk det ikke av.
Sist endret av comi; 26. mai 2007 kl. 00:12. Grunn: Min feberfantasi
En ukjent dude (som stillte opp på et "offentlig" lan jeg mekka en gang) sovna i "LAN-rommet" og lå der ganske lenge med hånda godt planta nedi buksa. (Hva gjør ikke en 13-åring i søvne etter att han har sett sin første porr-film.)

Har ikke opplevd stort selv, annet en å våkne av min egen snorking x-antall ganger. Loud, you say?
Sitat av chouse
Tråd på 6 sider og virkelig ingen som har hatt feberfantasi her?
Feberfantasi skjer normalt når du har feber, du våkner og opplever helt forjævlige skremmende ting!
I dette tilfellet lå jeg ikke i sengen når jeg fikk feberfantasi, jeg tror jeg reiste meg og stod på gulvet midt på rommet mitt.
Iallefall når jeg våknet med denne feberfantasien min var jeg på en måte i det ene hjørnet i rommet mitt, var knøtt liten, så liten at det var flere mil til det andre hjørnet. Hva skjedde på det andre hjørnet? Jo, der var det lotteri..
Jeg kunne vinne 10 millioner eller hva det var, ved og vinne måtte jeg peke på èn brikke, det var kanskje flere millioner av den brikken jeg skulle trekke, og en av den jeg ikke skulle trekke.
I denne helt forjævlige feberfantasien klarte jeg og trekke den eneste brikken som var feil!
Det jeg gjorde da var og springe ned til mine foreldres rom og rope "Faan! Æ va så ner å vinnj 10 milliona!" I akkurat denne feberfantasien kaldsvettet jeg og hørte mange stemmer osv som ropte og stresset opp meg i hele feberfantasien min.

Har hatt en i alder av 4-5 år også, da lå jeg i senga til foreldrene mine og skapene som stod på siden av senga stod på en måte og danset over senga så det virket som om de skulle til og falle over meg. Denne feberfantasien var langt ifra så jævlig som den første jeg beskriver her, og det var som sagt i en alder av 4-5 år.

Edit, avsnitt.
Vis hele sitatet...

Feberfantasier er alttid gøy. Merk: Etter du har hatt dem og blir fortalt om dem.

Selv hadde jeg en nå i mai, ble skikkelig syk i russetiden og lå hjemme med feber, fikk ikke sove i det heletatt.
Plutselig bare reiser jeg meg opp, står i mitt i rommet mitt og titter rundt meg.Alt virker feil, uten at det egentlig er noe galt, jeg går sakte men sikkert opp til første etasje, står ved trappa til andre etasje en liten stund, og går så opp trappa.
Etter å ha gått helt opp i andre etasje går jeg inn på rommet til mine foreldre, og sier lavt: "pappa, pappa" Han våkner opp på meg og sier: "hva er det?". Og med ett gir jeg til å skrike, jeg står mitt i rommet til foreldrene mine og skriker alt jeg kan. Jeg vet ikke hvorfor og klarer ikke slutte. Det var mer eller mindre helt jævlig.


Husker også en annen gang fra jeg var liten, hvor jeg var 100% sikker på at faren min var ett beltedyr. Jeg var livredd, låste meg inne på badet og lå på gulvet å gråt.

Har også en feberfantasi som jeg som regel alltid har når jeg har feberfantasier. Og det er bare ett svart/hvitt bilde med ett samlebånd med kjegler som går rolig og forsiktig bortover, men brått så surrer dette båndet seg til og alle kjeglene velter. Og omtrent samtidig sier det klikk i hodet mitt, og fantasiene tar makten. :P
Sist endret av BigFigWasp; 26. mai 2007 kl. 00:19.
Sitat av MartinB
Feberfantasier er alttid gøy. Merk: Etter du har hatt dem og blir fortalt om dem.

Selv hadde jeg en nå i mai, ble skikkelig syk i russetiden og lå hjemme med feber, fikk ikke sove i det heletatt.
Plutselig bare reiser jeg meg opp, står i mitt i rommet mitt og titter rundt meg.Alt virker feil, uten at det egentlig er noe galt, jeg går sakte men sikkert opp til første etasje, står ved trappa til andre etasje en liten stund, og går så opp trappa.
Etter å ha gått helt opp i andre etasje går jeg inn på rommet til mine foreldre, og sier lavt: "pappa, pappa" Han våkner opp på meg og sier: "hva er det?". Og med ett gir jeg til å skrike, jeg står mitt i rommet til foreldrene mine og skriker alt jeg kan. Jeg vet ikke hvorfor og klarer ikke slutte. Det var mer eller mindre helt jævlig.


Husker også en annen gang fra jeg var liten, hvor jeg var 100% sikker på at faren min var ett beltedyr. Jeg var livredd, låste meg inne på badet og lå på gulvet å gråt.

Har også en feberfantasi som jeg som regel alltid har når jeg har feberfantasier. Og det er bare ett svart/hvitt bilde med ett samlebånd med kjegler som går rolig og forsiktig bortover, men brått så surrer dette båndet seg til og alle kjeglene velter. Og omtrent samtidig sier det klikk i hodet mitt, og fantasiene tar makten. :P
Vis hele sitatet...
Hahah, feberfantasier er jævlig artig og lese om, og etter du har hatt dem og blir fortalt, ja..
Høres jo nesten ut som en feilplassering av trip-rapport vi kommer med.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Feberfantasier er _veldig_ farlig.
Lazywriter
Gisse's Avatar
Det eneste jeg kan komme på av ting man har gjort i søvne, så var det ikke jeg, men var en kamerat. Var med han på hytta for mange år siden og jeg våkna før han en dag. Jeg gikk bort til han og han sa noe i søvne. Jeg skjønte ikke så mye, men at det bare var noe sånt som "hei, du. Da møtes vi ved skolen da?" også svarer jeg noe som "ja, ok..." med en litt rar stemme. Jeg aner ikke hva han drev med. Men så fortsatte han. Han snakket og etterhvert som jeg gjorde om stemmen min og sa f.eks "Hei! Jeg er RandomPerson. Ser du ikke at det er meg?" og da fikk jeg svar som "å hei du!".

Det var litt morsomt fordi jeg kunne få statusrapport om alt som skjedde i drømmen hans og jeg kunne styre den ved å legge til forskjellige ting. Noen ganger så sa han meg i mot, slik som "nei, det kommer ikke noen bil der! Er du blind eller?" og da gav jeg opp og latet som jeg var en annen person. Så om jeg spurte hvor han var akkurat da, ville han svare meg

Det var også en annen gang på LAN hos noen kamerater (vi var vel 7 stykk) vi lå på madrasser på gulvet og sov. Han ene hadde da stått opp, tatt på seg buksa og brillene til den ene kameraten min og gått bort til broren til han som eide buksa og brillene og lagt seg ved siden av han (de er tvillinger, ja) og sov i noen timer og gått og lagt seg igjen... Han husket ingen ting av det, men vi så litt av det.

Personlig så går jeg aldri i søvne, men har hørt at jeg snorker en del (når jeg er forkjøla!)
Beste historien kommer fra TG07, det gjelder ikke meg men en kamerat. Vi kommer ned fra tribunene kl 10 på morgenen, går til plassene våre. Der sitter kameraten i en rimelig slækk stilling, med en ferdig episode av Scrubs på pc-en. Og tror faen du ikke han sitter der og napper'n nedi buksa mens han sover? Midt i gangen satt han! Vi fikk jo vekket han til slutt, da var han rimelig borte så han trakk ut hånda og slappa seg sjøl før han sovna igjen...
Ahhh dæven nå huske rjeg en ting jeg gjorde i søvne:P

Jeg lå og sov da faren min kom for å vekke meg for ikke så lenge siden:

Pappa: Skal du stå opp snart eller ? klokka er 17:00
Meg: Nei jeg skal leke i sandkassa mi.
Pappa: Leke i sandkassa?
Meg: JA faen jeg skal leke i sandkassa!! svarte jeg visstnok veldig forbanna.

hehe skjønner ikke hvorfor jeg sa det der, men jeg husker sånn halveis at jeg sa det pluss at pappa fortalte det til meg.
Jeg var med ei jente hjem fra et utested i Oslo for en del år siden.
Vi hadde sett hverandre mange ganger før, men dette var første kvelden vi pratet sammen.

Hjemme hos henne blei vi sittende å prate ganske lenge, før vi begge blei ganske trøtte - og vi la oss begge to i senga hennes. Settingen var at vi var stup trøtte, men vi klina litt før vi sovnet. No more...

Jeg våknet noen timer etterpå, i spoon med dama - og vi var godt i gang, for å si det sånn.
Hun våknet omtrent samtidig og vi var så kåte begge to at vi kjørte til mål. Etterpå ble vi liggende å mistenke hverandre for at den andre hadde vært våken, for vi kunne ikke skjønne at vi hadde satt igang i søvne...men sånn var det antagelig.

Digg uansett, for hu var fin. Men hu dro til Australia 4-5 uker etter, for å studere.
Shit happens.
Jeg hadde feberfantasi

Trodde jeg var ansvarlig for at hele verden gikk under

Så trodde jeg at jeg var for stor til å gå ut av døren,

Så har jeg "falt" gjennom sengen mange ganger

En gang når jeg sov oss en jente oppe i gata, Så kom moren inn med et glass vann,
Så reiste jeg meg opp, Sa "Ikke ta bilde" :P
hehe jeg sa til søstra mi når ho prøvde og vekke meg at jeg skulle bare lese ferdig på dataen hehe
Jeg har trudd jeg var ute å bynt å slenge snørrklyser på veggen :P
Mamma vekket meg tidlig for at jeg skulle våkne til å gå på skolen, jeg svarer og går in i dusjen (med boxer). jeg våkner litt utpå dagen med en våt dyne, og tenker på at mamma ikke vekket meg.

Har også hatt en litt pinlig episode da jeg sov hos damen min, der jeg våkner dagen etterpå og hun spør litt undrende om hvorfor jeg snakket om en annen dame i søvne (damen min var ganske sjalu på hun som jeg momlet om. trenger ikke å si mer)

På hytten vår så har vi en sånn høydeseng/etasjeseng. der sover jeg vanligvis på toppen av, så en dag våknet jeg på gulvet (er veldig urolig og beveger meg mye når jeg sover) det jeg synes var litt merkelig var at jeg ikke hadde våknet etter å ha falt litt over 1.5 meter rett ned på et tregulv..

Veldig mange episoder hjemme der jeg sover på sofaen og diskuterer med foreldrene mine. selfølgelig veldig utydelig, men jeg svarer kun hvis de spør meg et spørsmål elns.
En jeg kjenner, stod opp og gikk og pissa i kjøleskapet i søvne. Det værste var at det var hos bestemoren. Det var den maten!

forresten min feberfantasi er at jeg er et bildekk som triller og triller ute i ørkenen. Det er like jævlig hver gang.

-Artig thread det her.
Sist endret av Pinneknurk; 26. mai 2007 kl. 23:13.
Har snakket flytende finsk i søvne...
kan jeg finsk? Nei.. Har flere vitner på at det var finsk
Sitat av EivindH
Jeg hadde feberfantasi

Trodde jeg var ansvarlig for at hele verden gikk under
Vis hele sitatet...
Jeg har en sånn og. Den er egentlig ganske teit men når du er syk og drømmer den er den sykt creepy.
Jeg står på et samlebånd med hendene foldet med en peng eller noe sån i.
Når jeg kommer til et sted på båndet begynner jeg og løpe og så er den er høy mørk stemme som kommanderer meg til og gjøre ting.
Så er det noen "kuler" som skal bli den "nye verden"
Så bare vokser de "kulene"
Jeg bråvåkner og hver gang jeg lukker øynene ser jeg de "kulene" og så hører jeg den stemmen.
Ender opp med at jeg sitter og ser på tv midt på natten.
Min feberfantasi er at jeg er en liten maur som skal løpe maraton med vanlige mennesker, men siden jeg er så liten blir jeg alltid tråkket og havner på siste plass. Når jeg har denne drømmen skriker jeg nesten usammenhengende i rundt et kvarter, mens foreldrene mine prøver å vekke meg.
Utrolig mye vittig. Får meg til å føle meg kjedelig:P

Pleier sjelden å snakke/gå i søvne, men en gang gikk brannalarmen på internatet der jeg bor. I søvne tok jeg på meg nattklær, men ikke sko/sokker, våkna nede i 1 (bor i 3) med omtrent hele internatet rundt meg. Da skulle vi ut av internatet (det hadde snødd og regnet, så var slaps på bakken), der kom jeg uten sko. Jeg var så forvirret at jeg fulgte etter mengden ut. Følte ikke føttene mine senere, og folk så litt rart på meg der og da. Dette var i begynnelsen av november, før jeg kjente alle. Flaut... Heldigvis hadde jeg tatt på meg klær da!

Første gang venninnen min sov hos typen sin hadde han våknet mitt på natten, sett under dynen og hylt: "Kor e kniven?! Kor i helvette e kniven?!" Hun ble så redd at hu ikke sov den natta. Samme fyren har også sagt i søvne: "Ikkje kjøss meg!"

Ellers, så har jeg ikke gjort noe særlig som jeg husker, annet at jeg sov med en jeg dreiv å rota med i fjor, og hadde prikket han på skulderen og sagt: "eg likasje deg, vil berre ha deg til å tru da." Han var litt småsur dagen etter. Ellers, så er jeg så sur når folk vekker meg midt på natten at jeg skjeller ut folk så det holder når jeg blir vekt. Får sove i fred nå i hvertfall...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, jeg gikk ganske langt engang.
Var på barneleir i new zealand og dette var midt på natten.

Jeg sov under et bord, jeg "våknet" og klatret ut fra under bordet, gikk over 3-4 stykker, ut en dør, gjennom en gang, ut en dør til, ned 2 etasjer trapper, igjennom en matsal, ut igjennom en stor dør, over en gårdsplass (ca 400meter) over en halv fotballbane (ca 200 meter), våknet opp når jeg skulle åpne døren til en garderobe på en gymsal.

I bare bokseren

Så var det bare å forklare dette for noen når jeg kom tilbake.
Og jeg var 11 år
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Har fått hørt at jeg har gjort mye sykt i søvne nå den siste tiden, kan ha noe med at jeg har sett veldig mange av de akrobatiske filmene som ligger på youtube osv. Ja, jeg er hekta på flipper osv.
Back to story.
Jeg er ikke kapabel til slike ting, det er jeg helt klar over. Kondisjon som et kjøleskap.
Men i søvne har jeg vist flere ganger gått ut på plenen og gjor mange syke ting. Kickflip-saltoer osv.
Når jeg våkner på trappa har jeg nattbukse på, og skjønner fint lite.
"Mamma, gjorde jeg noe rart i natt?"
"Ja, du var ute på plenen og gjorde mange imponerende krumspring. Viste ikke at du kunne slikt..."
master namer
elodin's Avatar
Jeg har tendenser til snakking/mumling, ikke noe mer enn det, har jeg hørt.

Ellers så har min far et par heftige episoder.
Han var på jobb i London og hadde lagt seg på hotellet for å sove. Han begynner da og tasse rundt i søvne og våkner plutselig av at han står ute på gangen, kliss naken, i en annen etasje og prøver å dytte fingeren inn i nøkkelhullet på et random rom.
Smekklåser, selvfølgelig. Naken som han er så har han jo ikke nøkkelkort ..
Han leter febrilsk etter noe å dekke seg til med og finner til slutt et skap eller noe med håndklær i.
Tuller rundt seg dette og går ned i resepsjonen og spør etter ekstrakort, ganske så flau.

Tipper det går historier om han enda på det hotellet ..
Haha, nå tenkte jeg på en ting faren min har gjort. Han hadde vistnok drømt at han var ballerina og hoppa ut av senga si, og ble liggende på gulvet. Morra mi ble helt forskrekka.
Faren en til en jeg kjenner hadde sittet ute med oss og sett "Black Hawk Down" på tv, hvor det er en scene i filmen hvor det ruller en granat bort til en gjeng soldater elns - og en plukker opp granaten og hiver den vekk.

Dagen etter våknet hele huset av at han skrek "OI, FAEN!" og slengte vekkerklokka hardt i veggen :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hehe gikk i søvne engang ganske rart:P Moderen hadde vist følgt med meg;P noe som var litt flaut anyway - jeg røyste meg opp fra sengen og satt meg på senge kanten, satt der litt, gikk ut i gangen og tok på meg noe jævlige støvler, så gikk jeg uttafor døra der det var veeldig mørkt, hadde vist spasert litt rundt i støvler og bokser der ute før jeg gikk rett inn og satte meg på senge kanten igjen.. satt der ett par min, hehe.. så gikk jeg på dass å pissa, deretter ut i gangen igjen og tok av meg støvlene, så gikk jeg inn på rommet mitt og slo av lyset og la meg igjen:P hehe veldig rart imo;P
Hadde begynt og kledd på meg masse klær, alt jeg kunne finne og når mora mi fant meg var jeg på tur ut av døra^^

Har hatt mange såkalte "febermareritt" når jeg har vært syk og de er HELT JÆVLIGE, da bruker jeg gå i søvne og det merkelige er at jeg kan ikke se omgivelsene rundt meg så egentlig burde jeg snuble overalt, men jeg ser de allikavel ellerno helt merkelig.

Og i sommerferien har jeg to ganger... Ikke akkurat gått i søvne men våkna så bratt at jeg trodde jeg enda sov.

- Jeg hadde plutselig våkna dritbrått og kasta teppet til lillebroren min av han og sagt "hvor er tastaturet?". Jeg hadde drømt at jeg hadde spilt på pcen og plutselig kom tastaturet under et teppexD

- Jeg drømte at jeg ble med i en gjeng som er veldig slem, ikke sånn gangster eller skoleshit men mer fire folk som er hemmelige agenter ellerno men det var ikke det de var.
Så er vi i en gymsal og noen folk driver og løper opp gjennom veggen på en luftmadrass/tjukkas/hoppeball av noe slag så jeg tester den og jeg klarer det.
Så drar jeg hjem og en av kompisene mine ringer meg (i dette øyeblikket gikk ringeklokka på telefonen) og sier at jeg må komme ut og gjøre meg klar for konkuransen. Nå hadde jeg plutselig sotte meg opp og holdt handa som om jeg hadde en telefon i den og sagt "nei jeg kan ikke, jeg må slappe av før konkuransen".

Husker jeg hørte "hvordan konkuranse?" fra mora mi, var helt merkelig.
Når jeg våkna satt jeg oppe og holdt handa mi forran meg på en merkelig måtexD
Jeg har en tendens til å snakke i søvne.
Har fått det konstatert av både familiemedlemmer og venner.
Snodig.
Da jeg bodde hjemme og hadde soverom i kjelleren, så våknet jeg oppe på sofaen i stua neste morgen, selv om jeg hadde gått ned og lagt meg.
- Flaks at jeg ikke tryna i den sinnsykt bratte trappa opp fra kjelleren :-S

En annen gang så våknet jeg opp med masse pennestreker på leggene.
Og en kulepenn i hånda...

Og en annen gang igjen (gjør mye rart i søvne jeg!) så hadde jeg revet ut alle knappene i nattskjorta mi og lagt dem fint på rekke og rad på bordet ved siden av meg.

Men det flaueste var vel da jeg gikk i speideren, og snakket en hel natt i søvne, om all slags mulig rart...

- Er ikke rart jeg aldri er uthvilt når jeg våkner, så forbanna aktiv som jeg er i søvne!
:-P
haha,maange syke historier her!
men uanset jeg har fått høre av venner og familie at jeg snakker i søvne,uansett det var en stund siden så hadde jeg wow dilla så jeg snakka vist om det i søvne da,,så kommer muttern å skal vekke meg,da ber jeg henne pent og roligt om dra seg før jeg kaster "Healing" på henne WTF liksom,,også på lan sovna jeg en gang da,da fikk kompisene mine høre masse snakking om fyrverkeri osv osv ! skjønner ikke hvordan jeg greier sånt
Sist endret av Holmen; 20. august 2007 kl. 15:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Mantus
Drømte at jeg sloss med noen og våknet av at jeg slo meg selv i trynet.
Vis hele sitatet...
Jævlig tidig!! Hehe

Men men eg var på ferie i Sverige med familien. Den gangen var jeg vel bare ti år gammel. Meg og broren min sov på samme rom, vi brukte begge soveposer fordi det ikke var dyner. Jeg hater soveposer, så jeg bare lot den ligge i bagen min.

Midt på natten våkner eg opp av puste problemer. Da ligger eg under min bror sin seng med soveposen på meg. Den var festet oppi halsen mens det tauet som du strammer den opp med var surret rundt halsen min en god del ganger og så var den festet i sengebjelkene.

Eg har aldri vært så redd i hele mitt liv... eg var sikker på at det var broren min som forsøkte
å drepe meg...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Helk faren min hadde samme episode som faren din, bare med et plagg på seg.

Tipper folk begynte litt og lure når en mann står ute i gangen i bokser.
Sitat av Tracker54
Våkna opp i armkroken til en kompis på fotball tur.
Vis hele sitatet...
- Jeg ville holdt meg unna den kompisen en tid frammover.
Han utnytter din tunge søvn.
Sist endret av Mcmak; 29. august 2007 kl. 00:39.
Nå er det sånn at jeg sover helt alleine på rommet mitt så ingen er vitne til at jeg snakker i søvne.. Men jeg veit jeg gjør det, for jeg har gjort det før når jeg sov over hos fattern. Da hadde jeg vissnok massert pc skjermen hans også^^ Jeg drømte sikkert at det var søstra mi ellerno ettersom jeg pleier å massere hu